Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

q

Bericht door Jerre »

eventjes men blog terug bovengehaald van 2011 en de eerste twee dagen konden wij best wel veel doen. Tegen 15u waren wij op het hotel nabij rockefeller center. We zijn toen nog richting Times Square gewandeld, hebben TOTR gedaan en over 5th richting Central Park gewandeld.

2e dag hadden we 's morgens ook een bezoek aan Statue of LIberty en Ellis Island. Vervolgens via het Financial District (Ground Zero, Wall St, ...) richtinb Brooklyn Bridge gewandeld. Overgestoken en nog in Brooklyn wat rond gewandeld. Het was toen al tegen vijf uur aan en hebben 's avonds een musical gedaan. One WTC was toen nog wel niet af dus we konden er niet zoveel tijd doorbrengen als de dag van vandaag. We zijn enkel eens door het museum met restanten van 9/11 gewandeld.

Afgaande op wat jij noteert in je bericht kan je er wel van uit gaan dat je planning haalbaar is :)

Verder mag je gerust men 2011 blog eens checken via de link onderaan.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Eerste keer naar New York – Het programma (dag 1 & 2)

Bericht door meyem »

Bij mij doet die link naar het 2011 blog het niet ...? >> ah, ik zie het ... er staat een 's' te veel in ...

ik vind je programma er nogal ambitieus uit zien ... zelf heb ik de eerste middag/avond nog maar weinig energie en zo'n HOHO tocht zou langs me heen gaan. Ook de 2e avond kan ik het nooit laat maken. Ellis Island en het 9/11 museum zijn 2 plekken die best impact kunnen hebben ... ik zou die avond rustig aan doen. In ieder geval niets vastleggen .... als jullie nog puf hebben voor zo'n tour, dan kun je dat ter plekke misschien regelen?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

Re: q

Bericht door magic_mono »

Beste Jerre,

dank voor de reactie.
Jerre schreef:Tegen 15u waren wij op het hotel nabij rockefeller center. We zijn toen nog richting Times Square gewandeld, hebben TOTR gedaan en over 5th richting Central Park gewandeld.
Hmm, als ik 15:00 uur in het hotel ben, lijkt een HOHO-bus me misschien niet zo'n geode optie. Afhankelijk van het weer zou TOTR misschien een betere keuze zijn. Die ligt op 10 minuten lopen van het hotel.
Jerre schreef:2e dag hadden we 's morgens ook een bezoek aan Statue of LIberty en Ellis Island. Vervolgens via het Financial District (Ground Zero, Wall St, ...) richting Brooklyn Bridge gewandeld. Overgestoken en nog in Brooklyn wat rond gewandeld. Het was toen al tegen vijf uur aan en hebben 's avonds een musical gedaan..
Een musical staat later in de week op het programma. Heb je je kaartjes vantevoren via TKTS aangeschaft?

Groeten,
Andre
magic_mono
Amerika-ontdekker

Beste Meyem,

dank voor de reactie.
meyem schreef:ik vind je programma er nogal ambitieus uit zien ... zelf heb ik de eerste middag/avond nog maar weinig energie en zo'n HOHO tocht zou langs me heen gaan.
Ambitieus? Ik vond het zelf nogal meevallen. Het is natuurlijk zo dat dit onze eerste keer in New York is, dus de adrenaline giert waarschijnlijk door ons heen. Het voordeel van een HOHO-bus is natuurlijk dat je lekker kunt zitten en alles rustig op je in kunt laten werken. Maar goed, afhankelijk van het tijdstip van arriveren in het hotel kan het programma nog gewijzigd worden. Misschien TOTR, want dat ligt dicht bij het hotel. 's Avonds hebben we trouwens niks op het programma staan.
meyem schreef:Ook de 2e avond kan ik het nooit laat maken. Ellis Island en het 9/11 museum zijn 2 plekken die best impact kunnen hebben ... ik zou die avond rustig aan doen. In ieder geval niets vastleggen .... als jullie nog puf hebben voor zo'n tour, dan kun je dat ter plekke misschien regelen?
Die tour zit bij de New York Pass. Het is me sowieso nog niet duidelijk of je dat vantevoren moet boeken of dat je gewoon heen kunt gaan en je pass kunt laten zien of scannen.

Groeten,
Andre
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Zo'n HOHO buskaart is 2 of 3 dagen geldig, toch? Ik zou daar heel economisch mee omgaan.
En je kunt ter plekke wel inschatten hoeveel energie je nog hebt .... ik heb zelf al een paar keer de fout gemaakt om op de 2e avond een show te plannen, maar ik kan dan maar zeer slecht wakker blijven .... dat is uiteraard voor iedereen anders, maar met hoe meer mensen je gaat, hoe groter de kans dat minstens eentje het niet meer trekt ....
en nogmaals, op mij hebben Ellis Island en het 9/11 museum altijd veel impact .... beide op 1 dag en ik ben dan aan wat rustigs toe ...maar inderdaad, zo'n busritje is wel lekker relaxed, denk ik
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je al eens eerder een verre reis naar het westen gemaakt? Ik zit zelf ook altijd vol energy en adrenaline als ik aankom, maar niet iedereen heeft dat. Je zit toch met 6u tijdverschil en een lange vlucht in je hoofd. Ik zou zelf overigens altijd nog wel iets gaan doen, maar wel rustig aan en niet te ver van het hotel zodat je als je echt moe wordt snel bij je hotel bent. Dat rustig zitten in een bus kan ook wel leiden tot extra vermoeidheid. Ik word persoonlijk altijd best lam in een bus of trein. Ik trek de 1e avond wel vaak door tot zeker 22u lokale tijd. Dat heeft voor het gevoel iets weg van een lange dag werken en daarna nog flink op stap gaan.
Dag 2 ben je vaak vroeg wakker en begin je ook vroeg, waardoor je 's avonds ook net nog wat eerder terug op hotel bent. Daarna begint het ritme vaak wel richting de Amerikaanse tijden te gaan.
magic_mono
Amerika-ontdekker

meyem schreef:Zo'n HOHO buskaart is 2 of 3 dagen geldig, toch? Ik zou daar heel economisch mee omgaan.
De HOHO-bus zit bij de New York Pass inbegrepen en je kunt dan 2x een rit maken.
meyem schreef:En je kunt ter plekke wel inschatten hoeveel energie je nog hebt .... ik heb zelf al een paar keer de fout gemaakt om op de 2e avond een show te plannen, maar ik kan dan maar zeer slecht wakker blijven .... dat is uiteraard voor iedereen anders, maar met hoe meer mensen je gaat, hoe groter de kans dat minstens eentje het niet meer trekt ....
Die show gaan we zeker niet op de 2e avond doen, maar wat later in de week.
meyem schreef:en nogmaals, op mij hebben Ellis Island en het 9/11 museum altijd veel impact .... beide op 1 dag en ik ben dan aan wat rustigs toe
Dat zal voor ons ongetwijfeld niet anders zijn. Daarom dacht ik dat het een goed idee zou zijn om ons 's avonds wat rond te laten varen. Maar als we dat niet meer trekken, dan verplaatsen we de cruise naar een andere "vrije" avond. Het enige lastige is dat die Harbour Lights Cruise maar 1x per dag gaat en wellicht snel uitverkocht zal zijn.

Groeten,
Andre
magic_mono
Amerika-ontdekker

Beste Paul,

dank voor de reactie.
PSVwally schreef:Heb je al eens eerder een verre reis naar het westen gemaakt? Ik zit zelf ook altijd vol energy en adrenaline als ik aankom, maar niet iedereen heeft dat. Je zit toch met 6u tijdverschil en een lange vlucht in je hoofd.
Ik heb zelf wel een paar verre reizen naar het Westen gemaakt, maar mijn reisgenoten allebei niet. Dat wordt dus inderdaad even afwachten.
PSVwally schreef:Ik zou zelf overigens altijd nog wel iets gaan doen, maar wel rustig aan en niet te ver van het hotel zodat je als je echt moe wordt snel bij je hotel bent. Dat rustig zitten in een bus kan ook wel leiden tot extra vermoeidheid. Ik word persoonlijk altijd best lam in een bus of trein.
Dat zou er dan voor pleiten om TOTR te doen i.p.v. die HOHO-bus. Ik denk dat ik de planning voor de eerste middag maar even af laat hangen van het effect van de reis.
PSVwally schreef:Ik trek de 1e avond wel vaak door tot zeker 22u lokale tijd. Dat heeft voor het gevoel iets weg van een lange dag werken en daarna nog flink op stap gaan.
Dat is inderdaad ook ons plan en ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
PSVwally schreef:Dag 2 ben je vaak vroeg wakker en begin je ook vroeg, waardoor je 's avonds ook net nog wat eerder terug op hotel bent. Daarna begint het ritme vaak wel richting de Amerikaanse tijden te gaan.
Die Harbour Lights Cruise begint om 19:00 uur en duurt een uur of 2. Dus eerder terug in het hotel gaat in dat geval niet lukken. Ik zal het eens overleggen met de rest.

Groeten,
Andre
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, ik had weer eens niet goed gelezen of dingen door elkaar gehaald ... ja, zo'n boottochtje is natuurlijk heel relaxed en ook heel leuk ... zeker doen!
Met bussen heb ik hetzelfde als Paul .... daar word ik altijd een beetje misselijk van ... heel vermoeiend eigenlijk ..
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

Ok, de thread valt stil, maar het is mij inmiddels duidelijk dat de Hop-on Hop-off Bus op de 1e dag geen goed idee is. Ik heb die dus vervangen door wat bezichtigingen in de buurt van het hotel (TOTR, Radio City Music Hall, St. Patrick's Cathedral, 5th Avenue, enz. enz.). Het voordeel is dat we net zoveel bezichtigingen kunnen doen als we op dat moment aankunnen. Dag 2 blijft ongewijzigd. Dank voor alle reacties.
magic_mono
Amerika-ontdekker

Eerste keer naar New York – Het programma (dag 3 & 4)

Geachte forumleden,

Door naar dag 3 en 4 van het programma. Reacties worden wederom meer dan op prijs gesteld. Alvast bedankt.

Dag 3.
Vandaag gaan we 's morgens en 's middags een beetje Hop-on'en en Hop-off'en in combinatie met hier en daar een beetje shoppen, mede afhankelijk van waar de bus ons brengt. 's Avonds heb ik niks ingepland aangezien ik verwacht dat we dan nergens puf meer voor hebben. Heeft iemand ervaring met en/of tips voor het gebruik van de HOHO-bus? Ik ben van plan om de New York Pass aan te schaffen, dus dat houdt in ieder geval in dat we met Big Bus gaan.

Dag 4.
Vandaag is het dus "the 4th of July". 's Avonds staat het vuurwerk op het programma. Voor de ochtend en de middag zijn we op zoek naar suggesties. Ik meen begrepen te hebben dat de winkels gesloten zijn. Ik weet niet of dat ook voor te bezichtigen "landmarks" geldt.

Groeten,
Andre
Gast

Re: Eerste keer naar New York – Het programma (dag 3 & 4)

Bericht door Gast »

Je hebt nu drie draadjes voor dezelfde reis?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

eoms schreef:Je hebt nu drie draadjes voor dezelfde reis?
Hindert toch niets?

er staan verschillende draadjes over HOHO bussen .... sommigen vinden het een prima manier om van alles te zien, anderen houden meer van zelf struinen door de stad ... ik behoor tot de laatste soort ... dan heb je veel meer 'contact' met de stad zelf .... 8)
Er wordt veel verteld tijdens zo'n bustocht .... het is wel de bedoeling dat je een tip geeft, geloof ik.

Ik kan me niet herinneren of de winkels gesloten zin op 4th of July, lang niet alles denk ik ... en attracties zeker ook niet ... maar ik zou toch alle dingen die je die dag eventueel wilt gaan bekijken, even checken ..
Ik neem aan dat je dit draadje al kent?
Wat mij altijd op nieuwe ideeen brengt is reisverhalen van anderen lezen ... Tripadvisor is voor mij een eindeloze bron van inspiratie ... en ik vind mijn blogs ook leuk om te lezen :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

wat ik leuk vond en vind:
Radio City tour
Louis Armstrong museum
Metropolitan museum
Tenement museum
rondhangen op Washington Square, trouwens, het buurtje daar links van is ontzettend leuk om rond te dwalen. (hier vind je het Friends gebouw).
Hetzelfde geldt voor mij voor Upper West .... vanaf Columbus Circle wat omhoog en heen en weer vind ik heerlijk om te doen ... (al doe ik het dan meestal van boven naar beneden ... omdat ik regelmatig op 85street logeer... heeeeeerlijke buurt)
Smorgasburg is er op zaterdag, ook leuk >>> oh, ik keek op de kalender van 2015 :mrgreen:
Kijk ook eens of een Big Apple Greeter wat voor jullie is.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

eoms schreef:Je hebt nu drie draadjes voor dezelfde reis?
Tja. Bij nader inzien had ik ook het onderwerp van Dag 1 & 2 kunnen aanpassen naar Dag 1 t/m 4. Misschien doe ik dat bij dit draadje wel. Ik ben ook niet zo heel erg geduldig en als het draadje een tijdje "droog" ligt, dan ben ik al snel geneigd om een nieuw draadje te starten. Maar ik zal dit draadje eens wat meer tijd gunnen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, LOL, had ik al in de gaten, dat je vol ongeduld op antwoorden wacht ... :lol:
Dit is toch maar een klein forum met slechts een beperkt aantal NYC gangers .... ga vooral ook op tripadvisor lezen en vragen stellen, je zult daar heel veel waardevols vinden!

Maar houd er ook rekening mee dat de meeste reisschema's de 2e dag al aan de kant gegooid worden ... je weet van tevoren nou eenmaal niet hoeveel energie je per dag hebt, of wat voor weer het is ....

wat ik handig vind: zorg dat je een beetje weet welke dingen bij elkaar in de buurt liggen en goed te combineren zijn ... en dan straks per dag eens bekijken wat je die dag zoal gaat doen, ook afhankelijk van het weer .... (je moet uiteraard wel goed bijhouden welke dingen je ABSOLUUT wil doen/zien en ook van alle dingen die al geboekt zijn ... :mrgreen: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

meyem schreef:sommigen vinden het een prima manier om van alles te zien, anderen houden meer van zelf struinen door de stad ... ik behoor tot de laatste soort ... dan heb je veel meer 'contact' met de stad zelf .... 8)
Er wordt veel verteld tijdens zo'n bustocht ....
Het komt ook een beetje doordat het onze keer in New York is. De tweede, derde, vierde, enz. keer zal het anders zijn, denk ik.
meyem schreef:het is wel de bedoeling dat je een tip geeft, geloof ik.
Dat hele tip geven gaat nog wel even een dingetje worden. Daar moet ik me nog goed in verdiepen. Kijk, bij een taxichauffeur of in een restaurant is het wel duidelijk. Maar moet je bijv. ook een gids een tip geven? En hoeveel dan?
meyem schreef:Ik neem aan dat je dit draadje al kent?
Wat mij altijd op nieuwe ideeen brengt is reisverhalen van anderen lezen ... Tripadvisor is voor mij een eindeloze bron van inspiratie ... en ik vind mijn blogs ook leuk om te lezen :mrgreen:
Dit zijn voor mij ook wel goede bronnen, maar ik hecht ook veel waarde aan de reacties en ervaringen van de lezers van dit forum.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

fooi voor een tour: 5$ is een mooi neutraal bedrag ... vind je de tour leuk, kun je altijd meer geven ... ik ben sinds mijn NYC reisjes best royaal geworden met mijn fooien ... 10$ doorsnee, maar meestal vind ik tours erg leuk en ik geef ook rustig 20$ ... mensen zijn daar best afhankelijk van...
Restaurant: in principe wordt 20% verwacht (maar let op, in sommige rekeningen zit die 20% er al bij in...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

meyem schreef:ja, LOL, had ik al in de gaten, dat je vol ongeduld op antwoorden wacht ... :lol:
Ach, laten we het er maar op houden dat ik erg enthousiast ben.
meyem schreef:Dit is toch maar een klein forum met slechts een beperkt aantal NYC gangers .... ga vooral ook op tripadvisor lezen en vragen stellen, je zult daar heel veel waardevols vinden!
Ok, dank voor de tip.
meyem schreef:Maar houd er ook rekening mee dat de meeste reisschema's de 2e dag al aan de kant gegooid worden ... je weet van tevoren nou eenmaal niet hoeveel energie je per dag hebt, of wat voor weer het is ....
Hmmm, ik ben tamelijk vasthoudend wat dat betreft.
meyem schreef:wat ik handig vind: zorg dat je een beetje weet welke dingen bij elkaar in de buurt liggen en goed te combineren zijn ... en dan straks per dag eens bekijken wat je die dag zoal gaat doen, ook afhankelijk van het weer .... (je moet uiteraard wel goed bijhouden welke dingen je ABSOLUUT wil doen/zien en ook van alle dingen die al geboekt zijn ... :mrgreen: )
Dat probeer ik inderdaad zoveel mogelijk. Maar het is voor mij ook lastig in te schatten hoe lang je met de meeste dingen "bezig" bent. Dat maakt het plannen ook zo lastig.
magic_mono
Amerika-ontdekker

meyem schreef:fooi voor een tour: 5$ is een mooi neutraal bedrag ... vind je de tour leuk, kun je altijd meer geven ... ik ben sinds mijn NYC reisjes best royaal geworden met mijn fooien ... 10$ doorsnee, maar meestal vind ik tours erg leuk en ik geef ook rustig 20$ ... mensen zijn daar best afhankelijk van...
Restaurant: in principe wordt 20% verwacht (maar let op, in sommige rekeningen zit die 20% er al bij in...)
Ok, dank voor de tips. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer