Daar kun je volgens mij wel het e.e.a. vinden voor een paar dagen. Marjan en ik hebben voor onze trip volgende week ook een dag Philadelphia gepland. Welke datum ga jij? Wij zullen er waarschijnlijk 23 (of 24) januari zijn.
Philadelphia is een hele leuke stad waar heel veel te zien is mbt de geschiedenis van Amerika.
- Liberty Bell (tegen betaling) en Independence Hall (gratis) moet je dan ook zeker in je rondje opnemen als je interesse hebt in de geschiedenis. Wij hadden de mazzel dat de curator van de bel er ook was en die heeft ons hele leuke dingen over de bel verteld. Je kan oa nog steeds de tekenen zien van iemand die met een hamer op de bel heeft geslagen. Je kan de punten waar hij de bel heeft geraakt best goed zien (aan de raam kant), je moet alleen weten dat ze er zitten.
- The Mint is ook een aanrader, maar daar mag je geen opname apparatuur (audio, video en fotografie) en zelfs geen telefoons mee naar binnen nemen en ze hadden daar november 2005 geen kluisjes waar je eventueel je spullen in op kan bergen. Iets om rekening mee te houden. En als code orange of hoger wordt afgekondigd is de mint dicht.
- Schuin tegenover de Mint heb je het graf van Ben Franklin, maar dat waren ze aan restaureren toen wij er waren. Op die begraafplaats liggen ook een aantal Nederlanders begraven waaronder iemand uit de Heineken familie die toch een aardige geschiedenis in Amerika heeft opgebouwd. De vrijwilligers die op de begraafplaats werken kunnen ook hele interessante dingen vertellen over de mensen die er liggen. Het is ook heel raar om hele oude graven en hele nieuwe graven op die begraafplaats te zien. Aan de rechterkant zijn een aantal familiegraven waar nog steeds mensen worden bijgezet.
- Natuurlijk kan je het huis (nou ja huisje) van Betsy niet overslaan, de maker van de amerikaanse vlag. In de periode dat ik er was was city hall verlicht, ze hadden er een projector op gericht die de verschillende delen van de gevel in verschillende kleuren oplichtte.
- Southstreet mag natuurlijk ook niet missen, hoewel ik er zelf toen niet veel aan vond, maar dat kan ook met de temperatuur en periode te maken hebben gehad. Vergeet op Southstreet niet om Condom Kingdom te bezoeken. Wij hebben er erg veel lol gehad. Het is wel een winkel die niet echt op valt dus als je er naar toe wilt goed CK op de deuren in de gaten houden. Als ik het me goed herinner zit hij ongeveer halverwege Southstreet.
Op Southstreet na liggen bovenstaande allemaal heel dicht bij elkaar en zijn makkelijk in 1 dag te bekijken. Wij hebben zelf toen 2 dagen de hop-on hop-off gedaan en hebben eigenlijk de hele stad gezien. Als je van plan bent om met de auto te gaan hou er dan rekening mee dat heel veel straten in Philly eenrichtingsverkeer zijn en dat het parkeren in Philly duur is. Ik heb zelf parkeerplaatsen gezien van $10 per uur. Je kan ook de trein nemen naar 30th Street Station en dan sta je eigenlijk midden in de stad.
leuk wat je hierboven allemaal opnoemt. Toevallig hebben Marjan en ik hier afgelopen week ook naar gekeken.
De US Mint wil ik in Philadelphia ook graag bezoeken. Ik ben al in Denver bij de US Mint geweest en vond dat reuze interessant. Hopelijk lukt het ons om kaartjes voor die dag te bemachtigen.
Wat het parkeren betreft, in 2005 ben ik ook in Philadelphia geweest en ik heb mijn auto destijds onder het Visitor Center gezet. Geen idee meer wat het kostte maar niet echt extreem dacht ik. Groot voordeel is dat de auto heel centraal staat en we makkelijk onze fotoapparatuur naar de auto kunnen brengen als we de US Mint willen bezoeken.
De mint ligt haast tegenover het visitors center dus dat zou mooi zijn als je die wilt bezoeken. Ik denk dat het in deze periode niet zo heel druk is bij de mint en dat je er vrij makkelijk terecht kan. Wij waren er eind november/begin december en konden zo naar binnen lopen. Overigens de gratis kaartjes voor Independence Hall kan je halen bij het visitors center. Vanuit Liberty Bell wordt gelijk naar Independence Hall geleid, dan hoef je niet 2x door de security heen. Ja ook daar jassen en schoenen uit en door de metaaldetector heen.
mirdj schreef:Overigens de gratis kaartjes voor Independence Hall kan je halen bij het visitors center.
Ik weet het, ik heb Liberty Bell en Independence Hall in 2005 ook al eens bezocht. Marjan is er nog niet geweest dus daarom gaan we er naartoe.
In 2005 had ik Philadelphia niet op de planning staan en daarom heb ik toen slechts enkele highlights bezocht. Wij zijn nu van plan om naast Liberty Bell en Independence Hall meer bezienswaardigheden te bezoeken.
hele leuke tips, ga ik zeker gebruik van maken! En over Chris Zegers: die zag ik zondag (volgens mij) in NY. Ik stond in de rij voor het Black Gospelkoor in Harlem en hij ook, zeker voor zijn programma!
Ik ben daar op za/zo/ma en wil dus ook stappen, heb je daar wat leuke barren of clubs?
Trouwens je kan ook delen van het museum (Museum of Art) boven de beroemde Rocky steps gratis bezichtigen. Ze geven gratis rondleidingen, je komt weliswaar niet door het hele museum, maar wij vonden het toen wel de moeite waard. En natuurlijk even de beroemde steps beklommen, waar ze overigens in 2005 ook Live Aid hebben gedaan.
Zoals ik al schreef ga ik as zaterdag naar Philadelphia. Ik wil maandag over een week de Amishgemeenschap bezoeken vanuit Philly. Heeft iemand hier ervaring mee? Bestaan er dagtouren vanuit de stad naar de Amishgemeenschap?
Vanuit Philly weet ik eigenlijk niet of er dag tours naar de Amish gaan, maar de grootste gemeenschap zit in Lancaster en daar zijn verschillende dingen te doen. Verwacht er alleen niet al te veel van, wij waren er in een uur of 2 uitgekeken. Je zal ook meer Amish onderweg tegenkomen met paard en wagen dan dat je zal zien bij de toeristische dingen.
Hier kan je een Amish tour boeken in Lancaster. Hier een link vanaf het visitors center in Lancaster. Daarvandaan zal je overigens makkelijker tours kunnen boeken als vanuit Philadelphia.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Ik vond Philly een beetje tegenvallen. Was er drie dagen en dat bleek toch iets te lang.
Ik vond het ook geen prettige stad om te verblijven, qua sfeer. Het was ook erg rustig overal, ook op straat. South street vond ik niet veel aan.
Een aanrader van mijn kant is het Eastern State Penitentiary. Leuk met audiotour van Steve Buscemi.
Het aquarium aan de overkant van de Delaware in Camden was verder wel aardig, maar niet heel bijzonder. Wel grappig al die gezinnen uit New Jersey die daar op zondagmiddag naartoe gingen. Vooroordelen werden bevestigd
ANY schreef:Zo verschillen de smaken; ik vond het aquarium in Camden wel leuk.
Oh, ik ook hoor! Heb me goed vermaakt daar die dag, maar het is naar mijn mening niet echt een 'must see', aangezien er elders op de wereld mooiere en grotere aquariums zijn.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.