Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis roovos: bezoek National Parcs in Zuid Westen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roovos
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis roovos: bezoek National Parcs in Zuid Westen

Bericht door roovos »

In de meivakantie van 2016 gaan we voor de eerste keer naar de USA. Een combireis van Ney York met het Zuid Westen. Momenteel hebben we het plan om 4 parken aan te doen (Grand Canyon/Bryce/Death Valley en Yosemite in combinatie met een dag Las Vegas en een dag San Francisco. Om iets meer lucht te krijgen willen we een dag extra in San Francisco hebben. Dat moet ten kosten gaan van één National Parc. Qua rij afstand zou ik denken aan Bryce maar Bryce lijkt me eigenlijk specialer dan bv de Grand Canyon of Death Valley. Omdat ik eigenlijk geen idee heb (ben er immers nooit geweest) gooi ik het hier in de groep ervaringsdeskundigen; welk park kunnen we schrappen???

Even ter info; we zijn een gezin (2 volwassenen en 2 kinderen 15 en 17 jaar) die een park liever verkennen met fiets of wandelend dan met de auto op de bekende stopplekken. Een beetje avontuur mag dus wel.

Alvast veel dank voor jullie tips.

Gr. Guido
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis roovos: bezoek National Parcs in Zuid Westen

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het alles Amerika forum.

Het lijkt me heel verstamdig als je even je routeplan van dag tot dag aangeeft, want ik denk dat het zo lastig advies geven is. De meivakantie is 2 weken, maar ik heb zo geen idee wat je route nou precies is. 4 parken en een extra dag in SF en Las Vegas kan ook maar 8 dagen zijn en daarin ga je je route nooit kunnen doen.

Niet elk park is met de fiets makkelijk te bereiken. Ik denk zelf dat als je echt in het park wilt fietsen dat dat in Yosemite het beste te regelen is. Al vind ik het makkelijker om in SF te fietsen dan in de parken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zo inderdaad niet te beantwoorden. Hoe ziet jullie route er uit? Liggen de vluchten al vast? Alle parken zijn de moeite waard maar het ene park zal je meer aanspreken dan het andere en het ene vraagt meer tijd om te bezoeken dan het andere. Kijk voor informatie over de parken eens op www.ontdek-amerika.nl en kijk bijvoorbeeld eens in ons 2013-verslag om te zien hoe je de genoemde parken kunt combineren en bezoeken. Wij waren er toen eind mei.
Fietsen kan in Yosemite maar ook in de Grand Canyon. Maar meestal is wandelen de beste manier om iets te zien.

Marianne
roovos
Amerika-newbie

Bericht door roovos »

Dit is het (voorlopig) programma dat ons alle vier aanspreekt. Maar waarvan ik denk dat het wellicht iets te volgepropt is. We hebben simpelweg niet meer dagen -dus uitbreiding is geen optie. New York schrappen is ook geen optie.

dag 1 vlucht Brussel - New York
dag 4 vlucht New York - Las Vegas en met auto door naar Grand Canyon
dag 5 Grand Canyon en Page
dag 6 Page naar Zion
dag 7 Zion naar Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas naar Oakhurst
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite
Dag 12 Yosemite naar San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 vlucht naar Brussel

P.s. erg leuk verslag Marianne!!!
Laatst gewijzigd door roovos op 06 sep 2015, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vanuit Death Valley via Fresno naar Yosemite ??
Voor een specifieke reden ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Niet geheel onmogelijk natuurlijk, maar persoonlijk vind ik zoiets gekkenwerk. Op 14 dagen combineer je toch niet oost en westkust ?

Wanneer kom je aan in Vegas ? In deze opzet zou ik eerder daar eerst blijven en daarna op stap gaan ipv direct door te rijden naar de GC. Mogelijks heb je dan zoveel tijd aan de GC niet nodig, tenzij je wil afdalen in de Canyon ?

Fresno hoort precies toch niet thuis in het rijtje.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de vluchten nog niet vastliggen zou ik voor een rondje las vegas gaan, zeker als je begin mei gaat. Met een gesloten Tioga pass zou je misschien tot Oakhurst kunnen rijden maar iets eerder stoppen kan ook.
Met dit rondje zou ik de tweede nacht Grand Canyon inruilen voor een nacht in Page. En als je minder kilometers wilt zou je Bryce kunnen vervangen door Zion. Je kunt in een dag van Zion naar Death Valley rijden dus je zou dan de dagen Las Vegas in het begin kunnen doen.

Marianne
roovos
Amerika-newbie

Bericht door roovos »

Dank voor alle reacties.
We zijn alle 4 enthousiast over de basis die er ligt al weten we dat er nog wat finetuning nodig is.
De combinatie Oost en West is natuurlijk niet voor de hand liggend; laten we zeggen het resultaat van ons (gezins) poldermodel.
Van de andere kant; we verliezen er eigenlijk maar een halve dag mee (de binnenlandse vlucht van NY naar LV).

Met Fresno ben ik op zich niet blij maar dat had te maken met de gesloten Tiogapas. Oakhurst is idd maar 74km verder dus wellicht een betere optie.
We komen rond 13.00 aan in LV.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Of de Tioga pass al dan niet open is dat weet je niet vooraf. De voorbije jaren was dit 2,4, 11 en 7 mei. Dus... er zijn mogelijkheden.

Een combinatie oost - west is op zich wel voor de hand liggend, doch niet op een reis van "slechts" 14 dagen. Je hebt amper tijd voor NYC en veel te weinig tijd voor de westkust.

Blijft ook de vraag wat het voorziene tijdstip van aankomst in vegas is, dit bepaalt ook wel de mogelijkheden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De stop in Fresno/Oakhurst zou ik open laten. Wellicht is de Tioga Pass heel vroeg open (hoewel het voor de mensen in CA te hopen is van niet), of anders de Sonora Pass. Dan kun je in Lee Vining overnachten.

Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is of de vluchten al vastliggen en wanneer jullie precies gaan. Als je nog niet hebt geboekt en je gaat begin mei dan is een rondje Las Vegas met meer tijd voor Bryce, Page, Grand Canyon, Monument Valley en misschien Moab toch ook wel heel mooi. Voor Yosemite is mei een mooie periode maar als zowel de Tioga Pass als de Glavier Point road gesloten zijn kun je maar een klein deel van het park zien. En de Mariposa grove is sowieso gesloten.
NY kost je natuurlijk meer dan een halve dag; je hebt er nu 3 dagen voor uitgetrokken die je heel goed in het westen zou kunnen gebruiken. Je moet altijd uitkijken dat je niet overal net te weinig tijd hebt, zodat je alles nog eens een keer opnieuw moet doen. :wink:

Marianne
Elianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Elianne »

Hallo,

Ik weet niet of je vluchten al geboekt zijn ?
Als dat niet zo is zou ik mij aansluiten bij een eerder gegeven advies : rondje Las Vegas. Je hebt effectief maar een dag of 10.
Misschien is het vloeken in de kerk maar haal Yosemite eruit.
Het is je eerste keer USA, doe dan Death Valley, Grand Canyon en de parken in Utah. Zion is té mooi om te skippen !

En je hebt ook nog een wereld excuus om nog eens terug te gaan..... :thumbup:

Elianne
roovos
Amerika-newbie

Bericht door roovos »

Dank voor de goede tips.
Er ligt nog niets definitief vast maar gezien de meivakantie waaraan we gebonden zijn zit in de data weinig rek. Alles zal tussen 23 april en 7 mei moeten gebeuren.

New York blijft erin. De Tioga pass zou ik heel graag willen. Maar als ik de historische kalender bekijk (voor de opening van deze pas) dan is de kans erg klein omdat we deze ca 1 of 2 mei over kunnen.

Yosemite eruit is vooralsnog idd vloeken in de kerk. Dat lijkt me het mooiste park. Zelf denk ik eraan om Death Valley te skippen en meteen van Las Vegas naar Oakhurst te rijden, Bryce te ruilen met Zion en de tweede nacht Grand Canyon ruilen voor page. Het schema dat ik iets eerder gepost heb is aangepast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pas aub geen eerdere posts aan, dan zijn de opmerkingen niet meer te volgen.

Je bent dus heel vroeg. Het is natuurlijk toch wel relevant om te melden dat je al de laatste week van april weg bent.
Verwacht je dat dit de enige keer is dat je naar het zuidwesten gaat? Als dat zo is, dan wordt het een ander verhaal, maar als je niet uitsluit dat het er nog eens van komt dan zou ik toch echt Yosemite vergeten. Je hebt er weinig aan als een groot deel van het park niet toegankelijk is, en het nog te vroeg is om te raften etc. En inderdaad, de Tioga Pass zou ik zeker vergeten in de eerste week van mei. En jammer om dan die saaie weg onderlangs te rijden terwijl je al zo weinig tijd hebt. Death Valley overslaan in die tijd van het jaar vind ik ook jammer, het hoeft toch niet veel tijd te kosten.
Ik vind het ook erg jammer om wel naar de GC en Page te gaan, maar prachtige parken als Monument Valley en Bryce te moeten overslaan, terwijl die min of meer op de route liggen. Als je die later nog eens wilt doen is het erg lastig om die in een route in te passen omdat je dan al andere dingen al wel gezien hebt.

De parken in Utah zijn in april/mei heerlijk, terwijl die in de zomer veel te heet zijn. Dus doe nu deze parken, en kom eens in de zomer terug om naar Yosemite en Sequoia te gaan, en de kustweg met SF en LA te doen.
Of beperk je nu tot alleen Californië als SF en Yosemite echte musts zijn.

Kijk eens naar dit verslag van forumlid jerbia van een meivakantie.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 sep 2015, 07:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Koppel!l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Koppel!l »

Ik zou 't ook zo doen als Marianne zegt, laat California voor wat 't is en concentreer je op Utah en de Grand Canyon. Las Vegas zelf was voor mij een tegenvaller, ik vond 't zo fake dat 't me totaal niet aansprak maar da's mijn mening, ik weet dat anderen er laaiend enthousiast over worden.

Je zou 't zo kunnen doen:

- Dag 4: Las Vegas, dagje ter plekke blijven
- Dag 5: Las Vegas - Kingman - Tusayan (Grand Canyon)
- Dag 6: Tusayan - Page
- Dag 7: Page, dagje ter plekke om de Antelope Canyons en Horseshoe bend te bezoeken
- Dag 8: Page - Zion
- Dag 9: Zion, dagje ter plekke om te wandelen (Angels landing kan ik ten volste aanraden)
- Dag 10: Zion - Kolob Canyon - Bryce
- Dag 11: Bryce, dagje ter plekke om te wandelen
- Dag 12: Bryce - Route 14 - Cedar City - Valley of Fire - Las Vegas
- Dag 13: Las Vegas, dagje om uit te rusten
- Dag 14: Terugvlucht.

Geeft meer rust in je planning, en geeft je tijd om te voet een park te bezoeken, wat je niet gaat hebben als je California in de plannign houdt. Geloof me, eens in de US geweest kom je zeker terug, ben net enkele maanden terug van m'n eerste bezoek en al begonnen aan m'n volgend bezoek te plannen :mrgreen:

Grtz, Philip!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben in 2012 van midden April tot begin Mei gegaan en ik heb op de Tioga pass na eerlijk gezegd nergens oponthoud gehad. Die 'saaie' weg onder de Sierra Nevada door hebben we al boven Bakersfield verlaten door dwars door Sequoia NF (dus niet het nationale park) te rijden. Wij hebben toen overal prachtig weer gehad. Al is dat geen zekerheid dat je er volgend jaar op dat tijdstip ook zo'n weer hebt.

Wij hadden incl terugreis maar 18 dagen en hebben juist besloten om wat meer tijd voor Vegas te nemen en Ziin en Bryce voor later te bewaren : https://paulreisverhalen.wordpress.com/usa-2012/

Het probleem wat jullie eigenlijk hebben is dat je een minimaal 14 dagenreis in 9 of eigenlijk 8,5e dag probeert te proppen. Want op de dag dat je naar het westen vliegt en op de dag dat je terugvliegt ga je niet zo heel veel keer doen.
Ik zou je dus ook aanraden om OF New York eruit te halen. Dan kun je met 17 dagen een mooie route tussen SF en Las Vegas maken. Of inderdaad de route te concentreren op California (en dan dus de kustweg en LA en evt Sequoia erbij doen) of op een route door Arizona, Nevada en zuid-Utah).
roovos
Amerika-newbie

Bericht door roovos »

Bedankt voor alle reacties, tips en (verwijzingen naar) leuke reisverhalen. Heel bruikbaar voor het samenstellen van een mooie reis die het hele gezin aanspreekt en toch voldoende tijd heeft om de highlights te bekijken en te ervaren. Het resultaat zal ik in mei volgend jaar posten. In de tussentijd zal ik zeker van het forum gebruik maken om de details per dag in grote lijnen voor te bereiden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer