Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten ±2 week NY
-
peter249
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Kosten ±2 week NY
Thanks Marianne!
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
De New York Pass lost al je problemen op qua bezienswaardigheden: https://www.newyorkpass.com/En/
-
peter249
- Amerika-ontdekker
Scheelt volgens mij niet heel veel.. En we gaan toch niet óveral heen.. ben nu eerst aan het uitzoeken wat alles 'los' kost.Division schreef:De New York Pass lost al je problemen op qua bezienswaardigheden: https://www.newyorkpass.com/En/
Dankje!
- Dutch Dunes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij zijn in februari een week naar NYC geweest. We vlogen naar Newark en huurden een studio appartement in Jersey city bij Dharma Home Suites: http://www.dharmahomesuites.com/new-yor ... nt-suites/ .( ook te boeken via Booking.com)
Keurig appartement met keuken vlakbij een PATH train station (PATH rijdt van New Jersey naar Manhattan).
Met de trein waren we in 10 minuten bij het WTC en 33rd Street was zo'n 20 minuten rijden.
Nadeel is wel dat je apart moet betalen, metro kaart is niet geldig voor PATH. Meer info: http://www.panynj.gov/path/maps-schedules.html
Succes met de voorbereiding,
Dirk
Keurig appartement met keuken vlakbij een PATH train station (PATH rijdt van New Jersey naar Manhattan).
Met de trein waren we in 10 minuten bij het WTC en 33rd Street was zo'n 20 minuten rijden.
Nadeel is wel dat je apart moet betalen, metro kaart is niet geldig voor PATH. Meer info: http://www.panynj.gov/path/maps-schedules.html
Succes met de voorbereiding,
Dirk
- Dutch Dunes
- Amerikafan
Oh ja, over de New York Pass:
Behalve dat het voordeliger kan zijn, veel bezienswaardigheden hebben een aparte rij voor pashouders bij de ingang zodat je sneller binnen bent.
Dirk
Behalve dat het voordeliger kan zijn, veel bezienswaardigheden hebben een aparte rij voor pashouders bij de ingang zodat je sneller binnen bent.
Dirk
-
peter249
- Amerika-ontdekker
Was zo'n appartementje wat? Ik heb altijd mn twijfels. Het scheelt wel veel geld vergeleken met hotels.
Misschien dat ik een NY pas aanschaf voor 3 dagen. Dan gaan we die dagen naar die dingen kijken.
Vanavond kijk ik nog even naar andere overnachtingsplaatsen.
Dankje!
Misschien dat ik een NY pas aanschaf voor 3 dagen. Dan gaan we die dagen naar die dingen kijken.
Vanavond kijk ik nog even naar andere overnachtingsplaatsen.
Dankje!
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ben echt heel erg benieuwd hoe je die 2 weken gaat vullen als je maar 3 dagen dingen gaat bekijken. Kan je daar een opsomming van geven? Waarom überhaupt 2 weken?Wat betreft de bezienswaardigheden, we gaan alleen wat rondkijken en niet echt specifiek ín attracties etc, mocht er wat zijn wat leuk is en geld kost, kunnen we dat altijd doen.
- Dutch Dunes
- Amerikafan
Waar heb je twijfels over? Wij zaten in een studio op de 17e verdieping met uitzicht op Jersey City. Mooi strak ingericht, inclusief keuken en badkamer met ligbad. Wij vonden het super maar dat kan voor jullie anders zijn natuurlijk...peter249 schreef:Was zo'n appartementje wat? Ik heb altijd mn twijfels.
Dirk
-
peter249
- Amerika-ontdekker
Gewoon de Amerika-feeling.. Eerste keer Amerika dus eerst de cultuur etc leren kennen.Ben echt heel erg benieuwd hoe je die 2 weken gaat vullen als je maar 3 dagen dingen gaat bekijken. Kan je daar een opsomming van geven? Waarom überhaupt 2 weken?
-
peter249
- Amerika-ontdekker
Klinkt goed! Van een hotel heb je gelijk een luxe gedachte, een appartement klinkt wat standaard. Maar dat kan ik natuurlijk ook fout hebben. Als ik vanavond thuis ben zal ik eens zoeken!Waar heb je twijfels over?
Wij waren de eerste keer 7 dagen in New York en hebben toen een 7-daagse NY Pass aangeschaft. Juist door die pas (onder het mom van "kost ons toch niks meer") hebben we veel meer gedaan dan dat we anders zouden doen, zo zijn we zelfs eventjes Madame Tussauds binnen gelopen.
In New York wil je vanzelfsprekend naar attracties/musea die al eerder werden genoemd en dan is het m.i. maar iets extra's, terwijl je veel meer kan. Zie hieronder even snel een random lijstje van veel dingen die mensen vaak doen bij een eerste keer NYC, totaal = $ 360. Met een 10-Day Adult Pass = $ 279.65.
- 9/11 Memorial + Museum $ 24
- American Museum of Natural History $ 22
- Empire State $ 32
- Top of the Rock $ 30
- Yankee Stadium Tour $ 25
- Metropolitan Museum $ 25
- Guggenheim $ 25
- Fietsen Central Park $ 49
- NY High Line $ 35
- Food on Foot tour $ 49
- Brooklyn Bridge Sightseeing Bike Tours and Rentals $ 45
In New York wil je vanzelfsprekend naar attracties/musea die al eerder werden genoemd en dan is het m.i. maar iets extra's, terwijl je veel meer kan. Zie hieronder even snel een random lijstje van veel dingen die mensen vaak doen bij een eerste keer NYC, totaal = $ 360. Met een 10-Day Adult Pass = $ 279.65.
- 9/11 Memorial + Museum $ 24
- American Museum of Natural History $ 22
- Empire State $ 32
- Top of the Rock $ 30
- Yankee Stadium Tour $ 25
- Metropolitan Museum $ 25
- Guggenheim $ 25
- Fietsen Central Park $ 49
- NY High Line $ 35
- Food on Foot tour $ 49
- Brooklyn Bridge Sightseeing Bike Tours and Rentals $ 45
-
peter249
- Amerika-ontdekker
Ah, toch maar wel een aanschaffen dan. Had niet door dat het toch best wel veel scheelde!Ems2012 schreef:In New York wil je vanzelfsprekend naar attracties/musea die al eerder werden genoemd en dan is het m.i. maar iets extra's, terwijl je veel meer kan. Zie hieronder even snel een random lijstje van veel dingen die mensen vaak doen bij een eerste keer NYC, totaal = $ 360. Met een 10-Day Adult Pass = $ 279.65.
Alle tips een aanraders worden meegenomen!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan vind ik 2 weken NY erg veel. Ik zou toch wel een beetje een plannetje opstellen wat je allemaal wilt zien en doen. Dan is ook je budget makkelijker in te schatten. Besef je wel dat de cultuur in NY compleet anders is dan in de rest van Amerika. Een Texaan is weer compleet anders dan iemand uit New Jersey en een Floridiaan weer anders dan iemand uit Washington State.Gewoon de Amerika-feeling.. Eerste keer Amerika dus eerst de cultuur etc leren kennen.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Vergeet de Intrepid niet, vliegkampschip buiten dienst met allerlei vliegtuigen erop en een 'ruimtependel'. Als je de echte Newyorkse cultuur wilt leren kennen, blijf dan niet in Manhattan. Ga eens naar de Bronx (Arthur Avenue, -- Italiaans, of de Bronx Zoo, of de Botanic Garden - tegenover de dierentuin, makkelijkste is de Metro North trein nemen vanuit Grand Central Station, de stoptrein richting White Plains). Ga picknicken in de vele parken in de hele stad (inclusief Prospect Park in Brooklyn, ook met een dierentuin). Neem een Harlem toer, het pontje naar Staten Island, enz., enz. Midtown Manhattan en/of het gebied rond Wall Street zijn niet bepaald typisch New York.
En zo zou ik nog een uurtje door kunnen gaan: neem de ondergrondse naar rond de 100e straat en loop vandaar naar de Hudson rivier en het pad richting George Washington Bridge (kom je onder meer langs een kleine vuurtoren onder de brug, is een beroemd kinderboekje over geschreven), enz., enz., enz.
En zo zou ik nog een uurtje door kunnen gaan: neem de ondergrondse naar rond de 100e straat en loop vandaar naar de Hudson rivier en het pad richting George Washington Bridge (kom je onder meer langs een kleine vuurtoren onder de brug, is een beroemd kinderboekje over geschreven), enz., enz., enz.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Even een vraag of parkeren New York. Central Park. Da's groot. Kan ik daar ergens de auto parkeren? Bedoel, zijn er parkeergarages ofzo? Bij het American Museum of National History bijvoorbeeld? Of ergens bij het Guggenheim Museum? Of totaal kansloos om daar met de auto in te rijden?
Indien het wel kan, moet je daar dagkaart kopen? Of is er parkeergarage? Waar je per uur betaald?
Parkeren is er veilig met huurauto, als je er niets in laat liggen (zichtbaar)?
Ik kan me er niets bij voorstellen, vandaar dat ik het vraag.
Indien het wel kan, moet je daar dagkaart kopen? Of is er parkeergarage? Waar je per uur betaald?
Parkeren is er veilig met huurauto, als je er niets in laat liggen (zichtbaar)?
Ik kan me er niets bij voorstellen, vandaar dat ik het vraag.
Gewoon OV gebruiken. Aan auto heb je weinig in manhattan.
Nou heb ik een hotel zeg 40 km ten noorden van New York (als voorbeeld). Tot waar rij ik dan met de auto, waar parkeer ik hem, en waar stap ik over op het openbaar vervoer? Zodat ik ergens uitkom tussen Central Park en Brooklyn Bridge (zeg dus maar Central Park)? En welk openbaar vervoer pak ik dan? Metro neem ik aan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom maak je geen eigen topic aan in het NO forum?
Ga je alleen naar NY of maak je een rondreis? Ik begrijp die auto niet, waarom niet alles met het OV doen? En ja, de metro is het aangewezen vervoermiddel.
Marianne
Ga je alleen naar NY of maak je een rondreis? Ik begrijp die auto niet, waarom niet alles met het OV doen? En ja, de metro is het aangewezen vervoermiddel.
Marianne
En er is ook zoiets als google en googlemaps.
Ben eerst nog beetje informatie uit de reeds bestaande topics aan het halen. Eigen topic aanmaken kan ook wel, geen probleem. Maar moet zeggen, er zijn al veel topics die over hetzelfde gaan. New York-Philadelphia-Washington-Niagara.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1574 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 24 Reacties