Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Indiana of Virginia?
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Indiana of Virginia?
Ik heb banen aangeboden gekregen in Indianapolis (IN) en Richmond (VA). Nu moeten we kiezen...
Heeft iemand hier op het forum ervaring met deze staten? Ik heb beide staten kort bezocht voor de sollicitatiegesprekken maar dat is natuurlijk ontoereikend voor zo'n beslissing.
Heeft iemand hier op het forum ervaring met deze staten? Ik heb beide staten kort bezocht voor de sollicitatiegesprekken maar dat is natuurlijk ontoereikend voor zo'n beslissing.
Re: Indiana of Virginia?
In Richmond zit je vlak bij de kust, niet ver van Washington en de rest van de grote steden aan oostkust, en de bergen zijn ook niet ver.
Ik heb niet echt ervaring.
Een keer in Richmond geweest, ik vond het niet bijzonder, vooral arm. Maar misschien was ik in het verkeerde deel.
Ik ben een paar keer in/bij Indianapolis geweest. Dat trok me wel wat stad betreft.
Ik dacht dat greater Indianapolis groter is dan Richmond eo. ?
Indiana - ik ken alleen het deel boven Indianapolis van doorheen-rijden, is vooral plat en agrarisch.
Virginia als staat - men zegt 'VA is for lovers'. Die staat heeft meer te bieden wat betreft natuur (oa. gebergte, scenic routes) en oudere plaatsjes. Je zit ook dicht(er) bij de zee.
Je hebt vanuit VA een uitval naar Washington D.C., Philadelphia, enz. in het noorden, en naar het zuiden naar de Carolina's.
Indianapolis aan de andere kant wordt omschrijven als 'het knooppunt' omdat vandaar wegen naar alle kanten van de US gaan.
Maar het zijn wel lange wegen als je echt ergens wilt komen.
Mensen in het middenwesten van de US zijn in mijn ervaring over het algemeen vriendelijker en sociabeler zijn dan de mensen aan de oostkust (en de westkust).
Ik heb in VA sterke staaltjes mogen meemaken van 'deep-south' mentality.
Maken kosten van levensonderhoud iets uit ? Mn. woonkosten kunnen er leuk inhakken.
Andere factoren: veiligheid, kwaliteit van med. zorg, luchtverontreiniging (!)
Zijn de banen bij hetzelfde bedrijf ?
Indien niet dan kun je voor de baan met het meest aantrekkelijke werk kiezen plus het beste benefits pakket.
Sterkte met de beslissing !
Een keer in Richmond geweest, ik vond het niet bijzonder, vooral arm. Maar misschien was ik in het verkeerde deel.
Ik ben een paar keer in/bij Indianapolis geweest. Dat trok me wel wat stad betreft.
Ik dacht dat greater Indianapolis groter is dan Richmond eo. ?
Indiana - ik ken alleen het deel boven Indianapolis van doorheen-rijden, is vooral plat en agrarisch.
Virginia als staat - men zegt 'VA is for lovers'. Die staat heeft meer te bieden wat betreft natuur (oa. gebergte, scenic routes) en oudere plaatsjes. Je zit ook dicht(er) bij de zee.
Je hebt vanuit VA een uitval naar Washington D.C., Philadelphia, enz. in het noorden, en naar het zuiden naar de Carolina's.
Indianapolis aan de andere kant wordt omschrijven als 'het knooppunt' omdat vandaar wegen naar alle kanten van de US gaan.
Maar het zijn wel lange wegen als je echt ergens wilt komen.
Mensen in het middenwesten van de US zijn in mijn ervaring over het algemeen vriendelijker en sociabeler zijn dan de mensen aan de oostkust (en de westkust).
Ik heb in VA sterke staaltjes mogen meemaken van 'deep-south' mentality.
Maken kosten van levensonderhoud iets uit ? Mn. woonkosten kunnen er leuk inhakken.
Andere factoren: veiligheid, kwaliteit van med. zorg, luchtverontreiniging (!)
Zijn de banen bij hetzelfde bedrijf ?
Indien niet dan kun je voor de baan met het meest aantrekkelijke werk kiezen plus het beste benefits pakket.
Sterkte met de beslissing !
Laatst gewijzigd door USInsider op 24 sep 2015, 00:26, 2 keer totaal gewijzigd.
We hebben 3 1/2 jaar in Lafayette, Indiana gewoond, wel al 27 jaar geleden. We hebben een geweldige tijd gehad, vriendelijke mensen. Het noorden van Indiana is inderdaad plat, het zuiden heuvelachtiger. We gingen altijd graag naar Bloomington. Het was altijd ver rijden om ergens te komen. Als de baan hetzelfde is op beide plekken zou ik behalve de kosten van levenshoud en dergelijke op een rijtje te zetten ook kijken naar wat je graag in je vrije tijd doet, en wat de mogelijkheden daarvan zijn op beide plekken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of ook: wat als je die job kwijt geraakt, waar is er dan het meeste kans om terug een leuke baan te vinden zonder dat je naar een andere staat moet verhuizen of een 2 hour commute hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
Vraag Petra hier op de site over Virginia. Zij woont er al jaren.
En ach: vriendelijke mensen heb je overal, net zoals onvriendelijke. Daar zou ik het niet van af laten hangen. Ik zou meer letten op je loopbaankansen. Of, zoals kastelke al zei, waar je de beste kansen hebt als je je baan kwijt zou raken.
En ach: vriendelijke mensen heb je overal, net zoals onvriendelijke. Daar zou ik het niet van af laten hangen. Ik zou meer letten op je loopbaankansen. Of, zoals kastelke al zei, waar je de beste kansen hebt als je je baan kwijt zou raken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Big Al,
Welkom in Midwesten hahaha mocht je voor Indiana gaan. Wat wil je weten? Weet niet of je mijn nummer nog hebt stuur me een berichtje of sms! Heb in-laws in Fischer wonen.
Welkom in Midwesten hahaha mocht je voor Indiana gaan. Wat wil je weten? Weet niet of je mijn nummer nog hebt stuur me een berichtje of sms! Heb in-laws in Fischer wonen.
VA lijkt me de betere keuze qua klimaat en toekomstbestendigheid. Veel bedrijvigheid verhuist toch naar de zuidelijke staten. IN is volgens mij onderdeel van de roestgordel (https://nl.wikipedia.org/wiki/Manufacturing_Belt).
Benno, ik had het niet over vriendelijke/onvriendelijke mensen.
De MidWest is waar mensen me aanspraken in een winkel, op een parkeerplaats, enz. Zomaar. Een opmerking over het (goede) weer, een vraag over mijn otootje, of zomaar een praatje. Nooit meegemaakt aan de oostkust, en zeker niet in SoCal.
Toen ik in de Central Valley kwam en daar soortgelijk meemaakte was ik blij verrast.
Iemand sprak me aan in een winkel en ik maakt de opm. dat de mensen hier over het algemeen zo open zijn. "Dit is ook de MidWest van CA" was het antwoord.
Big Al vroeg om impressies. Dus die gaf ik.
Ik denk dat Big Al 'groot genoeg' is om zelf uit te maken wat voor hem van belang is en wat niet.
De MidWest is waar mensen me aanspraken in een winkel, op een parkeerplaats, enz. Zomaar. Een opmerking over het (goede) weer, een vraag over mijn otootje, of zomaar een praatje. Nooit meegemaakt aan de oostkust, en zeker niet in SoCal.
Toen ik in de Central Valley kwam en daar soortgelijk meemaakte was ik blij verrast.
Iemand sprak me aan in een winkel en ik maakt de opm. dat de mensen hier over het algemeen zo open zijn. "Dit is ook de MidWest van CA" was het antwoord.
Big Al vroeg om impressies. Dus die gaf ik.
Ik denk dat Big Al 'groot genoeg' is om zelf uit te maken wat voor hem van belang is en wat niet.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Richmond is de afgelopen tien jaar enorm verbeterd en echt een leuke en hippe stad geworden. Onze middelste en jongste hebben er gestudeerd (jongste zit er voor het tweede jaar) en op het moment wordt er het wereldkampioenschap wielrennen gehouden dus als je dat kijkt zie je delen van de stad. Er is veel te doen in en rond de stad. Het ligt ook maar een uurtje van de "Historic Triangle" en bijna twee uur van Washington. Ik ken een Nederlandse (bedenk me net dat ik er zelfs twee ken), die al jaren in Richmond woont, en ik weet zeker dat ze je meer wil vertellen als je daar interesse in hebt. Zo ja, zend me even een pb-tje. Wat betreft het zomaar een praatje maken maak ik dat hier heel veel mee en in Richmond vind ik de mensen altijd erg aardig, maar ja, onvriendelijke mensen heb je ook overal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Helaas is de coverage van het wielrennen echt dramatisch en krijg je weinig mee van zowel de tussentijden/races als van de omgeving. Wel veel groen en witte hekken..
Het is inderdaad jaren geleden dat ik in Richmond was.
Indianapolis trok me als stad, de keren dat ik er was. (Was ook in Fisher overigens.)
Maar wat staat betreft wint VA het van IN denk ik.
Indianapolis trok me als stad, de keren dat ik er was. (Was ook in Fisher overigens.)
Maar wat staat betreft wint VA het van IN denk ik.
Laatst gewijzigd door USInsider op 24 sep 2015, 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben 3 weken in Ann Arbor, MI: erg rustig en vriendelijk inderdaad. Wel heel weinig naaldhakken en korte rokjes vergeleken met Miami, FL. 

-
- Amerika-expert
Wat vriendelijke/onvriendelijke mensen betreft: ik heb in het middenwesten (Minnesota) maar weinig contact gehad met mensen. Als ze je niet vanaf de lagere school kennen, dan willen ze weinig met je te maken hebben. In New York maak ik vaak opmerkingen tegen wildvreemden. Die dan iets terug zeggen of in ieder geval glimlachen (ja, ik weet het, ik kan heel grappig zijn, daar komt dat natuurlijk door!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Big Al
- Amerika-expert
De mensen waren vriendelijk in beide steden, maar misschien iets meer in VA. Ik vraag me echter af of de landbouw in IN een probleem kan zijn met GMO en landbouwgif.
Wat cultuur betreft heeft IN niet zoveel te bieden...
Wat cultuur betreft heeft IN niet zoveel te bieden...
- Big Al
- Amerika-expert
Dat klink toch wel heel aantrekkelijk. We hebben jaren in de buurt van Boston (MA) gewoond en de cultuur en geschiedenis kwam je overal tegen. In Colorado Springs (CO) waar we nu wonen is het nogal karig op die gebieden.Petra/VS schreef:Richmond is de afgelopen tien jaar enorm verbeterd en echt een leuke en hippe stad geworden. Onze middelste en jongste hebben er gestudeerd (jongste zit er voor het tweede jaar) en op het moment wordt er het wereldkampioenschap wielrennen gehouden dus als je dat kijkt zie je delen van de stad. Er is veel te doen in en rond de stad. Het ligt ook maar een uurtje van de "Historic Triangle" en bijna twee uur van Washington. Ik ken een Nederlandse (bedenk me net dat ik er zelfs twee ken), die al jaren in Richmond woont, en ik weet zeker dat ze je meer wil vertellen als je daar interesse in hebt. Zo ja, zend me even een pb-tje. Wat betreft het zomaar een praatje maken maak ik dat hier heel veel mee en in Richmond vind ik de mensen altijd erg aardig, maar ja, onvriendelijke mensen heb je ook overal.
Wereldkampioenschap wielrennen? Dat verklaart al die fietsen in de hal van het hotel in Short Pump (VA) waar ik deze week verbleef!
Cost of living is ongeveer 6% hoger in Richmond (bron) dus geen extreem verschil wat dat betreft.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Wil je meer weten over de kwaliteit van de lucht:
Algemeen artikel:
http://www.wthr.com/story/21051655/13-i ... ir-quality
Website overheid Air Quality Index Indianapolis:
http://www.airnow.gov/index.cfm?action= ... &cityid=59
Idem voor AQI Richmond:
http://www.airnow.gov/index.cfm?action= ... cityid=190
Mijn excuses dat de discussie naar aardige/onaardige mensen is gegaan. Het was een tussen-opmerking.
Van groter belang is het klimaat ter plekke plus de aardige/onaardige beesten en beestjes in de omg. waar je gaat wonen.
Ik lees nu en dan Petra's blog. Wat ze beschrijft over de vochtige warmte waar ze woont, ik zou het niet aankunnen.
Ze schrijft bovendien over grote aantallen muggen die uiteraard steken en steken.
Maar wellicht is dat eveneens het geval in Indianapolis ?
We hadden ook muggen in IL herinner ik me, tegen zonsondergang kwamen ze opzetten.
Algemeen artikel:
Idem voor AQI Richmond:
Mijn excuses dat de discussie naar aardige/onaardige mensen is gegaan. Het was een tussen-opmerking.
Van groter belang is het klimaat ter plekke plus de aardige/onaardige beesten en beestjes in de omg. waar je gaat wonen.
Ik lees nu en dan Petra's blog. Wat ze beschrijft over de vochtige warmte waar ze woont, ik zou het niet aankunnen.
Ze schrijft bovendien over grote aantallen muggen die uiteraard steken en steken.
We hadden ook muggen in IL herinner ik me, tegen zonsondergang kwamen ze opzetten.
Laatst gewijzigd door USInsider op 24 sep 2015, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
In het Midwesten kan het in de zomer ook behoorlijk benauwd zijn hoor, met de bijbehorende muggen
Maar waarschijnlijk niet zo extreem als in het zuiden.

- Big Al
- Amerika-expert
Dat is verrassend nieuws over de luchtkwaliteit in IN - goed om te weten!USInsider schreef:Wil je meer weten over de kwaliteit van de lucht:
Algemeen artikel:
Idem voor AQI Richmond:
Wat de muggen betreft, daar zullen we (weer) aan moeten wennen. Hier in Colorado Springs hebben we die eigenlijk niet. Als we al een mug zien is dat groot nieuws!
Overigens heb ik in IN en VA ook eigenlijk geen muggen gezien; ook niet in de bossen. Ik was er echter maar vrij kort.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1889 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie