Nog maar even een topic geopend voor mijn New York reis in Augustus 2010. Ik ga, zoals in eerdere topics gezegd, met mijn zus (ik dan 17 en zij 23) voor 7 nachten naar New York. Onze grootste (voor mijn grootste) droom gaat uitkomen! :dance: Nu zijn wij een scholier en een student dus we hebben niet al het geld van de wereld. Mijn zus wilde een goedkope vlucht en een goedkoop hotel. Ik wilde eigenlijk alles wel wat luxer. Nu hebben we ervoor gekozen om in een hostel te gaan aangezien ze er goede ervaringen mee had in Zweden. Ze heeft er met mijn andere zus enorm veel mensen leren kennen van over de hele wereld. We gaan dan wel voor een goede vlucht. Met een goede en betrouwbare maatschappij. Niet per sé duur maar ik denk dat DELTA AIR LINES dan een goede uitkomst biedt? Heeft men hier ervaring met een andere goede maatschappij? Dan hoor ik het graag! We kunnen vertrekken vanaf Amsterdam, Brussel, Dusseldorf en Parijs aangezien mijn zus in Parijs woont zal dus ik naar haar moeten komen of zij naar Nederland. Het is onze eerste continentale vlucht en voor mij zelfs de eerste keer dat ik in een vliegtuig stap. Heb er echt onwijs veel zin in maar graag zou ik buiten alle andere topics nog even wat advies krijgen in dit topic! :dance: Oja.. We gaan in Augustus dus waarschijnlijk kunnen we over een maand alles gaan boeken. Raden jullie het aan om zo vroeg mogelijk te boeken? Ik heb gehoord dat je dan vraag vroegboekkorting krijgt? Maar als ik bij Delta Air Lines kijk op hun website is een ticket voor mei 2010 nu goedkoper dan een ticket in juli 2010. Nog maar even wachten of toch vast boeken?
Aangezien we in een hostel gaan heb ik dus heel wat afgegoogled. Een privékamer is nog best prijzig in New York als men het vergelijkt met de hostels in Europa. Een groepskamer is daarom geen probleem. Er zijn kluisjes aanwezig en zolang ik niet op een gygantische slaapzaal lig vind ik alles goed. Twee anderen op onze kamer is geen probleem ook al ben ik duidelijk meer voor een privékamer; waar je als je 's avonds thuis komt gewoon hardop kunt praten, niet rekening met anderen hoef te houden en toch een stukje privacy meer hebt. Een goed hostel leek ons het Candy Hostel. Dit zit op W 96th Street, Upper west side. Iemand ervaring met dit hostel of met een ander hostel in New York? Het is misschien iets te ver weg van Times Square?
Kortom... Ik hoor het wel!