Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TimmermanHJ: Eerste rondreis Zuidwesten (juli/aug 2016)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis TimmermanHJ: Eerste rondreis Zuidwesten (juli/aug 2016)

Bericht door PSVwally »

Hoe ik het nu zie wil je dus dag 17 van Bryce naar Green River, dag 18 Canyonlands en dag 19 Arches. Dat kan, maar ik zou die dag dus niet bij Yosemite zetten, maar bij Page. Nu ga je Moab - Monument Valley - Page op 1 dag doen en de dag erna direct naar de Grand Canyon. Dat geeft je erg weinig tijd voor Monument Valley en Page. Je kan tussen Moab en MV namelijk ook nog canyonlands NP (de needles sectie), Natural Bridges, de moki dugway, muley point, valley of the gods, goosenecks state park en mexican hat bekijken. Ik zou dus die gespaarde overnachting bij Monument Valley zetten. Dan de dag erop vroeg naar Page hoe ik het in de post hiervoor aangaf. Je kan ook makkelijk bij Capitol Reef overnachten. Canyonlands en Dead Horse SP kost als je alleen voor de viewpoints en een korte wandeling bij Mesa Arch gaat ongeveer een halve dag, dat is vanaf Capitol Reef ook nog wel te doen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

TimmermanHJ schreef:Bedankt voor de tip! Dat hotel is niet meer beschikbaar voor datum dat wij er zijn. Maar het is dus wel een goede plek voor overnachting. Zag dat er ook motel6 zit. Hoe zijn de ervaringen met motel6?
Jammer, zag er goed uit!
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door TimmermanHJ »

PSVwally schreef:.
Wij begrijpen elkaar verkeerd. Ik was precies van plan zoals jij het hierboven aangeeft. Dat Yosemite heb ik inderdaad ergens gepost, maar dat was toen ik nog niet had gezien dat Page inderdaad te weinig tijd is. Dus zoals je zegt inderdaad dag extra Page.

Maar nu zijn er voor dat gedeelte van de reis paar opties:
- Een dag Green River + 2 dagen Moab OF 3 dagen Moab.
(Green River is wat goedkoper qua overnachting en minder ver vanaf Bryce)
- Twee nachten Page OF zoals jij aangaf 1 nacht MV en 1 nacht Page.

De vraag is dus wat de beste opties voor dit stuk zijn...

Bedankt voor de hulp
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat bedoel je nou met 'een dag' green river? Je overnacht daar toch alleen maar?

dus dit in je oorspronkelijke laatste route:
Dag 16: Zion – Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon – Capitol Reef
Dag 18: Capitol Reef – Moab
Dag 19: Moab (Canyonlands National Park)
Dag 20: Moab (Arches National Park)
Dag 21: Moab – Monument Valley - Page
Dag 22: Antelope Canyon –Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon – Kingman

wordt dan toch dit?:

Dag 16: Zion – Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon – Capitol Reef - Green River
Dag 18: Green River - Canyonlands NP – Moab
Dag 19: Moab - (Arches National Park)
Dag 20: Moab - Monument Valley
Dag 21: Monument Valley - Page
Dag 22: Page - Antelope Canyon –Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon – Kingman

Dan zeg ik dat het niet veel uitmaakt of je dag 17 nou in Torrey overnacht of in Green River. Als je in Torrey overnacht heb je die dag iets meer tijd voor Capitol Reef. En dan doe je de volgende dag in de middag Canyonlands en Dead Horse SP, wat makkelijk kan. Want het is zo'n 3u rijden van Torrey naar de ingang van Canyonlands. Overnacht je in Green River dan ben je er iets eerder, maar heb je iets minder tijd voor Capitol Reef en evt Goblin SP. Ik zou dat eerlijk gezegd laten afhangen van wat je wilt doen die dagen en de kosten van de hotels?

En in principe is Moab - MV - Page ook op 1 dag wel te doen, als je puur de snelste route neemt, maar je mist dan wel de mooiste uren bij MV wat zonsopkomst en zonsondergang is. Interesseer je je daar niet voor dan zou ik 2 nachten Page nemen. Maar als je via bv de Moki Dugway, Muley Point, Valley of the Gods, Gooseneck SP gaat en ook nog bv de Monument Valley drive wilt doen dan zou ik overnachten bij Monument Valley.
Daar heb je 2 accommodaties nl. Gouldings Lodge en het prachtige maar dure The View. Verder zou je kunnen terugrijden naar Mexican Hat (bv de san juan inn) of anders Kayenta (beetje vaag stadje).
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Dat is was ik bedoel inderdaad. Dag is idd maar nachtje, verwarrend, excuus.

Over optie MV of Page zal ik nog even nadenken. Bedankt
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Nog een vraagje over het laatste gedeelte van de reis. Het stuk tussen Grand Canyon en LA.

We zouden graag Joshua Tree NP willen bezoeken. Ik las al ergens hier op het forum dat vanaf Kingman het een hele onderneming is om in een dag via Joshua Tree naar LA te komen...?

Is Lake Havasu een optie als stop na Grand Canyon en dan via Joshua Tree naar LA te gaan. Het zal dan denk ik niet meer worden dan highlights even gezien te hebben. Is dit haalbaar op 1 dag en waar zouden jullie dan overnachten: Kingman, Havasu of nog iets anders..?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet verder rijden dan Kingman, je hebt al erg weinig tijd voor de GC, en als je nog verder zou rijden blijft er helemaal geen tijd over. Maar je kunt dat ook ter plekke bekijken. Reserveren in Kingman of Lake Havasu (of liever Needles, dat ligt op de route, LH niet) zal niet nodig zijn.
Joshua Tree zal je niet veel tijd kosten, en zou ook kunnen op weg van Kingman naar LA. Het is wel 6 uur rijden, en reken dan een uur om een korte wandeling te doen. Maar ik zou er niet voor gaan haasten, en liever de tijd nemen voor de GC.

Marianne
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Dankjewel. Ja Grand Canyon belangrijker dus gaan we rekening mee houden.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Mocht je nog iets zoeken. Wij hebben afgelopen september overnacht in de Sandpiper Inn (Morro Bay) en Comfort Inn (Marina). De Sandpiper Inn is eenvoudig maar goed en schoon met vriendelijke eigenaar. Ontbijt stelt niet veel voor. Comfort Inn gewoon goed met tegenover het hotel een Walmart. In Needles hadden wij de BW Colorado River Inn voor een overnachting. Prima hotel met een heerlijk zwembad en vlak naast de snelweg richting LA.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips! Nog een vraagje over LA. Heb het topic All about LA beetje doorgenomen en naar aanleiding daarvan en info hier op het forum een hotel geboekt, namelijk Holiday Inn Express in Century. Dit leek mij een goede uitvalsbasis voor Santa Monica, Venice Beach, Beverly Hills, Hollywood en eventueel Universal Studios. We slapen daar dan 3 nachten voor we weer naar NL vertrekken.

Hij is nog te annuleren, dus de vraag of iemand ervaring heeft met de omgeving en of dit inderdaad een goede plek is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Lekker centraal tussen Santa Monica en Hollywood hoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer