Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dwars door Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
JA88
Amerika-newbie

Dwars door Amerika

Bericht door JA88 »

Op dit moment zijn mijn vriendin en ik ons aan het oriënteren op een reis dwars door Amerika. Nu barst ik op dit moment natuurlijk van de vragen. Informatie is er in overvloed en ik heb al flink wat gelezen de laatste weken over hoe en wat. Maar juist die overvloed zorgt zo nu en dan nog wel eens voor onduidelijkheid, maar daarover later meer.

De reis zal plaats moeten gaan vinden na de zomer van 2015, oktober/november gok ik zo. We zijn begonnen met het maken van een lijst van plaatsen die we willen zien en dingen die we willen gaan doen. Dit is een mooie lange lijst geworden, maar als ik deze punten uitzet op een kaart dan zie ik de al flink wat problemen, zowel qua tijd (hoewel het nog niet helemaal duidelijk is hoe lang wij heen kunnen, gok een week of 7) en logistiek (afstanden). Wat uiteraard weer met elkaar verband houdt.

Afbeelding

Eigenlijk zijn dit drie reizen. Het noordoosten, het zuiden en het zuidwesten. Ik ben wel zo realistisch om te zien dat Yellowstone en Mount Rushmore nooit in de reis gaan passen, zij zullen waarschijnlijk niet bezocht kunnen worden. Maar drie reizen gaat niet gebeuren. Als we daar zijn dan moet het gebeuren, toch zal er nog het één ander af moeten vallen. Nu zou het mijns inziens een idee kunnen zijn om tussendoor ook nog te vliegen om zo tijd te besparen.

Hoe makkelijk is het om naar Toronto te vliegen (daar de reis te beginnen) en dan met de auto af te zakken naar Washington om vanaf daar naar Orlando te vliegen. Vanuit Orlando zouden we dan Florida kunnen bezoeken (plus de Bahama's) en dan met de auto naar New Orleans. Vanuit daar zouden we dan kunnen vliegen naar bijvoorbeeld Albuquerque.

Nu vraag ik mij een aantal zaken af. Is het mogelijk om in Canada een auto te huren en deze in Washington staan te laten? Heb hier wel het één en ander over gevonden en het zou mogelijk kunnen zijn. Maar hoe makkelijk gaat zoiets? Ik kan me voorstellen dat de prijs van zo'n autohuur dan flink stijgt. Verder zou ik voor de vakantie niet al teveel willen plannen vooraf, maar de eerste (pak 'm beet) week tot aan Washington zou ik dit nog wel willen doen. Hoe eenvoudig is het in Amerika om tickets voor een vliegtuig te kopen? Kan ik zo naar een vliegveld toe rijden, mijn auto inleveren en eenvoudig een ticket kopen?

Ook andere ideeën over hoe de reis in te plannen zijn natuurlijk van harte welkom! Heb onder meer gelezen dat het goedkoper zou zijn om van west naar oost te reizen. Maar de opbouw van de reis van oost naar west spreekt mij persoonlijk meer aan.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Dwars door Amerika

Bericht door PSVwally »

Ik zou in ieder geval niet de auto huren in Toronto en inleveren in Washington. Ik zou dan wrs naar Boston, NY of Washington vliegen. Daar de auto huren. Dan (even niet routespecifiek) het noordoost rondje maken incl. Canada en dan de auto weer in Amerika inleveren en vliegen naar Orlando. Daar evt opnieuw een auto huren en je rondje Florida doen.

Met 7 weken zou je inderdaad een mooie tour kunnen maken, maar ik zou het dan wel indelen op 2 gebieden en niet 3 of 4. Dus of OOST en WEST of OOST en FLORIDA.
Specifiek oost en west zou je makkelijk beide gebieden met highlights al 3.5 week aan elke kant kunnen blijven. In principe zou de westkant mij persoonlijk al 7 weken kunnen boeien.

Voor Yellowstone ben je met Oktober/ November sowieso vrij laat.

Er is ergens op dit forum (ik kan het zo even niet vinden) een Blog van een stel dat meer dan 80 dagen rond heeft getrokken. Daar kun je misschien veel informatie uit verkrijgen.
JA88
Amerika-newbie

Bericht door JA88 »

Hartelijk dank Wally. Dat zou inderdaad geen gek idee zijn. Beginnen in Washington en dan via Gettysburg en misschien Philadelphia naar Toronto om uiteindelijk dat gedeelte in New York af te sluiten.

Het westelijk gebied van Amerika is inderdaad bijzonder, daar zal inderdaad het zwaartepunt van de reis liggen. Geloof zo dat iemand zich daar zeven weken kan vermaken, maar voor mij hoeft het niet zo lang te duren.

Ik zal even zoeken naar dat blog van die mensen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb het al gevonden,forumlid Sifaka trok 89 dagen door amerika http://goingusa2011.blogspot.co.at/

Even als Moderator, het is niet de bedoeling om hele berichten te quoten. Vooral niet als het om het bovenstaande bericht gaat.
Quote verwijderd.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wat leuk dat onze blog wordt doorgegeven hier :) We krijgen gemiddeld nog dagelijks pageviews via dit forum en ik kijk hier nog regelmatig op omdat het land en een nieuwe reis ons nog zo interesseren!

Wij zijn inderdaad 89 dagen in Amerika geweest en gingen 'pas' op 6 oktober in dat jaar. Wij hebben heel veel geluk gehad qua weer... voor hetzelfde geldt heb je heel veel regen, sneeuw of ander rotweer. Ik zou daarom dan ook aanraden om zo vroeg mogelijk te vertrekken na de zomer. (eind augustus? begin september?)

Op dit forum heb ik ook een heel uitgebreid bericht over budgetten en prijzen... ik denk voor jullie ook erg handig om eens door te nemen. Dan zie je ook het verschil tussen oost en west van onze reis (oost veel meer steden aangedaan, west meer in de natuur).

wb je reis... in 7 weken (bijna 50 dagen) zou ik me vooral op het westen richten. Gezien de periode dat je wilt gaan... hou er rekening mee dat sommige passen en wegen al gesloten zijn, afhankelijk van het weer ook. (bijv. Tioga Pass). Wij vonden Florida heerlijk maar daar zou ik niet voor naar Amerika gaan als je moet kiezen tussen bepaalde gebieden/regio's. Staten zoals Tennessee en Louisiana zijn ook echt schitterend en geven een heel ander Amerika weer. Noordoosten (Boston bijv.) zijn we niet geweest maar lijkt me heel mooi maar dan wel in de zomer. Noordwesten lijkt ons ook schitterend maar ook hier zijn we niet geweest... in de aangegeven tijd van het jaar lijkt me dat trouwens ook niet echt optimaal qua reistijd.

Mocht je gerichte vragen hebben hoor ik het graag :)

Gr.
Dave
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
JA88
Amerika-newbie

Bericht door JA88 »

Bedankt voor de informatie. Zal je blog eens goed doorlezen en me nog eens goed oriënteren op wat ik allemaal wil doen en zien.

Ik zag dat jullie hier en daar ook gekampeerd hebben. Hadden jullie zelf een tent gekocht? Of was dat via een soort rent-a-tent-principe. En wat is je advies voor wat betreft het van tevoren boeken van de slaapplekken. Is dit een must? Of niet puur noodzakelijk. Kan me voorstellen dat het voor de Nationale Parken misschien wel noodzakelijk is in bepaalde periodes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een tent kun je ter plekke kopen. Dat is veel goedkoper dan er een te huren. Er zijn ook mensen die een tent meenemen maar je moet kijken of dat past binnen de bagagerestricties. Er extra voor betalen loont waarschijnlijk niet.
Kijk voor rondreizen met een tent eens in de verslagen van Ellyen Saskia.
In oktober/november zul je niet hoeven te reserveren, zeker geen campings, maar wellicht wel andere accommodatie in de parken in de weekenden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de beschikbaarheid in de Grand Canyon in oktober op http://www.grandcanyonlodges.com om te zien wat de mogelijkheden zijn. Je krijgt dan ook een idee van de prijzen. Ik kan me voorstellen dat het rondom Moab in die periode in de weekenden ook wel druk kan zijn.

Marianne
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Waarom wil je op Toronto vliegen en dan naar Amerika rijden? Enkel om Niagara te bezoeken? Reken het even door (een Canadese auto in Amerika inleveren gaat ongetwijfeld de nodige kosten opleveren). Misschien is vliegen op Detroit een optie en dan "om" Lake Erie heen rijden. Of vanuit Boston en dan Niagara later in de route meenemen. Eerlijk gezegd zou ik het Noord Oosten een paar maanden eerder pakken (september) en hopen op een Indian Summer. Oktober / november zou ik die omgeving mijden en meer richten op de zuidelijker delen. Tweede helft november kan het weer je daar flink opbreken.

Waarom stoppen in Washington? North en South Carolina, Alabama, Tennessee hebben ook genoeg te bieden.
JA88
Amerika-newbie

Bericht door JA88 »

Bedankt voor alle informatie. Ik zal me eens goed gaan oriënteren op een mooie route. Het is goed mogelijk dat we het verblijf daar op kunnen rekken naar zo'n zestig à zeventig dagen. Het is dan ook nog mogelijk om vanaf Washington via New York naar Toronto te gaan, dan naar Chicago en vanaf daar richting San Francisco. Dat zou in twee maanden tijd te doen moeten zijn. De pak 'm beet twee weken die dan mogelijk nog resten zou ik dan in Florida willen verblijven (vlucht van LA naar Orlando bijvoorbeeld).

Ik zal binnenkort eens een route uitstippelen en die hier dan plaatsen. Mogen jullie erop schieten en vertellen wat ik beter en anders kan doen.

Overigens, nog tips voor het uitstippelen van zo'n route? Sites, zaken waar ik rekening mee moet houden. Op de website van Tioga Tours staat bijvoorbeeld een mooie routeplanner, maar er zullen ongetwijfeld meer van dit soort sites zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer