Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Candy Hostel in en vliegen naar New York City

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Candy Hostel in en vliegen naar New York City

Bericht door Grandu »

Hey,

Nog maar even een topic geopend voor mijn New York reis in Augustus 2010. Ik ga, zoals in eerdere topics gezegd, met mijn zus (ik dan 17 en zij 23) voor 7 nachten naar New York. Onze grootste (voor mijn grootste) droom gaat uitkomen! :dance: Nu zijn wij een scholier en een student dus we hebben niet al het geld van de wereld. Mijn zus wilde een goedkope vlucht en een goedkoop hotel. Ik wilde eigenlijk alles wel wat luxer. Nu hebben we ervoor gekozen om in een hostel te gaan aangezien ze er goede ervaringen mee had in Zweden. Ze heeft er met mijn andere zus enorm veel mensen leren kennen van over de hele wereld. We gaan dan wel voor een goede vlucht. Met een goede en betrouwbare maatschappij. Niet per sé duur maar ik denk dat DELTA AIR LINES dan een goede uitkomst biedt? Heeft men hier ervaring met een andere goede maatschappij? Dan hoor ik het graag! We kunnen vertrekken vanaf Amsterdam, Brussel, Dusseldorf en Parijs aangezien mijn zus in Parijs woont zal dus ik naar haar moeten komen of zij naar Nederland. Het is onze eerste continentale vlucht en voor mij zelfs de eerste keer dat ik in een vliegtuig stap. Heb er echt onwijs veel zin in maar graag zou ik buiten alle andere topics nog even wat advies krijgen in dit topic! :dance: Oja.. We gaan in Augustus dus waarschijnlijk kunnen we over een maand alles gaan boeken. Raden jullie het aan om zo vroeg mogelijk te boeken? Ik heb gehoord dat je dan vraag vroegboekkorting krijgt? Maar als ik bij Delta Air Lines kijk op hun website is een ticket voor mei 2010 nu goedkoper dan een ticket in juli 2010. Nog maar even wachten of toch vast boeken?

Aangezien we in een hostel gaan heb ik dus heel wat afgegoogled. Een privékamer is nog best prijzig in New York als men het vergelijkt met de hostels in Europa. Een groepskamer is daarom geen probleem. Er zijn kluisjes aanwezig en zolang ik niet op een gygantische slaapzaal lig vind ik alles goed. Twee anderen op onze kamer is geen probleem ook al ben ik duidelijk meer voor een privékamer; waar je als je 's avonds thuis komt gewoon hardop kunt praten, niet rekening met anderen hoef te houden en toch een stukje privacy meer hebt. Een goed hostel leek ons het Candy Hostel. Dit zit op W 96th Street, Upper west side. Iemand ervaring met dit hostel of met een ander hostel in New York? Het is misschien iets te ver weg van Times Square?

Kortom... Ik hoor het wel! :D
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Candy Hostel in en vliegen naar New York City

Bericht door Iris_1982 »

Ik heb vaak gezeten in het Hi Hostel op Amsterdam Avenue aan 103rd street
Grootste hostel van de US, zo schijnt.
Is erg mooi gedaan. Ik verbleef altijd op een 4-persoonskamer, weet niet of ze ook 2 persoons hebben
www.hinewyork.org
Met de metro zit je zo bij Times Square e.d. hoor. 10 minuten a kwartiertje schat ik zo.

Wat betreft vluchten: vaak komen er voor het voorjaar nog wel aanbiedingen zo rond januari e.d.
Daar kan je op wachten. Zag dat KLM nu geloof ik NY voor 480 euro aanbiedt, maar weet niet tot wanneer dat geldig is.
Delta is zeker goed, ik heb er al meerdre malen mee gevlogen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vorig jaar had connections.be begin december een sinterklaas aanbieding, tickets waren toen spotgoedkoop.
Ik zou de nieuwsbrief aanvragen dan blijf je op de hoogte van de akties.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik zie bij connections dat je in mei 2010 al voor 279 euro een ticket hebt! Wel vanaf Brussel maar wow dat is bijna 2 halen, 1 betalen :) Misschien moet ik ook eens gaan boeken.....
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

He,
Dat is dus even afwachten denk ik? :dance: Kan het voorkomen dat ik wacht tot voorjaar 2010 en dat ik dan geen goedkope vlucht kan krijgen? Nouja de vraag die eigenlijk speelt is; is het veiliger om nu te boeken of pas over een half jaar? Ik ga zeker eens op de website van Hi Hostels kijken :-D Was het er schoon en goede service?

Stel dat jullie naar New York zouden gaan in Augustus. Wanneer zouden jullie dan boeken? Ik zou zelf graag al over een paar weken boeken zodat de reis zeg maar 100% zeker is, aangezien het voor mij nu wel lang genoeg heeft geduurd om naar de VS te gaan. Dan kunnen we gaan kijken wat we gaan doen in New York etc. Maar is dit misschien af te raden of maakt het niet uit? :?:

---Mark Twain
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Is vroeg hoor
Zeker voor NY komen er zo vaak aanbiedingen voorbij, ik zou echt nog even wachten.
Je boekt nu een jaar van tevoren! Ik zou zeker wachten op minstens 1 goede aanbieding.
goeie prijzen naar NY zijn rond de 400 a 450 euro per ticket.
En soms kom je nog betere aanbiedingen tegen (zoals bij Connections).

Hi Hostel is goed schoon!
Mooie grote kluizen op de kamer voor je spullen. Leuk ontbijtcafeetje beneden. Metro is de straat oversteken naar Broadway en klaar.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Ik ga volgende maand met een vriend voor 1 week ((7 nachten) naar NY. We hebben onze vlucht in Januari geboekt bij Connections voor 328€ (Brussel-Washington Dulles-JFK NY en omgekeerd). En zoals Iris als zegt kan je nu zelfs al vluchten boeken voor volgende jaar aan 279€.

Het hotel dat we geboekt hebben is het Pod Hotel (East 51st Street). We hebben een bunkroom (stapelbed) gereserveerd aan 169$/nacht maar ze doen elke maand promoties in de zomermaanden vanaf 129$/nacht voor een kamer en de rest van het jaar zelfs voor 69$. In september vraag ik dan gewoon of ze me die promotie kunnen geven en dat mag normaal geen probleem zijn. Je moet zeker ook eens naar dit hotel kijken. Het is een vernieuwd, modern hotel een beetje zoals een hostel maar dan luxueuzer en met meer privacy. De kamers zijn wel klein maar zuiver en met een kluisje op. De shared bathrooms zijn zelfs piekfijn in orde. Lees maar eens op tripadvisor.com wat je daar vindt over het Pod Hotel. East 51st street is ook een goed locatie met op 5 minuten wandel de metro.
Wij hebben ook gekeken naar private rooms in hostels en die waren niets goedkoper dan dit hotel. Een slaapzaal is natuurlijk wel goedkoper maar dan lig je met mensen op de kamer die je niet kent. Maar het is maar wat je wil natuurlijk.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Heb nu uitgevonden dat in het Candy Hotel we een tweepersoonskamer kunnen krijgen als we per persoon 36 euro meer betalen. Heb het er wel voor over :dance: M'n zus komt vandaag naar Nederland dus dan gaan we eens even kijken hoe en wanneer we het gaan boeken. Houd jullie op de hoogte!

---Mark Twain
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Nou, dan vin dik het POD hotel nog duur eerlijk gezegd.
Ik had een gewoon luxe hotel voor (inclusief alle taxes) 136 dollar per nacht. Dan zou ik dat liever doen!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

En ik sliep in een 3*-hotel (Park Central New York) voor $96,- per nacht. Een redelijk luxe hotel 2 blokken ten zuiden van Central Park en op loopafstand van Times Square (niet dat je daar nou per se dichtbij wilt zitten :? ).
Dit hotel had ik via Priceline maar op de website kosten de kamers ook maar rond de $135,- per nacht. En dan heb je je eigen badkamer en mooie, redelijk ruime slaapkamer.
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

Precies, de mijne was ook 3 of 3.5 ster, ook via Priceline.
Ik vind het heel prettig om tussen de drukke dagen, waarin je kilometers en kilometers loopt even te kunnen uitblazen op je eigen kamer. Even douchen, even een uurtje languit op bed, en dan weer verder. Dat is me veel waard! En zeker als het zo weinig scheelt.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat is dus ook mijn punt. Ik wil zo nu en dan gewoon even privacy. Niet aan hoeven komen s avonds laat en dan stil moeten zijn omdat je kamergenoten slapen. Een gedeelde badkamer of douchehokjes aan het einde van de gang maken me dan nog niet zo erg veel uit, maar een eigen kamer vind ik zelf wel belangrijk. Mijn ouders zijn het met me eens dus hoop mijn zus snel over te halne :|

---Mark Twain
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Nou :dance: Er is eventjes IETS veranderd in de plannen. Nouja; het is een groot idee en nog niet helemaal zeker! Voorheen zouden we met de goedkoopste vlucht gaan, mijn zus en ik. In een hostel met mogelijk een gedeelde kamer en alles low-budget doen. Nu doet er me toch iets leuks voor :lol: Mijn vader kan voor zijn werk in november voor een week naar een congres gaan in New York. Hij gaat dan met een collega voor 6 nachten. Mijn ouders hebben besloten dat mijn zus en ik meemogen als we zelf een heel groot deel van onze eigen kosten betalen. Ik moet enkel vrij regelen met school een week maar ik denk zelf dat dat me wel gaat lukken met een aantal hele sterke argumenten (doe het jaar vrijwillig over; week na de proefwerkweek dus heel rustig; werk in nyc aan mijn profielwerkstuk; ...)!

Mijn vader hoeft dan enkel zijn vlucht te betalen en het congres en het hotel worden voor hem betaald. Ja; hét hotel ja. We zitten dan namelijk in het echte Hilton Hotel op the Avenue of the Americas :blink: Een kamer voor één maar de bedden schijnen tweepersoonsbedden te zijn en we vragen dan gewoon een extra bed voor iets meer... Is er al vaker over het idee gesproken maar nu is het even ''serieus'' besproken. Het gaat over november en ik heb nog geen paspoort; morgen dus even in de pauze van mijn werk direct naar het gemeentehuis om een paspoort te regelen..

Echt waar ;) Als het door gaat realiseer ik me dat ik heeeeeeeeel veel geluk heb! :shock: Het gaat er om dat m'n vader moet gaan kijken of het niet te duur voor hem/ons is en wat de mogelijkheden zijn..

---Mark Twain
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Kijk, dat is nog eens wat anders dan je moeten verheugen op iets dat pas over een jaar gaat gebeuren!!! Ik zou daar persoonlijk zowieso het geduld niet voor hebben gehad :wink:

Maar om nog even terug te komen op dat verhaal van de vlucht ("we nemen de goedkoopste, vlucht alles moet low-budget"). Tuurlijk moet je de goedkoopste vlucht nemen!! Altijd!! Dat doet iedereen!! Zo, dat is gezegd, haha..
Kijk, het maakt echt niet uit of je met British Airways vliegt, of met KLM, of met United Airlines of whatever. Ze bieden allemaal hetzelfde product van dezelfde kwaliteit. Het enige waar jij als consument op hoeft te letten is de prijs en wellicht de vluchttijden. Een vlucht vroeg in de ochtend betekent dat je heeeel vroeg je bed uit moet als je niet om de hoek van Schiphol woont (en 3 uur van te voren op de luchthaven moet zijn), en als je moet overstappen let je op of er genoeg overstaptijd is met de volgende vlucht (wat over het algemeen het geval is).
Maar verder: ga altijd voor de beste prijs!

Verder zou ik er echt geen jaar school voor overhebben, New York loopt niet weg namenlijk. Ik zou me denk ik gewoon ziekmelden op school (alleen zullen je ouders het daar vast niet mee eens zijn :wink: )

Heel leuk dat je waarschijnlijk zo snel kunt gaan! Ik hoop voor je dat het door gaat!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Haha ik doe het jaar over omdat mijn examenpunten niet goed genoeg waren :D Niet voor NYC! En een jaar kan ik ook niet wachten nee. Er is voor november een aanbieding bij de KLM ;) Handig!

---Mark Twain
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

We zitten niet in het Hilton maar in het Sherator Hotel at Times Square :o Iemand ervaring mee?

---Mark Twain
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Update: Het is zeker!!! :D Van 17 tot en met 22 november zal ik naar New York gaan. Voor het eerste in mijn leven ga ik naar het beloofde land. :dance: Ik heb vrij gekregen van school voor een week en ik ben nu al enorm aan het ''voorgenieten''. In één woord: ge-wel-dig!!!

---Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer