Jasmino schreef:Arizona schreef:Ik heb gisteravond even gekeken op de websites en het komt inderdaad aardig overeen met elkaar.
Toch denk ik dat we beide US parken gaan doen en dan daarnaast ook nog Busch Gardens. We willen gewoon alles zien, de kans is klein dat we daar nog een keer de kans voor krijgen.
Als je dan toch een extra park inlast (Busch Gardens), wil ik je nog iets ter overweging meegeven: Epcot (van Disney) in plaats van Universal Studios.
Ik sluit me helemaal aan bij deze aanbeveling. Epcot is een toppark en het leukste en mooiste park waar ik zelf tot nu toe ben geweest. Je vind er geen snelle rollercoasters, maar bijvoorbeeld wel een attractie op basis van een daadwerkelijke centrifuge waarin je dus echt langdurig positieve g-krachten ervaart. Voor zover is er geen soortgelijke attractie elders.
En het vuurwerk 's avonds mag je ook niet missen.
Overigens vind ik zelf alle parken in Disneyworld erg leuk, behalve Magic Kingdom. Met natuurlijk als topattractie de Tower of Terror in het Hollywood studios park. Maar ook Dinosaur in Animal Kingdom is erg leuk, en natuurlijk de wildlife tour in dat park. Ook de waterparken zijn top!
Mijn advies zou zijn: trek ten minste twee en een halve dag uit voor Disneyworld. Een volle dag in Epcot, een dag waarbij je de highlights van de andere parken doet, en een halvedag om lekker te relaxen in een waterpark. Een hotel in Disneyworld is echt een pre. Je kunt dan overal gratis parkeren en 's avonds naar Disney village toe.
Voor Cedar Point trouwens: na een dag heb je het park wel gezien denk ik. De meeste banen zijn niet speciaal, en eigenlijk heb je het na twee of drie ritjes in de TTD en twee ritjes in Millenium Force en Maverick dus al wel gezien. Maar de rij bij met name de TTD kan erg lang zijn en de baan staat bekend om zijn problemen. Ik heb er vorig jaar 5,5 uur (!) voor in de rij gestaan. Hij reed toen elke keer met twee of vier mensen en viel in meer dan de helft gevallen terug.
Roel.