Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nog1rondje: graag tips en advies

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nog1rondje
Amerika-newbie

Reis Nog1rondje: graag tips en advies

Bericht door Nog1rondje »

Hello Amerika gekken :wink: ,

Dit wordt waarschijnlijk onze (ik en mijn vriendin) reisschema in week 37 tot en met 39.

11-09 Los Angeles (aankomst)
12-09 Los Angeles (dagje pretpark)
13-09 Los Angeles
14-09 Palm Springs
15-09 Laughlin
16-09 Grand Canyon NP
17-09 Grand Canyon NP
18-09 Monument Valley
19-09 Lake Powell/Page
20-09 Lake Powell/Page
21-09 Bryce Canyon NP
22-09 Bryce Canyon NP
23-09 Zion NP
24-09 Zion NP
25-09 Las Vegas
26-09 Las Vegas
27-09 Death Valley NP
28-09 Yosemite NP
29-09 Yosemite NP
30-09 Lake Tahoe
01-10 San Francisco
02-10 San Francisco
03-10 San Francisco (vertrek)

In het kort gezegd, hebben jullie nog tips, opmerking of adviezen voor deze route?
Groet, Nog1rondje
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Nog1rondje, graag tips en advies

Bericht door gleuknie »

Nog1rondje schreef:27-09 Death Valley NP
28-09 Yosemite NP
29-09 Yosemite NP
30-09 Lake Tahoe
01-10 San Francisco
Ik vind het een mooie route, die jullie willen gaan doen met veel tijd overal. Alleen op het eind is de route naar mijn mening net iets te vol. Ik zou overwegen om Lake Tahoe over te slaan en daarvoor in de plaats een overnachting tussen Death Valley en Yosemite plannen.:

27-09 Las Vegas - Death Valley
28-09 Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
29-09 Lee Vining/Bridgeport - Yosemite NP
30-09 Yosemite
01-10 Yosemite - San Francisco

Voor San Francisco heb je ook maar 1 volle dag. Eventueel zou je nog een nachtje Bryce kunnen inleveren, ten gunste van San Francisco, maar dat is waar je eigen voorkeur ligt.
Laatst gewijzigd door gleuknie op 14 mar 2010, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Legpuzzel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Legpuzzel »

Wat ik ondertussen veel heb gelezen is dat 1 nacht Monument valley wat weinig is. Twee nachten Bryce is wellicht wat veel van het goede, idem voor Page. Voor de rest lijkt het mij goed, maar ik ben ook nog niet heel lang hier aan het meelezen.

Wat wil je trouwens, lange wandelingen of alleen uitzichtspunten bekijken?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Lekkere rustige route!
Ik denk op zich dat een nachtje Mon Valley wel voldoende zou moeten zijn.
Afhankelijk van je voorkeur zou je idd een nachtje Bryce kunnen laten vallen en wellicht nog Capitol Reef meepikken?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Wat ik ondertussen veel heb gelezen is dat 1 nacht Monument valley wat weinig is
Bedoel je misschien Monument Valley en omgeving, bijvoorbeeld van in Mexican Hat de omgeving verkennen ? Want op zichzelf duurt het bezoek aan Monument Valley zelf niet zo lang , een bezoek dat je wel het best in de vroege voormiddag of de late namiddag of vooravond ( zonsondergang) maakt.

Zoals al gemeld : met 1 dagje San Francisco meer ( voor mij persoonlijk in de plaats van Lake Tahoe ) is dit een heel rustig traject met veel tijd voor wandelen ( veronderstel ik ).
Zijn jullie van plan de Grand Canyon in te wandelen of de viewpoints op de rim af te stappen ?

Jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Afhankelijk van je voorkeur zou je idd een nachtje Bryce kunnen laten vallen en wellicht nog Capitol Reef meepikken?
Hangt er van af wat de plannen zijn tijdens het traject tussen Page en Bryce. Er is daar zoveel te bezichtigen dat men mogelijk uiteindelijk pas in de late namiddag of vooravond in Bryce toekomt en dan blijft er maar 1 dag meer over voor het park.

Jacques
Nog1rondje
Amerika-newbie

Dankje voor jullie super snelle reacties!

De bedoelings was om 's ochtensvroeg van Lake Tahoe naar San Francisco te rijden om in iedergeval 1,5 dag in San Francisco te zijn. En misschien dan nog een ochtend, afhankelijk van de vluchttijden.

Betreffende de wandelingen. Het wordt een combie van beide. We willlen een paar lange wandelingen maken. Ik moet alleen nog even kijken welke wandelingen echt mooi zijn. Hebben jullie nog aanraders?
Groet, Nog1rondje
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je van lange wandelingen houdt, zijn er voor elk park wel mooie wandelingen te bedenken.:

Yosemite: Panorama Trail
Zion: Angels Landing Trail
Bryce Canyon: Queens Garden/Navajo Loop Combination Trail
Grand Canyon: Bright Angel Trail (Erg lang)

Voor meer info over deze trails en andere trails en informatie, zou ik eens op deze site kijken: http://www.ontdek-amerika.nl
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan ook een nacht tussen Death Valley en Yosemite aanbevelen. Lake Tahoe kan, maar veel zul je niet zien met maar 1 overnachting, ik zou het overslaan. Tussen LA en de Grand Canyon is 1 overnachting wel voldoende, die stop in Laughlin is niet nodig, zeker met 2 overnachtingen bij de GC.
En 1 overnachting in Monument Valley is echt voldoende hoor.

Marianne
Nog1rondje
Amerika-newbie

Zijn jullie van plan de Grand Canyon in te wandelen of de viewpoints op de rim af te stappen ?
We hebben nog geen idee of we de Grand Canyon in wandelen. Zal me eens in de wandelroutes verdiepen.
Groet, Nog1rondje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

O ja, wandelroutes voor Yosemite, zie www.yosemitehikes.com (en onze reisverslagen).

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je zou je route eens kunnen opschrijven als een van-naar, als je dan de reistijden opzoekt bij googlemaps dan heb je een indicatie hoeveel tijd het gaat kosten. Ik weet niet wat en of je al iets geboekt hebt, maar voor met name overnachtingen in de parken zou ik snel zijn. Probeer Las Vegas tussen donderdagmiddag en zondagochtend te mijden, dan betaal je de hoofdprijs voor een overnachting.

De route is op sommige punten rustig, terwijl tussen Death Valley en Yosemite een extra overnachting wat meer rust geeft in dat stuk. Op deze punten zou je tijd kunnen winnen:
Grand Canyon zou in mijn ogen met 1 overnachting ook voldoende zijn of je moet echt flink naar beneden (en weer terug) willen lopen, een lange helitocht willen doen etc. Het zijn veel viewpunten, waarbij je al een deel meepikt als je naar richting Page rijdt en een deel met de shuttlebus gaat doen, eventueel met een stukje lopen langs de rim. Het mooiste is de zonsopgang/zonsondergang.
Bryce biedt al meer wandelmogelijkheden, dus dan zou ik daar wel een dag langer blijven als je wat langere hikes wil maken.
Monument Valley geldt het zelfde voor: de zonsondergang en een tour langs de buttes, is met een overnachting meer dan voldoende. Of je moet nog een extra rondje willen rijden naar Valley of the Gods, Moki Dukway, Muley Point, Natural Bridges NP en dan terug naar Monument Valley. Maar dan zou je de route ook wat om kunnen gooien en naar Capitol reef kunnen rijden (en dan vandaar uit naar Bryce).

Vanaf Laughlin krijg je dan dit:

15/9 Laughlin - Grand Canyon
16/9 Grand Canyon - Page
17/9 Page
18/9 Page - Monument Valey
19/9 Monument Valley - Valley of the Gods-Moki Dukway-Muley Point-Natural Bridges-Capitol Reef-Torrey
20/9 Torrey - Bryce (je rijdt dan een werkelijk schitterende route door het Escalante gebied)
21/9 Bryce
22/9 Bryce - Zion
23/9 Zion
24/9 Zion- Las Vegas
25/9 Las Vegas
26/9 Las Vegas - Death Valley
27/9 Death Valley - Lone Pine
28/9 Lone Pine - Yosemite
29/9 Yosemite
30/9 Yosemite - San Francisco
1/10 San Francisco
2/10 San Francisco
3/10 San Francisco - Amsterdam
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat Marianne zegt kan natuurlijk ook. Dat je maar 1 overnachting tussen L.A. en Grand Canyon doet en zo twee nachten en dus een volle dag bij de Grand Canyon blijft. Ik weet niet of je Joshua Tree nog aan wil doen? Maar wellicht is het een idee om die dag niets te boeken en maar zien hoe ver je komt, de rest van de rit naar de Grand Canyon doe je dan de volgende dag.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Yosemite: Panorama Trail
Zion: Angels Landing Trail
Bryce Canyon: Queens Garden/Navajo Loop Combination Trail
Grand Canyon: Bright Angel Trail (Erg lang)
nog wat aan toevoegen :

Zion : voor wie een beetje hoogtevrees heeft kan de lange wandeling naar Observation Point als vervanger dienen voor Angels Landing Trail
Grand Canyon : langs Bright Angel Trail kan je o.m. naar Plateau Point, totaal een 20 km. Zie o.m. http://www.eentoffewandeling.be/Een_tof ... teau1.html
Tot aan de Colorado afdalen en terugkeren in één dag wordt afgeraden.
In Yosemite : Mist Trail, langs twee schitterende watervallen.

Jacques
Nog1rondje
Amerika-newbie

jolanxyz schreef:Wat Marianne zegt kan natuurlijk ook. Dat je maar 1 overnachting tussen L.A. en Grand Canyon doet en zo twee nachten en dus een volle dag bij de Grand Canyon blijft. Ik weet niet of je Joshua Tree nog aan wil doen? Maar wellicht is het een idee om die dag niets te boeken en maar zien hoe ver je komt, de rest van de rit naar de Grand Canyon doe je dan de volgende dag.
We willen op 13-09 pas op het einde van de dag uit Los Angeles gaan rijden. Om dan nog een grote route te doen is denk ik ook geen succes. Idem de volgende dag gelijk van Palm Springs naar Grand Canyon. Dat is een behoorlijke route via google maps.
Groet, Nog1rondje
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Zoals je het opschrijft leek het er op dat je de 13 in L.A. zou slapen. Ik denk dat Marianne het ook zo begrepen heeft uit de manier waar op je het opschreef. Het zou namenlijk prima kunnen de 14e vertrekken uit de stad, via Joshua Tree en dan naar bijvoorbeeld Kingman. Je kan de volgende dag dan vanuit Kingman via Route 66 naar Grand Canyon. Beide stukken zijn prima op 1 dag te doen. Amerika rijdt rustiger als Nederland. Na 1 uur rijden in Nederland ben ik moe, na 3 uur rijden in Amerika nog lang niet.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hangt er van af wat de plannen zijn tijdens het traject tussen Page en Bryce. Er is daar zoveel te bezichtigen dat men mogelijk uiteindelijk pas in de late namiddag of vooravond in Bryce toekomt en dan blijft er maar 1 dag meer over voor het park.
Tja het hangt er natuurlijk vanaf wat een ieders persoonlijke voorkeur is maar een volledige dag Bryce zou toch wel voldoende moeten zijn voor een bezichtiging van de viewpoints plus een wandeling: Queens Garden/Navajo Loop. Het is tenslotte maar een klein park.
<de eeuwige discussie: een of twee dagen Bryce/Zion, :lol: :lol: >
Vandaar mijn suggestie om Cap Reef mee te pikken. Het is een park dat zo vaak 'over het hoofd gezien' wordt dus ik vond het wel de moeite waard om het erbij te vermelden. En als je over de UT12 rijdt, rijdt je ertoch al doorheen: http://www.byways.org/explore/byways/2020/stories/47198 Met de UT12 ben je trouwens zonder enige moeite een hele dag kwijt, zo mooi!

Vwb. wandelingen in GC: Bright Angel kan je niet in een dag heen en terug naar beneden doen. Wordt ten zeerste afgeraden! Maar een partiele hike naar beneden via Bright Angel of South Kaibab is zeer aan te raden, alleen 2% van alle bezoekers aan de GC wandelen 'naar beneden' en het is toch een heel andere manier van de Canyon ervaren! Als 't enigzins kan en je houdt van wandelen zou ik het zeker aanraden.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Nog1rondje
Amerika-newbie

Jullie hebben gelijk. Heb er helemaal overheen gekeken. Palm Springs komt dus te vervallen.
Groet, Nog1rondje
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou Lake Tahoe er lekker in laten zitten: spreekt mij wel aan zo´n niet standaard bestemming.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Lake Tahoe is best mooi. Er zijn ook leuke kleine strandjes.
Zwemmen is echter alleen voor de hele dapperen. Het meer ligt heel hoog dus het water is zelfs in de zomer ijskoud. Zie hier wat plaatjes. (dag 21)

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer