Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kallisto: Zuidwest Amerika - uitgestippelde route leuk en haalbaar?
Reis Kallisto: Zuidwest Amerika - uitgestippelde route leuk en haalbaar?
Hallo allemaal,
In 2016 (juli/augustus) gaan wij met onze 8 jarige dochter een mooie reis maken door het Zuidwesten. We houden van wandelen, dus willen voldoende tijd inruimen om in de NP ook daadwerkelijk wat te kunnen zien en doen. Daarnaast staan San Francisco en Las Vegas hoog op ons lijstje.
Vooralsnog hebben we de volgende route uitgestippeld. We twijfelen nog over het traject tussen Grand Canyon en San Diego, Blythe en Palm Springs voegen niet zoveel toe lijkt me, maar misschien heb ik het mis). Ook vraag ik mij af of na Moab nog een tussenstop nodig is (Monument Valley??), of dat dit goed te doen is. Ik lees hier heel veel handige tips en hoop dat jullie ervaren VS-gangers mij misschien kunnen helpen met het samenstellen van de leukste/mooiste/fijnste route.
We gaan reizen per huurauto en willen bij Yosemite en Grand Canyon/Williams in safaritenten gaan overnachten. Iemand daar soms ook ervaring mee?
De eerste opzet tot nu toe:
14 juli - A'dam - San Francisco
15 juli - SF
16 juli - SF
17 juli - SF (huurauto ophalen) - Yosemite/Mariposa
18 juli - Yosemite/Mariposa
19 juli - Yosemite/Mariposa - Mammoth Lakes
20 juli - Mammoth Lakes - Death Valley
21 juli - Death Valley - Las Vegas
22 juli - Las Vegas
23 juli - Las Vegas
24 juli - Las Vegas - Bryce Canyon (via Zion)
25 juli - Bryce Canyon
26 juli - Bryce Canyon - Moab
27 juli - Moab
28 juli - Moab - Grand Canyon (overnachten in Williams)
29 juli - Grand Canyon (overnachten in Williams)
30 juli - Grand Canyon (overnachten in Williams)
31 juli - Grand Canyon - Blythe
1 aug - Blythe - Palm Springs
2 aug - Palm Springs - San Diego
3 aug - San Diego
4 aug - San Diego - Los Angeles (overnachten in Redondo Beach)
5 aug - Los Angeles - A'dam
Ik zou zeggen: brand los!
In 2016 (juli/augustus) gaan wij met onze 8 jarige dochter een mooie reis maken door het Zuidwesten. We houden van wandelen, dus willen voldoende tijd inruimen om in de NP ook daadwerkelijk wat te kunnen zien en doen. Daarnaast staan San Francisco en Las Vegas hoog op ons lijstje.
Vooralsnog hebben we de volgende route uitgestippeld. We twijfelen nog over het traject tussen Grand Canyon en San Diego, Blythe en Palm Springs voegen niet zoveel toe lijkt me, maar misschien heb ik het mis). Ook vraag ik mij af of na Moab nog een tussenstop nodig is (Monument Valley??), of dat dit goed te doen is. Ik lees hier heel veel handige tips en hoop dat jullie ervaren VS-gangers mij misschien kunnen helpen met het samenstellen van de leukste/mooiste/fijnste route.
We gaan reizen per huurauto en willen bij Yosemite en Grand Canyon/Williams in safaritenten gaan overnachten. Iemand daar soms ook ervaring mee?
De eerste opzet tot nu toe:
14 juli - A'dam - San Francisco
15 juli - SF
16 juli - SF
17 juli - SF (huurauto ophalen) - Yosemite/Mariposa
18 juli - Yosemite/Mariposa
19 juli - Yosemite/Mariposa - Mammoth Lakes
20 juli - Mammoth Lakes - Death Valley
21 juli - Death Valley - Las Vegas
22 juli - Las Vegas
23 juli - Las Vegas
24 juli - Las Vegas - Bryce Canyon (via Zion)
25 juli - Bryce Canyon
26 juli - Bryce Canyon - Moab
27 juli - Moab
28 juli - Moab - Grand Canyon (overnachten in Williams)
29 juli - Grand Canyon (overnachten in Williams)
30 juli - Grand Canyon (overnachten in Williams)
31 juli - Grand Canyon - Blythe
1 aug - Blythe - Palm Springs
2 aug - Palm Springs - San Diego
3 aug - San Diego
4 aug - San Diego - Los Angeles (overnachten in Redondo Beach)
5 aug - Los Angeles - A'dam
Ik zou zeggen: brand los!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zuidwest Amerika: uitgestippelde route leuk en haalbaar?
Hallo, welkom op het forum!
Misschien kun je nog wat keuzes toelichten: waarom zoveel tijd voor de Grand Canyon, wat zijn jullie plannen daar? En waarom zou je in Williams overnachten en niet in het park zelf? Idem voor Mariposa bij Yosemite, dat ligt erg ver van het park vandaan. El Portal is beter, maar in het park overnachten is ook leuk, kijk bijvoorbeeld eens naar ons 2002-verslag voor ons bezoek met onze kinderen (die waren toen 7 en 9). Ik heb geen ervairng met die tenten (heb je een link?) maar als dat betekent dat je qua locatie minder zit zou ik het niet doen.
En als jullie van wandelen houden, waarom dan geen tijd voor Zion uittrekken en wat meer tijd voor Yosemite?
Tussen de GC en San Diego zou ik maar 1 stop doen, dan win je een dag die je ergens anders beter kunt gebruiken. Overweeg ook eens om in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen; dan neem je de kust mee.
De tijd voor Moab is erg kort, zeker als je niet in Capitol Reef stopt en niet in Monument valley. Ik zou het overslaan en die tijd voor Zion gebruiken, voor Page en Monument Valley.
Marianne
Misschien kun je nog wat keuzes toelichten: waarom zoveel tijd voor de Grand Canyon, wat zijn jullie plannen daar? En waarom zou je in Williams overnachten en niet in het park zelf? Idem voor Mariposa bij Yosemite, dat ligt erg ver van het park vandaan. El Portal is beter, maar in het park overnachten is ook leuk, kijk bijvoorbeeld eens naar ons 2002-verslag voor ons bezoek met onze kinderen (die waren toen 7 en 9). Ik heb geen ervairng met die tenten (heb je een link?) maar als dat betekent dat je qua locatie minder zit zou ik het niet doen.
En als jullie van wandelen houden, waarom dan geen tijd voor Zion uittrekken en wat meer tijd voor Yosemite?
Tussen de GC en San Diego zou ik maar 1 stop doen, dan win je een dag die je ergens anders beter kunt gebruiken. Overweeg ook eens om in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen; dan neem je de kust mee.
De tijd voor Moab is erg kort, zeker als je niet in Capitol Reef stopt en niet in Monument valley. Ik zou het overslaan en die tijd voor Zion gebruiken, voor Page en Monument Valley.
Marianne
Hoi Marianne,
Dank voor je snelle reactie. Ik zal mijn overwegingen toelichten:
- voor Yosemite en Grand Canyon leek het ons leuk om in een safaritent te overnachten. Williams werd ons aangeraden, maar ik begrijp van jou dat het wel ver van het NP afligt... Bij Yosemite gaat het om Yosemite West / Mariposa KOA, op korte afstand van de westelijke ingang van het NP.
- Bij de Grand Canyon wilden we wandelen, verschillende viewpoints uitchecken, een helicoptervlucht maken en een 'mule ride' doen. Dat werd wat te veel voor 1 volle dag ter plekke, dus hebben we er maar 1 aangeplakt.
- Als de afstand tussen GC en SD het toelaat om dit met 1 stop te overbruggen, dan lijkt me dat een goed idee. Waar raad je ons aan te overnachten?
- Gezien de tijd hebben we besloten om LA en de kustroute niet mee te nemen.
- Je overige suggesties ga ik even op me in laten werken... Je zou daar zomaar een punt mee kunnen hebben
Thanx,
Kallisto
Dank voor je snelle reactie. Ik zal mijn overwegingen toelichten:
- voor Yosemite en Grand Canyon leek het ons leuk om in een safaritent te overnachten. Williams werd ons aangeraden, maar ik begrijp van jou dat het wel ver van het NP afligt... Bij Yosemite gaat het om Yosemite West / Mariposa KOA, op korte afstand van de westelijke ingang van het NP.
- Bij de Grand Canyon wilden we wandelen, verschillende viewpoints uitchecken, een helicoptervlucht maken en een 'mule ride' doen. Dat werd wat te veel voor 1 volle dag ter plekke, dus hebben we er maar 1 aangeplakt.
- Als de afstand tussen GC en SD het toelaat om dit met 1 stop te overbruggen, dan lijkt me dat een goed idee. Waar raad je ons aan te overnachten?
- Gezien de tijd hebben we besloten om LA en de kustroute niet mee te nemen.
- Je overige suggesties ga ik even op me in laten werken... Je zou daar zomaar een punt mee kunnen hebben
Thanx,
Kallisto
Laatst gewijzigd door Kallisto op 05 okt 2015, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Kristel De Schryver
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Als jullie van wandelen houden zou ik een dag Yosemite toevoegen. Daarnaast mag Zion dan zeker niet ontbreken. Op weg van Las Vegas naar Zion kan je eventueel via Valley of Fire. Verder zou ik alles na Grand Canyon vergeten als je Moab erin wilt houden. Dan zou ik van Bryce naar Capitol Reef rijden via een van de mooiste panoramische wegen van de VS toch wel. Van Grand Canyon kan je dan naar LA via een stukje route 66. Je zou ook Page in de route kunnen opnemen. Daar heb je Horseshoe Bend en de Antelope Canyons. Prachtig als je het mij vraagt. Even kijken wat jullie het leukste lijkt om te doen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik sluit me helemaal bij Marianne aan.
Voor Moab is er eigenlijk veel te weinig tijd. Je hebt er Arches, Canyonlands, Dead Horse Point, ... En het zijn veel extra kilometers.
Ipv Mariposa zou ik voor Yosemite in de vallei proberen te overnachten. Het spaart je veel tijd uit. Wij sliepen ooit in de tenten bij Curry Village, mijn zoon vond het geweldig fijn.
Ook voor de Grand Canyon zou ik kiezen voor een overnachting in het park. Zeker als je een mule ride overweegt. Die vertrekken al erg vroeg.
Een voorwaarde voor de mule ride is goed Engels kunnen begrijpen. Ik weet niet hoe dit zit met jullie dochter.
Groetjes,
Ingrid
Voor Moab is er eigenlijk veel te weinig tijd. Je hebt er Arches, Canyonlands, Dead Horse Point, ... En het zijn veel extra kilometers.
Ipv Mariposa zou ik voor Yosemite in de vallei proberen te overnachten. Het spaart je veel tijd uit. Wij sliepen ooit in de tenten bij Curry Village, mijn zoon vond het geweldig fijn.
Ook voor de Grand Canyon zou ik kiezen voor een overnachting in het park. Zeker als je een mule ride overweegt. Die vertrekken al erg vroeg.
Een voorwaarde voor de mule ride is goed Engels kunnen begrijpen. Ik weet niet hoe dit zit met jullie dochter.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Kallisto: Zuidwest Amerika - uitgestippelde route leuk en haalbaar?
KOA Mariposa ligt misschien niet zover van de ingang naar Yosemite, maar tot in de vallei ben je een uur onderweg !!! En dan reken ik het mogelijks aanschuiven aan de ingang niet mee. Geen ideale locatie dus. Je tijd voor Yosemite wordt aldus erg beperkt.
Voor Bryce heb je in principe niet zoveel tijd nodig, maar Zion ontbreekt toch inderdaad in het lijstje !
Voor Moab heb je nu al geen tijd, laat staan om onderweg dan nog even Death Valley mee te nemen.
Vanuit Williams is het een beetje hetzelfde verhaal als met Mariposa, alleen is de afstand nog wat groter. Weet ook dat het je soms meer dan een half uur kan kosten om in het park te raken.
Voor Bryce heb je in principe niet zoveel tijd nodig, maar Zion ontbreekt toch inderdaad in het lijstje !
Voor Moab heb je nu al geen tijd, laat staan om onderweg dan nog even Death Valley mee te nemen.
Vanuit Williams is het een beetje hetzelfde verhaal als met Mariposa, alleen is de afstand nog wat groter. Weet ook dat het je soms meer dan een half uur kan kosten om in het park te raken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hartelijk welkom op het forum.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Zo niet, zou je kunnen overwegen om van San Diego terug te vliegen. En als San Diego niet een absolute must is, zou je het stuk na de Grand Canyon weg kunnen laten en van Phoenix of Las Vegas terugvliegen. Je krijgt zo meer ruimte in de route.
Je kunt in Yosemite ook in tenten overnachten. Kijk hiervoor bij Curry Village en Housekeeping Cam op http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx.
Misschien is http://www.moabundercanvas.com/ ook iets voor jullie.
Ik zou proberen om zeker voor Yosemite en de Grand Canyon iets in of dichtbij het park te kiezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Zijn de vliegtickets al geboekt? Zo niet, zou je kunnen overwegen om van San Diego terug te vliegen. En als San Diego niet een absolute must is, zou je het stuk na de Grand Canyon weg kunnen laten en van Phoenix of Las Vegas terugvliegen. Je krijgt zo meer ruimte in de route.
Je kunt in Yosemite ook in tenten overnachten. Kijk hiervoor bij Curry Village en Housekeeping Cam op http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx.
Misschien is http://www.moabundercanvas.com/ ook iets voor jullie.
Ik zou proberen om zeker voor Yosemite en de Grand Canyon iets in of dichtbij het park te kiezen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Veel is toch al wel gezegd. Zion, Page, Monument Valley sla je over/ rij je voorbij en voor bv Moab heb je te weinig tijd en voor de GC weer te veel.
Als je LA overslaat, waarom dan niet terugvliegen vanuit San Diego?
Hou er ook rekening mee dat het gebied tussen Phoenix en San Diego (wat ga je in Blythe doen?) in die periode ook zo rond of boven de 40 graden is. Dus echt lekker wandelen ga je daar niet doen.
Als je LA overslaat, waarom dan niet terugvliegen vanuit San Diego?
Hou er ook rekening mee dat het gebied tussen Phoenix en San Diego (wat ga je in Blythe doen?) in die periode ook zo rond of boven de 40 graden is. Dus echt lekker wandelen ga je daar niet doen.
Dank allemaal voor de goede suggesties en tips. Ik heb Moab geschrapt en een extra dag in Zion en Page toegevoegd.
Terugvliegen vanuit San Diego is inderdaad een optie. Bij Yosemite en GC ga ik op zoek naar lodges in de parken. Zeker gezien de zomerdrukte lijkt me dat wel een aanrader.
Ik kom nu op de volgende planning. Nog tweaks nodig?
14-jul A'dam - San Francisco
15-jul San Francisco
16-jul San Francisco
17-jul San Francisco (huurauto ophalen) - Yosemite
18-jul Yosemite
19-jul Yosemite
20-jul Yosemite - Mammoth Lakes
21-jul Mammoth Lakes - Death Valley
22-jul Death Valley - Las Vegas
23-jul Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas - Zion (evt. via Valley of Fire)
26-jul Zion
27-jul Zion - Bryce
28-jul Bryce
29-jul Bryce - Page
30-jul Page (Horseshoe Bend en Antelope Canyons)
31-jul Page - Grand Canyon
01-aug Grand Canyon
02-aug Grand Canyon - Palm Springs (aerial tramway) of Kingman??
03-aug Palm Springs - San Diego
04-aug San Diego
05-aug San Diego - Los Angeles of vliegen vanaf SD naar A'dam??
06-aug Los Angeles - A'dam
Terugvliegen vanuit San Diego is inderdaad een optie. Bij Yosemite en GC ga ik op zoek naar lodges in de parken. Zeker gezien de zomerdrukte lijkt me dat wel een aanrader.
Ik kom nu op de volgende planning. Nog tweaks nodig?
14-jul A'dam - San Francisco
15-jul San Francisco
16-jul San Francisco
17-jul San Francisco (huurauto ophalen) - Yosemite
18-jul Yosemite
19-jul Yosemite
20-jul Yosemite - Mammoth Lakes
21-jul Mammoth Lakes - Death Valley
22-jul Death Valley - Las Vegas
23-jul Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas - Zion (evt. via Valley of Fire)
26-jul Zion
27-jul Zion - Bryce
28-jul Bryce
29-jul Bryce - Page
30-jul Page (Horseshoe Bend en Antelope Canyons)
31-jul Page - Grand Canyon
01-aug Grand Canyon
02-aug Grand Canyon - Palm Springs (aerial tramway) of Kingman??
03-aug Palm Springs - San Diego
04-aug San Diego
05-aug San Diego - Los Angeles of vliegen vanaf SD naar A'dam??
06-aug Los Angeles - A'dam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het heel mooi! Je zou wellicht een dag minder Bryce kunnen doen en die dag voor San Diego gebruiken, dan heb je iets meer rust op het laatst, zeker als je van LA terug zou vliegen.
Marianne
Marianne
-
Kristel De Schryver
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Mooie route zo! Ik zou ook de volle dag Bryce voor op het einde houden of eventueel een nachtje Monument Valley.
Veel plezier alvast!
Veel plezier alvast!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4302 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!