Ik en mijn vrouwtje zijn aan het kijken om een reis naar West Canada te maken. We hebben helemaal nog nooit zo'n verre reis gemaakt (behalve in de Caribbean op een resort) maar zijn desondanks best "avontuurlijk" ingesteld en zijn gek op mooie natuur. Zeker in verband met de Werelddeal weken van KLM is het erg interessant geworden om te gaan kijken hoe ver we komen. We hebben niet een heel breed budget, dus zijn wat opties aan het overwegen. We denken dat het het beste is, om kosten uit te sparen, om te vliegen en een auto te huren i.p.v. een kant en klare reis te boeken. Een camper valt denken we duurder uit. We hebben er totaal geen kijk op dus als dat niet zo is, horen we dat ook graag

Met de Werelddeal weken maakt het niet uit of je naar Calgary vliegt en terug uit bijv. Vancouver, of andersom. Dat is een optie die we wel zien zitten, zodat je daardoor meer tijd over houdt om van het land te zien zonder een "rondje" te moeten maken in een korte tijd. We zijn van plan tussen de 15 en 22 dagen te gaan.
Maar we hebben nog wel veel vragen. We weten bijvoorbeeld niet of het te doen is om met een auto te gaan en of we wel gewoon hotels en motels kunnen vinden voor een schappelijke prijs. Zelf denk ik dat het best te doen is en durf ik de gok wel te nemen, maar wellicht zijn er hier ervaringsdeskundigen die dit beter weten. We denken dat we voor c.a. 17 dagen best ver moeten komen met een euro of 2.000 - 2.500, uiteraard exclusief vlucht en autohuur. Dus dat bedrag puur uitgeven aan overnachtingen, benzine, eten en drinken en vooral excursies en dingen zien. Dingen die we heel graag willen zien zijn orca's, waarvoor we dus waarschijnlijk ook Vancouver Island moeten meepakken, dat zal dan ten koste gaan van 1 of 2 dagen in de "rockies". Maar wellicht kunnen jullie ons een beetje op weg helpen over wat een goede route zou zijn, want daar zijn we ook nog niet echt over uit. Er schijnt daar zoveel moois te zien te zijn dat we keuzes moeten maken. Bovendien: is eind mei/begin juni 2013 een goed seizoen om te gaan, of is er dan nog veel sneeuwval/gesloten wegen? Ik lees dat hier en daar maar heb niet gekeken naar welke periodes dat nog geldt..
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring!