Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Virginia en Massachusetts te combineren?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
lonink
Amerika-ontdekker

Virginia en Massachusetts te combineren?

Bericht door lonink »

Ik heb dit forum gisteren pas ontdekt en plaats nu voor het eerst zelf een berichtje hier. Misschien handig om me even voor te stellen; Lidy, woonachtig in Utrecht. In mei / juni willen mijn vriend en ik voor de tweede keer naar de VS en we hebben het plan om dan Virginia te "doen", ook Washington te bezoeken en dan daarna nog door te rijden naar Massachusetts voor een weekje Boston en omgeving en dan vanaf Boston terug te vliegen naar NL. Qua afstanden lijkt het te kunnen maar ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die er kijk op hebben, het aan- of afraden of leuke tips hebben.

Waar moeten we heen of wat moeten we vooral overslaan? is het handig om ergens buiten Washington een leuk hotel of appartement te zoeken en van daaruit een en ander te bezoeken of is het juist de stad zelf waar we moeten gaan zitten?

Iemand nog een leuk idee voor een stop tussen Washington en Boston in? Nog goede suggesties voor hotels?

Kortom; alle informatie is welkom! :wink: Bij voorbaat dank!
lonink
Amerika-ontdekker

Re: Virginia en Massachusetts te combineren?

Bericht door lonink »

Ik kwam, al zoekende, dit tegen:
------
*Note mod (Rob)
link verwijderd, het verwijzen naar concurerende websites is niet toegestaan.
Zie de forumregels

Zomaar een plaatsje er uitgepikt; Poughkeepsie, 310 mijl van Washington en daarna nog 204 mijl te gaan naar Boston.
Die Hudsonvalley ziet er wel heel mooi uit.

Iemand die het kent?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Poughkeepsie is volgens mij niet veel bijzonders, maar de Hudson Valley is inderdaad mooi, zoals er heel wat moois ligt tussen de staten, waar je het over hebt. Ik zou als ik jullie was een rondrit samenstellen, want er ligt veel interessants tussen Virginia en Massachusetts, zowel stedelijk als natuur. Hebben jullie de afstanden al bekeken? Virginia is een aantal keren groter, dan Nederland, bijvoorbeeld, dus de staat "doen" zou heel wat tijd in beslag nemen ;). Wat zijn jullie interesses en hoeveel dagen hebben jullie precies. Laat dat weten en dan kunnen we gerichter advies geven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

We hebben ruim 3 weken de tijd en willen met een huurauto Virginia rondreizen. Dingen die we willen zien (maar ik realiseer me dat ik nog lang niet alles heb gelezen maar dit kwam ik al tegen in de boekjes): Virgina Beach, Norfolk, Williamsburg, Cahrlottesville, stukje Shanandoah NP, Mount Vernon, Washington. In Massachusetts willen we alleen Boston en omgeving doen en van daaruit terug vliegen. Het plan is om daar een dag of 5 door te brengen. We hebben dus ruim 2 weken voor Virginia.
We willen namelijk ooit nog eens apart Vermont doen en dat kan combineren met een stukje Canada.
Ik moet bekennen dat ik niet veel met de grote steden heb maar mijn vriend dus wél en dan moet je soms een compromis sluiten vandaar dat we een dag of 3 in de omgeving van Washington willen doorbrengen en natuurlijk wel een dagje de stad in zullen gaan. En de Hudsonvalley spreekt mij dan weer enorm aan. Het stadje wat ik uit had gezocht was er zomaar eentje, puur als lokatie om te overnachten. Maar natuurlijk zijn allerlei tips welkom :D
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

Oh ja; interesses....haha; ik gaf het al een beetje aan; mijn vriend houdt wel van de grote steden en ik dus niet zo maar we snuiven graag wat historie en struinen graag door oude stadjes heen, de grote huizen (zoals dat van Jefferson e.d.) vinden we allebei leuk. Maar veel autorijden vinden we ook geen probleem, als het door mooie landschappen is, is dat alleen maar genieten. Wat overnachtingen betreft, 3 jaar geleden zijn we in het diepe zuiden geweest en hebben we veel overnacht in de grote landhuizen (noem je dat niet antebellums?) die als B&B werden gebruikt, geweldig vonden we dat. Heerlijk op de veranda met een drankje en een boek. Maar beetje levendige omgeving met gezelligheid aan eettentjes en dergelijke is ook wel belangrijk als afwisseling. Dus....van alles wat eigenlijk :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In ieder geval zou ik zeggen mijn weblog te doorzoeken, over vrijwel alle plekken in Virginia, waar je het over hebt, heb ik wel wat geschreven. Ook kun je op het label "Washington" klikken en dan heel wat informatie over de stad (die heel anders is, dan andere steden) vinden. In de laatste week van maart 2006 heb ik een vriendin hier rondgeleid en ook dat kun je nalezen. Verder woont mijn zusje in de buurt van Boston en staat daar ook wel wat over in mijn blog (Newburyport is waar zij woont). Jullie kunnen met gemak twee weken in Virginia doorbrengen. Als jullie van geschiedenis en oude plaatsjes houden zit je hier goed. Vergeet ook de Eastern Shore met Chincoteague en Assateague niet, mooie natuur, en de plaatsjes St. Michael's en Eaton aan de Maryland kant van de Chesapeake Bay, langs de baai vind je ook veel state parks en prachtige natuur. Ook Annapolis is een heel leuk plaatsje in Maryland.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn afgelopen najaar in Virginia geweest, veel te kort! Volgens mij noemt Petra Great Falls National Park nog niet, prachtig vonden we dat. We hadden inderdaad veel langer in Virginia kunnen doorbrengen. We hebben Mount Vernon nog gemist, wel enorm genoten van Washington (en ook wij zijn geen stadsmensen) en van onze dag naar Shenendoah.

We hebben ook drie dagen bij Boston doorgebracht, hele leuke omgeving! Boston is een hele relaxte stad.
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

Bedankt dames! ik moet nog ff ontdekken hoe het hier op dit forum allemaal werkt (ga ook zeker je weblog bekijken Petra, leuk al die informatie! :D )en zit verder veel internet af te struinen naar alles wat er allemaal te bewonderen is. Moeilijk kiezen want je kunt niet alles tegelijk hè.
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

haha; heb een snelle blik geworpen Petra en je verhaaltje over de watervallen gelezen (waar is dat precies?) maar ik wilde daarnaast even zeggen dat ik helemaal verliefd ben op je hond; wat een leukerd zeg! :roll:
Ik ga weer verder lezen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die watervallen zijn net buiten Washington DC, zo'n half uurtje (op zijn hoogst) buiten de stad, Great Falls. En die liefde voor de hond deel ik ;).
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

Ziet er prachtig uit allemaal.
De hond lijkt op een bordercollie maar dat is hij niet hè? erg leuk! :D (ben dol op honden, wij hebben er ook twee)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: Cosmo is een Australische herder. Hij is een jaar en twee maanden oud en een heerlijk beest :). Om wat on topic te blijven, we verkennen samen heel wat natuurpaden hier in de omgeving en ik kan je verzekeren, dat Virginia heel wat mooie natuur heeft!
BostonBoy
Amerika-ontdekker

Bericht door BostonBoy »

Als je van oude grote huizen houdt dan kan ik je een dag trip naar Newport RI van harte aanbevelen. Dit is de plaats waar de rijke amerikaanse families hun mansions bouwde. De meeste zijn tegenwoordig te bezichtigen. Vanuit Boston en omgeving is het ongeveer 1,5 a 2 uur rijden. Kijk even op de volgende link om te zien wat er nogmeer te doen is;

http://www.gonewport.com/

Veel plezier

Peter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer