Ps.
Hamburgertje bij Planet Hollywood met je NY pass levert ook $10 korting op!
ja dat bedoel ik ook, het kan vrijwel overal ter wereldtoscabreeschoten schreef:Dat kun je hier in Nederland ook. Ik denk dat je (bijna) elke Hogeschool / Universiteit inlopen en "rondsnuffelen".Iris_1982 schreef: Ergens vind ik dat altijd een beetje gekke aan scholen en universiteiten: het zijn toch kwetsbare instituten met veel kinderen/jongeren en dan voelt het toch gek als je als toerist een beetje de bibliotheek in kunt lopen of langs de leslokalen kunt lopen. Maar ja....het is denk ik ook geen doen om met zoveel studenten een heel hekwerk om de campus te gaan bouwen.
Hoewel ik de Heartland Brewery een warm hart toedraag vind ik het filiaal nabij Radio City Music Hall de minste. Een betere optie is de Heartland Brewery & Chophouse (locatie 127W 43rd Street). Een nog betere en leukere optie is de Brooklyn Diner (212 West 57th Street, tussen Broadway en 7th Ave).Georgie schreef: Day 4, Tuesday 22-02
(Day 3 NY Pass)
Harlem? Is it safe for a girl with SLR camera?
Upper West Side? Zabars?
Columbia University Tour (1pm or self guided tour)
Guggenheim Museum
Central Park Zoo
More Central Park
Upper East Side
Shopping on Fifth Avenue
Dinner at Heartland Brewery at Radio City Music Hall
Er wordt nog steeds volop gewerkt in Washington Square Park. Geen reden natuurlijk om er niet naar toe te gaan, maar wellicht wel handig om dit op voorhand te weten. Kan teleurstellingen voorkomen.Georgie schreef: Day 5, Wednesday 23-02
Meatpacking District
High Line Park
Frank Gehry Building
Magnolia Bakery, 66 Perry Street (Carrie SATC building), Bleecker St
Greenwich Village
Friends Building (Bedford & Grove)
Washington Square Park & NYU
Astor Place Cube
Greene Street Buildings
Dinner at Vegetarian Paradise in Greenwich Village
Momenteel wordt er ook gewerkt aan de Brooklyn Bridge. Als ik het goed heb gezien worden de werkzaamheden gefaseerd uitgevoerd en gaan deze een aantal jaar in beslag nemen (2013/2014). De brug zit nu vooral aan de Brooklyn zijde ingepakt. Ook kunnen de meeste bekende foto's vanaf het midden van de brug niet meer worden genomen. Ik moet zeggen dat de huidige schotten die zijn geplaatst wel leuke foto’s opleveren, maar waarschijnlijk niet die foto's die jij in gedachte hebt. Een goed alternatief is de locatie tussen de brug en South Street Seaport. Vanaf die locatie kun je zowel de Brooklyn Brdige als de Manhattan Bridge in een foto vangen. Er is aan de Brooklyn zijde ook een nieuw park bijgekomen (Brooklyn Bridge Park Pier 1). Vanaf dit park heb je vrij zicht op de skyline van New York. Ook wordt er aan het Empire Fulton Ferry State Park gewerkt. Dat zal echter je planning niet raken aangezien je niet van plan was om daar naar toe te gaan.Georgie schreef: Day 6, Thursday 24-02
Check out from hostel
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
DUMBO
Williamsburg
Going back to the hostel to pick up luggage
Airport JFK, flight leaves at 21.45, dinner at JFK
Ik ben er ongeveer 2 à 2.5 uur geweest, voornamelijk om de sfeer te proeven, langs het strand te wandelen, foto's te maken en natuurlijk een hotdog bij Nathan's gegeten.Georgie schreef:Chris (of iemand anders), hoe lang zou ik daar over doen met de metro om daar te komen? En hoe lang heb je daar ongeveer nodig? Het is gesloten in de winter, dus het gaat echt om het fotograferen van de sfeer.