Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GuidoWater: 4 weken usa mei / juni 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis GuidoWater: 4 weken usa mei / juni 2016

Bericht door GuidoWater »

Al een aantal jaar willen we terug naar de Usa maar tot op heden is het er niet van gekomen door wijzigingen in onze plannen. Nu hebben we de beslissing echt genomen. Mei / juni volgend jaar gaan we terug naar de usa!

We borduren een beetje voort op het plan dat we al eerder bedacht hadden maar wat toen niet door gegaan is. We hebben het bekende rondje zuid-west al gedaan de vorige keer en willen dus iets nieuws zien.

Er is nog niks geboekt en dus staat alles nog open. We twijfelen ook nog tussen een camper of huurauto reis maar dit is wat afhankelijk van beschikbaarheid en prijzen van hotels.

Voorlopig is dit een beetje het idee waar we mee spelen met een aantal vraagtekens die we ergens kunnen invullen...

14 mei : Amsterdam -- New York
15 mei : New York
16 mei : New York
17 mei : New York
18 mei : New York -> Phoenix
19 mei : phoenix -> tucson (apache trail)
20 mei : tucson (saguaro national park)
21 mei : tucson -> ash canyon (speciale plek die zeer goed is voor kolibrie fotografie)
22 mei : ash canyon -> tombstone -> alamogordo
23 mei : alamogordo (white sands)
24 mei : alamogordo -> santa fe (via trinity test site)
25 mei : santa fe
26 mei : santa fe -> Chinle (Canyon de Chelly)
27 mei : Chinle -> Moab (via vally of the gods, gooseneck state park, mulie point)
28 mei : Moab (arches)
29 mei : Moab (canyon lands)
30 mei : Moab -> ?
31 mei : ?
1 jun : ?
2 jun : ?-> jackson
3 jun : Grand Teton
4 jun : grand teton -> Yellowstone
5 jun : Yellowstone
6 jun : Yellowstone
7 jun : Yellowstone
8 jun : yellowstone -> salt lake city
9 jun : Salt Lake City -- Amsterdam
10 jun : Aankomst Amsterdam

Er zijn dus een aantal nachten over die ik ergens bij kan zetten. Ik vind dit eigenlijk wel een erg leuke route omdat het super veelzijdig is qua landschappen en daar houd ik wel van. Ook de cultuur verschillen in de dorpjes en steden zullen duidelijk aanwezig zijn waardoor het een veelzijdige reis kan worden.

Plekken die ik nog nooit bezocht heb en misschien in te passen in de route :

Bryce canyon (lijkt mij alleen niet op de route te liggen)
capitol reef (zelfde als bryce maar misschien wel een combi waard om om te rijden?)
Rocky mountain national park (zou tussen moab en jackson ingepast kunnen worden)

Ik vind ik het niet erg om 1 a 2 dagen in de reis te hebben waar we 6 a 8 uur moeten rijden. Als ik op die manier voor mij minder interessante gebieden kan overbruggen en dus meer tijd krijg op de mooiere plekken vind ik dat het zeker waard. Ik heb veel gereisd door Afrika en over slechtere wegen dan die in Amerika en weet dus hoe het is om zulke afstanden of zelfs langer te moeten rijden.

Ben benieuwd naar jullie ideeën.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis GuidoWater: 4 weken usa mei / juni 2016

Bericht door Martin & Marianne »

Je rijdt wel wat heen en weer dan, maar Bryce en Capitol reef zou je tussen Chinle en Moab kunnen toevoegen:

27-mei Chinle - Bryce
28-mei Bryce - Capitol Reef
29-mei Capitol Reef - Moab
30-mei Moab
31-mei Moab
1-jun Moab - Vernal
2-jun Vernal - Jackson

Het is wel wat krap vind ik maar het kan wel.

Of laat Bryce zitten en rij van Chinle via Monument Valley etc en de UT95 naar Capitol Reef (zie voor die route ons 2013-verslag).
Jammer - en ongebruikelijk - dat je Bryce niet hebt gedaan in het bekende rondje zuidwesten. Het is nu wat lastig in te passen. Wil je het wel graag doen dan zou ik op het eerste stuk een dag proberen te winnen. Ik heb er geen ervaring mee, maar is voor Saguaro en voor White Sands een volle dag nodig?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor Saguaro NP en White Sands NM heb je zeker geen hele dag nodig maar die dag in Tucson zou ik ook besteden aan Arizona Sonora desert Museum en Mission San Xavier del Bac. Apache trail is 22 miles onverhard en je bent een dag onderweg van Phx AT Tucson.
Ook van Tucson via Tombstone en Bisbee naar White Sands was voor ons een volle dag rijden . Voor Tombstone moet je toch op zeker 2-3 tellen en dan laat ik Bisbee nog buiten beschouwing. Mooiste route naar Santa fe is via Turquoise Trail (Madrid). Een paar uur voor White Sands was genoeg voor ons en het mooiste is laat in de middag. Canyon de Chelly nam voor ons ook een volle dag zeker met een inner canyon tour maar je kan ook alleen de rims rijden. Als je ook naar Monument Valley gaat zou ik Valley of the Gods overslaan.
Yeehaw
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

moest je dagje willen inwinnen en vermits lang rijdag kan : moab - jackson is in 1 dag te doen. heel rustige wegen, vaak mooie landschappen. wij vertrokken in moab om 05u00, na ontbijt en midagmaal aankomst in jackson rond 16u00. wel dus geen bezoek aan dinosaur nm.

kolibries : zou in omgeving tucson ook sonora desert museum bezoeken ( zoals al vermeld in vorige post), de moeite ( ook voor foto's van o m kolibries)

jacques
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Even wat antwoorden :

Ik ben helemaal gek van fotografie en wil echt een dag aan white sands en eventueel de missle launch besteden om zeker te weten dat ik de foto's kan maken die ik wil. Zelfde geld eigenlijk voor Saguaro national park. In de dag had ik inderdaad al het museum meegerekend. Ik zag ook dat ze daar veel kolibries hadden alleen twijfel ik of dit wel is wat ik zoek. Als ik de berichten begrijp is het eigenlijk meer een soort dierentuin en als wildlife fotografie liefhebber is dan de lol er een beetje af... Misschien dat iemand een goede beschrijving heeft van hoe het museum eruit ziet?

Ik heb een paar gaten in de route inmiddels weer opgevuld maar heb nog steeds 1 dag over... Waar ik die moet plaatsen weet ik eigenlijk nog niet. Ik heb het idee dat er tussen santa fe en chinle nog genoeg interessant te zien is waar het een dag extra waard is?

14 Amsterdam -- New York
15 New York
16 New York
17 New York
18 New York -> Phoenix
19 phoenix -> tucson
20 tucson
21 tucson -> ash canyon
22 ash canyon -> tombstone -> alamogordo
23 alamogordo
24 alamogordo -> santa fe
25 santa fe
26 santa fe -> Chinle (Canyon de Chelly)
27 Chinle -> Moab
28 Moab
29 Moab
30 Moab -- Grand Junction (Colorado national monument)
31 grand junction -> vernal
1 vernal -> jackson
2 grand teton
3 Grand Teton -> Yellowstone
4 Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone -> salt lake city
8 Salt Lake City -- Amsterdam
9 Aankomst Amsterdam
10 ???

Moab naar jackson in 1 dag heb ik ook over zitten denken misschien dat ik dit overweeg als ik die dag ergens anders veel beter gebruiken kan! Ik heb toch het gevoel dat capitol reef in de route een beetje teveel van het goede word. Ook al lijkt het me een fantastisch park om te bezoeken.

Ik ben beniewd naar jullie ideeen.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou echt geen volle dag Alamogordo doen. Best een treurig stadje en bij White Sands NM heb je geen hele dag nodig lijkt me. Je kan er mooie foto's maken maar ik zou een nachtje Alamogordo doen en in de middag richting Santa Fe rijden (ABQ slaan jullie over?).

Ik neem aan dat je met museum de Arizona Sorona Desert Museum bedoelt? Dat is inderdaad een soort dierentuin. Ze hebben er eigenlijk de leefwijze van flora en fauna geënsceneerd die in dat gebied leeft. Het ziet er allemaal wel heel mooi uit en je loopt ook daadwerkelijk een stuk door de woestijn.

Ik heb er dit jaar ook wat kolibrie's gefotografeerd, misschien heb je wat aan ons reisverslag. De vogeltjes vliegen rond in een soort groot atrium.

Als fotografieliefhebber moet je Saguaro NP (oost en/of west) zeker tijdens zonsondergang bezoeken. De silhouetten van de Saguaro's zijn imponerend.
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Zelfs met een bezoek aan Colorado NM kan je die dag nog wel tot Vernal komen. Mooi park idd maar niet zoiets als Arches en Canyonlands.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Rij tussen Moab en Grand Junction de Ut128 naar Cisco alvorens de snelweg op te gaan.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Misschien kan je nog ideeën opdoen uit een paar reisverslagen van mij, zie onderschrift.
In 2005 waren wij onder andere in New Mexico, klik hier voor het verslag.

Voor wat betreft het Arizona-Sonora Desert Museum kan je over ons bezoek lezen in het verslag van 2007 en dan op dag 20, klik hier voor het verslag.
Ik kan je een bezoek zeker aanraden, het is de moeite waard. Het museum ligt niet ver van het bezoekerscentrum van het Saguaro NP West.

Zorg er voor veel drinkwater bij je te hebben als je de woestijnen in gaat en ook regelmatig te drinken, veel meer dan je gewend bent.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Goed....

Dit plan kan in de prullenbak aangezien we zojuist tickets geboekt hebben voor 12 dagen USA eind september dit jaar!

We zochten een leuke najaars bestemming maar kwamen er niet goed uit. Totdat we met het idee kwamen om nu een deel van de grote reis van volgend jaar te doen zodat we dan korter kunnen gaan of meer tijd hebben voor de overige punten.

We vliegen op las vegas en qua route willen we eigenlijk het zuidelijke deel doen totaan white sands. Vanaf daar zullen we terug moeten naar vegas maar we weten nog niet precies hoe. We zijn nog nooit in Sedona geweest en het volgende rondje leek mij wel een idee. Wat vinden jullie ervan?

18-9 Amsterdam -> las vegas
19-9 Las vegas -> Phoenix
20-9 Phoenix -> tucson
21-9 tucson (sonara dessert museum)
22-9 tucson -> Ramsey canyon -> tombstone
23-9 tombstone -> las cruses (white sands)
24-9 las cruses -> hollbrook
25-9 hollbrook -> Sedona
26-9 Sedona
27-9 Sedona -> las vegas
28-9 Las vegas -> amsterdam
29-9 amsterdam

Ideeën zijn meer dan welkom!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mijn eerste reactie als ik zo je route zie is dat ik me afvraag waarom je op Las Vegas vliegt en dan direct met een stop in Phoenix naar Tucson rijd. Had dan naar Tucson gevlogen en je had 2 dagen meer te plekke. Het is nu of je op Munchen vliegt om de omgeving van Berlijn te gaan bekijken. Het zal wel gaan om goedkopere prijzen om op Las Vegas te vliegen natuurlijk, maar ik zou die 2 dagen toch zeker ook al zaken plannen.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Gewoon 11 dagen Vegas met een dagtripje DV, Valley of Fire, Hoover Dam etc.. :clap:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Las Vegas naar Tucson is ongeveer 7 uur rijden. Je bent toch vroeg wakker.
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Je bedoeld om Phoenix over te slaan yeehaw? Daar zouden we wel een dag mee over houden idd.

De reden waarom we op las vegas vliegen is simpel. De tickets waren gewoon heel erg goedkoop en mijn vrouw is jarig en die wilt graag naar las vegas.

Eigenlijk is dit wat zo'n beetje vast staat maar voor de rest zijn we nog blanco :

18-9 Amsterdam -> las vegas
19-9 Las vegas ->
20-9
21-9
22-9
23-9
24-9
25-9
26-9 ??? -> las vegas
27-9 las vegas
28-9 Las vegas -> amsterdam
29-9 amsterdam

Wat we sozwiezo in de route willen is Ramsey canyon ivm de kolibries die ik wil fotograferen.

Verder willen we Saguaro national park graag bezoeken.

White sands zou fantastisch zijn maar dit ligt misschien toch net iets te ver weg.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Maar Guido,

Je wilt naar Vegas voor de verjaardag van je vrouw, maar uiteindelijk ben je er 1 hele dag.
Kun je dan niet beter, omdat je nu een beperkt aantal dagen hebt, serieus kijken naar bijvoorbeeld mijn voorstel hier boven. Of je pakt een dag of 3-4 Vegas en een klein rondje?

Of heb je bewust 'maar' een dagje Vegas? Ik ben er inmiddels een keer 3 dagen, een keer 4 dagen en een keer 6 dagen geweest en heb me nooit verveeld.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou toch proberen Las Cruces uit de route te halen. Het wordt allemaal wat krap nou. Wel een mooie route naar Holbrook via Silver City maar zo veel tijd heb je niet imo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer