Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tickets MLB (baseball)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Tickets MLB (baseball)
Sinds gisteren is het speelschema voor 2016 van de Major League Baseball (MLB) gepubliceerd. Wij gaan volgend jaar en kunnen enkele wedstrijden van de Texas Rangers zien.
Ik heb verschillende draadjes over het kopen van tickets voor honkbalwedstrijden gevonden en overal staat een (behoorlijke) snipper informatie. Klopt het volgende?
- Vanaf nu kun je seizoenskaarten reserveren/kopen
- Nadat de seizoenskaarten verkocht zijn komen de individuele tickets in de verkoop bij de club zelf of bij Ticketmaster
- Bij Stubhub komen de tickets in de verkoop van mensen die een seizoenskaart hebben en die niet naar de betreffende wedstrijd komen.
Dit betekent dat de tickets bij Ticketmaster vooral de tickets boven de gast dugout zijn? En de tickets bij de club en bij Stubhub boven de club-dugout? Anders gevraagd: Via welk kanaal is de kans het grootst dat we bij een thuisspelende ploeg in de buurt van de dugout van die thuisspelende ploeg zitten?
Ik heb verschillende draadjes over het kopen van tickets voor honkbalwedstrijden gevonden en overal staat een (behoorlijke) snipper informatie. Klopt het volgende?
- Vanaf nu kun je seizoenskaarten reserveren/kopen
- Nadat de seizoenskaarten verkocht zijn komen de individuele tickets in de verkoop bij de club zelf of bij Ticketmaster
- Bij Stubhub komen de tickets in de verkoop van mensen die een seizoenskaart hebben en die niet naar de betreffende wedstrijd komen.
Dit betekent dat de tickets bij Ticketmaster vooral de tickets boven de gast dugout zijn? En de tickets bij de club en bij Stubhub boven de club-dugout? Anders gevraagd: Via welk kanaal is de kans het grootst dat we bij een thuisspelende ploeg in de buurt van de dugout van die thuisspelende ploeg zitten?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Tickets MLB (baseball)
Het is geen voetbal waarbij je verschillende kanten hebt. De zit plaatsen zijn rondom het veld. Het achter een dugout zitten van de thuisspelende partij is ook niet de beste plek. De beste (populaire) plaatsen liggen achter de slagplaat. En dicht bij het speel veld. Anders dan bij voetbal zitten de supporters van de verschillende partijen gewoon door elkaar. Vanaf het moment dat je tickets kunt kopen kun je zelf kiezen waar je wilt gaan zitten. Dit is natuurlijk afhankelijk van het aantal beschikbare plaatsen en de prijs welke je ervoor wilt betalen. Wanneer je tickets boekt via de site van MBL, kun je op een plattegrond zien waar je kunt zitten en welke prijzen er gelden.
Je kiest gewoon een plek uit waar je wil zitten. Geen gedoe met thuis- en uitvakken. Op elke website zie je een stadionplattegrond met daarin de prijscategorieeen. Bij de meeste wedstrijden kun je kaarten gewoon aan de kassa kopen op de wedstrijddag.
-
- Amerikakenner
Gelukkig is het niet zoiets als voetbal
Achter de slagplaat zijn inderdaad de beste plekken, maar mijn ervaring met bijvoorbeeld het stadion bij Neptunus is dat het publiek van de bezoekende partij toch vaak aan de kant van de dugout van de uitspelende ploeg zit (zeg maar aan de zijde van 3 naar thuis).
Als ik dat beeld doorvertaal, dan zou het meeste publiek van de thuisspelende ploeg dus achter de slagplaat en dan richting honk 1 zitten. Dat beeld is dus niet juist?
Gelukkig maakt het inderdaad niet heel erg uit waar je zit qua supporters. Het is geen voetbal

Als ik dat beeld doorvertaal, dan zou het meeste publiek van de thuisspelende ploeg dus achter de slagplaat en dan richting honk 1 zitten. Dat beeld is dus niet juist?
Gelukkig maakt het inderdaad niet heel erg uit waar je zit qua supporters. Het is geen voetbal

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het is mij hier in Nederland eerlijk gezegd nog nooit opgevallen. En ik heb toch al wat keren bij de Haarlemse honkbalweek gezeten, en in Rotterdam bij het het World port tournooi 
In Amerika alleen nog maar bij de Giants geweest en het ook daar niet terug gezien. Wel is het grootste gedeelte van het publiek, publiek van de thuis spelende club. Maar het maakt dus echt niet uit waar je gaat zitten. Ik zou proberen niet te ver van het veld te zitten, en te kijken of je bijv. tegen de zon in of met de zon in de rug zit. Achter de slagplaat zitten is leuk als je er ook echt achter kunt zitten. Zo niet, dan kun je beter ergens zitten waar je goed overzicht hebt. Persoonlijk zou ik kiezen voor een plek aan de kant van het eerste honk. Daar zul je over het algemeeen de meeste actie treffen.

In Amerika alleen nog maar bij de Giants geweest en het ook daar niet terug gezien. Wel is het grootste gedeelte van het publiek, publiek van de thuis spelende club. Maar het maakt dus echt niet uit waar je gaat zitten. Ik zou proberen niet te ver van het veld te zitten, en te kijken of je bijv. tegen de zon in of met de zon in de rug zit. Achter de slagplaat zitten is leuk als je er ook echt achter kunt zitten. Zo niet, dan kun je beter ergens zitten waar je goed overzicht hebt. Persoonlijk zou ik kiezen voor een plek aan de kant van het eerste honk. Daar zul je over het algemeeen de meeste actie treffen.

-
- Amerikakenner
Thanx!
Dan nu wachten tot de kaarten in de verkoop gaan.
Dan nu wachten tot de kaarten in de verkoop gaan.
- Fab-ian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben van de week bij de Giants geweest, zat best hoog in het stadium maar je kon alles goed zien en de sfeer was er ook erg leuk!
Kaarten heb ik gewoon via de site van de mlb giants gekocht.
Kaarten heb ik gewoon via de site van de mlb giants gekocht.
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Je kan het best via de club zelf of Stubhub je kaarten kopen. Via de club zelf kan je elke vrije plek kiezen die je wil. Ik vind de plekken precies achter home plate eigenlijk alleen de beste plekken als je op hetzelfde niveau als het veld zit. Daar betaal je dan ook dik voor. Hoger en dan nog steeds recht achter home plate is alleen leuk als je een vet zicht op het stadion wil hebben met links en rechts mensen.
Zelf vind ik wat hoger aan de zijkanten de beste plekken, omdat je dan ook echt de ballen ziet gaan, het hele overzicht hebt en (afhankelijk van het stadion) uitzicht hebt op de omgeving van het stadion. Achter de dugouts en dan op field level is leuk voor het vangen van foul balls. Bleechers seats zijn vooral leuk voor het vangen van homeruns, maar voor zicht zou ik hier nooit gaan zitten. Wel een voordeel: kaarten hier zijn vaak goedkoop en in sommige stadions zit hier all-you-can-eat-and-drink in je kaartje inbegrepen. Over het algemeen geldt op de hoofdtribune: des te hoger je zit, des te goedkoper.
Drinken kan je sowieso 'van huis' meenemen, je mag maximaal een liter meenemen. Parkeren (als je met de auto gaat) vooraf betalen, is goedkoper. Wedstrijden doordeweeks worden minder bezocht dan in het weekend, vrijdag is vaak Friday Night Fireworks. Ook leuk is om te checken of er een promotion is waarbij je een bobblehead krijgt oid.
Zelf vind ik wat hoger aan de zijkanten de beste plekken, omdat je dan ook echt de ballen ziet gaan, het hele overzicht hebt en (afhankelijk van het stadion) uitzicht hebt op de omgeving van het stadion. Achter de dugouts en dan op field level is leuk voor het vangen van foul balls. Bleechers seats zijn vooral leuk voor het vangen van homeruns, maar voor zicht zou ik hier nooit gaan zitten. Wel een voordeel: kaarten hier zijn vaak goedkoop en in sommige stadions zit hier all-you-can-eat-and-drink in je kaartje inbegrepen. Over het algemeen geldt op de hoofdtribune: des te hoger je zit, des te goedkoper.
Drinken kan je sowieso 'van huis' meenemen, je mag maximaal een liter meenemen. Parkeren (als je met de auto gaat) vooraf betalen, is goedkoper. Wedstrijden doordeweeks worden minder bezocht dan in het weekend, vrijdag is vaak Friday Night Fireworks. Ook leuk is om te checken of er een promotion is waarbij je een bobblehead krijgt oid.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3824 Weergaves
-
Laatste bericht door HillBillies
-
- 3 Reacties