Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Areas of smoke in Sequoia en Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Encinitas
Amerikafan

Areas of smoke in Sequoia en Yosemite

Bericht door Encinitas »

Ik ben van plan enkele dagen naar Sequoia of Yosemite te gaan.
Is iemand er de afgelopen dagen geweest? Hoe was de situatie mbt de rook van de diverse bosbranden? Ik weet dat Kings Canyon grotendeels is afgesloten en dat de forecast voor beide parken "areas of smoke" aangeeft.

bvd
Encinitas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Areas of smoke in Sequoia en Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Ely schreef er over vanuit Sequoia. Zij gaan nu naar Yosemite dus je zou hun verslag eens kunnen bekijken. Zie www.michelly.nl.

mi
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Ik denk dat het sterk van de wind af zal hangen hoeveel last je hebt van de rook. Over 1,5 week ga ik zelf naar het park. Hoop dat de brand dan onder controle is.
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Wij zitten er (pas) 29 september t/m 1 oktober. We hopen dat het dan ver over is met de bosbranden....
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Fab-ian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Fab-ian »

Hoop dat het snel geblust is, over 4 weken ben ik daar ook namelijk.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dergelijke zaken zijn totaal onvoorspelbaar. Branden breken op diverse plaatsen regelmatig uit en de rook verspreid zich met de wind.

De voorbije dagen in las Vegas was er "haze" door de branden in Californië.

Voor wie hoopt dat in oktober dit voorbij is, het "echte" seizoen voor bosbranden begint eigenlijk in september.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

2 jaar geleden was het in April/Mei al enorm raak in de regio Palm Springs tot Oxnard/Camarillo. Er valt inderdaad gewoon niets van te zeggen.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Net terug van de Sequoia trip.
De lucht in Lodgepole area was zeer slecht toen wij er waren. Ben na 1 nacht uitgeweken naar Mineral King area. Dat ligt een stuk verder verwijderd van de brandhaard en de lucht was daar op dat moment veel beter,
Anyway, er valt inderdaad weinig van te zeggen. Zelfs de korte termijn is moeilijk voorspelbaar. Je moet ter plekke beslissingen nemen. Ook de rangers geven weinig bruikbare informatie als je erom vraagt.
Het is in ieder geval geen gezonde lucht waar je te lang in wil blijven.
Succes voor degene die er naar toe gaan.
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Mijn man en ik hebben voor 9 september aanstaande een Cabin geboekt bij de Grant Grove Cabins. Deze is nu ook gesloten, maar ik heb nog niets gehoord over een eventuele annulering van onze overnachting. Ik wacht dus nog even af en hoop op het beste :wink:
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Fab-ian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Fab-ian »

http://www.nps.gov/seki/learn/news/reop ... l-park.htm

Ze gaan gelukkig weer in etappes openen :)
Lowice
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lowice »

Wij zaten er toen de bosbranden begonnnen. Je zag veel rook, maar had er verder overdag niet veel last van. De volgende dag regende het as en zaten de auto's ook onder het as.
Hoe het nu is weet ik niet, maar weet wel dat het voor ons vrij weinig heeft veranderd. We hebben er alsnog van genoten, mede doordat je weet dat de Amerikanen er alles aan doen om de boel veilig te houden (voor zover dat kan).
Hoop in ieder geval het beste voor je.
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Gisteren zouden wij overnachten in de grant grove cabins, maar dit gebied is nu ook gesloten. Je kan nu ook niet meer van zuid naar noord rijden ( hwy 180 uit m'n hoofd )

Via de telefoon te horen gekregen dat de wuksachi lodge vol zat en ik wel overgeplaatst kon worden naar de tenaya lodge in yosemite, mits we 200 dollar extra zouden betalen.

Overdag toch nog even langs de wuksachi lodge gereden en toen hebben we daar alsnog een kamer gekregen ( zonder bijbetaling ) al met al is het voor ons toch nog goed gekomen dus.

Vanmorgen nog even langs het museum in sequoia geweest en daar stonden twee medewerkers met elkaar te praten dat ze zich zorgen maakten om de grant grove cabins. Ze zijn bang dat het vuur daar ook zal komen....
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

Vorige week in Sequoia geweest en de trail naar Moro Rock gelopen. We hadden mazzel want volgens de Rangers was het de helderste dag sinds weken.

Het enige dat te merken was van de brand, was een donkere sliert rook in de lucht.

Afbeelding

We vonden Sequoia een schitterend park. Het is doodzonde dat een groot deel is afgebrand, al doe je niets aan de grillen van de natuur..
Saense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Saense »

Op de facebook pagina van Sequioa las ik ook dat het soms vrij helder is, afhankelijk van de windrichting. Wel is het vuur in Kings Canyon groter geworden, de noord uitgang is ook afgesloten en de kwaliteit van de lucht wordt middelmatig tot slecht genoemd.
Ik denk dat de toch zullen proberen Sequioa te bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer