Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Needles naar Grand Canyon via Sedona?
-
roberto101
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Van Needles naar Grand Canyon via Sedona?
Hallo beste mensen,
Met behulp van dit forum hebben wij onze route voor september uitgestippeld. In gesprek met een vriend kwam
echter Sedona naar voren, waar onze eigenlijk rit niet langs komt. Omdat al onze overnachtingen al vast staan willen
we ook niet meer aan onze route sleutelen qua overnachtingen, maar ik zie dat Sedona niet heel ver uit onze
route ligt. Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om tussen Needles en de Grand Canyon een stukje om te
rijden om door het gebied rondom Sedona heen te rijden? Het scheelt ongeveer 3 uur rijden volgens Google maps,
dus het is wel een stukje om, maar wij vinden dat geen probleem als dat een mooie route oplevert. Wij begrijpen
dat we Sedona sowieso te kort doen op deze manier, maar is het alsnog de moeite om er doorheen te rijden, of is
dat zonde van de tijd? Op zich is het voor ons geen probleem om wat later bij de GC aan te komen, aangezien we
daar toch 2 nachten hebben.
De route zou dan worden: Needles -> Clarkdale -> Sedona -> Flagstaff -> Grand Canyon
Alvast bedankt voor de reacties!
Met behulp van dit forum hebben wij onze route voor september uitgestippeld. In gesprek met een vriend kwam
echter Sedona naar voren, waar onze eigenlijk rit niet langs komt. Omdat al onze overnachtingen al vast staan willen
we ook niet meer aan onze route sleutelen qua overnachtingen, maar ik zie dat Sedona niet heel ver uit onze
route ligt. Nu is mijn vraag, is het de moeite waard om tussen Needles en de Grand Canyon een stukje om te
rijden om door het gebied rondom Sedona heen te rijden? Het scheelt ongeveer 3 uur rijden volgens Google maps,
dus het is wel een stukje om, maar wij vinden dat geen probleem als dat een mooie route oplevert. Wij begrijpen
dat we Sedona sowieso te kort doen op deze manier, maar is het alsnog de moeite om er doorheen te rijden, of is
dat zonde van de tijd? Op zich is het voor ons geen probleem om wat later bij de GC aan te komen, aangezien we
daar toch 2 nachten hebben.
De route zou dan worden: Needles -> Clarkdale -> Sedona -> Flagstaff -> Grand Canyon
Alvast bedankt voor de reacties!
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Van Needles naar Grand Canyon via Sedona?
Tja, ligt er aan hoe je er zelf tegen over staat. Tuurlijk is Sedona & omgeving de moeite waard maar ik persoonlijk zou het zonde van de tijd vinden om er gewoon even doorheen te rijden zonder verder iets te kunnen ondernemen daar. Bewaren tot een volgende reis?
Volgens mij is die route niet heel speciaal hoor. Enige echt bijzondere stukje zou dan de 89a tussen Sedona en Flagstaff zijn, wat op zich wel een mooie weg is.
Maar goed, zonder ook maar ergens te stoppen zit je dan 7 uur in de auto he, dus hoe wil je die dag dan indelen? Zoals thebruins hierboven ook al zegt: ik zou nooit ergens drie uur voor omrijden om er alleen maar doorheen te rijden. Sedona is een mooie omgeving, maar daarvoor moet je ook wel echt rondrijden, uitstappen om daar echt iets van mee te krijgen.
Maar goed, zonder ook maar ergens te stoppen zit je dan 7 uur in de auto he, dus hoe wil je die dag dan indelen? Zoals thebruins hierboven ook al zegt: ik zou nooit ergens drie uur voor omrijden om er alleen maar doorheen te rijden. Sedona is een mooie omgeving, maar daarvoor moet je ook wel echt rondrijden, uitstappen om daar echt iets van mee te krijgen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
roberto101
- Amerikafan
Oke, dat dacht ik zelf ook al. Op zich zou dit niet zo'n heel erg gevulde dag in onze reis zijn, van Needles naar de GC, volgens maps ongeveer 3,5 uur, wel een aardige rit dus maar niet echt een volle dag. We zitten dan waarschijnlijk toch nog in onze jetlag (dag 3) dus toch vroeg wakker.
Echter, als met name het deel tussen Flagstaff en Sedona de moeite is, kunnen we de die dag, als we vroeg uitkomen, alsnog kiezen om alleen dat stukje te rijden, en niet helemaal om Sedona heen, dan komt er ongeveer 2 uur bij de route op. In ieder geval fijn om te weten dat ver omrijden de moeite niet is.
Dank voor de snelle reacties!
Echter, als met name het deel tussen Flagstaff en Sedona de moeite is, kunnen we de die dag, als we vroeg uitkomen, alsnog kiezen om alleen dat stukje te rijden, en niet helemaal om Sedona heen, dan komt er ongeveer 2 uur bij de route op. In ieder geval fijn om te weten dat ver omrijden de moeite niet is.
Dank voor de snelle reacties!
California - nebraska - colorado - idaho - montana - utah - nevada - arizona - wyoming - south dakota
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als je dan toch van omrijden houdt
, misschien is het leuk om niet meteen via I40 te rijden maar wel via Oatman - Kingman - Peach Springs - Seligman en dan I40. Kom je door mooi gebied en heb je wat leuke stops onderweg, maar misschien had je die route zo al gepland.
-
roberto101
- Amerikafan
Haha, wij zijn idd groot fan van omrijden 
Nee dat gelukkig niet, hoewel we inderdaad niet de I40 willen nemen maar lekker de scenic route
Nee dat gelukkig niet, hoewel we inderdaad niet de I40 willen nemen maar lekker de scenic route
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik weet niet hoeveel tijd je bij de Grand Canyon hebt gepland. Zorg er wel voor dat je door het omrijden richting Sedona niet te weinig tijd bij de Grand Canyon overhoudt.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
vinceG
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Dat is een goede vraag. Wil je niet gewoon vroeg bij de Grand Canyon zijn?
Persoonlijk vind ik de route via de US93 en de US 89/89a naar Sedona een schitterende weg en zeker de moeite waard.
Deze hebben we 2 jaar geleden gereden en dit jaar hebben we deze route speciaal weer opgenomen en nemen er ook wat meer tijd voor.
Maar als het is om van Needles naar de grand canyon te komen, dan zou ik er voor kiezen direct door te rijden naar GC.
Persoonlijk vind ik de route via de US93 en de US 89/89a naar Sedona een schitterende weg en zeker de moeite waard.
Deze hebben we 2 jaar geleden gereden en dit jaar hebben we deze route speciaal weer opgenomen en nemen er ook wat meer tijd voor.
Maar als het is om van Needles naar de grand canyon te komen, dan zou ik er voor kiezen direct door te rijden naar GC.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou lekker via Route66 rijden zoals thebruins aangeeft en de omgeving Sedona voor deze vakantie overslaan.
-
Encinitas
- Amerikafan
Tja, dat is allemaal heel persoonlijk.
Ik vind Sedona een van de allermooiste plekken om te bezoeken. Geweldige redrock-formaties. Zou zeker enkele uren Grand Canyon ervoor opofferen. Zeker als je de overnachtingen in Grand canyon hebt vastliggen en er 2 nachten verblijft.
Indien je die ochtend vroeg vertrekt , kun je er toch nog enkele uren doorbrengen. Succes en veel plezier.
Gr, Encinitas
Ik vind Sedona een van de allermooiste plekken om te bezoeken. Geweldige redrock-formaties. Zou zeker enkele uren Grand Canyon ervoor opofferen. Zeker als je de overnachtingen in Grand canyon hebt vastliggen en er 2 nachten verblijft.
Indien je die ochtend vroeg vertrekt , kun je er toch nog enkele uren doorbrengen. Succes en veel plezier.
Gr, Encinitas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2006 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-