Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

daginvulling reis Vancouver - VI - Rocky Mountains

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Mariah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

daginvulling reis Vancouver - VI - Rocky Mountains

Bericht door Mariah »

Kan mijn vorige topics niet meer vinden dus bij deze een nieuwe.

Van 23 juli t/m 15 augustus aanstaande gaan we naar Canada. We hebben er zin in! Vliegtuig, overnachtingen en auto zijn geboekt, nu ben ik aan het kijken hoe we de dagen zo'n beetje kunnen gaan invullen. Oeps, dat is lastiger dan ik dacht! Ik heb veel verslagen gelezen, sites bekeken en dit forum flink door gespit maar op één of andere manier zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel mogelijkheden, zo veel informatie. Misschien kan iemand meekijken of onderstaand voorstel met dag activiteiten logisch is, zie ik iets over het hoofd? Denk ik te veel/te weinig te doen op een dag? Kortom, alle tips zijn meer dan welkom! Ik heb nog een aantal specifieke vragen, deze zet ik zo onderaan.

We zijn met 6 volwassenen (man en ik, 2 kinderen van dan 19 en 21 en hun vriend(in) van ongeveer zelfde leeftijd. De jongelui hebben er zin in om mee te wandelen en allerlei activiteiten te ondernemen maar zijn er ook niet vies van om eens lekker te luieren.
Mijn man is niet zo mobiel, met de invulling van de dagen proberen we een afwisseling te vinden. Soms een korte hike op redelijk valk terrein die we alle 6 kunnen lopen, een andere keer een meer uitdagender hike die we met z'n vijven kunnen doen.

1, Amsterdam – Vancouver aankomst 11.25
Naar hotel in Vancouver North
Supermarkt en bezoek outlet (hierna komen er geen meer tegen op onze route en tja, er moet natuurlijk geshopt worden :wink: )
2, Vancouver
Stanleypark
Familiebezoek
3, Vancouver
Downtown
Familiebezoek
4, Vancouver – Ucluelet (250 km, 5 uur auto incl boottocht a 2 uur + wachttijd voor de boot)
Reisdag met overtocht ferry – Nanaimo
Cathedral Groove, Sproat Lake (Petroglyphs) of Kennedy lake
5, Ucluelet
Een keuze maken uit de volgende wandelingen:
Tofino Tonquin trail (2,6 km), Mackenzie beach
Tussen in Schooner Cover trail (2,5 km), Rain forest trail, A en B, beiden 1 km
Ucluelet Lighthouse Loop (2,6 km), Wild Pacific trail (3 km)
6, Ucluelet - Campbell River (250 km, 1e helft kronkelige weg)
Stamps falls
Qualicum falls (1 uur)
Sproat Lake (petroglyphs) of Kennedy lake (hangt af van wat we op de heenweg gezien hebben)
Is er op het stuk tussen Parksville en Campbell River nog een leuke stop of bezienswaardigheid?
7, Campbell River – Knight Inlet Lodge
11.00 vertrek watervliegtuig. Daar programma van Knight Inlet.
8, Knidght Inlet Lodge – Campbell River
13.00 weer terug in CR met watervliegtuig
Elk PP, watervallen (2,5 km)
Suspention bridge
9, Campbell River
Wanneer we geen orca’s gezien hebben vanuit de Knight Inlet, vandaag een orcatocht (hopen dat er nog plaats is) Anders:
Strathcona PP (Paradise meadows, 4 km)
Evt trail naar Riple Rock (8 km)
10, Campbell River – Whistler (312 km, 5 uur auto incl boottocht 2 uur (+ wachttijd voor de boot)
Reisdag met stops bij
Shannon falls en Brandywine falls
Evt stop bij Squamish, vanaf 12.00 muziekbandjes.
11, Whistler
Vandaag of morgen (bij mooi weer) zipline
'Gondeltour'
Evt Flute Summit (5,5 km) of Harmony trail en Flute Summit (11 km)
Bij tijd en mooi weer evt relaxen Lost Lake
12, Whistler
Joffre Lake trail (10 km)
Anders ipv Joffre Lake bijv Decker Loop.
13, Whistler – Clearwater (425 km, 6 uur)
Reisdag met stops bij
Joffre Lakes (als we hier gisteren niet geweest zijn vandaag tot eerste meer)
Marble Canyon of Duffy Lake
14, Clearwater – Jasper (320 km, 3½ uur)
Kanoën in Dutch Lake (bij overnachting inbegrepen)
Onderweg?
15, Jasper
Maligne Road met Medicine Lake, Maligne Canyon en Maligne Lake. Met als de tijd het toe laat de Mary Schaeffer Loop (4 km) of Bald Hills (11 km).
Miette hot springs
16, Jasper
Valley of the Five lakes (5 km) of Mount Edith cavell/Path of the Glaciers)
Peyto Lake
Athabasca falls
17, Jasper – Field (250 km, hele dag)
Ice Field Parkway
Parker Ridge (2,7 km)
18, Field
Ochtend Emerald Lake
Middag raften (Kicking Horse river, Golden)
19, Field – Banff (80 km, 1½ uur)
Lake Louise
Via Bow Valley naar Banff
Onderweg???
20, Banff
Johnston Canyon, langs de watervallen
Johnston lake (rondje meer 3,4 km)
Of Lake Minnewanka (12 km)
21, Banff – Drumheller (250 km, 2½ uur)
Moraine Lake
Lake Agnes (5,5 km) evt met Planes of the six glaciers (11 km)
Einde van de middag rijden naar Drumheller.
22, Drumheller
Horseshoe canyon en Horsethief canyon
Royal Tyrrell museum
Suspention bridge
23, Drumheller – Calgary vertrek 14.45
24, dinsdag 15 aug aankomst Amsterdam 11.15

* Hebben we ergens op deze route een kans op het zien van zalmen (George Hicks, Regular falls?)? Of is het daar echt nog te vroeg voor.
* Zijn de hatchery's (Capilno bij Vancouver, Salmon bij CR) open en vrij toegankelijk in de periode dat wij er zijn? Ik kan er weinig info over vinden. En, als ze open zijn, zijn daar dan sowieso zalmen te zien?

Het is een heel verhaal geworden, bedankt voor het lezen en wie weet heb je tips of suggesties!
Mariah
hemmie
Amerika-expert

Re: daginvulling reis Vancouver - VI - Rocky Mountains

Bericht door hemmie »

Wij hebben afgelopen zomer in dezelfde periode daar gereisd, maar niet op VI geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
Toen wij er waren was het erg druk bij de stops langs de Sea to Sky Hwy, we hebben geloof ik wel de Brandywine falls in de ochtend kunnen doen, maar bij Shannon Falls was absoluut geen parkeerplaats meer dus die hebben we moeten overslaan. Kun je weinig aan veranderen, maar dan weet je alvast dat dat kan gebeuren.
Wij zijn tussen Jasper en Cleawater alleen even gestopt bij het visitor center van Mt Robson (hadden die dag ook een zieke kleuter), ik weet niet of er onderweg veel meer te doen is. Je kunt eind van de dag al wat rond jasper doen, daar kun je altijd wel je tijd volkrijgen volgens mij.
Bij dag 16 hoort Peyto Lake niet volgens mij, dat ligt juist dichter bij Field, dus die doe je op dag 17. De Sunwapta falls liggen volgens mij wel dichter bij Jasper.
Dag 19 denk ik dat je al aardig wat tijd kwijt bent voor Lake Louise en Moraine Lake, ook vanwege de drukte (wij hebben Moraine Lake niet eens kunnen doen, was vanwege drukte afgesloten). Maar evt kun je vlak voor Banff al Johnston Canyon doen.
Ik zie nu pas dat je op dag 21 alsnog Moraine Lake hebt staan, rijden jullie die dag weer terug richting lake Louise? Ziet er niet zo logisch uit op de kaart.
Terug in Texas!
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Bedankt Hemmie voor het meedenken! Ik had al zo vaak op de kaart en in maps gekeken, ik werd er blijkbaar kaart-blind van :shock:
Heb je tips bekeken en is inderdaad logischer, ik ga het aanpassen.
Mariah
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Iemand nog aanvullingen? Ik sta er open voor :)

Kan iemand me op weg helpen met de vraag over de zalm en de hatchery's?
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hallo Mariah,

De Capilano hatchery in North Vancouver is het hele jaar door open en is gratis te bezoeken, hier kan je meer info vinden: http://www.pac.dfo-mpo.gc.ca/sep-pmvs/p ... o-eng.html
http://vancouversnorthshore.com/things- ... -hatchery/

Wandel daar ook gerust wat door het park heen, prachtige omgeving. Je kan van de hatchery de rivier volgen die je dan naar de Cleveland Dam en Capilano Lake brengen.

Hopelijk heb je daar wat aan!
Ann

PS: En je kan ook altijd eens langs komen op mijn reis route beschrijving om daar misschien nog wat tips uit te halen: http://travelwestcanada.blogspot.ca/
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Dank je Ann voor de link naar de hatchery! Super handig. In de zomer de hele dag open en ook nog eens gratis, top.

Je site heb ik van A - Z gelezen. Overzichtelijk, goed bruikbaar en vol mogelijkheden, ontzettend fijn.

Mariah
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dank je wel Mariah!! Blij dat je er informatie hebt kunnen uithalen...er staat natuurlijk niet elke activiteit op die er bestaat, beetje moeilijk om dat erop te zetten. De belangrijkste plekjes staan er wel op, maar meestal geef ik hier op het forum wel meer informatie (als ik die heb tenminste) over andere bepaalde dingen. En ik weet natuurlijk ook niet alles. :wink:

Nog veel plezier met het samenstellen van de laatste details,
Ann
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Je zegt: "Wanneer we geen orca’s gezien hebben vanuit de Knight Inlet"

Voor zover ik weet zie je alleen orca's vanuit de Knight Inlet als je er minstens 3 of 4 dagen bent en de mogelijkheid hebt om die excursie te doen.
"excursions to Johnstone Strait for marine wildlife viewing - weather permitting - on the two night program this tour is difficult to fit in"

Wij waren er in 2014 met een lang(er) pakket en hebben toen deze excursie gedaan en ook orca's gezien.

Vanuit Campbell River hebben wij in 2014 ook een whalewatch excursie (van 6 uur) gedaan. Wij hebben toen geen orca's gezien. Alleen bij de dagexcursies heb je vaak garantie op het zien van walvissen/ orca's.
Laatst gewijzigd door Jessicat op 15 mar 2017, 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Jessicat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Jessicat »

Bij Clearwater:

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... umbia.html

(Wells Gray Provincial Park)
Oost-Canada '16
New York '15
Alaska & Yukon ‘15
Alaska & Canada ‘14 http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag267
VS '13 Seattle-Denver (verslag270)
VS '12 Atlanta-Boston
Canada & VS '11 West (verslag268)
New York '10
Canada '08
VS '05 West
Mariah
Amerikafan

Bericht door Mariah »

Hm, dat is even een kleine tegenvaller als we sowieso geen orca's kunnen zien vanuit de Knight Inlet. Het leek me juist zo leuk om de spanning te ervaren van 'wat gaan we zien vandaag, zullen we een orca spotten of niet?'
We zijn met 6 volwassenen, meerdere nachten verblijven in de Knigt Inlet werd me echt te gortig. Dat we er één nacht zijn lijkt me al een belevenis. Maar zonder orca's dus :( We kunnen in ieder geval onze verwachtingen vast bijstellen. Dan ga ik er over nadenken of we vast een orcatour reserveren vanuit Campbell River. Ik doe het liever pas ter plaatse, nog eens wikken en wegen.

Mariah
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer