Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste keer VS met kinderen, waarheen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

eerste keer VS met kinderen, waarheen?

Bericht door jill1234 »

Hallo,
In de zomer van 2017 willen wij met onze kinderen van dan 10 en 8 naar de VS. Zelf ben ik 1x aan de oostkust geweest (New York, Washington, Boston, Niagara Watervallen, Toronto) en 1x aan de westkust (LA, San Diego, Las Vegas, San Francisco en een paar parken)

Nu vraag ik me af wat voor de kinderen het leukste is. Man houdt sowieso niet van elke dag veel rijden, dus sowieso willen we een dag of 3/4 op dezelfde plek zijn en we willen dat de kinderen ook kunnen genieten van zee en zwembad (geen hele dagen,maar in de middag een paar uurtjes bijvoorbeeld)
Ik neig naar de westkust vanwege de overweldigende natuur en de aanwezigheid van mooie stranden.
Iemand concrete tips? Ik weet van de 2 eerdere keren dat ik ben geweest (2000 en 2002) dat we vooral in Best Western hotels zaten en dat was prima. Kunnen kinderen altijd op de kamer van de ouders? dat scheelt enorm in prijs dan natuurlijk.
En aan welk budget moet ik denken?
Tickets: 3500 (4 personen) euro
Hotels: 2,5 week ongeveer 2000 euro
huurauto 2,5 weken 800 euro

Klopt dat zo ongeveer?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: eerste keer VS met kinderen, waarheen?

Bericht door PSVwally »

Ik zou met wat je aangeeft misschien niet kiezen voor de westkust, maar voor Florida. Daar heb je iig altijd veel ruimte voor de kinderen om te zwemmen in zowel de atlantische oceaan, de golf van Mexico en in het blauwe water bij de Keys (en bij de zwembaden ve hotels), je kan een attractiepark bezoeken. Een airboat ride maken in de Everglades en dus ook nog wat natuur zien. Persoonlijk qua natuur vind ik het niet zo interessant als de westkust, maar voor een vakantie met kinderen zeer geschikt. De westkust wordt als je daarvoor kiest waarschijnlijk toch een wat uitgebreidere rondreis en daar is het niet overal handig om 3 of 4 dagen op één plek te blijven. Of je moet het rondje erg klein houden.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik zou ook naar Florida gaan. Sowieso is daar alles veel goedkoper: hotels, huurauto, vluchten. In welke periode willen jullie gaan?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

mmm, Florida trekt totaal niet. Kinderen hebben niks met Disney, dus Orlando kunnen we overslaan; daarnaast zijn we aan juli/augustus gebonden, dus veel te heet in Florida. Bovendien lees ik bijna overal dat Florida het eigenlijk net niet is.
We willen met name gaan voor de mooie natuur. Kinderen hoeven niet elke dag te zwemmen, maar af en toe een hotel met zwembad of een stop bij zee onderweg naar de volgende bestemming is wel een wens.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Overigens kan het rondje wel ingekort worden; San Diego vond ik niet zo bijzonder, dus dat stukje naar het zuiden kan geschrapt. Dan blijft de driekhoek LA-Las Vegas- SF over. Grand Canyon ook niet per se, genoeg ander moois te zien in de nationale parken tussen vegas en SF.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

jill1234 schreef:Bovendien lees ik bijna overal dat Florida het eigenlijk net niet is.
Dan lees je denk ik op de verkeerde plekken? Of zouden al deze mensen op het Florida Forum het nou écht zo vervelend vinden om te gaan?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

juli/augustus gebonden, dus veel te heet in Florida.
De westkust is in die maanden minimaal net zo heet (San Francisco uitgezonderd)
Man houdt sowieso niet van elke dag veel rijden
Veel rijden daar ontkom je aan de westkant van de US (bijna) niet aan.
We willen met name gaan voor de mooie natuur.
De Everglades en omgeving is best mooi hoor.

Florida is meest aangewezen plek
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is in het westen ook heet, maar het is een droge hitte, ik vond dat wel te doen over het algemeen.
Ik heb geen ervaring et Florida maar ik denk dat de natuur in het westen toch heel anders is. Je hebt er leuke steden, stranden en prachtige parken.
Kijk wel goed hoe je een rondreis dan in zou willen richten. 2,5 week ios al niet erg lang en als je dan ook meerdere nachten op dezelfde plaats wilt blijven wordt het een klein rondje. Maar een rondje CA met bijvoorbeeld Las Vegas zou goed kunnen. Of een rondje Las vegas met parken als Zion, Bryce en de Grand Canyon. En misschien ook nog Moab.

Kijk eens in onze reisverslagen voor onze reizen met de kinderen. In 2002 waren ze 7 en 9. Wij deden toen min of meer het standaardrondje met wat extra dingen omdat wij zelf toen ook nog iets nieuwe wilden doen.

Marianne
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Martin & Marianne schreef:Ik heb geen ervaring et Florida maar ik denk dat de natuur in het westen toch heel anders is. Je hebt er leuke steden, stranden en prachtige parken.
leuke steden Afbeelding
stranden Afbeelding
parken Afbeelding

Heb je ook allemaal in Florida. Alleen moet je gewoon niet de fout maken om zaken te willen vergelijken. Het is beide leuk maar wel heel verschillend. Maar veel mensen hebben een zeer sterke voorkeur voor de Westkust en nemen niet de moeite om de rest van de USA te verkennen. Zonde want elk gedeelte heeft zijn eigen charme.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Niet dat ik Florida erdoor wil drukken, maar ik kwam daarop via je eigen punten.

Een rondje zuidwest tussen SF, LA en Las Vegas, met 'dus sowieso willen we een dag of 3/4 op dezelfde plek zijn' geeft je in 2,5 week echt weinig ruimte. Ik zou dan zeggen, maar een rondje Las Vegas, want daar heb je de meeste parken en evt in combinatie met yosemite en san francico. Maar ook dan moet je van dat 3/4 dagen op 1 plek afstappen.

Overigens kan het in Las Vegas, Death Valley en ten oosten van LA boven de 40 graden zijn. En in LA en San Diego zit het daar in de zomer ook regelmatig tegenaan.

Ik ben het met Njit eens dat Florida gewoon een ander soort vakantie is dan het zuidwesten. Heel de vibe daar is anders. (Sub-) Tropisch, maar genoeg natuur en vooral heel veel te zien en doen. En kortere afstanden dan in het Zuidwesten. Zwemmen met dolfijnen of Manatees. Kennedy space center. Universal met oa Harry Potter. Prachtige stranden langs de golf van Mexico ( betere stranden dan ik tot nu toe langs de westkust heb gezien), de Florida Keys. St. Augustine, de wegen over het water in Tampa Bay. Alligators en airboatrides in de Everglades. Miami Beach, waar je behalve het strand en wateractiviteiten ook goed kunt shoppen. Net of er in Orlando trouwens niets anders te doen is dan Disney?? Ik zal eerlijk zijn dat ik het zuidwesten qua natuur echt leuker vond, maar om nou te zeggen dat ik Florida niets vond. Het is anders.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou gaan voor de westkust. Florida trekt mij ook helemaal niet, zeker niet in de zomer.
De reden:
- De enorme vochtige hitte waar ik echt niet tegen kan (in het westen hebben we temperaturen van 40 graden gehad en daar had ik totaal geen last van omdat het een hele droge warmte is)
-Ook pretparken zijn aan ons niet besteed.
-En hoewel Florida me best mooi lijkt kun je naar mijn idee in het westen echt meer een "overweldigende" natuur vinden. Wij hadden tijdens onze 4 reizen in het westen vrijwel elke dag wel een paar "wauw" momenten. Het ene moment rijd je in de woestijn, dan weer langs de mooie kust, dan weer in hoge bergen en dan ineens zie je prachtige canyons en Arches.

Als je het westen bezoekt zou ik wel zorgen om de ronde niet te groot te maken. Of nog beter; neem een one way, dus bijvoorbeeld aankomst Phoenix en terug vanaf Los Angeles. Je zou dan San Diego mee kunnen pakken voor de mooie stranden. Ik zou ook proberen niet alle parken mee te pakken op de route. Er is heel veel moois maar je moet keuzes maken, anders ben je alleen maar onderweg. Op de site ontdek Amerika kun je enorm veel informatie vinden over de diverse parken en reizen in Amerika. Dat helpt je om een keuze te maken voor de parken die voor jullie aantrekkelijk zijn.

Een leuke route zou ook kunnen zijn:
Phoenix
Sedona
Grand Canyon
Page
Bryce Canyon
Zion
las Vegas
San Diego

Best Western Hotels zijn meestal prima. Wij hebben altijd met de kinderen op één kamer geslapen. We namen dan een kamer met twee queen bedden. Wij sliepen ook regelmatig in een Super 8 hotel, een Days inn of een Travel Lodge
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:Ik ben het met Njit eens dat Florida gewoon een ander soort vakantie is dan het zuidwesten. Heel de vibe daar is anders. (Sub-) Tropisch, maar genoeg natuur en vooral heel veel te zien en doen. En kortere afstanden dan in het Zuidwesten. Zwemmen met dolfijnen of Manatees. Kennedy space center. Universal met oa Harry Potter. Prachtige stranden langs de golf van Mexico ( betere stranden dan ik tot nu toe langs de westkust heb gezien), de Florida Keys. St. Augustine, de wegen over het water in Tampa Bay. Alligators en airboatrides in de Everglades. Miami Beach, waar je behalve het strand en wateractiviteiten ook goed kunt shoppen. Net of er in Orlando trouwens niets anders te doen is dan Disney?? Ik zal eerlijk zijn dat ik het zuidwesten qua natuur echt leuker vond, maar om nou te zeggen dat ik Florida niets vond. Het is anders.
Dat dus!

Ik kan me echt niet voorstellen dat kinderen van 8 en 10 Universal Studios niet leuk zouden vinden... Of inderdaad een airboat tour bij de Everglades, of de raketten bij Cape Canaveral.

Je vraagt zelf "Nu vraag ik me af wat voor de kinderen het leukste is". Kennen ze überhaupt Universal wel? Of Seaworld? Of Busch Gardens (met veel achtbanen - als kind lijkt me juist die spectaculaire achtbanen geweldig).

Maar tussen de regels door lees ik vooral waar de volwassenen naar toe willen ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk ook dat de titel beter 'eerste keer zuidwest VS met kinderen, waarheen' had kunnen zijn, maargoed...

Ik denk dat de route van Vana al teveel is als je 3,4 dagen op 1 plek wilt blijven. Ik zou het rondje dan nog veel kleiner maken. Bv LA/San Diego - kustroute - San Francisco - Yosemite (evt Sequoia) - las Vegas - LA/San Diego, of een rondje Phoenix/Las Vegas. Dan zou je Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon en Sedona kunnen aandoen. Dan zul je wel genoegen moeten nemen met zwembaden en meren ipv de kust.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel bij je vraag...

In de topictitel staat dan wel dat het over een eerste keer USA met kinderen gaat, maar in je berichten lees ik vooral heel veel van jouw/jullie eigen wensen en bezwaren.
Mij lijkt het dat je Florida alvast voor jezelf al hebt uitgesloten en je nu een beetje op zoek bent naar bevestiging daarvoor.
Als dat het geval is, zou ik vooral op zoek gaan naar reisverslagen en specifieke tips voor een zuidwestentrip met kinderen.
Misschien vind je hier wat inspiratie: http://www.amerikakids.nl/zuidwest-amer ... nderen.htm

Ik heb zelf toevallig kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd en die zou ik op dit moment nog niet meenemen naar het zuidwesten, hoewel ik daar zelf ook wel heel graag nog een keer naartoe wil.
Je gaat erg veel rijden in die 2,5 week (sorry hubby!) en misschien spijt hebben als de kinderen liever een half dagje langer in dat zwembad van het motel blijven hangen waardoor jij dan iets moet missen van al dat moois wat je eigenlijk had willen bekijken.
Je zal ondanks je aanvoelen dat je het met kinderen wat rustiger aan moet doen, die trip vol willen proppen met alle leuke plekjes die je met de kinderen wil delen, maar waar zij misschien nog niet klaar voor zijn.
Misschien schat ik jou en je gezin volledig verkeerd in, maar dit is wel hoe ik het met mijn eigen kinderen aanvoel. Om die reden gaan wij het zelf toch bij een rondje Florida houden volgend jaar... de rest kan later altijd nog. :wink:
Memories...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt in het zuidwesten natuurlijk ook heel goed een klein rondje maken, met meerdere dagen op dezelfde plaats.
Misschien goed om een aantal routes - zowel voor Florida als voor het zuidwesten - te plaatsen. Dan wordt het wat concreter en is het wellicht makkelijker om een keuze te maken.

Hier alvast een suggestie voor een rondje zuidwesten:

Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas - Lone Pine
Dag 5 Lone Pine - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite
Dag 8 Yosemite - Kings Canyon/Sequoia
Dag 9 Kings Canyon/Sequoia
Dag 10 Kings Canyon/Sequoia
Dag 11 Kings Canyon/Sequoia - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco - Monterey
Dag 14 Monterey - Cambria
Dag 15 Cambria - Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles

Als de Grand Canyon een must is zou je in Phoenix kunnen beginnen en dan naar de GC. Misschien in dat geval Seki overslaan.
Of laat seki vallen en trek meer tijd uit voor de kust, en neem San Diego mee.

Misschien een paar dagen extra, of is 2,5 week echt het maximum?

Marianne
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zou ook naar Florida gaan met jullie wensen.
Van het ZW krijg je met 3-4 dagen op dezelfde plek maar weinig te zien.
Ik denk dat kinderen veel meer genieten van alles wat Florida te bieden heeft dan van wat het ZW te bieden heeft.

In het rondje van Marianne zit je alsnog veel in de auto met reisdagen er tussen.

In Florida zou je zoiets kunnen doen:
vliegen op Orlando of Miami.
3 dagen Miami, 3 dagen Key West, 3 dagen Fort Myers/Sanibel, 4 dagen Orlando ( daar is zoveel te doen voor kinderen) en nog 3 dagen oostkust.
Je hebt dan een mooie uitgebalanceerde route waarin je niet teveel rijdt, toch veel kunt zien en vooral voor de kinderen erg leuk.

Ik zou het wel weten als ik mijn kinderen een leuke vakantie wil bezorgen.
AJS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door AJS »

Overweeg het Noord-westen eens.
in 2,5 week van Seattle naar San Francisco of omgekeerd, bijvoorbeeld
- niet te grote afstanden tussen bezienswaardigheden, dus rustig reistempo en mooie routes. Als je goed kiest kan je enkele dagen op dezelfde plek overnachten en de omgeving verkennen met dagtrips. Aanbod familieaccommodaties, (familiesuites, cabins, chalets en apartementen is goed)
- Prachtige (gevarieerde) natuur, Redwoods NP, Avenue of the Giants, Crater Lake NP, Olympic NP, Mount Rainier/Hood etc. Oregon Sand Dunes, Colombia River Gorge.
- Ook leuk en in te voegen, Sacramento old town district met prachtig spoorwegmuseum, Sea Lion caves, Oregon coast aquarium.
- Centrum zowel San Francisco als Seattle is goed te doen zonder huurauto, met voldoende vertier.

Als je van bergen en natuur houdt is Colorado (rondje Denver) ook een optie, je kan dan bijvoorbeeld Yellowstone en/of Moab meepakken.

Wat je ook kiest, probeer niet de beginnersfout te maken je vakantie met teveel bestemmingen te vol te plannen, waardoor er bijna alleen gereden wordt, op de kaart lijkt het vaak een klein stukje, maar in werkelijkheid blijkt het toch een heel eind. Neem tijd om te acclimatiseren en te wennen aan het tijdsverschil.

Succes
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het noordwesten is inderdaad een goed idee! Je kunt dan eventueel ook de reis beperken tot alleen Washington (met misschien de San Juan eilanden erbij?) en Oregon, maar een one way naar SF is ook goed te doen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank voor alle reacties! Ik heb Florida eens nader onder de loep genomen en moet mijn mening herzien. Ik denk inderdaad dat voor een eerste keer (met kinderen) Florida een heel goede keuze is. Ik ben teveel af gegaan op negatieve verhalen van internet (hoewel er zeker ook veel positieve verhalen zijn)
Ik ben nu aan het kijken naar Florida met een stop over van een dag of 3 in New York. Onze kinderen zijn erg geïnteresseerd altijd in steden, natuur en cultuur en zijn denk ik geen doorsnee (nu) 8 en 6 jarige. Het rijksmuseum vinden ze geweldig bijvoorbeeld ;-) En afgelopen vakantie in Frankrijk staat niet het zwembad op nummer 1 maar een goed bewaard gebleven prehistorisch dorp ;-)

Enige waar ik nu mee zit is het klimaat in de zomer. Eventueel kunnen we ook 2 weken in de meivakantie gaan, maar het nadeel daarvan vind ik dat we dan in de zomervakantie van de kinderen niet weg kunnen (man kan niet in mei en in de zomer vrij krijgen)
Af en toe een bui in de namiddag vind ik geen punt, maar hele dagen bewolking wel. Hoe zit het met de uren zon in juli/augustus? En is juli dan beter of augustus?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

In Florida is het (bijna) nooit de hele dag regen. Even een flinke bui en daarna weer zon. Zie hier wat gemiddelden:

http://www.touristflorida.com/weather.html
http://www.holiday-weather.com/florida/averages/

Er zijn genoeg 'kindvriendelijke' musea te vinden in Florida: http://goo.gl/hKeJok . En de meeste kids vinden Kennedy Space Center ook leuk volgens mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer