Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York in April voor 5 dagen.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
LovingNewYork
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

New York in April voor 5 dagen.

Bericht door LovingNewYork »

Hoi hoi.

Ja helemaal nieuw sinds net. Ik mag mijzelf dit jaar weer geluk prijzen ik dit jaar naar New York zal gaan van 6 tot en met 11 april. Ik ben zelf al eens in New York geweest 17 tot en met 22 december 2012. ( Tijdje terug :( ). Algoed na een vrij succesvolle ervaring weer helemaal het mooiste avontuur ooit ervaren.

Laat ik beginnen met een kort verslag van New York 2012.

De zenuwen stonden er goed in toen ik voor het eerst van mijn leven in het vliegtuig stapte. Het zou zelfs zo zijn ik twee maal moest vliegen. Amsterdam - Philidelphia - > New York La Guardia. Het eerste was een groot vliegtuig met een lange zit daarna een klein vliegtuigje met een fantastische kijk over New York met alle mooie lichten het was nacht toen ik aankwam.

Ik had toen ook een verblijf van 5 dagen. Ik had een krap budget omdat ik toch wel een stukje minder verdiende. 162 euro hotel, 500 euro ticket, 450 dollar. Hierdoor heb ik dus wat slimmer moeten handelen. Waar iemand het anders in één dag dit over de balk zou gooien deed ik het gespreid. Met om precies te zijn 9 doller 42 dollarcent terug in Nederland gekomen haha!

Wat heb ik voor die 5 dagen gedaan? Taxirit van en naar vliegveld, Times Square bezocht, Harry Potter Exhibition, Staten Island Ferry, The Bronx Zoo, Metro System, Starbucks meerdere malen op een dag ( wat een fantastische sfeer! ), MoM, National Museum of History, op de foto gegaan met een politieagent, ground zero, m&m store, hersheys, hop on hop off tour. Als je dit alles bij elkaar optelt kom je inderdaad al vrij snel aan mijn budget haha. Dit heb ik dus gedaan als 19 jarige helemaal op mijzelf.

April 2014 : New York?

Na al die dingen die ik al gedaan heb moet er nog heel veel te doen zijn daar ben ik zeker van. Maar goed hopelijk kan iemand hier nog wat leuke dingen aandragen. Nu weet ik dat ik heel stom ben geweest en het belangrijkste heb overgeslagen.... Central Park en Central Park Zoo. Al goed staat dat natuurlijk gelijk op de planning.

- Wederom ga ik lekker in een goedkoop hotel. Waarom geld aan luxe uitgeven als je toch alleen maar een bed nodig hebt?
- Budget : 1500-2000 dollar ( 5 dagen ) Hier is vliegticket en hotel al van betaald.
- What to do next?

Groetjes!
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: New York in April voor 5 dagen.

Bericht door harryvanrooy »

hey,
Dat is toch tof dat jij dat op jou leeftijd al gedaan hebt, De meeste van je leeftijdgenoten zijn alleen met hun ouders naar Spanje of Griekenland geweest. Mijn Dochter heeft dezelfde mentaliteit en ondernemingszin en heeft al meer beleeft dan waar ik alleen maar van kan dromen, en ik ben dertig jaar ouder. Ik zou zeggen, doe zo voort en laat je door niemand tegenhouden
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik ben ook naar die Harry Potter tentoonstelling geweest, met mijn nichtje, en ik vond het echt super!
Welk hotel heb je nu uitgekozen?

Er is zoveel te doen in NYC, dat er geen beginnen aan is, al is er inmiddels wel een draadje aan gewijd:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45082
Misschien heb je hier nog wat aan:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=50452
er is een nieuw museum: MAD bij Columbus Circle, ook leuk
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LovingNewYork
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor de reacties. En Meyem dankjewel voor de doorverwijzing naar dat topic. Moet al gelijk zeggen het echt al begint te branden zoveel zin ik er al weer in heb. Wat betreft het Hotel heb ik nog niets uitgekozen.

In 2012 nam ik Sun Bright Hotel. Dat ligt gelegen in Chinatown. Het was wel ''oké'' voor die 162 euro. Al denk ik nu toch wel voor iets beter te willen gaan. Immers is mijn budget nu ruimer en heb ik voor het Hotel 600 euro gereserveerd en 1500-2000 dollar voor de uitgaven zelf. Het ticket zelf is al geboekt.

Nu vraag ik mij wel een beetje af of Central Park wel wat voor mij is, ik ga immers alleen. Is het niet zo dat je zoiets met meerdere personen zou moeten doen in Central Park? De Central Park Zoo krijgt uiteraard een bezoekje.

Wat ik tevens nog in herhaling zal moeten doen is The Bronx Zoo : Grootste dierentuin van de wereld. Het was op het moment van mijn bezoek te koud voor de dieren dus was 75% binnen. Niet te vergeten dat ze mij maar al te graag dat kaartje verkochten. Was een raar gezicht het drukste dierentuin van de wereld leeg? Al goed '' I will try it again!''

Veel leuke dingen mogen beleven in het land zelf. En het feit dat een taxi chauffeur mij probeerde op te lichten lekker terug gepakt. Je zou toch verwachten dat je met dezelfde rit heen en terug zou moeten? Heenrit was 32 dollar vanuit vliegveld en terugrit zou 57 dollar zijn. Ben nog steeds niet gek hoor. Na drie kwart van de rit gezegd dat hij al over mijn limiet was. Hij was boos maar accepteerde het. Natuurlijk omdat hij weet dat hij expres teveel had gereden. Dus met de toeslag die ik netjes geef heeft hij 40 dollar gevangen en dat was de heenrit ook.

Het leukste moment was in de Starbucks op Bowery Street. Ik zat rustig een kopje te drinken waarop een man naast mij aanbood er nog één te nemen. Daarnaast nog een heel gezellig gesprek gehad over hem, zijn vrouw en zijn dochters, hoe ik in New York terecht ben gekomen. Op Facebook nog steeds contact met hem.

Het mooiste aan New York vind is dat het idee is '' big spending '', maar je kan het zeker ook budget doen zonder je plezier weg te strepen. Er zijn immers veel gratis mogelijkheden.

Heeft er trouwens nog iemand een goed idee waar ik slim mijn dollars kan kopen? Ik wil het niet meer bij het GWK doen. Daar word je toch zo genept zeg. Met een koers van 1,35 kreeg ik 1,19 echt schandalig! Nu zit ik met het feit dat ik al wat advertenties op marktplaats kan overkopen. Hoe weet ik of die dollars dan echt zijn?

@ Harry dankjewel! Ik mag hopen dat het reisje op mijn 20e net zo leuk zal worden. Het is dus een vroeg cadeau voor mijn 21e haha.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Volgens enkele ervaringsdeskundigen hier is de goedkoopste manier om dollars te verkrijgen een cashback vragen in een winkel.Om te beginnen kun je op de luchthaven een beetje dollars uit de ATM halen. Vergeet ook niet aan je bank te zeggen dat ze je maestro activeren voor Amerika.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Dollars voor euro's in New York: nog steeds het makkelijkste en goedkoopste manier (volgens mijn ervaring met de ING pinpas): kaartje in de geldautomaat (wel bij een bank, niet bij een van de ATMs die je vaak in winkels tegenkomt), pin invoeren, dollars eruit halen. Krijg je ongeveer de dagkoers en het kost waarschijnlijk $3 per transactie in de automaat en iets van 2 euro van je rekening in Europa.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Misschien is dit wat voor je, staat goed bekend en in een leuke buurt (al geldt dat misschien niet voor een jongen van jouw leeftijd, maar je zult er wel medereizigers ontmoeten)
http://hinewyork.org/
Het staat goed bekend, ze hebben ook 1pp kamers, als je dat prettiger vindt ...

wat ik me net bedacht, tijdens het hond uitlaten, in april pik je misschien de sakura in Brooklyn Prospect park mee ....daar komen een hoop anime-lovers op af en het is echt wel grappig om tussen te lopen:
zie ook hier:
http://marinnyc.reismee.nl/reisverhaal/ ... aafplaats/
meer foto's:
http://marinnyc.reismee.nl/fotos/115060 ... aafplaats/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Dit is ook een goede budget optie (je hoeft niet mee te bidden, dat scheelt):
http://www.sihnyc.org/newyork-guesthouse.php

Vlakbij het bruisende Washington Square park

en dan heb je natuurlijk ook nog 'The Jane' als je niet claustrofobisch bent (vraag om een kamer op de bovenste verdieping!)
Goede locatie, goede prijs en, last but not least, gratis een fiets!!!
Mijn review:
http://www.tripadvisor.com/ShowUserRevi ... ml#REVIEWS
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LovingNewYork
Amerika-ontdekker

Qua hotel ga ik gewoon weer voor Sun Bright Hotel. Kost nu wel ietsje duurder helaas. Vind het zelf vreemd dat ik meer dan net voor Kerstmis betaal? Maar goed... toch bedankt voor de tips van verblijven. Echter hoef ik geen tv of al die andere luxe op vakantie. Ik besteedde mijn tijd van 06:00 tot 24:00 en wat heb je dan nodig? Enkel een bed natuurlijk. Kwam enkel heel eventjes terug om eventjes te liggen. Dat was meestal rond een uurtje of 12 / 13:00.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

waarom niet eens een ander hotel in een andere buurt? Zo goed staat de Sun Bright niet bekend en als je meer dan 163 eur per nacht betaalt, lijkt mij dat zondegeld ....
http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Revi ... _York.html
kijk eens naar het POD51 (er is nu ook een broertje, POD 31 ofzo)
http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Revi ... _York.html

of verdiep je in pricelinen ..... kun je voor dat geld een fatsoenlijk hotel vinden ....
inderdaad vreemd dat het in april (is wel een goede tijd voor nYC) duurder is dan met kert ...
boek alleen iets dat je op kunt zeggen en blijf eens op zoek naar goede deals ...

Het Country Inn & Suites, in LIC kan ik je persoonlijk aanraden, meestal best betaalbaar:
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, of was die 163 het totaalbedrag? Dan is het uiteraard een ander verhaal ...
ik zou toch het Jane aanraden :D
http://www.thejanenyc.com/
die fiets erbij, dat vind ik een top deal
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LovingNewYork
Amerika-ontdekker

Het was 162 euro totaal voor 5 nachten haha. En nu is het 196 euro voor 5 nachten? Hmmm... Maar het is dus heel erg voordelig moet ik zeggen. En dit om het feit dat ik er toch al weet hoe het er zit. Ik had wel één naar gevoel toen ik iemand vanuit Zweden trof die er als iligaal verbleef en werkte? Had niet verwacht dat zo iemand nog door de security kon komen.

Ik was namelijk al eruit geplukt bij de overstap naar Phili. Had onderweg nog een heel leuk meisje getroffen die naast me in het vliegveld zat. Die ging grappig genoeg exact hetzelfde doen. We zouden na de security nog even koffie leuten bij de Starbucks. Algoed werd ik er dus uitgeplukt daar haha.

Reden:
Budgetreis... Waarom alleen? Kom ik niet als illigaal om te werken? Ja natuurlijk! Ik ga eventjes mijn hele leven zonder zorgverzekering, werkgarantie en alles daar zitten. Als ik de mogelijkheid had om legaal daar te zitten? Dan had ik het gisteren al gedaan haha. Maar goed misschien in de toekomst maar eens een poging doen voor een Amerikaanse nationaliteit. En dat is dan natuurlijk stap 1.

Nu een andere vraag... Ik hoor heel veel mensen weer om mij heen roepen Washington D.C!!! Ga daar heen! Is het nou echt de moeite waard om dat in mijn planning om te zetten? Onderzoek bracht mij op het feit ik met een treinkaartje 2,5 uur onderweg was? Wat zou dat ongeveer kosten?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, voor die prijs, dat is okee
en wat je zegt, je weet precies waar je terecht komt, dus dat scheelt ....

waarschijnlijk kun je hier de prijs voor Washington DC wel op vinden, treinen zijn goedkoper als je vooraf boekt, ben ik inmiddels achter:
http://www.amtra.org.uk/

of het de moeite waard is? er is al veel over geschreven....
Zelf ga ik met moeite deze keer naar Boston (dat is ruim 4 uur met de trein) .... met moeite, omdat ik eigenlijk niet meer NYC uit wil als ik er eenmaal ben :lol:
maar ja, ik heb dit keer weer2.5 week, dus vooruit ...
als je het mij zou vragen: lekker in the Big Apple blijven, 5 dagen zijn zo om
Probeer eens een BAG te scoren, kost niet veel (een bijdrage en misschien een typisch NL kadootje) maar levert wel veel op:
http://bigapplegreeter.org/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
LovingNewYork
Amerika-ontdekker

@ Meyem dat is een heel goed idee. Ik had daar inderdaad al eens wat gezien van RTL Travel. Maar ik ben wel wat meer op mijzelf gericht. Ik wil het liefst doen waar ik zin in heb namelijk haha!

Tot dusver is mijn gedachten naar:

Times Square. ( Daar mag je me op elk moment van de dag droppen. )
The Bronx Zoo. ( Moet nu toch wel een succes worden? )
M&M Store & Hershey's * Geniaal hoe Hersheys, M&M Store veracht haha!
Hop on Hop off ( Twijfel, zou het weer dezelfde genot geven?! )
MoM ( Without any doubt )
Grand Central.
Museum of National History

Wellicht:

Helikopter-vlucht over NYC:

Kwam erachter dat je de prijs gewoon naar beneden kan praten. Staan te verkopen bij The Ferry to Staten Island, kan ik dus een dagje van inplannen. Gratis naar Vrijheidsbeeld en dan nog Helikopter?

Donald Trump Tower:

Bleek minder goed mogelijk. Iemand tips daarin?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

meyem schreef:waarschijnlijk kun je hier de prijs voor Washington DC wel op vinden, treinen zijn goedkoper als je vooraf boekt, ben ik inmiddels achter:
http://www.amtra.org.uk/
Ik neem aan dat je Amtrak bedoelt, in plaats van de Animal Medicine Training Regulatory Authority ;)
LovingNewYork schreef:Donald Trump Tower:

Bleek minder goed mogelijk. Iemand tips daarin?
Je kun de tower wel in, wij zijn er meerdere malen in geweest voor de Starbucks die daar zit. Gewoon omdat het leuk is. Er zit ook een aantal restaurants in en je kunt vanuit de toren direct de Nike winkel in :)
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Macy's? Empire State Building en/of Rockefeller Centre? Een bepaalde tour door een andere wijk (bijv. The Bronx)? New York heeft nog zoveel meer te bieden dan de standaard dingen die nu op je lijstje staan. :thumbup:
LovingNewYork
Amerika-ontdekker

Dankjewel voor de tips. Heb ze toegevoegd aan de lijst haha. Al vind ik het wel lastig om naar Macy's te gaan. Ben er al eens geweest en kwam toch op de eerste vloer met al die parfums en dergelijken. Het leek me allemaal wel top of the bill? Ik ben zelf wel van de merk-kleding, maar niet het feit dat ik 100en euro's teveel uitgeef haha.

Hoe deden jullie het met eten in New York? Ik at zelf allemaal bij die standjes die buiten stonden. Kreeg tijdens de hop-on-hop-off tour te horen dat dat niet zo slim was. Dit om het feit dat heel veel mensen daar ziek van worden? Al heb ik nog geen dagje dan wel minuut last gehad.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Op allerlei plaatsen in de stad staan tegenwoordig 'food trucks', omgebouwde vrachtauto's met allerlei soorten voedsel. Ga eens naar de 'farmers market' (boerenmarkt) op Union Square, daar staan er altijd wel een stel (Wafels en Dinges -- 'Belgisch eten -- is een beetje teleurstellend vind ik zelf). Of ga naar het begin van Prospect Park in Brooklyn, aan de 'Manhattan kant', Flatbush Avenue vlak na de ereboog daar en dicht bij het Brooklyn Museum. Op zaterdagochtend is daar ook een boerenmarkt, met de nodige trucks, ze hebben zelfs af en toe een 'food truck festival' waar je je ongelukkig kan eten. Je zou er bijvoorbeeld heen kunnen gaan met de ondergrondse en dan terug lopen via de Brooklyn Bridge. Eindje lopen, maar je ziet dan weer eens een ander brokje New York.

Overigens best veilig eten bij die trucks en voedselkarretjes, daar wordt nauwgezet op toegezien.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Macy's, tja, het is - in mijn ogen - van alles wat. Ze hebben er (om maar iets te noemen) ook sportkleding van Nike. Dacht meer omdat je de andere winkels (M&M store etc) ook op je lijstje hebt staan.

Wat ik me net bedenk - is iets als de New York Pass niet iets voor jou (3 dagen met Hop On Hop Off $180, 3 dagen zonder Hop On Hop Off $160 of 7 dagen $210/$230)? Wij hebben in 2012 deze ook gehad (voor een week), je betaald er flink voor, maar je kan dan ook veel "gratis" doen. Wij hebben er toen veel plezier van gehad, omdat we hierdoor ook dingen deden die we anders nooit zouden doen. Om even te vergelijken met jouw lijstje:

Times Square
The Bronx Zoo --> deze zit er dan helaas niet bij
M&M Store & Hershey's
Hop on Hop off --> met $20 extra inclusief, anders kun je altijd nog de cruise/water taxi nemen (weet niet hoeveel deze normaal kost)
MoM --> entree twv $25
Grand Central --> audio tour twv $7
Museum of National History --> entree twv $22

Nog wat dingen die ook inclusief zijn (en die ik zelf heel leuk vond):
Empire State Building --> twv $27
Top of the Rock (Rockefeller Centre) --> twv $27
Fietsen door Central Park --> 3 u zelf huren of een tour twv $49
Food on Foot Tour --> in verschillende buurten, wel van te voren reserveren, twv $49
Metropolitan Museum of Art --> twv $25
Yankee Stadium Tour --> heette bij ons nog anders, maar erg leuk om een stadion eens te zien, twv $20
Jeroenski
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jeroenski »

Top of the Rock & fietsen door Central Park is ook erg leuk om te doen ja ;-)

En alleen naar Central Park kan prima, mooi groot park.. Lekker kijken naar hoe ze baseball/softball aan het spelen zijn enzo :)

Ik ga in Juni ook weer heen voor de 2e keer alleen! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer