Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paar vragen NY.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Salila
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Paar vragen NY.

Bericht door Salila »

Hallo allemaal,

Ik vertrek over minder dan 3 weken naar NYC voor de eerste keer en had nog een paar vraagjes.

1) Omdat ik met KLM vlieg moet ik m'n 2de koffer bijbetalen. Maar nu las ik ergens dat als je hier in NL al je 2de koffer in checkt je hem in NY als je weer vertrekt weer opnieuw moet betalen? En wat nou handiger is om je 2de koffer hier al aan te schaffen of toch maar op de terug vanuit NY?

2) Ik wil daar naar de kapper gaan(ja, serieus wil me haar laten styleren bij een Chinees zaakje) kan je dat ergens in Chinatown doen en is t te vertrouwen?

3) Hoeveel parfums kopen is normaal? (heb namelijk een waslijst en wil graag weten wat t minimun aantal is, zodat ik geen probs krijg bij de Douane).

4) Ook wil ik daar een moskee gaan bezoeken Islamic Center of Ny. Maar ik kan op google alleen t adres en telefoonnummer vinden. Terwijl ik eigenlijk hun emailadres zoek ivm wat vraagjes. Misschien dat iemand mee wil/kan zoeken?

5) En als je schoenen koopt, bijv hakken. Kan je die zonder problemen in je koffer doen? (niet dat bij terugkomst een hak eraf ligt).

6) Waar je t beste je geld om kan wisselen?

Okay dat was t volgens mij wel, alvast bedankt. Ik baal alleen dat de dollar omhoog is gegaan haha. En kan niet wachten tot t zover is :mrgreen: .

Liefs Sa.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Paar vragen NY.

Bericht door Katja »

1) Je betaalt idd per enkele reis dus je bent beter af om me 1 stuk heen te reizen. Ik heb zelf een hele grote reistas die tot bijna niets op te vouwen is voor dit soort gevallen. Maar dit jaar ga ik gewoon met een vrijwel lege koffer heen en dan moet het hopelijk allemaal passen.

2) Zover ik me kan herinneren zijn wij nooit tegen iets raars aangelopen in China Town. Of ik daar naar de kapper zou durven gaan is weer een andere vraag ;)
Vergeet niet dat je bij de kapper ook een fooi hoort te geven.

3) Zolang je niet over het maximale bedrag van invoer aanzit zul je geen problemen krijgen.

5) Als je een fatsoenlijke koffer hebt en je spullen netjes inpakt kan er niks gebeuren.

6) Het makkelijkste is om gewoon wat geld te wisselen op Schiphol (kleine coupures) zodat je wat fooien kunt geven en de rest met een creditcard te betalen. Eventueel kun je ook gewoon pinnen in Amerika. Ik zou met zo min mogelijk cash rondlopen.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Salila schreef:Hallo allemaal,
6) Waar je t beste je geld om kan wisselen?
Liefs Sa.
Goedkoopste dollars van Nederland krijg je bij Lorentz Exchange op het Damrak 31 te Amsterdam. Ligt wat verscholen tussen de toeristentoko's. Is ook ingang van een hotel. Ze hebben speciale tarieven als je besluit om kleine biljetten van 20 dollar aan te nemen. Kan geen enkel wisselkantoor tegenop!

Maar ja, of je daar echt heen wil reizen om je geld om te wisselen vraag ik me af. Anders wordt het gewoon wisselen op Schiphol of het vliegveld van New York tegen absurde tarieven.

Haal de rest gewoon met je pinpas (of creditcard als de die hebt) uit de muur in Amerika zelf. Pinkosten zijn meestal lager dan de provisie die je betaalt bij een gemiddeld wisselkantoor.
alken
Amerikafan

Bericht door alken »

Salila schreef: 5) En als je schoenen koopt, bijv hakken. Kan je die zonder problemen in je koffer doen? (niet dat bij terugkomst een hak eraf ligt).
Ik had gel inlegzolen in mijn laarzen en onze koffer is wel doorzocht geworden (stak een briefje in van de controle)maar ze staken wel min of meer terug op hun plaats.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik kan je het volgende adviseren mbt geld; ga niet met cash op zak weg. Je hebt het nergens voor nodig en je betaald alleen maar provisies hier in Nederland als je gaat wisselen. Dat is het niet waard in geval van kleine bedragen.
Pin gewoon zodra je aankomt op het vliegveld of zodra je in de stad komt. Je kunt overal pinnen in Amerika met je Nederlandse pinpas, je betaald er (meestal, hangt van de bank af) helemaal niets voor en voila...direct dollars uit de muur. Gebruik niet je creditcard voor het pinnen want dan betaal je wel weer die provisie. Je creditcard kun je wel overal gebruiken voor betalingen (kledingzaken, restaurants enz).

Wat betreft de kapper in Amerika; laatst had ik ook het idee om daar naar de kapper te gaan maar ik schrok van de prijzen (in California), die waren hoog. Ik weet niet of dat in Chinatown anders is. Ik begrijp ook niet helemaal waarom je daar naar de kapper wilt :wink:

Tja....en dat emailadres van de moskee. Ik denk niet dat je daar een antwoord op zult krijgen. Ik ken hier op het forum geen mensen die in NY een moskee gaan bezoeken (wel gaan er veel naar gospelkoren kijken!) en als jij al niet achter het emailadres kunt komen, dan wij al helemaal niet ben ik bang.
Misschien een idee; bel eens naar deze moskee of bel een andere moskee waarvan je wel contactgegevens kunt vinden en vraag of ze je verder kunnen helpen. Amerikanen zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam dus als je een vraag stelt denk ik dat men je wel wil helpen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer