Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Re: Hallo ik wil Emigreren en heb WIA uitkering welke Visum?
Hockey, ea.
Als vraagsteller een uitkering heeft, gegarandeerd door de Ned. overheid, en hij kan die uitkering meenemen naar de US, is er financieel gezien geen beletsel. Als die uitkering hoog genoeg is om de 125% norm van de US poverty line te halen voor het gezin dat met Jacob meeverhuist.
Wellicht is het zelfs een voordeel - iemand met inkomen om uit geven in de US en die persoon zal/kan niet een baan afpikken van een USer ! Ik zie de Consular Officer al kwijlen.
Waar het problemetisch gaat worden is later, wanneer vraagsteller 65 wordt en geen rechten heeft opgebouwd voor Soc.Sec./premievrije MediCare A. Dan komt er een enorme teruggang in inkomen - tenzij de hele situiatie dramatisch is verbeterd - die niet door (een gedeeltelijke) AOW kan worden gedekt.
Hier moet men zelf sparen voor de oude dag, maar de meeste USers hebben aan het einde van hun geld nog zoveel (dagen van de) maand over. En uiteindelijk zullen de meesten meer jaren over hebben dan ze kapitaal hebben.
ObamaCare - de mogelijkheid je te verzekeren en voor US begrippen betaalbaar te verzekeren - heeft voor velen die vroeger niet naar de US konden, dit nu toch haalbaar(der) gemaakt.
Als vraagsteller een uitkering heeft, gegarandeerd door de Ned. overheid, en hij kan die uitkering meenemen naar de US, is er financieel gezien geen beletsel. Als die uitkering hoog genoeg is om de 125% norm van de US poverty line te halen voor het gezin dat met Jacob meeverhuist.
Wellicht is het zelfs een voordeel - iemand met inkomen om uit geven in de US en die persoon zal/kan niet een baan afpikken van een USer ! Ik zie de Consular Officer al kwijlen.
Waar het problemetisch gaat worden is later, wanneer vraagsteller 65 wordt en geen rechten heeft opgebouwd voor Soc.Sec./premievrije MediCare A. Dan komt er een enorme teruggang in inkomen - tenzij de hele situiatie dramatisch is verbeterd - die niet door (een gedeeltelijke) AOW kan worden gedekt.
Hier moet men zelf sparen voor de oude dag, maar de meeste USers hebben aan het einde van hun geld nog zoveel (dagen van de) maand over. En uiteindelijk zullen de meesten meer jaren over hebben dan ze kapitaal hebben.
ObamaCare - de mogelijkheid je te verzekeren en voor US begrippen betaalbaar te verzekeren - heeft voor velen die vroeger niet naar de US konden, dit nu toch haalbaar(der) gemaakt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 sep 2015, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeker voor mensen met een "pre-existing condition" - die waren voorheen al helemaal niet te verzekeren (tenzij via een werkgever).USInsider schreef: ObamaCare - de mogelijkheid je te verzekeren en voor US begrippen betaalbaar te verzekeren - heeft voor velen die vroeger niet naar de US konden, dit nu toch haalbaar(der) gemaakt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De vraag is dan alleen: wat als je een pre-existing condition hebt en dus nu verzekerd bent, maar wel afhankelijk bent van bijzondere medicatie, of ziek wordt en in het ziekenhuis opgenomen moet worden? Ik ben bijvoorbeeld afhankelijk van medicatie om niet ziek te worden (auto-immuunziekte) en die medicatie is erg duur, maar wordt in NL volledig vergoed. Daardoor kan ik gewoon fulltime werken, belasting betalen en lekker consumeren....maar dat terzijde. Hoeveel zou er vergoed worden in de VS als ik Obama-care zou hebben? Als de co-pays voor mij bijvoorbeeld 20% per maand zouden zijn, dan is dat een meer dan serieuze kostenpost, nog los van wat de prijs van dit medicijn in de VS zou zijn (ongetwijfeld een stuk hoger dan in NL
). En wat als ik tóch ziek zou worden, opgenomen moet worden, bodyscans moet ondergaan, misschien zelfs een operatie? Zelfs met een goede baan zou je daar failliet door kunnen gaan.
Bovenstaande houdt mij dus tegen om uberhaupt nog te dromen van een leven in de VS (waar ik best voor open zou staan als ik een mooie baan aangeboden zou krijgen). In het geval van die baan bijvoorbeeld zou ik dit alles eerst uitgezocht willen hebben nog voordat ik zou beslissen of het voor mij een mogelijkheid is. Je gezondheid is immers het belangrijkste wat je hebt
Het is zo opvallend hoe slecht mensen dit soort zaken doordenken voordat ze het hele idee uberhaupt serieus in overweging nemen.

Bovenstaande houdt mij dus tegen om uberhaupt nog te dromen van een leven in de VS (waar ik best voor open zou staan als ik een mooie baan aangeboden zou krijgen). In het geval van die baan bijvoorbeeld zou ik dit alles eerst uitgezocht willen hebben nog voordat ik zou beslissen of het voor mij een mogelijkheid is. Je gezondheid is immers het belangrijkste wat je hebt

Het is zo opvallend hoe slecht mensen dit soort zaken doordenken voordat ze het hele idee uberhaupt serieus in overweging nemen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zijn inderdaad zeer belangrijke dingen om te overwegen!
Maar waarom mensen dat vaak niet doen? Omdat, volgens mij, wanneer ze een Grote Droom hebben, en deze een kans lijkt te maken uit te komen, ze niet willen weten van een realiteit die de ballon van de droom doorprikt. Ze steken hun kop in het zand, denkende dat hen zoiets niet gaat overkomen. Het overkomt anderen, niet hun. Want zij droomden hier al zo lang van...
Als iemand die niet emigreerde daar iets over zegt, dan wordt het vaak gezien als dat jij niet weet waar je over praat, of jij begrijpt het niet. En als iemand die wel geëmigreerd is er iets over zegt, dan zien ze het als dat jij niet wilt dat zij doen wat jij gedaan hebt. "Jij hebt mooi praten, maar jij bent ondertussen wel daar he!"...
Maar waarom mensen dat vaak niet doen? Omdat, volgens mij, wanneer ze een Grote Droom hebben, en deze een kans lijkt te maken uit te komen, ze niet willen weten van een realiteit die de ballon van de droom doorprikt. Ze steken hun kop in het zand, denkende dat hen zoiets niet gaat overkomen. Het overkomt anderen, niet hun. Want zij droomden hier al zo lang van...
Als iemand die niet emigreerde daar iets over zegt, dan wordt het vaak gezien als dat jij niet weet waar je over praat, of jij begrijpt het niet. En als iemand die wel geëmigreerd is er iets over zegt, dan zien ze het als dat jij niet wilt dat zij doen wat jij gedaan hebt. "Jij hebt mooi praten, maar jij bent ondertussen wel daar he!"...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- RiverCola
- Amerika-expert
Inderdaad. En nog los van dat alles heb ik bij mensen met dit soort 'Grote Dromen' nog vaker het idee dat ze die droom in de eerste plaats hebben omdat ze met een vorm van ongemak leven die zich diep van binnen manifesteert, zonder zich te verdiepen in de emoties die daaraan ten grondslag liggen.
Het zijn vaak mensen die onvrede hebben met hun eigen leven omdat er iets ontbreekt. Bijvoorbeeld een leuke/goede baan waar men bevrediging uit haalt, een gezonde (liefdes) relatie, onvrede over de buurt waar ze wonen en de sociale contacten die ze hebben, onvrede over...you name it. Dat uit zich dan in een soort algehele onvrede jegens Nederland (of Belgie), over de sociale voorzieningen hier, de 'buitenlanders', of de politiek. Daardoor zien ze niet meer dat we in één van de welvarendste, veiligste en goed-georganiseerde landen ter wereld leven waar mensen veel kansen krijgen en gemiddeld genomen gewoon een errug goed leven hebben.
Nu veroordeel ik hiermee niet direct de topic-starter en al hélemaal niet de mensen díe geemigreerd zijn (al dan niet succesvol).
Maar de meeste mensen die succesvol geemigreerd zijn hebben dat:
1) of op heel jonge leeftijd gedaan, zodat ze van het begin af aan een goed bestaan op hebben kunnen bouwen (zoals Ned in Mi)
2) of gegaan zijn vanwege een heel goed baanaanbod (Goldenhills en een heleboel anderen hier)
3) of zijn een liefde achterna gegaan (plenty voorbeelden ook hier op het forum)
4) of ze waren in NL/BE al succesvol ondernemer, hebben een mooie kapitaal opgebouwd en starten in de VS opnieuw een onderneming (KaapKoraal)
Het zijn vaak mensen die onvrede hebben met hun eigen leven omdat er iets ontbreekt. Bijvoorbeeld een leuke/goede baan waar men bevrediging uit haalt, een gezonde (liefdes) relatie, onvrede over de buurt waar ze wonen en de sociale contacten die ze hebben, onvrede over...you name it. Dat uit zich dan in een soort algehele onvrede jegens Nederland (of Belgie), over de sociale voorzieningen hier, de 'buitenlanders', of de politiek. Daardoor zien ze niet meer dat we in één van de welvarendste, veiligste en goed-georganiseerde landen ter wereld leven waar mensen veel kansen krijgen en gemiddeld genomen gewoon een errug goed leven hebben.
Nu veroordeel ik hiermee niet direct de topic-starter en al hélemaal niet de mensen díe geemigreerd zijn (al dan niet succesvol).
Maar de meeste mensen die succesvol geemigreerd zijn hebben dat:
1) of op heel jonge leeftijd gedaan, zodat ze van het begin af aan een goed bestaan op hebben kunnen bouwen (zoals Ned in Mi)
2) of gegaan zijn vanwege een heel goed baanaanbod (Goldenhills en een heleboel anderen hier)
3) of zijn een liefde achterna gegaan (plenty voorbeelden ook hier op het forum)
4) of ze waren in NL/BE al succesvol ondernemer, hebben een mooie kapitaal opgebouwd en starten in de VS opnieuw een onderneming (KaapKoraal)
@RiverCola - je hebt absoluut gelijk dat je over dat soort dingen goed na moet denken voordat je een emigratie beslissing neemt! Ik zal de laatste zijn die zegt dat het in de VS met de gezondheidszorg allemaal ideaal geregeld is vergeleken met NL - maar er zijn wel dingen verbeterd met "Obamacare." Daarbij zeg ik ook regelmatig dat de VS een hard land kan zijn als je niet jong en gezond bent. Ik had bij mijn emigratie een heleboel voordelen die de gemiddelde emigrant vaak niet heeft en daar blijf ik dankbaar voor.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat lijkt me inderdaad de juiste instelling. Het kan dan enkel meevallen en dan kan ik me voorstellen dat een leven in de VS geweldig kan zijn! Het is en blijft een heerlijk, veelzijdig land met toffe steden, prachtige natuur, veel verschillende cultuurnuances, veel leuke mensen en een heerlijke taal (ben gek op het 'Amerikaans', zelfs de southern variant!).
Mensen zijn vaak zo verblind door de negatieve dingen die ze zien in eigen land, dat ze niet meer realistisch kunnen kijken naar het land van hun beoogde droom. Nou, dan kun je nog van een koude kermis thuiskomen!
Mensen zijn vaak zo verblind door de negatieve dingen die ze zien in eigen land, dat ze niet meer realistisch kunnen kijken naar het land van hun beoogde droom. Nou, dan kun je nog van een koude kermis thuiskomen!
Toen mijn man een baan kreeg aangeboden in de US was het enige dat ik vroeg: hoe zit het met de ziektenkostenverz. ?
Ja goed dus, heel goed, want zo is het US systeem.
Twintig jaar niets te klagen gehad, behalve dan dat het systeem net zo inefficient is als de rest van de US samenleving.
Dus wel nagedacht. Maar vervolgens ontdekt dat je 'de wolf aan de deur' niet kunt voorkomen, hoe hard je ook je best doet.
Ja goed dus, heel goed, want zo is het US systeem.
Twintig jaar niets te klagen gehad, behalve dan dat het systeem net zo inefficient is als de rest van de US samenleving.
Dus wel nagedacht. Maar vervolgens ontdekt dat je 'de wolf aan de deur' niet kunt voorkomen, hoe hard je ook je best doet.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Rivercola, je slaat de spijker op de kop. Onze emigratie was doordacht, goed voorbereid en met een veilige financiele buffet voor eventuele terugkeer. Niks wolk 

Ik ben het met jullie eens, maar het is onmogelijk alle ins and outs te doorzien naar mijn mening.
Mbt. de financiële buffer, die moet je dan wel hebben !
Mbt. de financiële buffer, die moet je dan wel hebben !
-
- Amerikafan
Jakob schreef:Nee ik krijg geld en voor de rest niks geen extra vergoeding hoe vreemd het ook klinkt in andermans ogen maar krijg hier geld en moet ik ook alles van betalen zonder enige hulp van de regering.

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ging op een wolk met weinig voorbereiding en geen buffer. Het heeft af en toe uit die wolk geregend maar meestal maakt die wolk plaats voor zonneschijn
Had jij ook last van ongemak in het leven dat zich diep van binnen manifesteerde? Zonder dat jij je verdiept had in de emoties die daaraan ten grondslag liggen?
- RiverCola
- Amerika-expert

Waarschijnlijk niet. Mark was een fris groen blaadje toen hij vertrok!
Arno, wat draagt je opm. bij ? Ik heb geen idee wat je bedoelt !
- RiverCola
- Amerika-expert
Arno verwijst naar een eerdere opmerking van mij waarin ik de aard van de problematiek van mensen met een 'Grote Droom' trachtte te doorgronden 

Oeps, dat had ik gemist. Dank !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jij was jong en gezond Mark. Als je in Nederland al moet leven van een WIA-uitkering, betekent dat dat je in elk geval niet meer zelf je kost kan verdienen. En de Nederlandse uitkeringen zijn wellicht niet de grootste vetpot om in het buitenland van te leven, zeker niet als je door al bestaande ziekte niet meer fatsoenlijk kan verzekeren tegen medische behandeling.ned in MO schreef:Ik ging op een wolk met weinig voorbereiding en geen buffer. Het heeft af en toe uit die wolk geregend maar meestal maakt die wolk plaats voor zonneschijn
Dat voordeel heb je dan wel weer met een emigratie binnen Europa: met een WIA- of WAO-uitkering hebt je bijvoorbeeld in Spanje recht op zorg van de staat (voor het hele gezin) en wij hebben daarnaast ook nog dekking voor zorgkosten binnen het Nederlandse basispakket.
Plus hij had de Visa Lottery gewonnen. Hij kwam de ene dag binnen, kon de andere dag beginnen een leven op te bouwen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
En nog niet met de zorg voor een gezin ook 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 15199 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-