Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route Noord oost USA

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
emporionelis
Amerika-ontdekker

Route Noord oost USA

Bericht door emporionelis »

Hallo iedereen,

In september gaan mijn vriendin en ik naar noord oost Amerika.
Wij vliegen 17 september vanuit Amsterdam naar Washington DC om vervolgens 2 oktober weer vanuit Boston naar Tampa te vliegen voor een weekje relaxen.

Zie hieronder onze route voor die periode:
Afbeelding

Wat wij willen weten is dus of dit haalbaar is voor 14 dagen? daarnaast zou ik willen weten of dit een goeie route is?
Ik had al naar scenic routes zitten kijken, maar die komen niet echt in onze buurt dacht ik zo.
Indien jullie tips hebben zijn die uiteraard welkom!! :thumbup:

Bij voorbaat dank voor jullie hulp :clap: :thumbup:
Afbeelding
emporionelis
Amerika-ontdekker

Re: Route Noord oost USA

Niemand?? :shock: :cry:
Afbeelding
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

De route op zich lijkt me niks mis mee, of het haalbaar is in 14 dagen vind ik wat lastig in te schatten zo. Het hangt er een beetje vanaf wat jullie allemaal willen doen en hoeveel dagen jullie overal willen verblijven. Zijn de tekstblokken de plekken waar jullie willen overnachten?

Wij hebben vorig jaar een rondje Noordoosten gedaan en hadden daar 3 weken de tijd voor. Een deel van jullie route en plaatsen hebben wij ook bezocht, misschien kun je nog wat tips halen uit ons reisverslag.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is makkelijker om advies te geven, als je aangeeft hoeveel tijd je aan verschillende plaatsen wilt besteden. Als je een beetje de tijd wilt hebben dingen te bekijken lijkt me deze route nogal ambitieus voor veertien dagen, maar alles kan natuurlijk ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Het lijkt mij erg veel in 14 dagen. Wij hebben ongeveer hetzelfde rondje (zonder Niagara) gedaan in 3 weken. Ligt er aan hoe je je vakantie wilt beleven. Wij houden er wel van om af en toe een 'relax-dag' in te lassen. WEllicht kun je nog wat info uit ons reisverslag halen.

Succes!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Ruud993
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ruud993 »

Volgens mij veel te ambitieus tenzij je 14 dagen in de auto wilt zitten. Veel plaatsen waar je doorheen komt zijn echt wel enkele dagen waard.
emporionelis
Amerika-ontdekker

Dank voor jullie reacties, helaas kan ik vrij weinig over onze planning vertellen.
Vorig jaar hadden wij alles van a tot z gepland en geboekt, wat op zich heel handig is maar wij hebben een stukje vrijheid gemist.
Dit jaar willen wij echt op de bonnefooi gaan, als wij het ergens leuk hebben dan blijven wij, bevalt het niet..? doorrijden!
Daarmee loop je de kans "ergens" iets te missen of er zelfs nooit te komen. :shock:

De tekstblokken zijn punten die wij graag zouden willen zien, om een voorbeeld te geven hoe de kaart tot stand is gekomen geef ik hier een paar voorbeelden.
  • -York en Landcaster is 1 dag, waarbij wij misschien langer in Landcaster e.o. willen blijven
  • -Landcaster - Falls was de planning om dit in 1 keer te rijden (lange rit), ik kan tot op heden weinig vinden wat er onderweg te doen/zien is
  • -Falls - Finger lakes ook in 1 rit
Dit zijn een paar voorbeelden maar misschien geef dat een goed beeld van hoe wij denken (goed of fout..?? :? )
Vorig jaar hebben wij moeiteloos LA - Grand Canyon in 1x gereden terwijl iedereen ons voor gek verklaarde (te lang, te vermoeiend etc..)
Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij liever 1 flinke rit doen dan 10 kleine. ook al blijven wij 6 weken dan zien wij nog niet alles :cry: maar het is een goede reden om nog eens terug te komen :thumbup:
Afbeelding
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij hebben dit jaar ongeveer hetzelfde rondje gemaakt (zonder Niagara Falls maar met Acadia NP) in 18 dagen, waarvan 5 dagen Washington eo en 3 dagen Boston.
Als je van Lancaster naar Niagara gaat kom je aardig dicht langs Gettysburg. Vonden wij echt de moeite waard, ook al zijn we niet van die slagveld fanaten.

Bij Finger Lakes zit je nogal aan de noordkant. Wij zaten in Ithaca waar in de buurt veel te zien is. Geen idee of dat aan de noordkant ook zo is.

Ga je naar Cape Cod een Whale Watch of ook voor andere dingen? In dat geval kun je dat net zo goed in Cape Ann doen. Kom je op weg naar Boston langs. Scheelt toch weer een eind rijden.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
emporionelis
Amerika-ontdekker

Gettysburg stond inderdaad ook op het "to do" lijstje, weet niet precies wat ik ervan moet verwachten maar het idee al dat er zo'n slag daar heeft plaatsgevonden.. :geek:

Cape Cod staat niet speciaal voor de whale watch, het is ook voor het schiereiland etc.. maar ik zag ook google streets dat Cape Ann ook wel een leuk plaatsje is, het zou iig een stuk logischer zijn wat het rijden betreft :thumbup: :wink:

Noordkant Finger lakes is een voorbeeld, wij moeten ons gaan verdiepen waar wij langs willen gaan. Ithaca raad jij iig aan? nog verder tips? :wink:
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoeveel mijl is het volgens je kaartje? In 14 dagen kun je heel wat zien en toch een flinke afstand afleggen.

Zie bijv. mijn reisverslag 2005 (herfst). Wellicht haal je er nog tips uit? Er zit ook een kaartje bij van de afgelegde route. Ik heb toen in 2 weken tijd bijna 2.000 mijl gereden en toch voldoende tijd gehad om te zien wat ik wilde zien. Verbleef zelfs 4 nachten in Lincoln, NH voor het gebied rondom the White Mountains.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
emporionelis
Amerika-ontdekker

Hoi Roland,

Wij gaan +/- 1700 mijl dus dat valt wel mee, ik heb net je verslag gelezen en er zitten echt leuke dingen tussen!! :clap:
ik heb er diverse genoteerd :wink: zoals gezegd zijn wij nu aan het kijken wat wij eventueel gaan bezoeken, maar flume gorge heb ik iig op het lijstje gezet!

Dank voor de tip
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk dat je nog wat tips opgedaan hebt. Succes met de planning. Wordt een hele mooie trip! :thumbup:

Krijg nu zelf ook weer zin om in die periode te gaan... :wink: 8)

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer