Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terug van NYC!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bambi040
Amerika-ontdekker

Terug van NYC!

Bericht door Bambi040 »

Hallo!

Ik ben nu bijna een week terug van mijn bezoekje aan NYC :) Het was superrr!
Iedereen bedankt voor de tips enzo van tevoren, en het beantwoorden van mijn vragen.
Inmiddels kan ik zelf ook wat tips geven, of in elk geval vertellen wat misschien voor een ander van pas komt.

De taxirit van JFK naar ons hotel in Chinatown/Little Italy in Manhattan kostte 45 dollar 50. (exclusief fooi)
Dat is een vastgestelde prijs.

De terugrit, met de taxi naar Newark airport was 82 dollar (exclusief fooi)

Wij hebben (vooral vanwege onverwachte blessure aan mijn voeten) veel gebruik gemaakt van de metrocard (29 dollar) waarmee we ook met de bus hebben gereisd. kan het iedereen (naast het lopen) aanraden. We kochten de kaart in een metrostation bij een apparaat (wijst zichzelf) en betaalden met creditcard (al wilde het apparaat soms wel eens weigeren).

De wachttijd voor een (prachtig) uitzicht 's avonds om 19 uur op het ESB was : nul minuten. Heerlijk.

Een echte aanrader: basketbalwedstrijd bijwonen van bv de Knicks. Was echt een leuke show en weer eens heel wat anders dan de bezienswaardigheden.
De show startte om 19.30, en we zijn ongeveer 2,5 uur binnen geweest.
De kaartjes heb ik van tevoren gekocht via stubhub, en dat ging allemaal prima.

Het hotel (Hotel Mulberry) is een ABSOLUTE AANRADER.
Mensen die een betaalbaar hotel zoeken in Manhattan, dichtbij winkeltjes, bezienswaardigheden, parkje recht voor de deur, netjes en gewoon luxe, goede grote bedden, ruime badkamer, dan zou ik zeker eens kijken naar dit hotel. prima behulpzaam personeel ook. Na uitchecken gratis bagagedepot.
Het inbegrepen ontbijtje is natuurlijk niet superluxe, maar je hoeft niet met een lege maag op pad.
(wij boekten via booking.com)

Wat we allemaal gedaan hebben deze dagen in NY:

Ontelbare eekhoorns gezien, en enkele blue jays :)
vrijheidsbeeld en immigratie museum
9-11 memorial
wallstreet
brooklyn bridge
supermarkt in Harlem bezocht
basketbalwedstrijd
ESB
Top of the rock
Entrepid schip bezocht
anderhalf uur op een hondenspeelplaats gekletst met new yorkers :)
geshopt
Times Square
Broadway
Central park (heerlijk rustig)
American Museum of Natural History (groooooot)
Bibliotheek (ook binnen)
Chrystler building
VN gebouw (was helaas dicht vanwege feestdag)
Grand Central Station (saaie winkels daar, mooi gebouw)
Bloomingdales, e.d. bezocht (niet mijn ding, vind de gewone malls leuker)
Mmmm de milkshakes van mac Donalds zijn in NY veel lekkerder dan hier ;)

Dus: mocht iemand iets willen weten over een van deze dingen, dan hoor ik het wel.

Vlucht met delta is prima bevallen, goed verzorgd, en netjes op tijd allemaal.

Groetjes!
Mel79
Amerikakenner

Re: Terug van NYC!

Bericht door Mel79 »

Krijg helemaal zin om ook weer naar NY te gaan! Zou daar ieder jaar wel heen willen! Gave stad he! Fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt! Ook een beetje goed weer gehad? Was denk ik nog wel koud he? Of net zoals hier?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Leuk te lezen dat je het naar je zin gehad hebt :thumbup:

Over 2 maandjes zitten wij er ook 5 dagen :wink:
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Jaaaaa!!!
Over 4 maanden gaan wij er ook weer 3 dagen naar toe tijdens onze reis!
Ik heb er heel veel zin in!
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij zijn ook net terug! We hebben veel dingen gedaan die jullie ook gedaan hebben en hebben ook enorm genoten. Je moet in februari een beetje geluk hebben met het weer (en dat hadden we!) maar dan is het ook wel een heerlijke tijd om te gaan. Geen wachtrijen bij bijvoorbeeld ESB en TKTS. Leuk dat jullie ook zo genoten hebben.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ik heb heel wat aan jullie schema!! alleen wil ik ook wel een keer naar het apollo theater en nog een aantal aanvullingen. en het hotel ziet er inderdaad goed uit alleen best prijzig! ik kom voor 4 nachtje s voor 800 euro vind ik best prijzig!
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

Dat vliegdekschip willen we ook doen.

Is dat de moeite?
- 2010 Riviera Maya Mexico ( 15d )
- 2012 New York City ( 6d )

Upcoming

21/08/12-04/09/12 Riviera Maya Mexico
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

even een vraagje als ik nou zo'n hop on hop off tour neem, kom ik dan langs al deze plekjes??
vrijheidsbeeld en immigratie museum
9-11 memorial
wallstreet
brooklyn bridge
ESB
Top of the rock
Entrepid schip bezocht
geshopt
Times Square
Broadway
Central park (heerlijk rustig)
American Museum of Natural History (groooooot)
Chrystler building
VN gebouw (was helaas dicht vanwege feestdag)
Grand Central Station (saaie winkels daar, mooi gebouw)
dit zijn de plekken waar ik wel naar toe zou willen.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja, maar bv de brooklyn bridge, je rijd er wel langs maar niet op. Tenminste 10 jaar geleden niet ;) daarna heb ik die bus niet meer gepakt. En het vrijheidsbeeld, de bus stopt bij Battery Park, vanaf daar kun je met de boot langs of naar het vrijheidsbeeld. Of hij langs het schip komt durf ik niet te zeggen, maar vast ook wel in de buurt. Dat geldt trouwens voor een aantal andere plekken. Ze stoppen niet overal pal voor de deur, maar wel allemaal op loopafstand.

Op Google vindt je soms ook wel antwoorden ;) http://www.newyorkpass.com/newYorkMaps.aspx
Laatst gewijzigd door Rob op 01 mar 2012, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
M@rleen
Amerika-ontdekker

Bericht door M@rleen »

Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hadden! Binnen 3w vertrekken wij ook en kijk er enorm naar uit.
Ben volop bezig een planning op te maken, en heb een paar vraagjes:
Als je zo'n metropas neemt van 29$ zit daar ook de bus in - ik vermoed dat dit "gewone" bussen zijn en niet die met open dak? Is er ergens een plannetje van de routes die deze bussen doen? Alvast bedankt
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

@ bambi040

Wij gaan ook in jullie naar NY blijven er vier dagen en vliegen dan door naar SF.
Nu is mijn vraag als je de taxi pakt hoe veel plek is er voor je bagage ? We zullen denk ik twee grotte koffers hebben en vier trolleys hand bagage.
Denk je dat dit er in past? We zijn een gez van twee vol en twee kinderen.wij hebben trouwens het SOHOTEL van 29jun t/m 02 jul voor 486 euro in China town. Lijkt me toch een mooie prijs.

Groetjes Harmse
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

M@rleen schreef:Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hadden! Binnen 3w vertrekken wij ook en kijk er enorm naar uit.
Ben volop bezig een planning op te maken, en heb een paar vraagjes:
Als je zo'n metropas neemt van 29$ zit daar ook de bus in - ik vermoed dat dit "gewone" bussen zijn en niet die met open dak? Is er ergens een plannetje van de routes die deze bussen doen? Alvast bedankt
Wij hebben net zoals de topicstarter een metropas gekocht voor $29. Daarmee kan je dus ook met de gewone bussen rijden. Voor info over de routes en welke bussen je kan nemen kan je op volgende site terecht: http://www.mta.info/
Alle info ivm prijzen, routes, dienstregelingen,... staat hier op (ook enkele plannetjes).
Wij zijn net een weekje terug van onze eerste keer New York (http://timenelisany.wordpress.com/)en ook wij hebben er van genoten. Ook wij hadden heel goed weer (5-10°C en volop zon) en dat was wel geluk hebben... In de regen of koude zou het toch net allemaal een ietsje minder leuk geweest zijn :wink:
Wij kunnen natuurlijk niet vergelijken met de andere seizoenen in New York maar het aanschuiven bij verschillende monumenten/attracties was gelukkig vrij beperkt. Enkel in het ESB deden wij er 45min over om helemaal tot boven te geraken. Dit hebben wij natuurlijk ook wel op een zaterdag(avond) gedaan. TOTR was op een maandag en daar konden we overal direct doorlopen. Dus best drukke attracties op weekdagen doen!

Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Eliza schreef:Ook wij hadden heel goed weer (5-10°C en volop zon) en dat was wel geluk hebben... In de regen of koude zou het toch net allemaal een ietsje minder leuk geweest zijn
Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!

Maar de kou kan ook wel iets hebben hoor! Mijn eerste keer NY was in de week voor kerst, het was ijskoud en aan het einde van de week zelfs een dik pak sneeuw. Levert prachtige plaatsjes op en af en toe in de Starbucks opwarmen met een warme choco heeft ook z'n charme. New York is volgens mij in alle jaargetijden leuk ;)
Bambi040
Amerika-ontdekker

Bericht door Bambi040 »

Wat leuk, al jullie reacties :)
Ik zal proberen alle vragen te beantwoorden:

- Het hotel hebben wij gebookt via bookings, en kostte ons (inclusief taxes, en 2 maal ontbijt elke dag) 652 euro in totaal voor 5 nachten voor 3 personen. Ik vind dat niet duur voor NYC , zeker niet als je de luxe bekijkt en nagaat dat je op Manhattan zit. Maar denk dat je tijdig en goed moet zoeken, en de tijd waarop je gaat verschilt enorm.

- Het weer was super! kan niet anders zeggen. Alle dagen zon, droog en een blauwe lucht (met maar af en toe een wolkje) Het was de eerste dagen iets frisser dan de dagen erna, maar koud vond ik het niet. Echt niet.

- het vliegdekschip, daar is mijn vriend op geweest. Staan veel vliegtuigen op, en je kan ook op de brug komen enzo. Hij vond het op zich wel leuk om eens gezien te hebben. Zelf ben ik er niet op geweest (dochter vond de hondenspeelplaats ernaast leuker, en ik kletstte lekker met de NY-ers daar) maar de buitenkant alleen al is indrukwekkend.
Het is wel vrij prijzig, iets van 25 dollar.

- De hop on hop off bussen zijn wij niet op geweest.
Voor die 29 dollar kun je met de metro en bussen, onbeperkt. Op bemande metroposten kun je een kaartje vragen (gratis) waar metro en bus opstaan. In sommige reisgidsen hier in NL vind je het schema ook. Veel bussen rijden van links naar rechts over het eiland, steeds dezelfde straat, erg makkelijk. Veel bushaltes zijn er. Zo was het voor ons makkelijk om van het Vn gebouw(oost op het puntje) met de bus naar het vliegdekschip te gaan (dezelfde straat, maar helemaal west). Gewoon uitproberen en anders vragen.
Als je in de bus stapt, staat er een apparaatje waar je je metrocard door moet halen, net zoals in de metro zelf.

- Op de heenweg hadden we een grotere taxi dan op de terugweg, maar in beide gevallen pastte onze bagage er ruimschoots in. (we waren met 3 personen en hadden 3 koffers/trolleys incheck bagage, en 1 trolley en enorme rugzak handbagage, kon allemaal in de achterklep)
Wanneer je op het vliegveld aankomt, staan er verschillende modellen taxi's. En wanneer je in het hotel een taxi bestelt, laat je even weten met hoeveel personen of bagage je reist.

Dat was het :)
Iedereen die nog gaat: heel heel veel plezier, en als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.

groetjes!
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Kan je wat vertelen over de supermarkt in Harlem? Was het iets speciaals of zo dat je het apart noemt? Wilma
Bambi040
Amerika-ontdekker

Bericht door Bambi040 »

Wij vinden het altijd leuk om in het buitenland een supermarkt te bezoeken, en dan dingen mee naar huis te nemen of uit te proberen die je hier niet hebt.
Dus in NY wilden we dat zeker niet overslaan.
Het eigenlijke plan was om, buiten manhattan, naar een mega supermarkt te gaan, maar uiteindelijk zijn we bij deze toch wel ruime super in harlem uitgekomen. Door de stad heen zitten kleinere supers, en ook een aantal organische, maar wij wilden wat anders, vandaar.
En deze had idd allerlei leuke afdelinging en verse vis, bakkerij enzovoort. leuke sortering van producten.
Wat wel apart was ook, was dat ze niet alleen koelingen gebruiken, maar gewoon een winkelgedeelte (redelijk groot) helemaal koelen. Dus je wandelt dat deel dus door een koelkast heen, waar men drank, zuivel en andere spullen heeft neergezet. net zo groot als een buurtsuper, dat stuk.

Ertegenover zat een BBQ restaurant wat goed schijnt te zijn, maar het was geen etenstijd voor ons toen. We hebben wel een poos aan het water gezeten, want de super lag aan de hudson.

doeidoei
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Dank je wel, ik ga het zeker opzoeken, heb je een adres voor mij, ik ben ook dol op supermarkten in amerika en was al van plan om naar de wallmart te gaan met evt, autohuur.
Wilma
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

Tx voor het antwoord op het vliegdekschip.
- 2010 Riviera Maya Mexico ( 15d )
- 2012 New York City ( 6d )

Upcoming

21/08/12-04/09/12 Riviera Maya Mexico
Bambi040
Amerika-ontdekker

Bericht door Bambi040 »

@ findolin:

Dat waren wij in eerste instantie ook van plan, met de auto een grote supermarkt aandoen, en dan verder rijden ook.
Uiteindelijk zeiden ze bij ons hotel dat de Superstore (24 uur open) van - ik geloof- wallmart in new jersey, eigenlijk vooral veel electronica was enzo. Zij raadden ons aan om bv op manhattan Trader Joe op te zoeken. Maar die vonden wij tegenvallen, klein, vooral organische spullen, en niet de dingetjes waarnaar wij op zoek waren.
Ergens op Manhattan zat iets van Amish store (weet de naam niet precies) erg goed gesorteerd met verse deli dingetjes, en ook wel veel organisch enzo, maar ook gewoon eten en drinken. Was redelijk groot, maar ook aan de prijs. We liepen er toevallig langs en zijn even binnen gelopen.
De winkel waar we in harlem heen zijn geweest, heette Fairway. Niet zo'n hele grote met brede paden, en inpak-medewerkers, en make up en electronica, zoals in films, maar wel een redelijk grote super, met een goede keuze aan spullen.
Er zal vast meer en groter te beleven zijn, maar dan moet je even goed zoeken en rodnvragen.
Het adres van deze bewuste Fairway weet ik niet meer. Het las wel bij het BBQ restaurant (dinosaur, als ik me niet vergis), aan het water, en ook in de buurt van een nachtclub 'cotton club'. Misschien dat je het zo kunt opzoeken. het metrostation was er dichtbij, en er zat ook eem mac donalds...

groetjes Ilse
meiske91
Amerika-newbie

Bericht door meiske91 »

hallo !

ik ga over 2 weekjes er heen, maar ik had een vraag wat voor tas had jij mee in het 9.11 museum?
je mag maar een bepaald grote van een tas mee las ik

groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer