Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2017: Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dude
Moderator

DV 2017: Slow Chat

Bericht door Dude »

Hier kunnen alle vragen/ervaringen/emoties omtrent de DV-2017 gebracht worden.

Heel veel succes aan alle deelnemers !!!
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
LilyRose17
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2017: Slow Chat

Bericht door LilyRose17 »

Hallo allemaal,

Sorry als deze vraag al een keer gesteld is, maar kan het antwoord niet zo snel vinden op het forum.

Ik heb na de middelbare school een mbo 4 opleiding gedaan. Welke opleiding vul je dan in voor de lottery? Ik dacht dat het intermediate vocational education was, maar ik zie staan dat je daarmee niet aan de opleidingseisen voldoet, terwijl high school het minimale is wat vereist is.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen :)

Alvast bedankt!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je middelbare school hebt gedaan en het diploma hebt behaald, voldoe je aan de opleidings-eis.

Als je ALLEEN vocational training hebt gehad na de lagere school, voldoe je meestela niet aan de eis voor de lottery (tenzij je voldoende werk-ervaring enz. hebt in een 'aangewezen' beroep).
LilyRose17
Amerika-ontdekker

Dank voor je reactie.
Welke opleiding kan ik dan invullen met MBO?
Is dat 'some university courses' of is dat 'University Degree'?
Of is het verstandiger om alleen high school in te vullen? Wil ook niet te hoog invullen met de kans dat je hierop afgewezen wordt.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door LilyRose17 op 05 okt 2015, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zou het gewoon houden op high school with diploma. Daarmee voldoe je aan de eis.
LilyRose17
Amerika-ontdekker

Dank je, ik zat net hetzelfde te denken. Beter te laag, dan te hoog en afgewezen worden mocht je geselecteerd worden.
Bedankt voor het meedenken :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mocht je geselecteerd worden dan is inderdaad tijdens het visum interview van belang wat je opleiding (totaal) is.
Want dat bepaalt mede je kans op het vinden van een baan in de US.

Ik duim (ook) voor jou !
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Mocht je winnen en vervolgens in de VS gaan solliciteren dan zou ik MBO4 "community college" noemen. Dat verkoopt beter. HBO is college en WO university. Anders begrijpen veel Amerikanen er niets van. Zodra veel Amerikanen iets niets begrijpen gaat je CV de prullenbak in. En: een VS CV is heel anders dan een EU CV: let daar ook op. Opscheppen is heel gebruikelijk in de VS, onder meer.
LilyRose17
Amerika-ontdekker

@USInsider, dank je!!
@Dulles, ik heb 2 jaar in de VS gewoond en gewerkt en mocht ik geselecteerd worden voor een Green Card, dan kan ik terug naar mijn oude werkgever. Helaas hebben zij geen mogelijkheid meer tot sponsoren voor een ander visum, dus mijn enige mogelijkheid om terug te kunnen is via het winnen van een Green Card. Voorlopig ben ik nu voor een jaar in Canada en hoop toch echt (net als vele anderen met mij :)) snel weer naar de VS te kunnen :)
Iedereen die dit jaar (weer) meedoet, heel veel succes!!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Echt 'opscheppen - nee. Creatief aanpassen van de werkelijkheid - ja !
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dit jaar voor het eerst in een behoorlijke tijd niet mee hoeven doen :D Heel veel succes aan alle deelnemers! Hopelijk hebben we weer een aantal winnaars bij deze trekking zitten.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... gaan.dhtml

Lees in het artikel dat er slechts 107 mensen zich hebben ingeschreven in 2014?? Is dit niet heel laag? Of is dit weer een journalistieke dwaling van HLN?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
tensten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door tensten »

Aangezien het mij nog niet helemaal duidelijk is met bovenstaande reacties, vraag ik het hier nog eens:
Ik heb een MBO niveau 4 diploma, moet ik dan "High school, no degree" aanvinken? Degree is namelijk iets heel anders dan een diploma.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat het aantal winnaars, of liever "Selected Entrants". Het getal van 104 komt uit het Visa Bulletin van juni 2014.
'The following is the statistical breakdown by foreign-state chargeability of those registered for the DV-2016 program' staat boven het overzicht.

Maar als men het heeft over winnaars van de vorige DV dan moet gekeken worden in het Visa Bulletin van juni 2015.
Voor Belgie is het aantal dan beduidend minder: 47.
Voor Ned. zijn de getallen resp. 151 en 81.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Tensten. Heb je het eindexamen van de middelbare school gehaald ? Ja ? Dan vink je 'degree' aan.
Het is inderdaad verwarrend. Maar: 'a high school degree is called a diploma'.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een degree is toh een Bachelor of masters degree? High school lijkt me geen degree.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het woord degree is denkelijk gekozen omdat het de meest algemene term is.
Als men diploma gebruikt zouden alle mensen die aan het einde van de high school een 'certificaat' krijgen problemen hebben.
Als men 'diploma of certificaat' schreef, zouden er problemen komen met mensen die een andere titel op hun papiertje hebben staan.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ah, wacht, ik begreep je verkeerd, ik dacht dat er een optie was alleen 'degree', en dat leek me niet bij High School horen, maar het gaat om de optie High School degree. Ja, dat lijkt me gelijk aan diploma.
Terug in Texas!
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

USInsider schreef:Als je middelbare school hebt gedaan en het diploma hebt behaald, voldoe je aan de opleidings-eis.
Hebben ze dat veranderd?? Bij ons was het zo dat je 12 jaar opleiding moest hebben... dus basisschool 6 jaar en VMBO 4 jaar is niet voldoende... 2 jaar MBO erbij dan zit je wel goed...
Dus middelbare school gedaan was niet voldoende...

(breek me de bek niet open Dbacks twijfelde - totaal onterecht- aan zijn werkervaring en wilde de schoolrecords compleet hebben... van een niet afgemaakte school...dus geen diploma...en van een school die al 15 jaar geleden compleet is opgeheven....)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sorry nu ben ik verward - te lang uit Ned. weg.
LilyRose heeft het over een middelbaar school diploma EN 4 jaar MBO.

Ik dacht dat men met middelbare school voldeed aan de opleidingseis ? Hebben jullie anders te horen gekregen DBack2 ?
De eDV-verwoording is verwarrend: 'receipt of a high school diploma OR evidence that you have completed a 12-year course of elementary and secondary education.

Begrijp ik nu dat Tensten ALLEEN 4 jaar MBO heeft gedaan ? En geen middelbare school heeft afgemaakt ?
Indien dit zo is, dan voldoet hij niet aan de opleidingseis.
Tensten, dan moet je gaan kijken of je voldoet aan de eis mbt. werkervaring die de opleidingseis mag vervangen.
Je moet daarvoor in de laatste 5 jaar tenminste 2 jaar hebben gewerkt in een beroep dat op de lijst van toegestane beroepen staat, op een niveau dat acceptabel is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer