Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
D.eikelboom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door D.eikelboom »

Nou 2 uur lezen op het vliegtickets forum.
had ik beter niet kunnen doen.
tips die in 2011 gegeven werden aan reizigers werden veel verderop in het forum weer afgeraden.
gevolg een blok vol notities en een hele boe vraag tekens.

daarom stel ik het even zo:
wij gaan 30-5-2016 naar San francisco en vliegen 19-6-2016 vanaf LA terug naar huis.

1) wat is de beste pagina om tickets op te zoeken. (de een zegt WTC de ander juist weer niet)
2) wanneer is de beste tijd voor ons om de tickets te boeken qua prijs?
3) wat is een goede prijs? en zitten daar dan tussenstops in. kom ze nu namelijk tegen met tussenstops van 8 uur :|
4) enkele tickets boeken of zoeken op retour vanaf andere lokatie?

bedankt alvast voor de genomen moeite
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

donderdag beginnen de werelddealweken van KLM, zou daar even opwachten.
Misschien mooie prijzen voor rechtstreekse vluchten.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Volgend jaar gaan we voor het eerst naar de Oost kant. Bij voorkeur aankomst in Miami (of Fort Lauderdale) en terug vanaf Atlanta.
Vertrek 16 juli (of eventueel 17 juli)
Terug op 6 aug (of eventueel 7 aug)
Tenminste....dat is waar ik nu even vanuit ga. Met een week of 2 hopen we akkoord te hebben van onze werkgevers voor deze vakantie data. Vandaar dat ik nu alvast aan het kijken ben hoe het met de prijzen gesteld is. (ik kom nu niet onder de 1009 euro per ticket, wat ik nogal prijzig vind)

Nu de vraag:
Zijn naar/van deze bestemmingen rechtstreekse vluchten mogelijk? (k zie er alleen maar met tussenstops) En zo ja, met welke maatschappij?
Wij vertrekken graag vanaf Düsseldorf, maar Brussel of Amsterdam of andere plaatsen zijn zeker ook mogelijk. Zeker als dat gunstig is voor de prijs.

Alle tips hoe het beste te zoeken of de beste prijzen te vinden zijn van harte welkom!
D.eikelboom
Amerikafan

*note mod Hinko
Bericht was repost van een paar uur eerder. Dit bericht is verwijderd.
Oorspronkelijk bericht staat hier
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

D.eikelboom, het is heel simpel. Je moet regelmatig en overal zoeken tot je een goede prijs vindt. En het helpt als je flexibel en geduldig bent. Voor jouw reis raad ik een zgn open jaw ticket aan: retoer met heenreis naar San Francisco en terugreis vanaf Los Angeles. Je hebt nog alle tijd om een goede prijs te vinden.
Laatst gewijzigd door mtl op 25 aug 2015, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
marieke van oorschot
Amerikafan

Bericht door marieke van oorschot »

Voor onze volgende vakantie ben ik al lekker voorwerk aan het doen ( ook al weten we nog niet eens wanneer we gaan, haha). Nu heb ik een vraag over vluchten.
Wat is in het algemeen het meest voordelig voor de route amsterdam-new york, new york-los angeles, las vegas-amsterdam:

1. een multicity-ticket waarin alle bovenstaande vluchten zitten
2. een multicity-ticket Amsterdam-New York, Las Vegas - Amsterdam en dan een enkele reis New York - Los Angeles?

We zitten helaas wel aan de zomervakanties vast ivm mijn werk, dus hoogseizoen.

Groetjes Marieke
Loves Vegas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is niet te zeggen, je moet dat zelf uitrekenen. Dus veel onderzoek doen. Soms is in één ticket voordelig maar het kan ook zijn dat een binnenlands ticket los goedkoper is.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

@ D.Eikelboom
Afhankelijk van de aanbieder kun je zoeken op terugvluchten vanaf een ander luchthaven of kies je de optie "meerdere bestemingen/multiple destinations".
Het komt erop aan met enige regelmaat een vast lijstje van aanbieders te checken plus hier geregeld de nieuwe reacties te komen bekijken voor tijdelijke promo's bijvoorbeeld.

De ideale duur van tussenstops heeft deels met persoonlijke voorkeur te maken. Je moet afhankelijk van je stopoverlocatie toch vaak een kleine 2 uur rekenen op de heenvlucht, op de terugvlucht kan het gerust wat korter omdat je dan niet meer door immigrations moet. Soms zijn vluchten met lange tussenstops wel goedkoper, maar dan moet je voor jezelf uitmaken of je dat ervoor over hebt.

Wij hebben twee jaar geleden jouw traject omgekeerd gedaan en boekten onze tickets toen direct bij KLM zo'n 9 maanden van tevoren aan de beste prijs die we in maanden voorbij hadden zien komen. Voor onze komende vluchten naar Miami en terug vanaf Orlando kwam KLM echter niet eens voor in onze top 5 van meest interessante opties, rekening houdend met datum, prijs, totale reisduur, vluchttijdstippen, aantal en duur van tussenstops enz. Deze keer kwam Lufthansa via Expedia als meest optimale uit de bus, in functie van onze vereisten.

Zo zie je maar... een algemeen advies voor elke willekeurige route is er doodeenvoudig niet.
Memories...
D.eikelboom
Amerikafan

ik heb een offerte liggen waar ik graag jullie mening over wil.

Vertek 30-5-2016 09:50 (NLD) schiphol --> Sanfrancisco aankomst 11:40 uur lokale tijd (rechtstreeks KLM)

retour 19-06 13:45 uur LA (lokale tijd) --> Amsterdam 20-06-2016 09:05 NLD tijd.

Totaal prijs 2 tickets : €1454.00 dus € 727 euro per ticket!!

mijn vraag : doen? of wachten op goedkopere.
als ik 50 euro goedkoper per ticket kan maar dat dat dan betekend dat ik 1 of meerdere tussenstops moet maken ga ik liever met een directe vlucht!!

wat vinden jullie van de vluchttijden?
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Volgens mij prima prijs voor een rechtstreekse vlucht. Kan misschien goedkoper, maar misschien ook niet.En tijden zijn niet verkeerd lijkt me. Als jij tevreden bent, dan doen.

Als ik deze prijzen in juli zou krijgen, dan zou ik niet verder denken maar kopen. Maar mei is vaak wel goedkoper.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Pepito
Amerikakenner

Bericht door Pepito »

Lijkt me voor de directe vlucht vrij goed. Huidige werelddealweken lopen maar tot en met maart, misschien in januari tot en met juni. Maar dan nog is de prijs nu 744.
Omdat mijn schoonfamilie in LA woont hou ik die prijzen in de gaten, en direct zie ik het de laatste jaren niet vaak goedkoper. Er komen voor mei/juni naar het laatste jaar kijkend vast nog wel weer tickets met United and friends voor iets onder de 600, maar dat is dan wel met overstap.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Stel dat je wilt rondreizen in Canada (6mnd) en Amerika (3mnd) zonder bekende retourdatum, dan heb je iig een vlucht die kant op. Nu zie ik dat een single ticket naar Canada vele malen duurder is dan een retourticket. Is het mogelijk dat je dan een retourticket koopt, maar de dag van terugvlucht (je kunt de goedkoopste optie kiezen) dan niet neemt?

Bijv. een enkeltje Amsterdam - Halifax kost in november vanaf €1800,- en duurder.
Een retourtje Amsterdam - Halifax kost in november vanaf €1500,- en duurder.

Dat voelt namelijk een beetje asociaal om te doen. Of wordt dit vaker zo gedaan?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik denk dat het vaker zo gedaan wordt, of het problemen oplevert geen idee. Je zou eens bij Icelandair kunnen kijken, die rekenen niets extra voor een enkeltje. Wij gaan volgend jaar april een trans Atlantische cruise maken en kiezen ook voor een vlucht van Icelandair naar Orlando.
Ik zie tickets in november naar Halifax voor 548 euro. :D
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Je hebt gelijk, bij Iceland Air kan het nog veel goedkoper :D :clap:
En dan is het verschil tussen een enkele reis of een retour er eigenlijk niet.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bij aankomst op Schiphol kwamen we er achter dat onze vlucht naar Atlanta vertraagd was met 6,5 uur. Gigantische rij bij de ticket service tot gevolg.

Ik heb toen maar gebeld naar KLM en zijn telefonisch overgeboekt op een vlucht naar Minneapolis waar we nu inzitten! Tip voor iedereen bij vertraging: bel gewoon naar KLM als er een lange rij staat, ook daar kunnen ze je helpen.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
bobbyjean
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbyjean »

Misschien een domme vraag, maar wat gebeurt er als het boekingsburo failliet gaat?
Bijv. Gate1 of Travelgenio?

Stel je hebt geboekt en betaald en daar een bevestiging van.
Hie zit het dan als ze failliet gaan?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Zodra je een E-ticketnummer hebt zit je goed volgens mij...maar dat is wat ik denk.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij moet je dan wel een organisatie hebben die aangesloten is bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) of je moet bepaalde verzekeringen bij je boeking hebben zitten die je beschermen in het geval van faillissementen.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

bobbyjean schreef:Misschien een domme vraag, maar wat gebeurt er als het boekingsburo failliet gaat?
Bijv. Gate1 of Travelgenio?

Stel je hebt geboekt en betaald en daar een bevestiging van.
Hie zit het dan als ze failliet gaan?
Zodra je een boekingscode en inderdaad e-ticketnummer hebt kan je via onder andere checkmytrip.com checken of jouw vluchten confirmed zijn. Mocht je toch zekerheid willen, dan even met die gegevens bellen met de airline met de vraag of alles echt confirmed is. Maar het kan natuurlijk gebeuren als Travelgenio niet betaalt aan de airline, dat de airline dan de boeking annuleert. Dan ben jij de sjaak als de broker niet is aangesloten bij een garantiefonds. Als je die twijfel bij een broker al hebt, dan zou ik er al niet eens boeken. Gate1 is een Nederlandse boekingssite, Travelgenio niet. Zier hier wat ik eens (in april) opgeschreven heb over Travelgenio:
Travel2be en Travelgenio zijn van hetzelfde bedrijf. Zij zijn in Spanje gevestigd. Travel2be en Travelgenio blijken creatief met rekenen te zijn. Je wordt daar gelokt met een lager tarief. De aanbiedingsprijs wordt verhoogd met €5,50. Je krijgt vervolgens weer maximaal €5,50 korting als je met Diners Club of Maestro kan betalen. Creditcards van Diners Club worden in Nederland echter niet meer uitgegeven.
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wat denken jullie van een overstap van 2hr 45min in Washington (IAD). Dat moet toch voldoende tijd zijn?

Ter info, tickets Brussel - Phoenix voor enorme goede prijs van 412€ p.p.
Zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3#p1004063
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer