Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

214 (B) Afwijzing F1 Visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Alexander92
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

214 (B) Afwijzing F1 Visum

Bericht door Alexander92 »

Beste Amerika kenners,

Over een aantal weken heb ik een visum interview bij het consulaat in Brussel, en na afwijzing op een onvoorbereidde afspraak probeer ik via deze weg advies te krijgen, en ervaringen te delen van Amerika gangers die zich in een soort gelijke situatie bevinden, of hebben bevonden.
Begin dit jaar was ik namelijk op vakantie in de Verenigde Staten op een VWP. Na twee weken U.S., ben ik een korte tijd in Mexico geweest. Daarna ben ik terug Amerika ingereden, en gek genoeg was mijn I-94 niet ge-updated (achteraf). Omdat ik natuurlijk niet alle kleine lettertjes van de VWP voorwaarden wist dacht ik dus heilig dat ik 15 dagen langer had dan die daadwerkelijke stempel. Immers heb je als toerist het recht om 6 maanden per jaar in de U.S. te verblijven. Als gevolgd met uitreizen, ben ik door DHS/ICE staande, en vast gehouden voor deze overtreding (overstay), en ben ik de volgende dag op een andere vlucht terug gezet.

Mijn wens was om in de U.S. te gaan studeren onder een F1 visum. Gedurende het verblijf onder mijn VWP heb ik een beetje rond gekeken welke scholen geschikt waren voor mijn studierichting. Eenmaal terug, heb ik een F1 visum aanvraag ingediend bij het consulaat. Alles netjes betaald, en alle vereiste documenten bij elkaar geraapt. Natuurlijk omdat de zenuwen door je gieren, en ik niet de beste ben om een ''goede body language'' af te geven, ben ik afgewezen onder 214B zonder enkele reden. :cry:

Later ben ik eens goed gaat kijken wat ik beter kon doen, en heb zo ondervonden dat je nonverbale overkomen heel belangrijk is. Daarnaast had ik niet eens een legitime sponsor omdat de kosten voor deze prive geopereerde (Engels)school goedkoper waren dan een normale staats instelling met degree programs. Ik heb mijn plannen omgegooid, en aan de hand van een TOEFL test mijn profieciency weten te behalen en ben succesvol aangenomen aan een State University. Daarnaast is mijn vader mijn sponsor die het dubbele garant heeft staan op de bank dan er nodig is voor de school. Ook heb ik een bewijs brief gekregen dat als ik terug kom, mijn credits zullen transferen naar een Nederlandse school. Normalitair kan je namelijk geen Amerikaanse credits meenemen naar NL. Mijn laatste interview was in ieder geval zo'n 5 maanden geleden. Mijn internationale ervaringen, en het spreken van Engels met natives zullen mij succesvol maken om het bedrijf van mijn vader over te nemen als ik terug kom. Daarom neem ik ook een KVK overzicht van het bedrijf mee, en een persoonlijke sponsor letter van mijn vader. Daarnaast ben ik er deze keer heel erg van bewust dat ik mijn body language goed onder controle moet houden omdat het een overkomen allereerst het belangrijkste is.

Heeft iemand anders ervaringen met zo'n afwijzing, en hebben jullie dan op een andere poging wel een visum kunnen bemachtigen?
Ik begrijp dat er sterk een aantal dingen moeten veranderen, en dat er meer moet bewezen worden. Om die redenen waag ik nog een poging om deze herfst semester te kunnen starten op een Amerikaanse school.

Daarnaast zijn tips, en wijze adviezen heel erg welkom. Het is immers als 19-jarige student niet makkelijk om je sterke banden te bewijzen.
Tot nu toe heb ik geregeld: :arrow:

- Bevestigingsbrief met transfer mogelijkheden in Nederland bij terugkeer
- Financiele sponsor via vader
- Geacrediteerde Staats Universiteit
- Plannen om bedrijf van vader over te nemen met de benodigde bewijzen

Deze zaken had ik niet aan kunnen tonen op mijn vorige interview, dus ik denk dat het gaat helpen. Graag zie ik jullie nuttige, bruikbare en wijze reacties tegemoet. Alvast bedankt allemaal! :thumbup:
6foot6
Amerika-expert

Re: 214 (B) Afwijzing F1 Visum

Bericht door 6foot6 »

Alexander92 schreef: en gek genoeg was mijn I-94 niet ge-updated (achteraf).
Nee hoor dat is helemaal niet gek
Alexander92 schreef:Omdat ik natuurlijk niet alle kleine lettertjes van de VWP voorwaarden wist dacht ik dus heilig dat ik 15 dagen langer had dan die daadwerkelijke stempel. Immers heb je als toerist het recht om 6 maanden per jaar in de U.S. te verblijven.
Blijkbaar weet je ze nog steeds niet , je hebt nergens recht op en 6 maanden is zowiezo niet aan je orde op het vwp

Een visum verkrijgen na een overstay lijkt me een onmogelijke onderneming
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Alexander92
Amerika-newbie

Bedankt voor je zinvolle reactie :clap:
6foot6 schreef:
Nee hoor dat is helemaal niet gek
Bij elke binnenkomst aan een port of entry moet/word digitaal elke entrance geregistreed op I-94.Daar dient het systeem nou immers voor toch? Bij luchthavens gebeurd het I-94 automatisch al bij het check in process als je het land verlaat. Dus het verlaten met de auto naar Mexico kan ik me nog wel voorstellen dat dat niet mee word genomen. Nader contact met DHS gehad te hebben gaven zij ook aan dat ook CBP officers menselijke fouten kan begaan. Als dit op het moment zelf niet word ingevoerd, dan kan dat ook niet met terug werkende kracht.
6foot6 schreef: Blijkbaar weet je ze nog steeds niet , je hebt nergens recht op en 6 maanden is zowiezo niet aan je orde op het vwp
Zover ik weet heb je met een VWP gewoon recht op 2x 3 maanden per kalenderjaar (Totaal 6 maanden) om in de VS te verblijven. Ik weet het niet precies allemaal, want ben immers ook geen immigratie advocaat. :wink:
6foot6 schreef:Een visum verkrijgen na een overstay lijkt me een onmogelijke onderneming
Als het een onmogelijke onderneming is dan zou het toch onmogelijk moeten zijn in de eerste instantie? Ik heb namelijk gewoon mijn recht nog om een visum aan te vragen. Een magere 2 weken stelt in mijn ogen niet veel voor, en al helemaal niet als ik een terug ticket had. Vergeleken met alle ongedocumenteerde in het land die ja-ren al in het land zijn is dit een foutje. Wel ben ik er van bewust, overstay kort of lang- het word uiterst serieus genomen en vandaar dat ik mij daarom goed heb voorbereid.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zover ik weet heb je met een VWP gewoon recht op 2x 3 maanden per kalenderjaar (Totaal 6 maanden) om in de VS te verblijven. Ik weet het niet precies allemaal, want ben immers ook geen immigratie advocaat.
Je hebt recht op 90 dagen, dat is dus al iets anders dan 3 maanden. Toegang in Mexico en zetten de dagen niet op nul, deze blijven gewoon doortellen.
een magere 2 weken stelt in mijn ogen niet veel voor, en al helemaal niet als ik een terug ticket had. Vergeleken met alle ongedocumenteerde in het land die ja-ren al in het land zijn is dit een foutje. Wel ben ik er van bewust, overstay kort of lang- het word uiterst serieus genomen en vandaar dat ik mij daarom goed heb voorbereid. Vriendelijk advies, of ervaringen delen zou wat toepasselijker zijn.:)
Hier heeft 6foot6 gewoon gelijk. Dat het in overstay zijn in jouw ogen niet veel voorstelt is een grote denkfout. Dat stelt heel veel voor voor de Amerikanen. Dat je een retourticket had doet er helemaal niet toe. Vriendelijk advies mag ook gewoon best streng zijn, om jou ervan te overtuigen dat je echt gewoon een grote fout hebt gemaakt.

Ik denk dat je het beste even kunt wachten tot de Amerikaanse clan hier op het forum ontwaakt is.
Alexander92
Amerika-newbie

Ik weet dat het 90 dagen zijn, en meestal zijn dat 3 dagen. De grens valt dan wel lastig te trekken. Want hoevaak per jaar mag je dan naar Amerika, en hoelang in totaal? Ik neem aan dat je dan eerst voet op Nederlands grondgebied moet zetten na die 90 dagen, en dat daarna pas een verlenging in kan worden gegaan niet? Daarnaast ben ik er al heilig van overtuigd dat het niet een makkelijke afspraak gaat worden, en zoals al ik al eerder had aangegeven is het best een pittige situatie, alleen heb ik alle middelen en overtuiging om het tegendeel te bewijzen.

PSVwally schreef:Ik denk dat je het beste even kunt wachten tot de Amerikaanse clan hier op het forum ontwaakt is
Wat bedoel je hier precies mee :?:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Hij bedoelt de mensen die op het forum actief zijn en in de VS wonen.

In ieder geval acht ik je kans ook "nul" dat je nu een visum krijgt. Een "overstay" is een zeer ernstig gegeven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Alexander92
Amerika-newbie

Nul geloof ik niet in want de deuren van het consulaat staan nog steeds open, dus het komt allemaal wel goed. Ik laat ook zeker weten hoe het verlopen is maar dat het een ernstige zaak is kan ik begrijpen. Bedankt voor de bevestiging :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik vrees dat je het toch grondig onderschat.

Uiteraard staat de deur van het consulaat nog open. Iedere burger heeft immers het recht een aanvraag in te dienen. Maar dat betekent helemaal niets voor het resultaat.

Enfin, hoop doet leven natuurlijk. Laat uiteindelijk hier wel ook het resultaat weten als je wil. Een afgesloten verhaal is altijd beter dan en openstaande.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Alexander92
Amerika-newbie

Marcopstal schreef:
Uiteraard staat de deur van het consulaat nog open. Iedere burger heeft immers het recht een aanvraag in te dienen. Maar dat betekent helemaal niets voor het resultaat.
Iedere burger heeft het recht om vrij te reizen, maar niet het vrije recht om overal maar naar toe te emigreren. Daarom worden ook visum interviews gehouden, en kunnen ze worden afgewezen. Echter, er kan een bepaalde ban (bar) staat onder iemand zijn alien number als gevolg van een bepaalde fout die is begaan (bewust of onbewust). Dat zijn bepaalde afwijzingen voor mensen die criminele achtergronden hebben, meer dan 180 dagen zich hebben bevonden in Amerika, of hebben gelogen tegen een immigratie-medewerker. Maar zelfs dat kan d.m.v. dure formulieren bij USCIS, en met behulp van dure advocaten vergeven worden. Ik zeg in ieder geval het kan altijd erger.. De hoop zit er in ieder geval goed in, en het vertrouwen er in alsmede. Kan me nu niet meer bij scholen in NL aanmelden, daar is het natuurlijk al veelste laat voor. Dus het zou zwaar zonde zijn. Achja, I'm keeping my fingers crossed :mrgreen:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik krijg echt het idee dat je het onderschat. Én een overstay én al een eerdere afwijzing en dan nog denken dat je er zo makkelijk doorheen rolt?
Als je bodylanguage dat uitstraalt denk ik dat ze je papieren niet eens hoeven te zien.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Je bent nogal naief qua interpretatie van de VS overheid. Regels zijn regels. En zodra je afwijzingen in je dossier hebt staan wordt het steeds moeilijker. Verder: je bent geen burger van de VS dus je hebt helemaal geen rechten: ieder toegestaan bezoek aan de VS is een verleende gunst. Zodra je met ESTA de VS binnenkomt (en dus niet met een visum) heb je afstand gedaan van alle rechten (die je op basis van een toegestaan visum wel zou hebben).

Advies: niet alleen je non-verbale communicatie is een probleem maar ook je schriftelijke communicatie: je schrijft van alles met een sterke stelligheid. Er klopt echter helemaal niets van je feitelijke weergaves en vervolgens heb je opinies die kant noch wal raken. :blink:

Levensles: als je ergens geen verstand van hebt: doe eerst je huiswerk en maak geen domme opmerkingen. Geloof me: overheidsbeambten stellen wijsneuzen niet op prijs.

Ik zou een advocaat in de arm nemen en het op die manier proberen. Indien je nu weer wordt afgewezen houdt het helemaal op.

Je kunt eventueel natuurlijk ook in de EU een studie gaan volgen. Er zijn genoeg landen met HBO/WO-opleidingen in het Engels.

Succes en veel plezier. :thumbup:
Alexander92
Amerika-newbie

Beste mensen,

Allereerst bedankt voor de rappe reacties. @ Dulles, ik wist niet dat je als VWP'er helemaal geen rechten hebt, en met een visum weer wel.

Ik weet overgens dat het heel lastig gaat worden, en best een serieuze zaak is. Deze reacties ervaar ik als ontmoedigingen die mij niet een zetje in de rug zullen geven. Ik neem alles uiterst serieus en ga er voor knokken. Amerika is immer anders dan elke ander land dan ook.
Ik heb trouwens ook met een immigratie lawyer contact gehad over mijn case, dus qua voorbereiding en documenten zit het nog goed. Alleen heeft die immigratie lawyer beperkte tijd, en weet hij niet hoe het er hier in Amsterdam specefiek aan toe gaat. Vandaar dat ik benieuwd ben wat de ervaringen zijn van andere Amerika gangers die door het consulaire process zijn geweest?
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door newyorkgirl »

Ik heb eerder dit jaar een F1-visumaanvraag gedaan en vervolgens het visum toegewezen gekregen.

Mijn gesprek op het Consulaat stelde niet heel veel voor. Er werd gevraagd wat ik ging doen en wat ik nu doe in Nederland. Ik kreeg de indruk dat zij vooral op papier het meeste uitzoeken en dan eigenlijk hun beslissing al nemen. Ga er daarom niet van uit dat je jezelf kan verdedigen of uitleggen tijdens dat gesprek. Je staat namelijk binnen 5 minuten op straat want ze nemen niet echt ruim de tijd voor elk gesprek.

Probeer in 1 korte zin duidelijk te krijgen waarom jij juist in Amerika wil gaan studeren. Als je zegt dat je Amerika nou eenmaal fantastisch vindt dan schiet je er niks mee op. Geef aan zoiets als Engelstalig land, internationale omgeving en werkervaring op. Je gaat nu als student dus zorg ervoor dat je je daarop voorbereidt.

Ga niet als een betweter naar binnen. Stel je neutraal en serieus op en dan moet het hopelijk goedkomen.
Alexander92
Amerika-newbie

@newyorkgirl, heel erg bedankt voor je zetje in de goede richting. Super enthousiast over Amerika is inderdaad ook niet goed. Ik ga mij dus goed profileren als student, en dat kan inderdaad met de uitlatingen die jij hebt opgeschreven met betrekking tot de internationale omgeving, en Engels taligheid. THANKS THANKS THANKS :thumbup: :thumbup:
newyorkgirl
Amerika-ontdekker

Bericht door newyorkgirl »

Graag gedaan! Nog belangrijk, laat je elektronica thuis. Die mag niet mee naar binnen. Zorg ervoor dat je een half uur voor tijd voor de deur staat. Er kan een lange rij staan en ze helpen je zonder echt op de tijd te letten. Ik had een afspraak om 2 uur en was er om half 2 al. Ben naar binnen gegaan en stond kwart voor 2 al weer buiten. Succes!!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Alexander92 schreef:Immers heb je als toerist het recht om 6 maanden per jaar in de U.S. te verblijven.
...........
Zover ik weet heb je met een VWP gewoon recht op 2x 3 maanden per kalenderjaar (Totaal 6 maanden) om in de VS te verblijven. Ik weet het niet precies allemaal, want ben immers ook geen immigratie advocaat. :wink:
............
Ik heb namelijk gewoon mijn recht nog om een visum aan te vragen. Een magere 2 weken stelt in mijn ogen niet veel voor, en al helemaal niet als ik een terug ticket had.
...........
Iedere burger heeft het recht om vrij te reizen,
...........
, ik wist niet dat je als VWP'er helemaal geen rechten hebt, en met een visum weer wel.
Ik heb een aantal van jouw statements aangehaald. Er vallen twee dingen op. JIJ hebt rechten, men is JOU wat verschuldigd. Zo werkt het niet. De VS heeft het RECHT jou te weigeren, jij hebt GEEN recht op vrij reizen, daar te studeren, daarheen te gaan etc. Stop alsjeblieft met die Nederlandse mentaliteit dat jij rechten hebt en men je iets verschuldigd is. Het tweede dat opvalt is dat je ondanks al je stelligheid nog maar weinig weet van de immigratieregels.
Onwetendheid met je Nederlandse mentaliteit is precies wat je in de problemen heeft gebracht en ook zal blijven brengen als je dit niet resoluut wijzigt.

Alexander92 schreef:Mijn internationale ervaringen, en het spreken van Engels met natives zullen mij succesvol maken om het bedrijf van mijn vader over te nemen als ik terug kom.
Ook hier ben je weer heel stellig. Maar klopt hetgeen je schrijft wel? Als iemand jouw visumaanvraag moet beoordelen zal die persoon zich ook afvragen waarom je niet aan een NL universiteit gaat studeren, of een Engelse of andere Europese universiteit. Koppel dit aan je leeftijd van 19 jaar, en direct het bedrijf willen overnemen na je studie, als je 23 bent, is ook al niet erg geloofwaardig.
Bovendien ga je aan een of andere state university studeren. Als je internationaal het bedrijf gaat overnemen, waarom dan geen top universiteit? En wat voor soort opleiding accepteert jouw VS credits? Een universiteit in NL of een hogeschool?

Zoals Newyorkgril al schreef, zorg dat je heel kort kan uitleggen waarom een VS universiteit, maar dus ook waarom niet in NL of in een ander Europees land? En laat die houden dat je alles weet en overal recht op hebt varen, want die zal zorgen dat je nogmaals afgewezen wordt.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Hi Alexander, ik snap een paar dingen niet:
- Je hebt over een paar weken een afspraak maar wil dit herfst semester beginnen? Dat red je toch nooit?
- Je hebt het over studie in NL maar je interview is in Brussel, waarom?
- Toen je je eerste F1 interview had, had je toen wel de formulieren van de universiteit (I20 etc)? Heb je die nu? Ik snap niet precies wat je bedoelt met dat je geen sponsor had.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een F1 visum gekregen in Amsterdam. Het interview stelde inderdaad weinig voor en er was niet echt tijd om een hele uitleg te geven.
Als je met het Amerikaanse immigratie systeem in aanraking komt is het heel belangrijk dat je erg zorgvuldig te werk gaat en alle instructies helemaal begrijpt. Zoals je gemerkt hebt kan een klein foutje (van jou - dat je niet gelezen had dat naar Mexico gaan je I94 niet reset) grote consequenties hebben. Zorg dus dat je nu echt alles zorgvuldig voorbereid. Maar dan kan het nog steeds afgewezen worden puur vanwege de overstay en eerdere afwijzing. Kijk dus ook naar opties niet in de VS.

Overigens weet je neem ik aan dat je nu niet meer op Visa Waiver Program (een gunst, geen recht!) naar de VS mag, omdat je een afgewezen visum aanvraag hebt?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Alexander92 schreef:Als gevolgd met uitreizen, ben ik door DHS/ICE staande, en vast gehouden voor deze overtreding (overstay), en ben ik de volgende dag op een andere vlucht terug gezet.

...

Natuurlijk omdat de zenuwen door je gieren, en ik niet de beste ben om een ''goede body language'' af te geven, ben ik afgewezen onder 214B zonder enkele reden. :cry:
"Zonder enkele reden" is natuurlijk niet waar. Een overstay + door ICE vastgehouden worden is een stevige smet op je blazoen. "Zonder opgaaf van reden" is misschien wel waar. Een 214 (B) gaat hier over:
Section 214(b) of the United States Immigration and Nationality Act requires that Consular Officers must assume that every visa applicant intends to leave his or her home country and immigrate to the United States. The applicant must convey during the interview that this presumption of immigrant intent is not true.
Uit de verhalen van anderen hier op het forum maak ik op dat de persoon in kwestie zelden hoort welk aspect van hun verhaal de 214b afwijzing heeft opgeleverd.

Als je als keurige Noord-europese burger naar de VS gaat om te studeren krijg je vaak het voordeel van de twijfel. De meeste jongeren die in de VS gaan studeren hebben weinig banden met hun thuisland, en mogen toch de VS in. Met een 214b aan je broek is dat anders natuurlijk. Je hebt in de ogen van de official tegenover je laten zien dat je niet geinteresseerd bent in het opvolgen van alle regels. "Natuurlijk niet al die kleine letterjes gelezen" is een verweer waar ze totaal geen boodschap aan hebben.

Ik wens je veel sterkte met de nieuwe poging, maar houdt er rekening mee dat je nogmaals wordt afgewezen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In 1996 is de INA - US immigratie-wetgeving - aangepast. Iedere overstay is toen strafbaar gesteld. Daar zijn in principe geen uitzonderingen op.
Immigration offenses worden door de US uitermate serieus genomen. Enerzijds omdat bijna de helft van alle illegale immigranten ooit legaal binnenkwam. Anderzijds omdat 9-11 is gebeurd.

Een deelnemer op dit forum was een paar jaar geleden in de US en had ook begrepen 3 maanden te hebben op VWP/ESTA ipv 90 dagen.
Hij bleef derhalve EEN DAG te lang. Wist dit uiteraard niet.
Onlangs boekte hij een nieuwe vakantie in de US. Toen hij zich bij de US grens meldde op de luchthaven is hij opgepakt, heeft uren in de cel gezeten zonder eten of drinken, en is vervolgens meteen op het vliegtuig terug naar Ned. gezet.

Jij hebt TWEE WEKEN overstay opgedaan. Want een bezoek een Mexico op VWP wordt gezien als een voorzetting van het verblijf in de US en derhalve telt de 90 dagen VWP teller gewoon door. (Voor een bezoek aan Canada geldt dezelfde regel.)
De I-94 stamp in je paspoort is je toestemming in de US te verblijven tot de datum daarop aangegeven.
De CBP Officer heeft GEEN fout gemaakt. Hij heeft je vanuit Mexico binnengelaten op de I-94 die al in je pas aanwezig was.
De CBP Officer heeft de regels gevolgd. JIJ NIET.

ICE heeft je aangehouden toen je de US wilde verlaten schrijf je. Je bent een dag vastgehouden en toen op een vlucht terug gezet.
Toen zijn er geen alarm-bellen bij je gaan rinkelen ? Zo van jemig, dit is een serieuze aangelegenheid ! En: laat ik eerst eens uitzoeken hoe serieus, en wat het betekent voor een volgend bezoek aan/verblijf in de US.
Het kan best zijn dat je officieel als 'deported' te boek staat nu. (ICE moet zijn numbers halen.)

Onwetendheid m.bt. de wetten van een land dat je bezoekt, zijn geen excuses die wetten te overtreden.
En de US neemt immigration offenses heel serieus.
Je schrijft ook dat 'men' recht heeft op twee max VWP bezoeken per jaar. Dat is dus volslagen volkomen niet waar.
Nog afgezien van het feit dat je als toerist geen 'rechten' hebt mbt. immigrations in de US. En dat alleen burgers van een selecte club van landen gebruik mag maken van VWP.
(Ik ken mensen uit India hier wonend, die een baby kregen. De grootouders wilden hun kleinkind graag zien. Toen ze eindelijk na meerdere pogingen een visum kregen, ging het kind al naar de lagere school.)

Wat je nu kunt proberen is vragen of de universiteit waar je bent aangenbomen, zou contact willen opnemen met een Senator en een Huis-Afgevaardigde voor hun regio, en samen met zijn/haar office een verzoek om clementie wil indienen bij USCIS. Dan moeten ze goede redenen hebben om jou als student te willen hebben.

Mbt. een F-1 aanvrage, doen je banden met Ned. en het doel van je studie, er nu weinig toe. De immigration offense is nu je grootste hobbel.

En dan ook nog:
- Iedere CBP Officer mag iemand die toegang tot de US verzoekt, zonder opgaaf van redenen weigeren.
- Een visum is niet toestemming om in de US te verblijven, het is toestemming om toegang tot de US te verzoeken.
- Een ieder mag een visum aanvragen. Zo vaak als-ie wil. Als-ie maar betaald voor die aanvrage. En de US mag de aanvrage (iedere keer) weigeren.

Je vraagt om advies.
1. Cancel de nieuwe afspraak. Stop aub. met meer problemen te veroorzaken door je onkunde en onwetendheid.
2. Kontakt een US immigratie-advokaat in de US. Liefst een klein kantoor met bevlogen personeel. Anders kon het wel eens lang gaan duren en behoorlijk duur worden.
3. Kontakt van de US universiteit in kwestie, de afd. die zich bezighoudt met internationale studenten. Leg je probleem voor en vraag wat ze voor je kunnen/willen doen.
4. Zoek een studie-alternatief in Canada. Of in een ander land waar men Engels spreekt.
5. Stop met de excuses en met jezelf te zien als de beledigde partij. Je hebt jezelf in de nesten gewerkt.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Uitermate verhelderende post van USinsider, die heel duidelijk uitlegt welke foute aannames geresulteerd hebben in de overstay (en nog even alle andere foute aannames ontkracht en uitlegt).

In de openingspost staat nog iets anders wat me opviel en wat ik vreemd vond: de topicstarter schrijft dat hij na een verblijf in Mexico de VS weer 'inreed'. Hij is 19 jaar en voor zover ik begrepen heb mogen jongeren jonger dan 21 jaar (of was het 23?) helemaal geen auto huren in de VS. @Topicstarter: was je alleen in een huurauto? Was je met vrienden die wel de juiste leeftijd hebben om een auto te huren of met je vader? En zijn die anderen dan ook 'vastgezet' en naar huis gestuurd met een overstay opzak?

Ik denk dat je, met de wens enkel een taalcursus te willen volgen, helemaal niet aan kunt tonen dat dat inderdaad in de VS zou moeten plaatsvinden en dat daarom de grond voor een visum uitermate zwak is. Een goede reden om in de VS te studeren is bijvoorbeeld: een uitwisseling van je universiteit naar een partner-Uni in de VS, het volgen van een specifieke master die in het verlengde ligt van je bachelor of het doen van wetenschappelijk onderzoek bij een onderzoeksteam in de VS. Een taalcursus kun je in theorie gewoon op het Visa Waiver Program doen (alleen kan dat voor jou niet meer), in Engeland, of Canada of wherever...

Ik denk dan ook dat, gezien je overstay en het gebrek aan zwaarwegende redenen om nu opnieuw toegang tot de VS te verzoeken, nagenoeg geen kans van slagen heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer