Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kdeleus: wat moeten we absoluut bezichtigen?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Kdeleus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kdeleus: wat moeten we absoluut bezichtigen?

Bericht door Kdeleus »

Hoi

In mei 2016 gaan we voor een volgende routetrip.
Deze keer gaan we het Noord Westen ontdekken.

We hebben onze vliegtickets ondertussen al geboekt. De planning zijn we stilletjes aan aan het maken.
We landen in Seattle en vliegen van daaruit ook weer terug naar België.

De trip die ik in gedachten had; Seattle - Oregon - Idaho - Utah - Colorado - Wyoming - Montana - Seattle.
Wat denken jullie hiervan?
Wij hebben hier 20 dagen de tijd voor. Utah wil ik er sowieso bij omdat we hier de vorige keer veel te weinig van gezien hebben.

Zijn er bepaalde staten waar er dingen zijn die we absoluut moeten bezoeken/bezichtigen?
Ik kijk al uit naar de reactie.

Alvast bedankt!

Groetjes
Katrien
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wat moeten we absoluut bezichtigen?

Bericht door Hinko »

Utah is een must waarom vlieg je dan naar Seattle?
Je hebt 20 dagen en het zal wel lukken om al die staten te bezoeken maar of je daadwerkelijk ook wat kunt zien.....

Wat willen jullie vooral zien? Je hebt niet voor niks immers tickets geboekt naar Seattle....Als Utah een must is, was Las Vegas of Salt Lake City niet handiger geweest?

Wyoming >>> Yellowstone, reken sowieso op 3 volle dagen en dan moet je er nog heen rijden.
Oregon >> Mt Rainier, Portland, Mt. St Helens, Crater Lake

En zo kan ik wel doorgaan maar ik vind het een beetje lastig om tips te geven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat hebben jullie allemaal al gezien in Utah en wat zou je nog eens willen doen? Je hebt het over staten, maar het is veel handiger om de parken en steden en andere bezienswaardigheden te benoemen. Van Seattle naar Oregon; dat is toch veel te vaag? Waar in Oregon, wat wil je daar zien? En wat zou je in Montana willen zien? En wat in Idaho? Wyoming is voor Yellowstone en grand Teton?
Het is echt lastig om zo een advies te geven.
Op www.ontdek-amerika.nl kun je per staat de parken en bezienswaardigheden bekijken. Begin daar eens mee. En stel vast welke dingen een absolute must zijn. Met bijvoorbeeld alleen Yellowstone ben je al een groot deel van je 3 weken kwijt als je rekening houdt met de reisdagen en de dagen ter plekke.

Marianne
pckoek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door pckoek »

Lassen NP & Crater Lake, Columbia River en de watervallen. Allemaal wel een beetje een must see. Route is nog niet zo mega druk maar absoluut prachtig.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij zaten dit jaar een volle week in Oregon, vooral de Umpqua Scenic Byway maakte veel indruk op ons! Weinig mensen, mooie natuur! Ook de kust van Oregon is een bezoek waard. Zie ook ons reisverslag: www.albertenlyan-opreis.nl
Ik zou trouwens in jullie geval (aankomen op en vertrekken van Seattle) Yellowstone er niet bij in proppen, maar dat laten voor een volgende keer. Er is genoeg te zien in Washington, Oregon, Calfornie en Utah. Een soort van rondje zou haalbaar moeten zijn.

Succes, Lyan
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik sluit me aan bij de vraag wat je in Seattle gaat doen als je per se naar Utah wil voor de parken daar.

20 dagen ? Hopelijk zonder de heen en terugreis. Met de opgenoemde staten en wat er allemaal te zien is denk ik dat je 40 dagen nodig hebt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu in je voorsteltopic dat jullie met 2 jonge kinderen reizen. dat is natuurlijk goed te vermelde, wat dat maakt wel uit voor de keuze van de bezienswaardigheden.
Hierboven werd Lassen genoemd: ik denk dat dat in mei lastig is. Dat zal ook gelden voor bijvoorbeeld Mt Rainier. Ook daar heb je kans op afgesloten wegen en/of sneeuw op de trails.
Voor Crater Lake zul je ook te vroeg zijn.

Voor parken als Zion, Bryce, Capitol Reef, Arches en Canyonlands is mei een mooie periode. Vanuit Seattle is dat wel een forse rit.

Marianne
Kdeleus
Amerika-ontdekker

Bericht door Kdeleus »

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie reactie!
Het is voor mij nog een beetje zoeken.
Zoals jullie al aangaven kan ik inderdaad wel best van staat tot staat opzoeken.
Dan kan ik concreet te werk gaan. :-)

Wij hebben in 2010 in Utah de Grand Canyon, Zion, Bryce, Antelope canyon bezocht. Ik zou nu graag heel graag het Noord-Oosten bezichtigen (Salt lake city, Capitol reef, arches, mexican hat etc) en dan doorsteken naar Colorado.

We zijn toen ook geland in Las Vegas vandaar dat we nu Seattle doen, om eens van een andere kant te starten. Het leek ons ook 'ideaal' om van daaruit een route te bedenken.

Omdat we met de kids gaan zijn onze avonturen beperkt dus lange hike's zijn helaas uit den boze.
Daarom denk ik dat de verschillende staten wel haalbaar zijn. Enfin, we zien wel :-)

Katrien
Ronald46
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Kdeleus schreef:Hoi allemaal
Ik zou nu graag heel graag het Noord-Oosten bezichtigen (Salt lake city, Capitol reef, arches, mexican hat etc) en dan doorsteken naar Colorado.

Katrien
Het Noord-Westen bedoel je? ;)
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Ik zou zeggen: open google maps, tik eens in waar je naar toe zou willen en kijk vooral naar de reistijden (belangrijker dan aantal kilometers).
Zet het in een schema en je ziet vanzelf wat haalbaar is in 20 dagen en wat vooral niet haalbaar is.

Een overzichtelijk schema is:

dag 1: Ams- Sea, aankomst 20.00 uur (dan is het duidelijk dat je op dag 1 niets meer hoeft in te plannen behalve een hotel)
dag 2: Seattle bezoeken
dag 3: Seattle naar .......rijden, ...... reistijd (zonder stops), dan weet je of je op die dag nog iets kan gaan bekijken of dat je daarvoor de volgende dag nodig hebt.

Loop het reisburo op de hoek binnen, haal de standaard brochures en bekijk de routes. Wat lijkt je interessant, wat niet? Bedenk dat je routes in de gidsen veel omvatten in weinig tijd. Tel er gerust 1 week bij op voor een beetje haalbaar schema. In de omschrijving lees je vaak: "vandaag kunt u dit OF dat doen" neem het OF letterlijk want voor EN is geen tijd.
Haal gidsen in de bieb, zoek het internet af, lees reisverslagen, daaruit kan je bv opmaken of de reis die de betreffende mensen in een x-periode gemaakt hebben, iets voor jullie kan zijn. Als ik lees dat de wekker iedere dag om 6 of 7 uur staat, dan weet ik dat de route van die mensen niet aan mij besteedt is. Bedenk verder wat voor jullie een fijne manier van reizen is, wil je tijd inruimen voor wandelingen, wil je op 1 plaats alles zien of is door een park heen rijden en wat foto's nemen al voldoende.
Als je dan meer concreet een idee hebt, plaats dan je plan en vervolgens kan je het gaan fine-tunen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Katrien,
het is een wat wonderlijke manier van plannen vind ik, en zeker de keuze voor Seattle vind ik wat bijzonder. Het zijn allemaal ontzettend lange afstanden, vergis je daar niet in. Wat is jullie manier van reizen? Trek je elke dag weer verder of vind je het ook leuk om ergens wat langer te zitten? Je hebt al iets gezien in Utah (hoewel de Grand Canyon en Antelope Canyon niet in Utah liggen :wink: ). Dus misschien nu alleen de parken bij Moab?
En ook wel handig om te weten: gaan jullie begin mei of wat later in mei? Zit het Memorial Day weekend ook in jullie vakantie?

Ik vind Seattle niet ideaal, niet alleen vanwege de afstanden, maar ook vanwege de tijd van het jaar waarin jullie gaan; je zult nog veel last hebben van sneeuw in de verschillende parken in de omgeving.
Ik zou beginnen met met richting Moab te rijden. Je kunt onderweg de Columbia River Gorge doen, met de watervallen. Zie daarvoor eens het verslag van Hans en Henriette op http://www.ontdek-amerika.nl/reisverhal ... 013-1.html. Zij zaten ook in mei in Washington/Oregon.
Je noemt het niet maar ik neem aan dat je ook naar Yellowstone wilt?
Puur om een idee te geven van de mogelijkheden hieronder een route met de genoemde staten er in:

1 naar Seattle
2 Seattle - Cascades Locks (Columbia River Gorge)
3 Cascades Locks - Bend
4 Bend - Ontario (John Day Fossil beds, Baker city, Sumpter Dredge)
5 Ontario - Twin falls (Craters of the Moon)
6 Twin falls - Salt Lake City (Antelope Island)
7 Salt Lake City - Capitol reef
8 Capitol Reef - Moab (Canyonlands)
9 Moab (Arches)
10 Moab - Monument Valley
11 Monument Valley - Durango
12 Durango - Grand Junction (Colorado NM)
13 Grand Junction - Vernal
14 Vernal - Cody
15 Cody - Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone
18 Yellowstone - Spokane
19 Spokane - Seattle
20 Seattle

Kijk eens naar ons 2006-verslag voor Oregon en Washington, ons 2013-verslag voor Colorado en Utah en ons 2015-verslag voor Yellowstone, Idaho en Oregon.

Marianne
Kdeleus
Amerika-ontdekker

Bericht door Kdeleus »

Noord Westen bedoelde ik :-)

We vertrekken in Zaventem op 2mei - over Frankfurt naar Seattle (we landen om 12.40u) en landen terug in Belgë op 22mei, geen memorial day voor ons dus.

Onze manier van reizen; elke dag een nieuwe slaapplaats.
Het kan zijn dat we ergens 2x overnachten. dat hangt wat af van de plaats/omgeving.

Marianne, bedankt voor je advies wat betreft de sneeuw, daar had ik geen rekening mee gehouden.

Katrien
Kdeleus
Amerika-ontdekker

Bericht door Kdeleus »

Ik ben trouwens tot de conclusie gekomen dat de route helemaal niet haalbaar is.
Dus ofwel gaan we de lus kleiner maken en laten we Utah en Colorado vallen ofwel eindigen we in Colorado en vliegen we terug op Denver.

Katrien
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tickets zijn toch al geboekt? Als je een one way Seattle - Denver gaat doen is beginnen in Denver en eindigen in Seattle wellicht handiger.
Het is goed als je aangeeft wat je echt zou willen doen. Ik ga er bijvoorbeeld van uit dat je naar Yellowstone zou willen maar dat heb je zelf nog niet aangegeven. Als je daar niet naar toe wilt heb je weer heel andere mogelijkheden.

Marianne
Kdeleus
Amerika-ontdekker

Bericht door Kdeleus »

Hi Marianne

Ja, de tickets zijn al geboekt maar ik ga eens kijken of ik ze niet kan omboeken. Ik ben helemaal wild van Utah! Dus sowieso wil ik zoveel mogelijk van Utah zien.. Yellowstone staat ook op mijn bucketlist. Dus mss idd beginnen in Denver en eindigen in Seattle.

Lijkt me een eerder haalbare route.

Katrien
Kdeleus
Amerika-ontdekker

Bericht door Kdeleus »

Hi Marianne,

Wat ik absoluut wil bekijken: crystal gyser, gobelin state park, lower calf creek falls, paria river, big water (coyote butts), the wave, monument valley, Mexican hat, valley if the Gods, bluf, canyonlands, arches, moab, black canyon of Gunnison, craters of the moon, sawtooth mountain, fossil beds, Carter lake, Yellowstone en grand teton.

Waarschijnlijk zijn er nog vele mooie plaatsen hoor maar die staan allemaal op mijn bucketlist.

Haystack rock is dan weer leuk meegenomen (was een Goonies fan), sea lion cave in Oregon.

Katrien
Beaver
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Beaver »

Hoi Katrien. Ik zou Yellowstone en de Tetons voor een andere keer bewaren is n.l. erg vroeg in het seizoen.
The Wave met twee kleintjes lijkt me ook niet haalbaar . Wat wel weer erg leuk is vanuit Seattle is Olympic n.p.Wij zijn afgelopen juni van Las Vegas naar Seattle met een camper getrokken. Misschien heb je wat aan ons blog http:// beavertousa.blogspot.nl.

Veel plezier met de voorbreiding, Hetty
Kdeleus
Amerika-ontdekker

Bericht door Kdeleus »

Hi Hetty

Wat bedoel je met vroeg in het seizoen?
Is de Wave veel en ver stappen met de kindjes?

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb je al eens verwezen naar http://www.ontdek-amerika.nl. Kijk voor alles wat je nu op je lijstje hebt staan eens op die site. De Wave is echt niet te doen met kleine kinderen. En de kans dat je een permit krijg is ook bijzonder klein, ik zou het sowieso vergeten.

Mei is vroeg voor Yellowstone. Het kan normaal gesproken wel maar er zullen nog wegen afgesloten zijn. Ik had al aangegeven dat je dat ook zo laat mogelijk in de route moet doen. Kijk eens op de NPS-site (http://www.nps.gov/yell) voor openingsdata van wegen en voorzieningen in het park.

Mocht je de tickets nog kunnen omboeken dan zou ik Seattle helemaal vergeten. Doe ene rondje Las Vegas of begin in Denver en eindig in Las Vegas. Of Phoenix.
Zet alle parken en plaatsen die je nu hebt genoemd eens in googlemaps. Of koop een Hallwag kaart en geef ze daarop aan. Dan zie je snel genoeg wat handige aankomst- en vertrekplaatsen zijn en hoe de route zou kunnen lopen.

Marianne
Beaver
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Beaver »

Hoi Katrien,
Marianne heeft voor mij al je vragen beantwoord, waarvoor hartelijk dank Marianne :wink:
Wat mij tot een goede reis heeft geleid is het lezen van veel reisverslagen en het bekijken van roadbooks.

Groeten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer