Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen deel 2!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Biancao
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: vergelijk de vliegticketprijzen deel 2!

Bericht door Biancao »

Hallo, al een jaar ben ik het forum aan t doorspitten om maar zo goed mogelijk geïnformeerd in de zomer van 2016 naar New York en t Zuidwesten te kunnen gaan. Dankzij alle info is de route klaar maar nu de tickets nog :|! Omdat we eerst naar New York willen en daarna door willen vliegen naar LA hebben we multi tickets nodig. ik kom nu tickets ( vanaf A'dam) tegen voor 1300 pp. Zelf vrees ik dat dit niet veel goedkoper kan aangezien we niet zo heel flexibel zijn met dagen en t liefst ook directe vluchten hebben.
Is het verstandig om nu voor die prijs te boeken of nog even iets langer te wachten totdat mogelijk de prijzen wat zakken?

Tevens gaat er een familielid mee naar NewYork welke vanuit daar weer terugvliegt naar A'dam. Zag tot mijn schrik dat retourtje voor hem nog duurder is dan ons multiticket (1800 euro!) worden deze prijzen nog lager gaandeweg het jaar?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dit zijn lachwekkend hoge prijzen. Wachten dus!
Biancao
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Biancao »

Ja vond ik ook, in ieder geval voor t retourtje New York! Voor de multitickets kon ik niet echt vergelijk vinden dus was benieuwd naar meningvande ervaringsdeskundigen!
Geduld is niet mijn sterkste kant :oops: maar moet dan nog even doorbijten :D
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

2 jaar voorbereiding voor een reis, wow!

Veel mensen zoeken een jaar van tevoren al naar tickets. Rustig aan! Het is goed om te weten dat airlines pas vanaf 330 dagen (op een uitzondering na) de eerste tarieven gaan invoeren. Geduld is een schone zaak. Kijk vanaf een maand of 7 voor vertrek nog eens en hou speciale actieweken in de gaten.
Afbeelding
Biancao
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Biancao »

Haha klinkt wel heel erg lang dan 2 jaar hè maar daarvan ben ik zeker een half jaar lang eerst mijn man aan t overtuigen geweest dat zo'n reis met het hele gezin zeeeeer de moeite waard is :lol:
Maar goed echt geduld hebben dus, ticketssites de komende maanden negeren en hopen dat we dan wat goedkopers vinden!

Bedankt in ieder geval voor de reacties!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou zeker niet de ticketsites de komende maanden negeren. Grote kans dat je binnenkort al betere prijzen tegenkomt. Wij boeken meestal 9 tot 11 maanden voor vertrek in de zomer.
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Wij twijfelen tussen NW USA of West Canada voor volgende zomer.

Ticketprijzen blijken goedkoper te zijn voor Vancouver dan voor bv Seattle op dit moment. Is dat altijd zo? Of ligt dit aan de zwakke Canadese en sterke Amerikaanse dollar?
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Elmo - ik zou zeker niet alleen naar ticketprijzen kijken, maar ook naar de autohuur. Autohuur was voor ons vanuit de VS vele malen goedkoper. Wij zijn vorig jaar in september uiteindelijk op Seattle gevlogen, omdat we uiteindelijk een goeie ticketprijs vonden + autohuur was veel goedkoper (3-400€ als ik het me goed herinner).
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Huurprijs auto is inderdaad ook iets om mee rekening te houden. Is wel een kluwen, het verschilt blijkbaar tussen Canada en USA welke verzekeringen al dan niet zijn inbegrepen (voor een Belg die een auto huurt daar) en dan is er ook nog het wisselkoersverschil. Vraagt wel wat inspanning om correct te vergelijken :wink: .
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Als je gewoon via een Nederlandse (Belgische/Europese) website boekt, maakt het niet uit (alles inbegrepen aan verzekeringen vaak die je nodig hebt) en hoef je niks om te rekenen? Wij hebben zelf tot nu toe altijd via eautohuur.nl geboekt, daar is bij beide landen de prijzen in euro's en alle verzekeringen inbegrepen.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Ik zag dit weekend tickets Brussel-Vancouver voor juli-augustus 2016 voor €800-€835 (via site Icelandair).Een heel nette prijs in vergelijking met de voorbije jaren. Via ebookers leek de prijs voor een SUV voor 3 weken maar €30 duurder dan in Seattle.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik ben op zoek naar goede vliegtickets voor 16 juli 2016 (1 of 2 dagen later vertrekken is ook nog een optie).
Concreet:
vertrek vanaf Dusseldorf, Brussel of Amsterdam.
En dan een one way van Miami (of Fort Lauderdale) naar Atlanta (of Charlotte) of andersom.
Tot op heden kwam ik alleen maar erg dure tickets tegen (1000+) of iets goedkoper maar dan met hele rare vliegtijden/ overstappen.

De goedkoopste waren steeds met Turkish Airlines, maar dan met een overstaptijd van meer dan 12 uur op Istanbul, wat ik geen optie vind.
Nu is vliegen via Istanbul sowieso een omweg en zorgt voor extra vlieguren natuurlijk, maar dit lijkt nu toch nog een redelijke optie, wat denken jullie:
za 16/07 07:50u Brussel International (BRU) za 16/07 12:10u Istanbul (IST) Ataturk Airport TK 1942 (3u20)
za 16/07 13:30u Istanbul (IST) Ataturk Airport za 16/07 19:10u Atlanta (ATL) Hartsfield–Jackson Intl. K 31 (12u40)

vr 5/08 21:00u Miami (MIA) za 6/08 15:55u Istanbul (IST) Ataturk Airport TK 78 (11u55)
za 6/08 19:15u Istanbul (IST) Ataturk Airport za 6/08 21:40u Brussel International (BRU) TK 1941 (3u25)

prijs per ticket: 708,18 euro

Wat vinden jullie?
Is dit een buitenkansje? Of beter nog even wachten? Grote kans dat er voor een dergelijke prijs ook tickets met kortere reistijd komen?
En hoe is Turkish Airlines om mee te vliegen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wachten op een betere route met gunstige tijden. Voor zoiets zou ik geen +700 euro uitgeven.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Een buitenkansje is het niet, maar ik zou het ook overwegen. 700 euro voor GEEN retour van dezelfde plaats in hoogseizoen is toch weinig geld. Wij vlogen reeds met Turkish Airlines en vonden dit een van de betere maatschappijen.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Als de totale reistijd gelijk is aan routes die direct naar links gaan of met een overstap elders in Europa en het scheelt serieus veel geld, dan vind ik het zeker het overwegen waard. De vertrek- en aankomsttijden vind ik niet verkeerd van deze combinatie. Nu ben je heen 17u20 onderweg en terug 18u40.

Vergelijk vooral de totale reistijd met de prijs en bedenk of je het prettig vindt om zo lang in 1 vliegtuig te zitten.

Aangezien je voor juli kijkt zou ik over een tijdje weer kijken. Het is net september!
Afbeelding
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ja dat klopt, de totale reisduur is nog best lang. Zelfs langer dan naar het westen de afgelopen 2 reizen.
Komen er in de loop der tijd nog veel nieuwe vluchten bij voor juli?
In principe komt het me wel goed uit om nog even te wachten met tickets boeken omdat onze zoon dan nog even bedenktijd extra heeft of hij mee wil.

Maar het lastige vind ik dat ik al die tijd ook nog geen accomodaties vast kan leggen. Ik weet dan immers niet of we van noord naar zuid of andersom reizen.
Of dat we bij mooie ticket prijzen toch voor een rondje gaan omdat het dan samen met ook nog eens de drop off fee voor de auto die we dan voorkomen en heel groot verschil gaat worden. ...
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Er komen zeker nog meer en andere vluchten bij. Je bent ook nog erg vroeg met het zoeken naar tickets. :wink:
Afbeelding
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

SvenV schreef:Vandaag boeking gedaan via Lufthansa.com voor volgend jaar naar Los Angeles. Kon voor 769 euro, maar wij boekten iéts betere vertrektijden en 2x met de A380 voor 810 euro per persoon. Vlucht vanuit Dusseldorf op 21 juli heen en 9 augustus terug. Overstap in Frankfurt.
Misschien niet suuupergoedkoop, maar eerste keer Westkustvakantie, dus beetje zenuwachtig om lang te wachten.
Gisterenavond ook zo'n A380 vluchten geboekt op dezelfde route. Van 24 juli ot 12 aug. Wij wilden ook al een lange tijd met die mastodont meevliegen en voor deze prijs is dat best te doen.

The kids will love it :thumbup:
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21

Bericht door katrienenluc »

Hoe jullie aan die prijzen komen snap ik niet. Als ik net dezelfde dagen ingeef bij Lufthansa.com kom ik uit op iets meer dan 900 euro pp?!
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Je moet ook kijken via boekingssites, dan krijg je negen van de tien keer een betere deal.
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer