Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning/ dagindeling in LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SRings
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Planning/ dagindeling in LA

Bericht door SRings »

Ik weet dat hier al meerdere (veel) vragen over gekomen zijn en daar heb ik ook al een en ander meegelezen, maar ik kom er toch nog steeds niet zo goed uit. Vooral LA blijft voor ons een wat moeilijke puzzel bij het maken van een roadbook... Ik ga in mei met mijn vriend voor het eerste 3 weken rondreizen in Amerika.

We vliegen naar LA en blijven daar de eerste 3 nachten. Dit betekent dat we 2,5 dag te besteden hebben, waarvan we 1 dag naar Universal Studio's willen gaan. Ik heb al vaak gezien dat LA relatief wat kan tegenvallen, dus daar zijn we op voorbereid. We willen in de tijd die we hebben echter toch een goede indruk krijgen van de stad en haar grootste bezienswaardigheden/ mooiste plekjes.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Ons idee was om op de dag van aankomst in ieder geval al een wandeling te maken over Hollywood Boulevard en de Walk of Fame. Ons hotel is namelijk Hollywood Orchid Suites en dit zou op loopafstand van elkaar zijn.
Daarna hebben we een volledige dag. Hierin willen we sowieso Beverly Hills, Rodeo Drive, evt Sunset Strip en het Hollywood Sign willen zien. Ook willen we ergens een bezoekje brengen aan Venice Beach. Wat is er mogelijk op één dag en op welke manier kunnen wij dit het beste plannen, qua afstanden etc? Is Mulholland Drive route rijden ook een aanrader en hoe lang duurt dit?

Bedankt alvast voor het meedenken! :thumbup:
2017: rondreis Westkust
2019: New York
Danny360
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Planning/ dagindeling in LA

Bericht door Danny360 »

Hebben jullie in LA al beschikking over een huurauto? Of gaan jullie met een camper?
Wij doen waarschijnlijk hetzelfde rondje met een camper, maar huren voor LA speciaal 1 dag een auto zodat we zoveel mogelijk kunnen zien en niet afhankelijk zijn van OV/Camper (lastig parkeren etc)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik kan eigenlijk maar 1 gouden tip geven als je LA wilt ontdekken: skip de zogezegde touristische highlights en ga daadwerkelijk de mooie en toffe plekjes van de stad verkennen. Deze twee zijn nadrukkelijk niet hetzelfde imo. Ook zou ik met effectief 2 dagen in de stad het pretpark skippen, tenzij het een absolute must voor je is (kan ik me niet goed voorstellen, maar die mensen zijn er :wink: ).

Bezoek Hollywood Blvd op de avond van aankomst. Je kunt er terecht voor een korte wandeling en een hapje te eten (al kan ik betere plekken bedenken :wink: ). Verwacht er niet teveel van, maar ik begrijp dat je het even gezien wilt hebben, en door er te starten heb je de volgende twee dagen je handen vrij om de 'echte' stad te gaan bekijken.

Begin bv op dag 2 met een ontbijtje bij 1 van de zaakjes op Melrose Ave of Sunset Ave of bij The Grove (waar de farmersmarket is). Rij dan door naar de kust en bezoek Venice Beach. Skip vooral Abbot Kinney Blvd niet, met alle leuke winkeltjes, restaurantjes etc. Maak een wandeling over de boulevard. Er is altijd wel wat te zien. Tegen het einde van de middag zou je verschillende dingen kunnen doen, bv een bezoek brengen aan de Getty Center (groot mooi museum met tevens een waanzinnig uitzicht over de stad, bezoek niet het hele museum, je kunt ook 1 of 2 exposities bekijken en een drankje doen op het terras), of ga naar Malibu Beach voor de zonsondergang op het strand of een cocktail in een tent aan zee. Tot slot kun je je dag ook afsluiten in Santa Monica, er zijn daar veel leuke restaurantjes en de pier natuurlijk.

Dag 2 zou je kunnen starten in Griffith Park, bij de Observatory heb je uitzicht over de stad en op het Hollywood Sign. De observatory zelf is volgens mij op maandag gesloten. Rij dan door naar Downtown LA, het historische district. Er is hier erg veel te doen en te zien. Zoek op het web wat je het meest aanspreekt. Genoeg leuke lunchzaakjes ook daar. Sluit dan vervolgens af in 1 van de hippe restaurants op Sunset Blvd. Mocht je nog tijd overhebben tussendoor, dan kun je met de auto altijd een rit maken door een wijk in de stad. Wij hebben door diverse wijken gereden met onze huurauto, bv door Beverly Hills of over Mulholland Drive.
SRings
Amerika-ontdekker

Bericht door SRings »

Wij gaan inderdaad meteen bij aankomst onze huurauto ophalen, zodat we hier in de stad al optimaal gebruik van kunnen maken.

Super bedankt voor het uitgebreide voorstel, het lijkt alsof hier alle bezienswaardigheden wel in terugkomen, maar toch klinkt het heel relax ;-)
Alleen is Universal Studio's voor ons eigenlijk wel een must... Dus we zullen dan keuzes moeten maken wat we op die enkele dag wel/niet willen doen.

We vliegen na 3,5 week overigens ook terug vanuit LA, dus zouden mogelijk op de voorlaatste en laatste dag nog iets extra's kunnen meepikken (hiermee bedoel ik: we rijden donderdag 1 juni van Pismo Beach naar LA en vliegen vrijdag 2 juni naar huis)
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Wij zaten ook in Orchid Suites. Vanaf het hotel loop je zo de walk of fame op. Ideaal. Wij vonden het juist wel erg leuk om hier een poosje over heen te slenteren. Wij hebben daar gegeten bij Mel's Drive Inn. Leuk restaurant in jaren '60 stijl.
De volgende dag zijn we een stukje door Beverly Hills gereden, Rodeo Drive bezocht en vervolgens naar Monica Beach en Venice Beach gereden. Op die manier krijg je de dag wel vol want vooral in MB en VB kun je je wel een aantal uren vermaken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hadden 2,5 dag LA, en daarna nog een dag Disney, en ik vond juist de bijna volle dag die we downtown doorbrachten 1 van de hoogtepunten. Veel te zien, erg boeiend.
Wij deden ook onze eerste dag direct na aankomst Hollywood en daarna nog over Rodeo Drive en door Beverly hills gereden. Vond ik allemaal niet super. Griffith Observatory is ook zeker de moeite waard, vooral voor het uitzicht.
Terug in Texas!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 2 zou je kunnen starten in Griffith Park, bij de Observatory heb je uitzicht over de stad en op het Hollywood Sign.
In de ochtend hangt er vaak nog een waas over de stad. Ik ben er inmiddels 3x geweest en m.i. is de beste tijd 's middags en/of rond zonsondergang. Je hebt vanaf hier ook een prima uitzicht op het Hollywoodsign. 'S avonds is het wel altijd wat drukker en je zal langs de berg moeten parkeren en een stuk terug omhoog lopen.

Vergis je niet in afstanden in en rond LA. Santa Monica - downtown is al zo'n 25km. Dat soort afstanden tussen bezienswaardigheden zorgen er bij velen voor dat LA niet als een hechte gezellige stad aanvoelt. Maar het heeft zeler heel veel te bieden. Ik zal proberen deze week mn la blog eens te updaten met de laatste vakantie
SRings
Amerika-ontdekker

Bericht door SRings »

Bedankt voor de tips!
Paul, ik zou inderdaad het reisverslag graag lezen. Als er anderen nog reisverslagen hebben waarvan ik een idee kan krijgen hoe zo'n "dagje LA" er uit kan zien, hoor ik dat ook graag :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Onder mijn berichten staat mijn pagina. Ik heb daar ook een deel LA over een citytrip LA. Ik heb daar de laatste 3 dagen van mijn laatste reis nog niet in verwerkt maar die kan je in het reisverslag lezen.

Ik begrijp best dat de walk of fame, het hollywood sign en santa monica pier bij de meeste mensen het meest herkenbaar aan LA is. Dat was het op mijn eerste trip ook. Maar die stad heeft zoveel meer te bieden. LA (ik reken even de hele LA area als LA) is even groot als Noord en Zuid Holland en Noord Brabant bij elkaar. Een dagje LA is dan echt keuzes maken :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom Universal? Vanwege het pretpark? Of voor zaken als de studiotour? Misschien is een studiotour bij een werkende studio iets? Wij deden onder andere een tour bij Warner Bros en bij Paramount. Kost je een paar uur, ipv de hele dag zoals bij Universal, dus meer tijd voor andere dingen.
Wij hebben niet veel van LA gezien, maar een fietstocht van Venice Beach naar Santa Monica vonden wij erg leuk (zie ons 2011/2012-verslag), net als de studiotours (zie ons 2006 en 2008-verslag).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 jan 2017, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik ben zelf ook in Universal geweest en vond het absoluut geen memorabele dag. Een dagje Efteling vind ik persoonlijk vele malen leuker. Universal is als park niet echt mooi, de studio-tour wel aardig, de attracties....ja, ach. We hebben nog een show gezien, die was wel erg mooi uitgevoerd. Ik zou het zonde van de dag vinden. Ben nooit in de VS in Disney geweest, wel toen ik nog kind was en Euro Disney net open was daar een dag geweest en dat vond ik wél erg leuk.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik denk dat de meningen over Universal zeer verschillend zijn. Zijn er zelf niet geweest, maar van vrienden en aan de hand van reisverhalen heb ik gehoord en gelezen dat zij het park wel degelijk de moeite waard vonden. En niet te vergelijken met Parijs.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar Ingrid...Universal en in Parijs? :wink:

Ik vond Disneyworld in Florida qua sfeer vele malen beter dan Euro Disney. Maar ik denk dat het voor veel mensen ook niet zoveel uitmaakt. Doch als mensen een pretpark willen doen, net als een paar stranddagen dan zijn dat toch keuzes. Disney en Universal, of welk andere pretpark in de LA area ben ik overigens niet geweest. Puur achtbaanwise zou ik dan denk ik voor Six Flags in Valencia gaan.

Mocht je in downtown LA willen rondkijken, kijk dan wel dat je niet zomaar overal kan rondwandelen. Vermijdt south central/skid row. Lees je in.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

SRings schreef:Als er anderen nog reisverslagen hebben waarvan ik een idee kan krijgen hoe zo'n "dagje LA" er uit kan zien, hoor ik dat ook graag :thumbup:
Hierbij de link naar ons reisverslag 2014, toen wij onze reis in Los Angeles startten en daar wat rondgekeken hebben.
Klik hier voor het verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

PSVwally schreef:Volgens mij haal je nu 2 dingen door elkaar Ingrid...Universal en in Parijs? :wink: .
Ik bedoel dat Euro Disney Parijs uit 2 parken bestaat. Je hebt Disneyworld Park en Disney Studio's. Dat laatste Paul is enigszins afgeleid van Universal Studio's Hollywood. :P
SRings
Amerika-ontdekker

Bericht door SRings »

Wij hebben inderdaad juist weer veel positieve verhalen gehoord over Universal Studio's, juist de combinatie van pretpark én studiotour, maar het brengt me nu wel weer wat aan het twijfelen.. Bedankt voor de tips van de reisverslagen! Inderdaad omdat het onze eerste keer LA is, willen wij graag in de tijd die we hebben toch vooral de hoogtepunten zien. Laten we hopen dat we nog eens terug komen om ook andere mooie plekjes van de stad te kunnen bekijken :clap:
scorsese
Amerika-newbie

Bericht door scorsese »

Ik ga in April ook voor het eerst naar LA (3 dagen daar). Ook ik heb 1 dag uitgetrokken voor Universal.

Om verder zoveel mogelijk van de stad te zien, heb ik oa deze twee excursies geboekt:

http://bikesandhikesla.com/tour/la-in-a-day/
http://bikesandhikesla.com/tour/hollywo ... nset-hike/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo $162 voor een fietstocht :shock:
Ik hoop dat je achteraf hier een verslag van maakt.
MiniMe
Amerikakenner

Bericht door MiniMe »

IngridZw schreef: Ik bedoel dat Euro Disney Parijs uit 2 parken bestaat. Je hebt Disneyworld Park en Disney Studio's. Dat laatste Paul is enigszins afgeleid van Universal Studio's Hollywood. :P

Toch nog eens even duidelijk zeggen dat Universal en Disney twee compléét verschillende dingen zijn en dat Disneyworld niet in California ligt.

Disneyland Resort (Anaheim, CA) heeft twee themaparken en is wat dat betreft wellicht beter vergelijkbaar met Disneyland Paris (voorheen Euro Disney), dat ook twee parken telt. Walt Disney World Resort (Orlando, FL) telt 4 themaparken.

Universal heeft een themapark in California (Universal Studios Hollywood) en in Florida (Universal Orlando Resort), dat bestaat uit twee themaparken: Universal Studios Florida en Islands of Adventure.

De Studios parken van Universal zijn op zich vergelijkbaar met de Studios parken van Disney, zoals dat in Parijs, in die zin dat ze allemaal zijn opgebouwd rond het thema van de filmindustrie.

Universal Hollywood is wat mij betreft niet zo indrukwekkend, je leest dus best wat reviews in functie van wat je precies zoekt: shows, studio tours, attracties (waaronder dark rides, rollercoasters e.d.), character hunting (voor de liefhebbers).
Memories...
scorsese
Amerika-newbie

Bericht door scorsese »

PSVwally schreef:Zo $162 voor een fietstocht :shock:
Ik hoop dat je achteraf hier een verslag van maakt.

Ik heb er maar 125 euro voor betaald (op black friday via viator). Vind ik zeker niet duur voor een aktiviteit die ruim 6 uur duurt en waarbij je op een leuke manier behoorlijk wat van Los Angeles in die tijd kunt zien (je fietst zo'n 50 kilometer).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer