Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kamperen USA tent
Kamperen USA tent
Goedenavond,
Volgend jaar wil ik met 4 personen en 2 tenten naar zuid west USA gaan, ik wil even kijken wat ongeveer de kosten totaal per dag zijn voor beide tenten met 4 personen.
Zijn er sites die hier geschikt voor zijn? en kan je met 2 tenten op een plek staan of moet je 2 plekken nemen?
Groeten
Volgend jaar wil ik met 4 personen en 2 tenten naar zuid west USA gaan, ik wil even kijken wat ongeveer de kosten totaal per dag zijn voor beide tenten met 4 personen.
Zijn er sites die hier geschikt voor zijn? en kan je met 2 tenten op een plek staan of moet je 2 plekken nemen?
Groeten
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Kamperen USA tent
Op de meeste campings in de NP's mag je wel 2 tenten op een site zetten. Kosten liggen zo rond de 15 a 20 dollar
Kijk hier voor op www.recreation.gov
Kijk hier voor op www.recreation.gov
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
Dankje voor je antwoord! weetje toevallig ook of dit mag op de commerciele campings ? Want dat zou flink schelen in de kosten. Het gaat om 2 kleine tentjes van 325 bij 165 cm
Laatst gewijzigd door Aricon op 24 aug 2015, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet gequote te worden --> quote verwijderd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet gequote te worden --> quote verwijderd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me voorstellen dat dat afhankelijk is van de campings en de ruimte die je hebt. Kijk bijvoorbeeld eens op www.koa.com voor de mogelijkheden op de KOA-campings. Als je weet welke campings je gaat nemen kun je bij de betreffende campings kijken natuurlijk.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
De afgelopen maanden heb ik met 2 kleinere tentjes gestaan op zowel private als publieke campings en nergens was het een probleem. Is afhankelijk van de grootte, maar als het past op 1 site doen ze er niet moeilijk over, al deden ze bij 1 KOA wel alsof ze ons matsten omdat we met twee tentjes op 1 site stonden, bij andere KOAs hebben ze er niets van gezegd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
In de nationale parken mag je met Max 3 tentjes staan en 6 personen, ik zag op sommige plekjes best ruime tenten, 3 naast elkaar op 1 plek, dat vond ik wel iets teveel van het goede maar er wordt niet heel streng op toe gekeken in de national parks. Wij zijn dit jaar ook met 2 tentjes en 4 personen 4 weken op pad geweest, de helft kamperen andere helft hotel en huis. Misschien heb je iets aan ons verslag. De prijzen in de national parks zijn dit jaar trouwens verhoogd, reken tussen de 20 en 28 dollar per nacht.
http://www.wagenaarvakantie2015.blogspot.nl
http://www.wagenaarvakantie2015.blogspot.nl
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Dit jaar hebben wij een dag of 10 samen met een vriendin van ons gekampeerd, met 2 tenten dus. Op 1 camping moesten we 2 plekken betalen, op de andere campings was het geen probleem.
Zelf heb ik ook een aantal vragen over kamperen, wat misschien ook handig kan zijn voor kingre.
Ikzelf ga ook met een groep van 4 vrienden naar de USA eind juli/begin augustus 2016. Ook wij willen een aantal nachten kamperen in een tent. Onze eerste gedachten waren 2 nachten in Yosemite, 1 nacht in Grand Canyon en 1 nacht in Pismo Beach. Omdat dit maar 4 nachten zijn op een reis van 25 dagen, willen we al onze kampeerspullen ter plekke (in een Wallmart) kopen.
Is dit aan te raden op deze manier volgens jullie? En is het voldoende als we 2 tenten kopen, luchtmatrassen en slaapzakken? I.v.m. eten zouden we dan in een lokaal restaurantje of iets dergelijks willen eten. We zijn geen ervaren kampeerders, en 'kamperen' enkel op festivals
.
Het reserveren van de campings lukt pas vanaf maart 2016 geloof ik (als ik het goed snap op de site van NPS). Alvast bedankt!
Ikzelf ga ook met een groep van 4 vrienden naar de USA eind juli/begin augustus 2016. Ook wij willen een aantal nachten kamperen in een tent. Onze eerste gedachten waren 2 nachten in Yosemite, 1 nacht in Grand Canyon en 1 nacht in Pismo Beach. Omdat dit maar 4 nachten zijn op een reis van 25 dagen, willen we al onze kampeerspullen ter plekke (in een Wallmart) kopen.
Is dit aan te raden op deze manier volgens jullie? En is het voldoende als we 2 tenten kopen, luchtmatrassen en slaapzakken? I.v.m. eten zouden we dan in een lokaal restaurantje of iets dergelijks willen eten. We zijn geen ervaren kampeerders, en 'kamperen' enkel op festivals

Het reserveren van de campings lukt pas vanaf maart 2016 geloof ik (als ik het goed snap op de site van NPS). Alvast bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt prima een tentje en andere spullen kopen bij de Walmart. Vaak heb je de kosten er met 1 of 2 nachten al uit. Als je een slaapzak hebt kun je die ook meenemen natuurlijk, dat past nog wel in je bagage als je niet te veel spullen meeneemt. Wij nemen ook altijd borden en bestek mee. Dan kun je zelf je ontbijt en lunch klaarmaken.
Het verschilt per park wanneer je kunt reserveren. Voor Yosemite is het reserveren lastig; zie daarvoor hier en kijk ook naar het artikel op de AA-site.
Misschien is het niet gek om in Yosemite eerst iets anders vast te leggen, bijvoorbeeld Housekeeping Camp. Daar moet je wel snel bij zijn. Zie http://www.yosemitepark.com. Lukt het om een camping te reserveren dan kun je dat weer annuleren.
Zijn er geen andere plaatsen waar je zou kunnen kamperen?
Ik dacht dat je alles via een reisbureau ging boeken? Ligt er nog niets vast?
Marianne
Het verschilt per park wanneer je kunt reserveren. Voor Yosemite is het reserveren lastig; zie daarvoor hier en kijk ook naar het artikel op de AA-site.
Misschien is het niet gek om in Yosemite eerst iets anders vast te leggen, bijvoorbeeld Housekeeping Camp. Daar moet je wel snel bij zijn. Zie http://www.yosemitepark.com. Lukt het om een camping te reserveren dan kun je dat weer annuleren.
Zijn er geen andere plaatsen waar je zou kunnen kamperen?
Ik dacht dat je alles via een reisbureau ging boeken? Ligt er nog niets vast?
Marianne
Borden en bestek is inderdaad geen slecht idee!
I.v.m. dat reserveren van iets anders, is ook een goed idee waar we zeker iets mee zullen doen! We willen liever niet de kans lopen dat het reserveren van de camping niet lukt, waardoor iets anders ook weer niet lukt.
We weten niet zo goed waar we het beste kamperen. We willen 4 nachten kamperen, en dachten dat Yosemite (2 nachten), Grand Canyon en Pismo Beach het 'handigst' waren, tenzij jij andere voorstellen hebt? Dan hoor ik deze graag! We willen niet in de Havasupai Canyon kamperen, dit vanwege het slepen met de tent e.d.
We gaan inderdaad via het reisbureau alles vastleggen. Ik heb reeds alle info (route, locaties van hotels, prijsklassen, ...) enzo doorgegeven aan hen. Het reisbureau houdt nu de vluchten in de gaten. Wanneer er mogelijke vluchten zijn (tegen een goede prijs), contacteren zij ons waarna we met onze groep naar daar gaan, en vervolgens alles zullen boeken (pas vanaf dan weten we de exacte data van al onze locaties).
Bedankt!
I.v.m. dat reserveren van iets anders, is ook een goed idee waar we zeker iets mee zullen doen! We willen liever niet de kans lopen dat het reserveren van de camping niet lukt, waardoor iets anders ook weer niet lukt.
We weten niet zo goed waar we het beste kamperen. We willen 4 nachten kamperen, en dachten dat Yosemite (2 nachten), Grand Canyon en Pismo Beach het 'handigst' waren, tenzij jij andere voorstellen hebt? Dan hoor ik deze graag! We willen niet in de Havasupai Canyon kamperen, dit vanwege het slepen met de tent e.d.
We gaan inderdaad via het reisbureau alles vastleggen. Ik heb reeds alle info (route, locaties van hotels, prijsklassen, ...) enzo doorgegeven aan hen. Het reisbureau houdt nu de vluchten in de gaten. Wanneer er mogelijke vluchten zijn (tegen een goede prijs), contacteren zij ons waarna we met onze groep naar daar gaan, en vervolgens alles zullen boeken (pas vanaf dan weten we de exacte data van al onze locaties).
Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry hoor, ik val weer in herhalingen, maar als je toch een tent gaat aanschaffen, waarom dan niet in de andere parken ook kamperen? Het is lastig om te zien waar je zou kunnen kamperen, plaats je route dan hier. Of ga verder in je routetopic met je vragen, dat is wel zo handig.
Ik blijf erbij dat het reserveren van hotels door een reisbureau niet verstandig is. Je geeft de locaties op, maar geef je dan ook op hoe ver je van een park af wilt zitten? Of welke hotels het moeten zijn? Leg je de hotels waar het reisbureau mee komt nog hier voor of is het straks allemaal definitief? Realiseer je je wel dat je door al dit wachten straks overal naast het net vist? dat alle betaalbare dingen in de parken al weg zijn?
Wat let je toch om het zelf te boeken? En kun je wel op een paar plaatsen kamperen en andere nachten door het reisbureau laten vastleggen?
Marianne
Ik blijf erbij dat het reserveren van hotels door een reisbureau niet verstandig is. Je geeft de locaties op, maar geef je dan ook op hoe ver je van een park af wilt zitten? Of welke hotels het moeten zijn? Leg je de hotels waar het reisbureau mee komt nog hier voor of is het straks allemaal definitief? Realiseer je je wel dat je door al dit wachten straks overal naast het net vist? dat alle betaalbare dingen in de parken al weg zijn?
Wat let je toch om het zelf te boeken? En kun je wel op een paar plaatsen kamperen en andere nachten door het reisbureau laten vastleggen?
Marianne
We willen niet teveel kamperen omdat we hier geen ervaring mee hebben, en ook niet weten of we het uiteindelijk echt leuk gaan vinden. We willen dit gewoon doen om eens in een nationaal park gekampeerd te hebben, echt in de natuur geslapen hebben in Amerika. Gewoon om van onze bucketlist te schrappen eigenlijk
. We willen dan een paar nachten doen, zodat we ook uit de kosten zijn met de aankoop van tent e.d. 
Ik zal in mijn topic met route terugkomen over de plekken waar te kamperen.
Ik heb aan het reisbureau de exacte locatie binnen de steden/parken aangegeven. Het is de bedoeling om eerst alle hotels nog voor te leggen ja.
Het boeken van hotel + camping is mogelijk bij het reisbureau ja. En na aanraden van jullie om onze ouders mee te laten lezen op dit forum, willen onze ouders nog steeds dat alles via een reisbureau verloop, vanwege de steun helaas. Zij financiëren zelf een groot deel van de reis, en voor hun maken de (waarschijnlijk) extra kosten niet zoveel uit. Ze willen gewoon met zekerheid weten dat alles echt in orde is. Vandaar dat ik zelf alles doorgeef aan het reisbureau en zij 'mijn orders opvolgen', om het zo maar te zeggen.

Ik zal in mijn topic met route terugkomen over de plekken waar te kamperen.
Ik heb aan het reisbureau de exacte locatie binnen de steden/parken aangegeven. Het is de bedoeling om eerst alle hotels nog voor te leggen ja.
Het boeken van hotel + camping is mogelijk bij het reisbureau ja. En na aanraden van jullie om onze ouders mee te laten lezen op dit forum, willen onze ouders nog steeds dat alles via een reisbureau verloop, vanwege de steun helaas. Zij financiëren zelf een groot deel van de reis, en voor hun maken de (waarschijnlijk) extra kosten niet zoveel uit. Ze willen gewoon met zekerheid weten dat alles echt in orde is. Vandaar dat ik zelf alles doorgeef aan het reisbureau en zij 'mijn orders opvolgen', om het zo maar te zeggen.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de vlucht en autohuur is dat prima. Maar leg nu eens uit waaruit die steun bestaat bij het boeken van de hotels. Wat zou er nu niet in orde kunnen zijn? Vrijwel iedereen hier boekt alles zelf. Als je zelf boekt (en voor de mooiste plekjes kun je dat het beste nu al doen) ligt het toch ook vast? Je krijgt dan ook een reserveringsbevestiging. Echt, hoe minder tussenpersonen, hoe beter. Er is geen enkel risico en je blijft baas over je eigen reserveringen zodat je altijd nog iets kunt wijzigen.Maartnn schreef: En na aanraden van jullie om onze ouders mee te laten lezen op dit forum, willen onze ouders nog steeds dat alles via een reisbureau verloop, vanwege de steun helaas. Zij financiëren zelf een groot deel van de reis, en voor hun maken de (waarschijnlijk) extra kosten niet zoveel uit. Ze willen gewoon met zekerheid weten dat alles echt in orde is.
Ik weet niet of ik het al gevraagd had, maar hebben jullie een credit card? Die zul je nodig hebben bij de autohuur, en ook voor het reserveren van de campings. Kijk goed hoe het reserveren in Yosemite werkt. En wat ga je doen als het niet gaat lukken daar? Dan moet je alsnog iets in het park boeken. En dan ben je wellicht te laat om nog iets te vinden. Als je het nu via het reisbureau boekt kun je het niet meer annuleren.
Marianne
Jullie zijn in de 20 en jullie MOGEN jullie eigen vakantie nog niet boeken van pappie en mammie? Seriously!?
Jullie zijn allemaal volwassen -- gewoon zelf boeken en anders maar sparen zodat je het zelf kan betalen.

Jullie zijn allemaal volwassen -- gewoon zelf boeken en anders maar sparen zodat je het zelf kan betalen.

- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik neem aan dat de ouders ook meegaan.
Maar zoals iedereen zegt, lekker alles zelf boeken. Reisbureaus moeten ook hun geld verdienen en ze hoeven van mij echt niet failliet te gaan maar je hebt er uiteindelijk niks aan, zeker niet met zo'n forum als dit.(en ontdek-amerika.nl natuurlijk)
En natuurlijk in alle NP's lekker kamperen dat is veel beter.
Maar zoals iedereen zegt, lekker alles zelf boeken. Reisbureaus moeten ook hun geld verdienen en ze hoeven van mij echt niet failliet te gaan maar je hebt er uiteindelijk niks aan, zeker niet met zo'n forum als dit.(en ontdek-amerika.nl natuurlijk)
En natuurlijk in alle NP's lekker kamperen dat is veel beter.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 27 aug 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nee, papa en mama's gaan niet mee. Ik lees tenminste 4 vrienden. Nu moet ik er wel bij zeggen dat niet iedereen op zn 22e even volwassen is natuurlijk. En een eerste keer zo'n verre reis maken is voor sommigen best spannend. Ook omdat er bij veel mensen nog het idee leeft dat het er best gevaarlijk kan zijn. Ik weet mijn 1e keer nog dat ik doormidden werd gezaagd wat ik toch in Miami ging doen, want daar waren toch zoveel moorden
Ehh mam, niet meer zoveel als 20 jaar geleden toen jij jong was. Ik ben het er wel mee eens dat het misschien wat over-beschermend is en dat zelf boeken tegenwoordig bijna nergens op de wereld (op bepaalde plekken na) moeilijk is. Maar als de ouders bv zelf ook alles via een reisbureau regelen en nooit zelf boeken is de drempel om het zo te blijven doen ook altijd redelijk hoog.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Laat die mensen toch als dat hen een veiliger gevoel geeft ..
Hetgeen ik vooral niet snap: Hun kinderen mogen daar wel in een 200+ pk auto rijden, maar nog niet hun eigen hotel boeken
?

Over de kwestie reisbureau: ik zal niet ver uitwijken hierover, maar in onze groep zijn er personen die, laten we zeggen, 'niet zo heel veel verstand en inzicht hebben'. Niet dat het inzicht écht nodig is voor onze reis, maar ik denk dat zijn ouders dit ook wel doorhebben. Hierdoor zitten we in onze groep met overbeschermende ouders, waaronder mijn ouders ook. Dit is altijd zo geweest, en zal altijd zo blijven denk ik. En we zitten met ouders die, zoals Paul aangeeft, ALLES boeken via reisbureaus, waardoor zij niet zo familiair zijn met het zelf boeken via internet. Na al de reacties in deze topic en vorige topics gezien te hebben, ben ik er zeker van overtuigd dat zelf boeken goedkoper, makkelijker, beter, ... is. Maar helaas moeten we iedereen (inclusief, lees als VOORAL de ouders) van elk reisgezel meekrijgen, en dat lukt helaas niet.
Ondanks ik ondertussen ook van het tegendeel overtuigd ben, zullen we (tot mijn spijt) toch via een reisbureau gaan boeken. Mijn excuses!
I.v.m. de creditcard: ikzelf en mijn broer hebben beide een creditcard. De anderen gaan ook nog een creditcard aanvragen binnenkort, zodat we allemaal eentje hebben.
@Nordschleife: de ouders gaan niet mee
. Enkel 4 jongeren met gemiddelde leeftijd van 22 jaar.
Ondanks ik ondertussen ook van het tegendeel overtuigd ben, zullen we (tot mijn spijt) toch via een reisbureau gaan boeken. Mijn excuses!
I.v.m. de creditcard: ikzelf en mijn broer hebben beide een creditcard. De anderen gaan ook nog een creditcard aanvragen binnenkort, zodat we allemaal eentje hebben.
@Nordschleife: de ouders gaan niet mee

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je hoeft toch geen excuses te maken omdat je via een reisbureau gaat boeken, kom op zeg. jullie boeken via een reisbureau, omdat ouders en vrienden zich daar het best bij voelen prima toch.
Doe je eigen ding.

Doe je eigen ding.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3712 Weergaves
-
Laatste bericht door PieterMayke