Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon: North Rim of South Rim?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Grand Canyon: North Rim of South Rim?
Beste forumleden,
Zoals sommige misschien al gezien hebben in het subforum ‘midwesten’, plan ik volgend jaar een trip van Chicago naar Las Vegas.
Nu twijfel ik om via Page, de north rim te bezoeken v.d. Grand Canyon om zo nog Zion NP mee te nemen richting Las Vegas.
Of toch, zoals origineel gedacht, de south rim te nemen en dan route 66 naar Las Vegas.
Ik heb al wat opgezocht en gelezen dat the north rim minder spectaculair is, maar ook dat het minder toeristisch is en alleen om die reden toch wel aantrekkelijk is...
Nu is het vooral de vraag of Zion NP het waard is om eventueel de “mindere” kant van de Grand Canyon te nemen?
Bedankt reeds voor de tips!
Zoals sommige misschien al gezien hebben in het subforum ‘midwesten’, plan ik volgend jaar een trip van Chicago naar Las Vegas.
Nu twijfel ik om via Page, de north rim te bezoeken v.d. Grand Canyon om zo nog Zion NP mee te nemen richting Las Vegas.
Of toch, zoals origineel gedacht, de south rim te nemen en dan route 66 naar Las Vegas.
Ik heb al wat opgezocht en gelezen dat the north rim minder spectaculair is, maar ook dat het minder toeristisch is en alleen om die reden toch wel aantrekkelijk is...
Nu is het vooral de vraag of Zion NP het waard is om eventueel de “mindere” kant van de Grand Canyon te nemen?
Bedankt reeds voor de tips!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Grand Canyon: North Rim of South Rim?
Na het bekijken van je routetopic zou ik je aanraden bij het eerste gedacht te blijven. Je hebt nu al geen overdreven tijd, Zion voeg je daar niet zo eventjes aan toe. Voor Zion wordt meestal aangeraden om twee overnachtingen ter plaatse te nemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn dit jaar voor de tweede keer naar de north rim geweest (de eerste keer was ruim 20 jaar geleden), en we hebben al meerdere bezoeken aan de South Rim gebracht. Het mooie van de North Rim is inderdaad de rust. Maar ik zou voor een eerste bezoek toch de South Rim aanraden. De uitzichten daar zijn prachtig, de viewpoints zijn goed bereikbaar, je hebt twee mogelijkheden om een stuk naar beneden te lopen, je ziet op meerdere plaatsen de Colorado lopen, en mocht je uitgekeken raken op de uitzichten dan zijn er nog verschillende rangeractiviteiten, diavoorstellingen etc. De drukte is wel enigszins te vermijden; wij zijn op de SR op plaatsen geweest waar niemand anders was.
Ik heb even een deel van je route gekopieerd hierheen, zonder die route is het toch wat lastig adviseren/meedenken.
19/07/2016 Estes Park - Aspen
20/07/2016 Aspen
21/07/2016 Aspen - Moab
22/07/2016 Moab
23/07/2016 Moab - Monument Valley
24/07/2016 Monument Valley - Page
25/07/2016 Page - Grand Canyon
26/07/2016 Grand Canyon - Las Vegas
27/07/2016 Las Vegas
28/07/2016 Las Vegas
29/07/2016 Las Vegas - Brussel
Zion meenemen zou kunnen, in combinatie met de South RIm, door van MV eerst naar de GC te gaan en dan via Page naar Zion. Ik zou dan niet overnachten in Page. Wat heb je daar gepland? Antelope Canyon? Voor iets meer ruimte zou ik een dag Aspen laten vallen en ook een dag minder LV doen. Vanuit Zion ben je vrij snel in Las Vegas (en je wint een uur) dus je zou ook 2 nachten Zion kunnen doen.
Marianne
Ik heb even een deel van je route gekopieerd hierheen, zonder die route is het toch wat lastig adviseren/meedenken.
19/07/2016 Estes Park - Aspen
20/07/2016 Aspen
21/07/2016 Aspen - Moab
22/07/2016 Moab
23/07/2016 Moab - Monument Valley
24/07/2016 Monument Valley - Page
25/07/2016 Page - Grand Canyon
26/07/2016 Grand Canyon - Las Vegas
27/07/2016 Las Vegas
28/07/2016 Las Vegas
29/07/2016 Las Vegas - Brussel
Zion meenemen zou kunnen, in combinatie met de South RIm, door van MV eerst naar de GC te gaan en dan via Page naar Zion. Ik zou dan niet overnachten in Page. Wat heb je daar gepland? Antelope Canyon? Voor iets meer ruimte zou ik een dag Aspen laten vallen en ook een dag minder LV doen. Vanuit Zion ben je vrij snel in Las Vegas (en je wint een uur) dus je zou ook 2 nachten Zion kunnen doen.
Marianne
Wat je schrijft klopt.LiesbethDL schreef:
Ik heb beide gezien en ik zou 100% zeker kiezen voor de North Rim.
Prive sunrise i.p.v. de gekte op de South Rim....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
je moet op de south rim toch helemaal geen mirakelen of zotte stoten doen om een privé-sunrise te zien/doen . ik verwonder er me telkens weer over hoe weinig mensen op pad zijn om dit spektakel mee te maken. Op de north rim heb je dan weer meer het tegenlicht waardoor je ,,andere" en ook heel mooie foto's kan maken.Prive sunrise i.p.v. de gekte op de South Rim....
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Na 2x de zuid rim en 1x de noord rim kies ik voor de noord rim.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Voor een eerste ervaring zou ik gaan voor de South Rim. Bij zonsopgang zijn er nu ook niet zoveel toeristen op de been. Bij zonsondergang kan je gaan voor een minder toeristisch punt als je meer rustig wil genieten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1767 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 18 Reacties