Ik plaatste dit berichtje eerder in het Midwest forum, maar eigenlijk betreft mijn vraag ook regio's buiten de Midwest, vandaar plaats ik het nu (wat aangepast) hier...

Van 23 juni tot 15 juli ga ik voor de eerste maal naar Amerika. Ik ga er vrienden bezoeken in Topeka, Kansas. Met hen ga ik een klein weekje richting Las Vegas (vanaf 6 juli), om van daaruit de Grand Canyon en eventueel ook andere NP's te bezoeken (afhankelijk van de tijd die we hebben en ons budget mbt autohuur en verblijfplaatsen).
Tussen 25 juni en 4 juli zou ik graag ook nog wat andere dingen gaan bezichtigen. Eventueel zouden andere vrienden die niet meegaan naar Las Vegas mij wel eens een dagje of twee naar Chicago en/of Kansas City kunnen vergezellen, maar daarmee is mijn tijd nog niet gevuld, en ik zou liefst zoveel mogelijk profiteren van mijn verblijf in Amerika om zoveel mogelijk van het land te zien. Ik ben echter als 22-jarige vrouw alleen daar, en heb nog helemaal geen ervaring met Amerika, dus is dit toch wel heel erg spannend voor mij. Ik heb ook nog nooit echt alleen gereisd.
Meer concreet ben ik dus op zoek naar een uitstap van enkele dagen (niet langer dan 5 a 6) die ik kan doen in of vanuit Kansas. Ik ben vooral geïnteresseerd in plaatsen waar veel te bezichtigen is (zowel natuur als cultuur, al boeien musea mij vaak niet echt) en waar ik mij in mijn eentje kan bezighouden en veilig voelen. Hoe ik er geraak maakt mij niet zoveel uit, zolang ik er maar geraak (vliegtuig, trein, bus) voor max 400 euro (heen/terug) en liefst met een reisduur onder 12uur.
Hier enkele dingen waar ik aan gedacht had:
- Enkele dagen San Francisco (dit is mijn eerste keus), aangezien ik op dit forum al enkele malen gezien heb dat dit zeer goed te doen is als vrouw alleen. De vluchten vanuit Kansas zijn echter redelijk duur (tenzij dit nog zal veranderen)...
- Enkele dagen LA, maar heb al enkele malen gelezen dat dit nogal overrated is, en niet zo veilig om alleen te doen.
- Enkele dagen New York, maar zou ook redelijk duur uitkomen, en is misschien gemakkelijker om later eens te doen vanuit België als citytrip met vrienden dan.
- Enkele dagen Florida, maar lijkt mij leuker om met vrienden te doen...
- Mij aansluiten bij een groepsreis in Amerika, maar deze duren vaak te lang volgens de tijd die ik daar heb, of vallen niet op juiste datums. Bovendien gaan deze die mij het meest interesseren vaak via Las Vegas of Grand Canyon, wat ik al ga doen met mijn vrienden (steden bezoeken zijn voor hen geen optie, zij beschrijven zich als echte 'relaxte Kansans' en houden niet zo van de drukte van de steden - Las Vegas sprak hen wel aan door het uitgaansleven en omdat het iets heel speciaal is, en omdat we van daaruit naar de GC kunnen)
- Iets meer in de buurt van Topeka/Kansas City
Ik ben alleen en onder 25, dus een auto huren zie ik niet zitten, en overnachten zou ik liefst doen in een hostel ( --> kost zo laag mogelijk houden, en eventueel andere reizigers ontmoeten)
Leuke ideetjes en tips zijn dus zeker welkom!

Alvast heel erg bedankt!