Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke auto kiezen bij 5 volwassenen en één 1 kind
Welke auto kiezen bij 5 volwassenen en één 1 kind
Onze reis voor het Zuidwesten staat nu vast.
Enkel nog de vraag welk type auto huren. We zijn met 5 volwassenen en één meisje van 11 jaar (dus ook volwaardige zit nodig) dus zeg maar 6 personen.
Vermits we toch een 25 dagen onderweg zijn, vermoed ik dat elke persoon toch 1 koffer minstens zal nodig hebben + trekkingrugzak, waarschijnlijk nog een koelbox kopen ter plaatse.
De meeste voertuigen voor 7 personen geven echter maar weinig bagageruimte aan. (Max 4 koffers)
Ik vraag me dus af of wagens zoals een Dodge caravan en andere groot genoeg zullen zijn. Een busje voor 12 personen is dan weer te groot en geeft een beperking bij het parkeren. Ik denk dat zo'n Mercedes busje die ze in Belgie wel eens gebruiken voor luchthavenvervoer ideaal zou zijn maar ik heb geen idee of ze dit type auto's verhuren? heb het alleszins nog niet tegengekomen.
Iemand advies?
Alvast dank
Enkel nog de vraag welk type auto huren. We zijn met 5 volwassenen en één meisje van 11 jaar (dus ook volwaardige zit nodig) dus zeg maar 6 personen.
Vermits we toch een 25 dagen onderweg zijn, vermoed ik dat elke persoon toch 1 koffer minstens zal nodig hebben + trekkingrugzak, waarschijnlijk nog een koelbox kopen ter plaatse.
De meeste voertuigen voor 7 personen geven echter maar weinig bagageruimte aan. (Max 4 koffers)
Ik vraag me dus af of wagens zoals een Dodge caravan en andere groot genoeg zullen zijn. Een busje voor 12 personen is dan weer te groot en geeft een beperking bij het parkeren. Ik denk dat zo'n Mercedes busje die ze in Belgie wel eens gebruiken voor luchthavenvervoer ideaal zou zijn maar ik heb geen idee of ze dit type auto's verhuren? heb het alleszins nog niet tegengekomen.
Iemand advies?
Alvast dank
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Welke auto kiezen?
Je zou kunnen gaan voor een Full Size SUV of nog liever een Premium SUV (bijv. Budget.com maakt dit onderscheid). Bij die laatste ben je zeker van een extra lange versie. Je hebt dan 3 zitrijen en behoorlijk ruimte erachter. Ik zou trouwens eerder voor reistassen kiezen dan voor harde koffers. Dat stouwt wat makkelijker.
Bedoel je met de Mercedusbusjes de Viano die ze in Europa veel gebruiken? Wij hebben zelf een 7-persoons, maar als alle drie de zitrijen omhoog staan, is de ruimte daarachter absoluut minder dan bij een Full Size SUV. De Minivans hebben ook minder ruimte voor bagage als de Premium SUV.
Bedoel je met de Mercedusbusjes de Viano die ze in Europa veel gebruiken? Wij hebben zelf een 7-persoons, maar als alle drie de zitrijen omhoog staan, is de ruimte daarachter absoluut minder dan bij een Full Size SUV. De Minivans hebben ook minder ruimte voor bagage als de Premium SUV.
Re: Welke auto kiezen bij 5 volwassenen en één 1 kind
En de premium SUV is op dit moment bij Budget.com redelijk gunstig geprijsd. Ik betaalde voor 23 dagen 1200 EUR met couponcode U112000 (wel pre-paid tarief). Zo goedkoop heb ik deze nog nergens anders gezien, mijn periode is Juli/Augustus 2016.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mag ik vragen hoe je dat doet? Ik krijg echt idiote prijzen als ik via Budget.com ga. En bij Expedia betaal ik nu 1576 euro voor 27 dagen in april.
Budget.com: 1503 Euro voor 27 dagen. 2 April t/m 29 April. Ik heb Miami als op- en afhaallocatie ingegeven. Couponcode (BCD code) U112000. Dit is wel het pre-paid tarief.
Edit: Orlando geeft hetzelfde tarief. Kom je er niet uit, laat het hier dan even weten. Heb je bij Budget wel aangegeven dat je uit Nederland komt?
Edit: Orlando geeft hetzelfde tarief. Kom je er niet uit, laat het hier dan even weten. Heb je bij Budget wel aangegeven dat je uit Nederland komt?
Laatst gewijzigd door ribruijn op 20 sep 2015, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Edit: dubbel!
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 20 sep 2015, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Thanks, maar zowel op Budget.com als op Budget.nl krijg ik dus met exact die data op San Francisco prijzen van boven de 10.000 euro!!
Maar met mijn huidige boeking via Expedia min de cashback bij haalmeeruitjecard.nl zit ik nu op 1510 euro, annuleerbaar ook nog. Die houden we dus mooi aan.
Zou die gekke prijs aan onze Spaanse residentie liggen of zo?? Kan anders niks verzinnen.
(Spanje opgegeven dus, woon niet in Nederland)
Maar met mijn huidige boeking via Expedia min de cashback bij haalmeeruitjecard.nl zit ik nu op 1510 euro, annuleerbaar ook nog. Die houden we dus mooi aan.
Zou die gekke prijs aan onze Spaanse residentie liggen of zo?? Kan anders niks verzinnen.
(Spanje opgegeven dus, woon niet in Nederland)
Dan doeje echt iets fout, SFO geeft bij mij 1900 Euro. Wel flink duurder dan in Florida overigens. Dus lekker blijven bij het bedrag wat je nu hebt!
Edit: Aha, Spanje. Dat miste ik. Inderdaad, dan krijg je bizarre tarieven...... Vreemd.
Edit: Aha, Spanje. Dat miste ik. Inderdaad, dan krijg je bizarre tarieven...... Vreemd.
Laatst gewijzigd door ribruijn op 20 sep 2015, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In zo'n grote SUV heb je inderdaad veel ruimte. Mocht je toch nog plek tekort komen kun je altijd nog een roofbag aanschaffen bij bijv. de Walmart. Zo zag de onze eruit.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
ribruijn schreef:Dan doeje echt iets fout, SFO geeft bij mij 1900 Euro. Wel flink duurder dan in Florida overigens. Dus lekker blijven bij het bedrag wat je nu hebt!
Ha ja, snap het echt niet, maar ik ben blij met deze boeking!!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zou er niet voor kiezen om zoveel dagen met zo'n groot gezelschap in 'een auto te gaan zitten. Niet in een Minivan en ook niet in een Suburban. Wellicht is een medium SUV (3 volw en de nodige bagage) en een full-size car (twee volw en kind met nodige bagage) een optie? Reis niet met hardschalen koffers, maar met grote (Easpack)tassen. Die stop je makkelijker weg.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ok bedankt allen,
Bij budget kom ik dan bij deze uit: premium SUV - Ford Expedition EL or similar en zou het komen op 2071€ (pick up San Francisco, drop off LA)
Met de mercedes bedoel ik zo'n Mercedes vito die heeft precies toch redelijk wat kofferruimte?
we zouden toch verkiezen om met 1 wagen te rijden. Toch wel iets makkelijker.
Bij budget kom ik dan bij deze uit: premium SUV - Ford Expedition EL or similar en zou het komen op 2071€ (pick up San Francisco, drop off LA)
Met de mercedes bedoel ik zo'n Mercedes vito die heeft precies toch redelijk wat kofferruimte?
we zouden toch verkiezen om met 1 wagen te rijden. Toch wel iets makkelijker.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een Vito heb je als 7- of 8 persoons bus of als combi bestelwagen. De laatste heeft een grote bagagebak, maar geen zitruimte. De eerste heeft niet veel meer ruimte dan de Minivan, wij hebben er hier zelf een staan.
Heb je voor die Premium SUV al bij Expedia gekeken of alleen bij Budget zelf? Ik weet je datums niet, maar wij betalen dus 1576 euro voor 27 dagen. Wel in april.
Heb je voor die Premium SUV al bij Expedia gekeken of alleen bij Budget zelf? Ik weet je datums niet, maar wij betalen dus 1576 euro voor 27 dagen. Wel in april.
Ik heb enkel bij Budget.com rechtstreeks gekeken.
Reisdata 23 juli tot 17 augustus
Is budget dan de enige die zo'n Premium SUV in zijn assortiment heeft?
Reisdata 23 juli tot 17 augustus
Is budget dan de enige die zo'n Premium SUV in zijn assortiment heeft?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan geen anderen vinden. Ze bieden wel een full size SUV, maar dan kan je een model krijgen dat toch een stukje kleiner is. Het verschil is bijvoorbeeld een Ford Expedition of een Expedition EL (extra lang, juist voor die bagage). Of een Chevrolet Tahoe of een Surburban.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Expedia wil nog niet tot 17 augustus.
Ik vind er 2 bij AutoEurope voor jullie data met ophalen op SFO, inleveren op LAX.
De Premium SUV met één gratis extra bestuurder, vol ophalen, vol inleveren en alle verzekeringen: 1540,78 euro.
Dezelfde auto met drie gratis extra bestuurders én een volle tank benzine en alle verzekeringen: 1734,34 euro.
Ik vind er 2 bij AutoEurope voor jullie data met ophalen op SFO, inleveren op LAX.
De Premium SUV met één gratis extra bestuurder, vol ophalen, vol inleveren en alle verzekeringen: 1540,78 euro.
Dezelfde auto met drie gratis extra bestuurders én een volle tank benzine en alle verzekeringen: 1734,34 euro.
Dank om mee te kijken!
Bedoel je dan dat een chevrolet Tahoe of Suburban niet deze extra baggageruimte heeft en dus eigenlijk niet te doen is voor 6 personen?
Dit is de eerste keer dat we met zoveel personen gaan.
Vorige keren was telkens met 3 personen en dat was makkelijker
Bedoel je dan dat een chevrolet Tahoe of Suburban niet deze extra baggageruimte heeft en dus eigenlijk niet te doen is voor 6 personen?
Dit is de eerste keer dat we met zoveel personen gaan.
Vorige keren was telkens met 3 personen en dat was makkelijker
-
bamboo
- Amerika-ontdekker
Gisteren Suburban LT opgehaald. Zelfs met derde zitrij in gebruik nog voldoende ruimte voor alle bagage. Tahoe is net wat krapper.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, Suburban is groter dan Tahoe en Premium bij Budget, net als de Expedition EL. Wil je die extra ruimte, kies dan voor de premium (PFAR).
- Division
- Amerikakenner
Scheelt 50 centimeter. Suburban is gewoon de verlengde versie van de Tahoe. Bij de Tahoe moet je de derde rij neerklappen om dezelfde bagageruimte te krijgen als bij de Suburban.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 10003 Weergaves
-
Laatste bericht door patrickvandepol
-
- 2 Reacties