Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone en Grand Teton
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Yellowstone en Grand Teton
volgend jaar eind augustus/ begin september willen wij een rondrit maken en oa deze 2 parken bezoeken. Echter zit ik met een paar praktische vragen?
Onze eerste etappe van de hele reis start in New York. We zouden dan een binnenlandse vlucht nemen... maar hier loopt het al stroef...hoe zouden jullie het aanpakken?
Ofwel rechtstreeks vliegen van New York op Salt Lake City ofwel via een tussenstop in (vb Minneapolis) naar Bozeman. Beide zullen allicht hun voor en nadelen hebben. Gaan we voor de rechtstreekse vlucht naar Utah, dan kom je vermoedelijk in de late voormiddag toe, vervolgens naar het autoverhuurbedrijf en hop de Interstate op richting ... en dat is ook een issue.... rijden we meteen naar West Yellowstone? (volgens Google toch al een goeie 5 uur (heeft iemand dit reeds gereden)? of rijden we eerder richting Jackson Hole (is iets korter in afstand maar volgens Google doe je er toch ongeveer even lang over). Wat we willen vermijden is dat we in het donker moeten rijden (geen idee wanneer de nacht valt in deze streek rond begin september)
of toch via een tussenstop om alzo te landen in Bozeman en van daaruit met de wagen naar West Yellowstone, maar dan loop je weer het risico dat je bagage je vlucht heeft gemist en ander ongemak
en bezoek je best eerst Yellowstone en daarna Grand Teton ? Onze reis gaat na deze 2 parken verder richting Park City
weten jullie of het verstandig en doenbaar is om voor je volledig Yellowstone bezoek iedere overnachting in West Yellowstone te boeken, want je moet toch iedere keer op het einde van de dag telkens terug ?
hopelijk heb ik dit in het juiste forum geplaatst
dank allen
Onze eerste etappe van de hele reis start in New York. We zouden dan een binnenlandse vlucht nemen... maar hier loopt het al stroef...hoe zouden jullie het aanpakken?
Ofwel rechtstreeks vliegen van New York op Salt Lake City ofwel via een tussenstop in (vb Minneapolis) naar Bozeman. Beide zullen allicht hun voor en nadelen hebben. Gaan we voor de rechtstreekse vlucht naar Utah, dan kom je vermoedelijk in de late voormiddag toe, vervolgens naar het autoverhuurbedrijf en hop de Interstate op richting ... en dat is ook een issue.... rijden we meteen naar West Yellowstone? (volgens Google toch al een goeie 5 uur (heeft iemand dit reeds gereden)? of rijden we eerder richting Jackson Hole (is iets korter in afstand maar volgens Google doe je er toch ongeveer even lang over). Wat we willen vermijden is dat we in het donker moeten rijden (geen idee wanneer de nacht valt in deze streek rond begin september)
of toch via een tussenstop om alzo te landen in Bozeman en van daaruit met de wagen naar West Yellowstone, maar dan loop je weer het risico dat je bagage je vlucht heeft gemist en ander ongemak
en bezoek je best eerst Yellowstone en daarna Grand Teton ? Onze reis gaat na deze 2 parken verder richting Park City
weten jullie of het verstandig en doenbaar is om voor je volledig Yellowstone bezoek iedere overnachting in West Yellowstone te boeken, want je moet toch iedere keer op het einde van de dag telkens terug ?
hopelijk heb ik dit in het juiste forum geplaatst
dank allen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yellowstone en Grand Teton
Sja, allemaal lastig om te zeggen, omdat alles gewoon afhangt van het aankomsttijdstip vd vlucht. Zowel op SLC als op Bozeman.
Je hoeft van Bozeman overigens niet persé naar West Yellowstone, je kan ook bij Gardiner het park binnenrijden.
Als na Yellowstone en Grand Teton weer naar het zuiden gaat bezoek je het best eerst Yellowstone en dan door GT naar het zuiden. Als je bv Craters of the Moon ook mee wilt pakken is het weer makkelijker om het anderom te doen.
Je hebt een aantal overnachtingsmogelijkheden in het park, maar deze zitten erg snel vol. Misschien nu al wel helemaal voor volgend jaar.
Hoeveel dagen nemen jullie voor beide parken? Ik zou voor Yellowstone als er nog plek is iig 1 overnachting rond Old Faithful plannen. Ik vond het niet erg om in het donker naar West Yellowstone of Gardiner te rijden, maar het is wel goed opletten, want zoveel wildlife als daar heb ik nergens gezien...en een bizon voor je auto geeft niet echt mee denk ik. Het hangt er ook allemaal vanaf wat je van plan bent. Als je 's ochtends bij Slough Creek wolven wilt spotten, dan is dat niet vanuit het zuiden te doen, dan moet je echt in de buurt zitten.
Voor overnachtingen in het park kijk je hier: http://www.yellowstonenationalparklodges.com/ (het reserveringsdeel vd site is niet het meest handig opgebouwd voor zo'n belangrijke parksite)
Je hoeft van Bozeman overigens niet persé naar West Yellowstone, je kan ook bij Gardiner het park binnenrijden.
Als na Yellowstone en Grand Teton weer naar het zuiden gaat bezoek je het best eerst Yellowstone en dan door GT naar het zuiden. Als je bv Craters of the Moon ook mee wilt pakken is het weer makkelijker om het anderom te doen.
Alle vluchten loop je risico dat er iets met je bagage gebeurd. Ik ben wel eens van Amsterdam naar LA gevlogen zonder tussenstop en zelfs daar bleek dat mijn bagage nog in Amsterdam stond. Altijd zorgen dat je een beetje kleding in je handbagage hebt.of toch via een tussenstop om alzo te landen in Bozeman en van daaruit met de wagen naar West Yellowstone, maar dan loop je weer het risico dat je bagage je vlucht heeft gemist en ander ongemak
Je hebt een aantal overnachtingsmogelijkheden in het park, maar deze zitten erg snel vol. Misschien nu al wel helemaal voor volgend jaar.
Hoeveel dagen nemen jullie voor beide parken? Ik zou voor Yellowstone als er nog plek is iig 1 overnachting rond Old Faithful plannen. Ik vond het niet erg om in het donker naar West Yellowstone of Gardiner te rijden, maar het is wel goed opletten, want zoveel wildlife als daar heb ik nergens gezien...en een bizon voor je auto geeft niet echt mee denk ik. Het hangt er ook allemaal vanaf wat je van plan bent. Als je 's ochtends bij Slough Creek wolven wilt spotten, dan is dat niet vanuit het zuiden te doen, dan moet je echt in de buurt zitten.
Voor overnachtingen in het park kijk je hier: http://www.yellowstonenationalparklodges.com/ (het reserveringsdeel vd site is niet het meest handig opgebouwd voor zo'n belangrijke parksite)
-
- Amerika-ontdekker
we zouden 5 volle dagen uittrekken voor Yellowstone en GT (maandag tem vrijdag) zo vermijden we de weekenddrukte (tenzij er toch voordelen bij een weekend?)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
met united en delta kan je van new york (met 1 tussenstop) naar jackson vliegen, zit je onmiddellijk letterlijk in grand teton np ( vliegveld is het enige vliegveld in de usa dat in een nationaal park ligt) en verlies je geen tijd aan rijden.
5 dagen voor de 2 parken : moeilijk. als je graag wandelt kan je in grand teton al zeker een dag een lange wandeling maken ( cascade canyon, of trails rond death canyon) + tweede dag voor verkenning van de rest. blijven er 3 dagen voor yellowstone en dat is ook een minimum : dagje omgeving old fatihful, dan van old faithful via west thumb en lake en hiden valley naar canyon, en dagje verkenning noordelijke lus met lamar valley en mammoth.
hopelijk vindt je nog plaats in het park want de vroege en late uren zijn de minst drukke en ook heel geschikt voor het spotten van dieren.
voor grand teton kan je zowel tussen het park en jackson als in jackson zelf logeren, maakt niet zoveel uit.
Jacques
met united en delta kan je van new york (met 1 tussenstop) naar jackson vliegen, zit je onmiddellijk letterlijk in grand teton np ( vliegveld is het enige vliegveld in de usa dat in een nationaal park ligt) en verlies je geen tijd aan rijden.
5 dagen voor de 2 parken : moeilijk. als je graag wandelt kan je in grand teton al zeker een dag een lange wandeling maken ( cascade canyon, of trails rond death canyon) + tweede dag voor verkenning van de rest. blijven er 3 dagen voor yellowstone en dat is ook een minimum : dagje omgeving old fatihful, dan van old faithful via west thumb en lake en hiden valley naar canyon, en dagje verkenning noordelijke lus met lamar valley en mammoth.
hopelijk vindt je nog plaats in het park want de vroege en late uren zijn de minst drukke en ook heel geschikt voor het spotten van dieren.
voor grand teton kan je zowel tussen het park en jackson als in jackson zelf logeren, maakt niet zoveel uit.
Jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
5 volle dagen, dus 6 nachten?
Dan zou ik 4 nachten Yellowstone doen en 2 voor Grand Teton.
Die laatste kan vanuit het park of vanuit Jackson.
Yellowstone zou ik dan 1 nacht Gardiner of Mammoth Hot Springs. 1 nacht Old Faithful en 2 nachten Canyon doen. Al betwijfel ik dus of er nog zoveel plek in het park is voor volgend jaar. Ik heb vanwege vol en nog gesloten accommodaties in 2013 1 nacht in Gardiner, 1 nacht West Yellowstone en 1 nacht Old Faithful snowlodge gedaan. Goed te doen. En ja dan moet je vooral naar West Yellowstone een uur extra rijden op een dag, maar ik vond dat toen geen probleem eigenlijk.
Dan zou ik 4 nachten Yellowstone doen en 2 voor Grand Teton.
Die laatste kan vanuit het park of vanuit Jackson.
Yellowstone zou ik dan 1 nacht Gardiner of Mammoth Hot Springs. 1 nacht Old Faithful en 2 nachten Canyon doen. Al betwijfel ik dus of er nog zoveel plek in het park is voor volgend jaar. Ik heb vanwege vol en nog gesloten accommodaties in 2013 1 nacht in Gardiner, 1 nacht West Yellowstone en 1 nacht Old Faithful snowlodge gedaan. Goed te doen. En ja dan moet je vooral naar West Yellowstone een uur extra rijden op een dag, maar ik vond dat toen geen probleem eigenlijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn dit jaar 5 nachten in Yellowstone en 2 nachten in Grand Teton geweest. Misschien heb je iets aan ons verslag. Daar staat ook een aparte pagina met tips voor Yellowstone in.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
allereerst bedankt voor de praktische tips
inderdaad veel is reeds volgeboekt in het park zelf, tenzij je heel duur neemt, maar dit vind ik dan weer weggegooid geld.
het zullen dan de locaties buiten het park zijn.
inderdaad veel is reeds volgeboekt in het park zelf, tenzij je heel duur neemt, maar dit vind ik dan weer weggegooid geld.
het zullen dan de locaties buiten het park zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Buiten het park is het ook niet goedkoop. Je kunt iets vastleggen, maar check regelmatig eens of er nog iets vrij komt in het park. Wij zaten voor onze 5 nachten voor gemiddeld 130 dollar per nacht in het park, dus het hoeft niet duur te zijn.
Je kunt eens kijken of je wel iets vindt als je eerst naar GT gaat en dan naar Yellowstone.
Marianne
Je kunt eens kijken of je wel iets vindt als je eerst naar GT gaat en dan naar Yellowstone.
Marianne
Heb je al gekeken wat de verschillende opties aan vluchten kosten? Vliegen op Jackson is leuk, maar staat bekend om peperduur. Ik neem aan dat je weet dat je bij KLM/Delta en andere airlines een multi-city of multi-destination ticket kan boeken?
Tevens zou ik de autohuurtarieven (inclusief de one-way toeslag) vergelijken vanaf de verschillende airports.
Aan de hand van de tarieven (en vluchtschema) zou ik beslissen.
Tevens zou ik de autohuurtarieven (inclusief de one-way toeslag) vergelijken vanaf de verschillende airports.
Aan de hand van de tarieven (en vluchtschema) zou ik beslissen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
ook voor die vluchten loont het de moeite om geregeld te kijken naar acties. twee jaar terug met delta en dit jaar met united vanaf jackson teruggevlogen voor praktisch dezelfde prijs dan vanuit salt lake. en je spaart er een rijdag mee uit, een extra dag echte natuurvakantie dus, ook daarmee moet/kan je rekening houden.Vliegen op Jackson is leuk, maar staat bekend om peperduur.
is een beetje hetzelfde dan met logeren in de parken of erbuiten. in het park soms ( zelfs niet altijd) wat duurder maar je krijgt er zoveel voor terug. in yellowstone is bv een zonsopgang bij west thumb of dieren spotten bij zonsopgang in één van de valleien echt wel een 25 dollar duurdere kamer waard.
Jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet er voor overnachtingen in de parken, vooral in Yellowstone, wel echt heel erg vroeg bijzijn. Maar itt tot bv Yosemite, waar Oakhurst, Mariposa en Groveland vaak wel echt goedkoper zijn, zijn West Yellowstone en Jackson ook redelijk duur als je er ook daar niet vroeg bij bent.
-
- Amerika-ontdekker
@Marianne: heb al wat informatie gehaald uit jullie reisverslag.
Aangezien onze autotrip start in Salt Lake City en eindigt in Las Vegas, denk ik er aan om te starten met Yellowstone en daarna Grand Teton.
van Salt Lake City tot West Yellowstone om zo te starten met Yellowstone en op het einde als laatste etappe naar Jackson. Onze tocht gaat dan verder naar het zuiden terug Utah in.
Aangezien onze autotrip start in Salt Lake City en eindigt in Las Vegas, denk ik er aan om te starten met Yellowstone en daarna Grand Teton.
van Salt Lake City tot West Yellowstone om zo te starten met Yellowstone en op het einde als laatste etappe naar Jackson. Onze tocht gaat dan verder naar het zuiden terug Utah in.
-
- Amerika-ontdekker
volgens planning kunnen we maar 4 nachten uittrekken voor YS en GT. we dachten 2 YS en 2 GT maar msschien beter alle 4 in YS?
En doe ik er goed aan indien ik het weekend vermijd? of maakt dit niet zoveel uit. We zouden dan YS willen bezoeken direct na Labour Day
En doe ik er goed aan indien ik het weekend vermijd? of maakt dit niet zoveel uit. We zouden dan YS willen bezoeken direct na Labour Day
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met maar 4 nachten in totaal zou ik 1 nacht GT doen en 3 nachten Yellowstone. Ik vind het wel wat lastig om te beoordelen omdat het er ook van afhangt waar je vandaan komt, en wat je volgende overnachtingsplaats is. Ga je nu uit van een overnachting in SLC of ga je na aankomst in SLC al een stuk rijden?
Marianne
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als je de mogelijkheid hebt, altijd het weekend mijden bij een park als Yellowstone... Dan is het namelijk vaak veel drukker.bart1966 schreef:volgens planning kunnen we maar 4 nachten uittrekken voor YS en GT. we dachten 2 YS en 2 GT maar msschien beter alle 4 in YS?
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
-
- Amerika-ontdekker
2 opties: een vroege vlucht van New York naar Salt Lake city en na aankomst wagen oppikken en lange rit naar West Yellowstone. Indien de vlucht zou verlaat zijn wel risico om in donker te moeten rijden. 4 nachten in deze regio en daarna lange rit naar Park City (ligt tegen Salt Lake City). Ik vermoed dat er geen vluchten komende van NY vóór 9u al in SLC landen??Martin & Marianne schreef:Met maar 4 nachten in totaal zou ik 1 nacht GT doen en 3 nachten Yellowstone. Ik vind het wel wat lastig om te beoordelen omdat het er ook van afhangt waar je vandaan komt, en wat je volgende overnachtingsplaats is. Ga je nu uit van een overnachting in SLC of ga je na aankomst in SLC al een stuk rijden?
Marianne
of
laatavondvlucht NY - SLC 1 hotelovernachting vlak aan luchthaven/rentalcars. 's Anderendaags vroeg vertrekken. Met misschien geluk kunnen we nog wat van de namiddag genieten in het park
Hoi Bart,
Misschien heb ik nog een goede tip voor je.
Vorig jaar hebben wij namelijk exact hetzelfde gedaan: vanuit New York (na een stedentrip) overvliegen naar Yellowstone. Wij hebben toen op Billings gevlogen, via Denver. Dat is ons heel goed bevallen. Op Denver hadden we een kleine 1,5 uur overstaptijd. En wat het kofferprobleem betreft: Denver-Billings is een lijn die veel gevlogen wordt, dus mocht het misgaan kan het niet lang duren.
Billings ligt in Montana, op 2 uur rijden van de Noord-Oost ingang van Yellowstone. Ik denk dat dit voor jou ideaal is, omdat je in Las Vegas eindigt. Dan kun je van noord naar zuid rijden (grofweg), in plaats van eerst omhoog naar Yellowstone en vervolgens weer naar beneden.
Bijkomend voordeel is dat je vanuit Billings naar Yellowstone de Beartooth Highway kunt nemen. Die is werkelijk schitterend.
Overnachten: ik zou eens kijken of je (mocht je op Billings vliegen) een overnachting kunt boeken in Cooke City of Silver Gate. Wij hebben bijvoorbeeld overnacht in een cabin van Silver Gate Lodging. Dat is net buiten het park, en daarom geef ik je daar meer kans. 's Morgens ben je dan zeer snel in Lamar Valley.
Ik wens je veel succes. NY combineren met de noord-west natuur ga je fantastisch vinden.
Misschien heb ik nog een goede tip voor je.
Vorig jaar hebben wij namelijk exact hetzelfde gedaan: vanuit New York (na een stedentrip) overvliegen naar Yellowstone. Wij hebben toen op Billings gevlogen, via Denver. Dat is ons heel goed bevallen. Op Denver hadden we een kleine 1,5 uur overstaptijd. En wat het kofferprobleem betreft: Denver-Billings is een lijn die veel gevlogen wordt, dus mocht het misgaan kan het niet lang duren.
Billings ligt in Montana, op 2 uur rijden van de Noord-Oost ingang van Yellowstone. Ik denk dat dit voor jou ideaal is, omdat je in Las Vegas eindigt. Dan kun je van noord naar zuid rijden (grofweg), in plaats van eerst omhoog naar Yellowstone en vervolgens weer naar beneden.
Bijkomend voordeel is dat je vanuit Billings naar Yellowstone de Beartooth Highway kunt nemen. Die is werkelijk schitterend.
Overnachten: ik zou eens kijken of je (mocht je op Billings vliegen) een overnachting kunt boeken in Cooke City of Silver Gate. Wij hebben bijvoorbeeld overnacht in een cabin van Silver Gate Lodging. Dat is net buiten het park, en daarom geef ik je daar meer kans. 's Morgens ben je dan zeer snel in Lamar Valley.
Ik wens je veel succes. NY combineren met de noord-west natuur ga je fantastisch vinden.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de interessante tip. Dat is een mogelijke oplossing. Afwachten tot de maatschappijen hun vluchtplannen voor komend najaar publiek maken. Ik hoor het graag dat jullie ook NY met de natuur verenigd hebben. Op het thuisfront verklaarden sommigen ons gek om die 2 te combineren maar wij willlen speciaal het contrast meemaken. Deden jullie ook Bruce, Zion capital Reef moab ?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan denk ik zelf beter een routeplan maken en dat hier neerzetten. Hoeveel weken heb je? wanneer vertrek je precies? Zit bv Laybor Day in je reis en waar denk je in dat weekend te zitten. Wil je ook bv de Black Hills meepakken, of Rocky Mountain NP? Ben je voor midden September, als div voorzieningen sluiten in de Yellowstone en GT parken.? Het is icm New York is allemaal niet zo moeilijk, maar hoe zit je in tijd? Heb je al gekeken wat de dropoff kosten zijn als je de auto bv in Boseman of Billings of Jackson ophaalt, maar in Las Vegas, Denver of Salt Lake City inlevert?
Een voorbeeld:
01 naar NY
02 NY
03 NY
04 NY
05 NY - Jackson/Billings/Bozeman/SLC
06 ? - Yellowstone
07 Yellowstone
08 Yellowstone
09 Yellowstone - Grand Teton
10 Grand Teton - Vernal
11 Vernal - Moab
12 Moab
13 Moab
14 Moab - Capitol Reef
15 Capitol Reef - Bryce
16 Bryce - Zion
17 Zion
18 Zion - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - naar huis
21 aankomst thuis
Een voorbeeld:
01 naar NY
02 NY
03 NY
04 NY
05 NY - Jackson/Billings/Bozeman/SLC
06 ? - Yellowstone
07 Yellowstone
08 Yellowstone
09 Yellowstone - Grand Teton
10 Grand Teton - Vernal
11 Vernal - Moab
12 Moab
13 Moab
14 Moab - Capitol Reef
15 Capitol Reef - Bryce
16 Bryce - Zion
17 Zion
18 Zion - Las Vegas
19 Las Vegas
20 Las Vegas - naar huis
21 aankomst thuis
Dit jaar SLC- West Yellowstone gereden. Was ongeveer 5u rijden. We hebben een tussenstop gemaakt in Idaho Falls en daar bij de watervallen gegeten.
Het was een rustige route om te rijden.
Terug vanuit Grand Teton was het dik 8u rijden, omdat we door de bergen werden gestuurd en daar door langzaam rijdende campers behoorlijk werden opgehouden
Het was een rustige route om te rijden.
Terug vanuit Grand Teton was het dik 8u rijden, omdat we door de bergen werden gestuurd en daar door langzaam rijdende campers behoorlijk werden opgehouden
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 8251 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 7 Reacties