Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag budget
Re: Vraag budget
Na de reacties hier hebben we besloten dat misschien handiger is als we een andere bestemming gaan zoeken.
We willen liever ook niet gehaast gaan reizen en ook niet schrappen. 1000 euro per week wordt ook beetje te. Dan kiezen we toch liever een andere bestemming. USA komt dat wel als weer wat ouder ben.
Denk dat we ons maar gaan richten op Azie, dan hoeven we toch wat minder op budget te letten. Meeste landen kan je daar al rond komen voor 25 euro op een dag.
We willen liever ook niet gehaast gaan reizen en ook niet schrappen. 1000 euro per week wordt ook beetje te. Dan kiezen we toch liever een andere bestemming. USA komt dat wel als weer wat ouder ben.
Denk dat we ons maar gaan richten op Azie, dan hoeven we toch wat minder op budget te letten. Meeste landen kan je daar al rond komen voor 25 euro op een dag.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vergis je daar niet in. Azië wordt ook steeds populairder.
Als ik naar Mallorca of Ibiza ga geef ik overigens die 1000 per week ook wel uit, ook al is dat dan wrs aan iets andere zaken dan natuurparken.
Die 1000 per week zit wel alles in. Ook de vliegtickets en autohuur bv. Als je dus alles gespreid boekt en betaald zal je die kosten dus niet in 1 keer op je dak krijgen.
Maar het zal verstandig zijn als je dat geld of budget niet hebt om inderdaad naar een andere reis te gaan kijken.
Als ik naar Mallorca of Ibiza ga geef ik overigens die 1000 per week ook wel uit, ook al is dat dan wrs aan iets andere zaken dan natuurparken.
Die 1000 per week zit wel alles in. Ook de vliegtickets en autohuur bv. Als je dus alles gespreid boekt en betaald zal je die kosten dus niet in 1 keer op je dak krijgen.
Maar het zal verstandig zijn als je dat geld of budget niet hebt om inderdaad naar een andere reis te gaan kijken.
Het is zeker waar dat Azie steeds meer mensen trekt, maar er zijn nog zat mensen die al backpackend voor 25 euro kunnen rondkomen, als ik dat verdubbel en dan 42 dagen doe is het 2100 euro, dan nog vliegticket erbij voor 600-700 en je bent praktisch klaar.
Dan blijven we nog anders maximale van 4000. Dus in dat opzicht is het een verstandiger keuze en Vietnam of Thailand lijken me ook heel erg mooie landen.
Dan blijven we nog anders maximale van 4000. Dus in dat opzicht is het een verstandiger keuze en Vietnam of Thailand lijken me ook heel erg mooie landen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28

Het goedkoopste tankte ik in Navajo Nation (Kayenta) voor ongeveer 2,90 dollar per gallon
Het duurste was in Baker, CA. Na een tocht doorheen Death Valley hoopte ik in Baker (toch aan de interstate gelegen) goedkoper te tanken. Verder rijden zat er helaas niet meer in aangezien ik doorheen Mojave Preserve ging. Daar betaalde ik ongeveer 4,4 dollar per gallon.
2,90 x 150% = 4,35, het was dus meer dan 50% duurder.
Terug on-topic: ik denk dat je Azie en de VS heel moeilijk kan gaan vergelijken. Je zat nu zelf aan 3.600 of 600 per week. Uitgaan van 1.000 per week is misschien wel wat veel, ik houd het erop dat je iets ruimer moet rekenen, maar een 800 per week zou toch moeten kunnen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
VS en Azie is natuurlijk heel anders, maar als je 800 per week doet is toch al weer een verschil van 200 per week. Dat weer keer 6 en dat is 1200 extra. Totaal alweer 4800. Dat is 800 euro over het maximale budget. Dus de VS is dan gewoon te duur op dit moment en gaan we een andere bestemming kiezen.
Voordeel aan Azie is dat we ook niet echt op het geld hoeven te letten. Dan kunnen we wel slapen in hotels, gewoon alles buiten de deur halen en niet zelf koken.
Voordeel aan Azie is dat we ook niet echt op het geld hoeven te letten. Dan kunnen we wel slapen in hotels, gewoon alles buiten de deur halen en niet zelf koken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik zou als ik jullie was ook naar Azië gaan. Ik sloeg steil achterover van de bedragen die ik pas hoorde voor een rondreis in Vietnam. Het is dat wij beiden helemaal niets met Azië hebben, want door de prijs is het wel bijzonder aantrekkelijk.
Ik weet uit ervaring dat landen als Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam echt STUKKEN goedkoper zijn dan de VS. Met het genoemde budget van TS kun je daar echt prima rondtrekken en overal lekker uit eten (ipv koken). Als je dan een beetje budget slaapt (kamperen is daar meen ik niet echt een ding) dan heb je een prachtige reis.
Azie is voor de rest natuurlijk niet te vergelijken met de VS, maar voor jonge reizigers met een kleiner budget is het echt een prima plek.
En als je met vier vrienden gaat kun je je op die eilanden ook prima vermaken
Azie is voor de rest natuurlijk niet te vergelijken met de VS, maar voor jonge reizigers met een kleiner budget is het echt een prima plek.

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je in Cambodja niet zelf mag rijden.
Ik zou in Thailand ook niet willen rijden (althans, niet in steden als Bangkok en Chang Mai), maar taxi en busjes kosten daar ook heel weinig. Net als de trein.
Overigens vraag aan TS: als je minder dagen gaat wordt je budget per dag meer, is dat niet een mogelijkheid?
Overigens vraag aan TS: als je minder dagen gaat wordt je budget per dag meer, is dat niet een mogelijkheid?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Met huidige budget zou je zelfs iets lekkerder kunnen slapen haha, 25 - 30 is al iets ruimer, dan slaap je al af en toe met airco en soms met ventilator. Eet je gewoon bij straatstallen. Dus wij kunnen gewoon lekker elke dag met airco slapen. is 7,5-10 pp per nacht.Mrvanilla schreef:Ik weet uit ervaring dat landen als Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam echt STUKKEN goedkoper zijn dan de VS. Met het genoemde budget van TS kun je daar echt prima rondtrekken en overal lekker uit eten (ipv koken). Als je dan een beetje budget slaapt (kamperen is daar meen ik niet echt een ding) dan heb je een prachtige reis.
Bijkomend voordeel is dat je al flink besparen kan op vliegticket.
En idd, we zijn nog jong dus de VS komt later nog wel eens. Hoop toch nog wel flink wat jaartjes mee te gaan.
In Azie wil ik sowieso niet rijden haha, maar je hoeft dan ook geen kampuur spullen mee te nemen. Enkel een backpack. Dus dan is OV ook wel te doen. Dat is in de meeste landen daar vrij goed geregeld.PSVwally schreef:Hou er wel rekening mee dat je in Cambodja niet zelf mag rijden.
@Mrvanilla. Minder dagen kan natuurlijk, maar dat zou ik toch zonde vinden want dan zou ik moeten kijken wat ik over wil slaan of het moet in een hoger tempo.
Dus ik bewaar het nog even. Kan het eventueel ook nog na mijn studie gaan doen naar de VS, dan heb ik waarschijnlijk wel even meer budget en tijd dus dan zou eventueel goedkoop barrel op de kop kunnen tikken ofzo, maar daar ga ik nu nog over nadenken haha. Dat kom dan wel weer
Onze dochter heeft drie maanden rond getrokken door Thailand met backpack.
Zij had een budget van ongeveer 25 euro per dag en kwam daar prima mee toe.
Wij zijn er zelf ruim een maand geweest en waren nog geen 4000 euro kwijt, inclusief alles ( ook 4 binnenlandse vluchten) en heel veel gedaan!! En ook luxe geslapen. En royaal gewinkeld.
Prachtig land dus daar gaan jullie je zeker vermaken.
Zij had een budget van ongeveer 25 euro per dag en kwam daar prima mee toe.
Wij zijn er zelf ruim een maand geweest en waren nog geen 4000 euro kwijt, inclusief alles ( ook 4 binnenlandse vluchten) en heel veel gedaan!! En ook luxe geslapen. En royaal gewinkeld.

Prachtig land dus daar gaan jullie je zeker vermaken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 18311 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 3 Reacties