Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste kennismaking Canada: Vancouver/Whistler

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bartdierckx
Amerikafan

Eerste kennismaking Canada: Vancouver/Whistler

Bericht door bartdierckx »

Hallo :)

Ik heb samen met mijn vriendin reeds eerder enkele roadtrips en citytrips door Amerika gemaakt. Dit jaar gaan we het iets anders doen. We willen zeer graag naar Chicago in de periode juni 2015. Dit zou een relatief korte city trip zijn en dus willen we deze mogelijk verlengen door nog 'even' door te vliegen naar Vancouver.

Bedoeling om naast Chicago al een eerste indruk van Canada te krijgen (waar we ongetwijfeld later meer tijd voor moeten vrijmaken). Initieel wou ik Vancouver Island wat ontdekken maar ik twijfel nog wat. Wil meer de alpine walks/glacier lakes en dergelijke.

Daarom idee om stad Vancouver te ontdekken en nadien Whistler (en omgeving) er nog bij te doen in ongeveer een week. Wat denken jullie hiervan?

Trip zou er bijvoorbeeld zo kunnen uitzien.
Dag 1: Aankomst in Vancouver na vlucht vanuit Chicago
Eerste bezoek aan stad
Dag 2: Vancouver
Stanley Park fietstocht
Verdere ontdekking van de stad
Dag 3: Vancouver - Whistler
Capilano Suspension Bridge Park
Shannon Falls
Brandywine Falls
Dag 4: Whistler
Peak to Peak Gondola
Alpine wandelingen
Dag 5: Whistler
Joffre Lakes
Andere activiteit rond Whistler (kayak of zipline of ...)
Dag 6: Whistler - Vancouver

Wat denken jullie hiervan? Ergensn nog een extra dag? Walvissen hebben we al meerdere keren gezien bij onze vorige reizen. Orca's zou ik zeer graag zien maar vanuit Vancouver zelf is dit mogelijk niet de beste startplaats?

In een ideale wereld zouden we een volledige roadtrip daar doen, maar dat zit er momenteel nog niet in. Via deze manier hoop ik al een kleine voorproever van Canada mee te pikken. Bijkomende tips of aanraders verneem ik graag.

Bedankt!
Laatst gewijzigd door bartdierckx op 06 jan 2015, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Eerste kenniskmaking Canada: Vancouver

Bericht door Tipsy_1 »

Leuk idee maar twee bedenkingen:
- je zit wel meer in Whistler dan in Vancouver. Ik weet niet hoe laat je vlucht aankomt maar je hebt maar 1,5 dag voor Vancouver?
Is mijn favoriete stad ever trouwens :thumbup:

- als het je meer om "het Canada gevoel" (natuur, bergen) te doen is dan om stadsbezoek is een optie ook naar Calgary vliegen? Calgary zelf vonden wij niet echt de moeite maar je bent van daar enorm snel in Banff, Yoho, Icefields Parkway,... met andere woorden ipv een bezoek Whistler + Vancouver zou je ook voor de Rockies kunnen opteren? Het is maar wat je wil natuurlijk?
bartdierckx
Amerikafan

Re: Eerste kenniskmaking Canada: Vancouver

Afhankelijk van de vluchttijden zou ik inderdaad mogelijk nog een extra dag Vancouver nemen. Aangezien het uw favoriete stad is, wat zijn zoal de must sees?
Toen ik aan het opzoeken was vond ik dat er rond Whistler enorm veel leuke en mooie dingen waren daarom dat we dat ook als uitgangspunt nemen.

Van Calgary, nog niet over nagedacht. Ik zal eens wat opzoeken :)
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Eerste kenniskmaking Canada: Vancouver/Whistler

Bericht door Tipsy_1 »

In Vancouver zijn de zoo (aquarium) en Stanley park (rondfietsen met bvb een tandem), en gewoon rondwandelen in de prachtige stad de echte musts.
Verder is ook het gebied rondom canada place heel leuk (sea planes en zeehondjes kijken) - wij deden zo een trip met een sea plan, ook heel bijzonder!!!
zie ons reisverslag van 2004 en 2012 via de link hieronder
je kan ook veel uitstappen maken vanuit Vancouver, naar Whistler, Sea to sky, de watervallen die je noemt, er zijn ook twee "hangbruggen" die je kan bezoeken,... Maar deze kunnen naar mijn mening niet tippen aan de natuur die je kan zien in de Rocky Mountains (hoewel ik nog geen "bergwandelingen" gemaakt heb in Whistler - dat is vast ook prachtig!)
bartdierckx
Amerikafan

Re: Eerste kenniskmaking Canada: Vancouver/Whistler

Genoteerd :) Bedankt voor de info! Jullie reisverslagen had ik al met veel interesse gelezen :)

Nog iemand anders die wat input kan geven?
Afbeelding
bartdierckx
Amerikafan

Re: Eerste kennismaking Canada: Vancouver/Whistler

Ik ben ondertussen ook is wat gaan opzoeken over omgeving Calgary en dat ziet er inderdaad ook prachtig uit :)
Ben nu aan het twijfelen tussen volgende opties:
1) Chicago & omgeving Vancouver - Whistler
2) Chicago & omgeving Canadian Rockies
3) Trip van Vancouver naar Calgary

We hebben wel maar ongeveer 11 dagen verlof die we kunnen spenderen. Ik heb al een heel voorlopige versie gemaakt van wat de reis zou kunnen zijn, rekening houdende met optie 3. Graag zou ik veel meer tijd besteden in Canada, maar voorlopig zit ik vast aan ongeveer 11 dagen die ik er kan zijn. Daarom de vraag of onderstaande haalbaar is of toch beter de opsplitsing te maken?

Dag 1: Brussel – Vancouver
Vlucht
Dag 2: Vancouver
Vancouver centrum wandeling (oa Gastown)
Vancouver Lookout Tower
Dag 3: Vancouver
Stanley Park fietstocht (+ Prospect point)
Canada place
Dag 4: Vancouver – Whistler
Capilano Suspension Bridge Park
Porteau Cove Provincial Park
Shannon Falls
Brandywine Falls
Dag 5: Whistler
Peak to Peak Gondola (alpine wandeling)
Dag 6: Whistler – Kamloops
Joffre Lakes (lower, middle, upper)
Dag 7: Kamloops – Jasper
Mount Robson