Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Femke88

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Femke88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Even voorstellen: Femke88

Bericht door Femke88 »

Hallo allemaal,

Mijn naam Femke. Mijn vriend en ik willen volgend jaar een rondreis maken Door West-Amerika. Waarschijnlijk vertrekken we half juni of in september. Voor mij is het mijn eerste reis buiten Europa. Ik kijk er echt ontzettend naar uit.

Ik kijk al een tijdje op dit forum en heb al aardig wat leuke tips en ideeën voorbij zien komen!

Groetjes Femke
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Femke88

Bericht door PSVwally »

Welkom op het AllesAmerika Forum Femke.
Leuke reis in het vooruitzicht.

Je kan hier inderdaad heel veel informatie vinden. Gebruik behalve www.allesamerika.com en dit forum ook bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl om te kijken wat er allemaal te doen is in de nationale parken.

Veel plezier met de voorbereiding
Femke88
Amerika-ontdekker

Bericht door Femke88 »

De steden die we willen bezoeken zijn:
- San Fransisco
- Las Vegas
- Los Angeles

De nationale parken die we willen bezoeken zijn:
- Yosemite
- Grand Canyon
- Death Valley
- Zion
- Bryce

En verder wil ik Antelope canyon nog graag zien. Zo'n beetje de standaard dingen dus.

Welke grote stad is het handigste om de reis te starten?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hangt er een beetje vanaf hoeveel dagen je gaat? Kijk op allesamerika.com voor een voorbeeldronde in 21 dagen
Femke88
Amerika-ontdekker

Bericht door Femke88 »

Waarschijnlijk 23-24 dagen. We willen inderdaad een soortgelijke reis doen als de voorbeeldjes. Alleen het stuk richting Moab niet, zodat we iets meer rust kunnen inplannen tussendoor.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Moab staat ook niet in het voorbeeld he :wink:

http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Half Juni is het mooi om een extra dag Yosemite erbij te doen. Grote kans dat er dan nog water van de watervallen afkomt. In September heb je dat al niet meer. Dan zou ik eerder een volle dag Page erbij doen en lekker een dagje aan of op het meer wat doen.
En met 23-24 dagen is een dag extra in de steden ook nooit verkeerd. Of als je geen rondje maar een one way doet kun je misschien San Diego er ook bij doen.

Beginnen in San Francisco heeft over het algemeen het voordeel dat je een paar dagen autohuur kunt uitsparen. Nu zal dat niet zo enorm veel schelen op het budget, maar toch. Als je kustroute je niet aanstaat zou beginnen in SF en terugvliegen vanuit LA handig zijn qua route. Ik vind het altijd wat beter qua tijd om te beginnen in bv LA en dan via SF en de parken te gaan en dan terug te vliegen uit Las Vegas of Phoenix. Of andersom natuurlijk. Als je terugvliegt uit Las Vegas kom je daar 2x langs, maar dat maakt weinig uit. Het 'saaiste' stuk van je route is eigenlijk dat tussen de Grand Canyon en Los Angeles wat je zeker een dag extra kost als je bv een rondje LA doet. Maar zoveel keuzes.

Maar ik zou je willen aanraden om in het zuidwestforumdeel een topic te openen met de route die je voor ogen hebt. Daar krijgt je veel meer info.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer