Ik volg dit interessante fora al enkele weken passief, maar nu post ik hier m'n reisplan omdat ik graag wat 'bevestiging' voor m'n berekening/inschatting heb, en omdat enkele algemene tips/aanraders van zij die er al geweest zijn, heel welkom zijn om me wat bij te sturen!
Dit wordt mijn allereerste bezoek op Amerikaanse bodem, iets waar ik al van droom zolang ik me kan herinneren!
bijeenspaarde. April 2010 ga ik trouwen en samenwonen, maar we kunnen onze 'grote huwelijksroadtrip' jammer genoeg pas in de zomer (vol hoogseizoen) aanvatten, omdat mijn verloofde in het onderwijs staat. Prijzen zijn daar niet zo vrolijk heb ik al gemerkt... Maar met een massa tips die ik van jullie al las, de hele blauwe trottergids Californië en Zuidwest-USA, de trottergids Zuid-California en de nationale parken én de Lonely Planet West-USA achter de kiezen, meen ik genoeg info te hebben om een mooie comfortabele maar betaalbare reis te maken. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer... (zoveel mogelijkheden
Goeie raad nodig.
M'n vliegtickets heb ik via de vroegboekactie van Connections geboekt begin januari, en dat viel me wat tegen, de prijzen (taxes) zijn blijkbaar echt gestegen tov vorig jaar
1+2: San Diego
(13 juli – 15 juli)
Landen ’s avonds 13 juli
Een dag in San Francisco (Sea World en/of San Diego Zoo, Gaslamp District, Historical Towncenter, Beach,...?)
15 juli: Een dag rijden met stoppen/picnicen op mooie plaatsen (La Jolla, Old Carlstad,...) San Diego - Los
Angeles
3+4: Los Angeles
(15 juli – 17 juli)
Een dag klassiekers in Los Angeles (Hollywood, Universal, …)
17 juli: Rijden met stoppen Los Angeles - Santa Barbara (voormiddag: Paramount Ranch in
Santa Monica ) – in namiddag arriveren in Santa Barbara
5: Santa Barbara
(17 juli-18 juli)
18 juli: Een dag rijden met stoppen Santa Barbara-Monterey (Carmel, …)
6: Monterey
(18 juli – 19 juli)
19 juli: Voormiddag Monterey Aquarium, middag Santa Cruz, avond: San Francisco
7+8: San Francisco
(19 juli – 21 juli)
20 juli: Een dag in San Francisco
21 juli: Rijden met stoppen (Columbia, Sonora, …) San Francisco-Yosemite
9+10: Yosemite NP
(21 juli – 23 juli)
22 juli: Een dag in Yosemite
23 juli: Nog een hele voormiddag/middag in Yosemite, of om 9u vertrekken (en rijden met stoppen langs Tioga
Pass, spookstad Bodie!, Mono Lake?) Yosemite-Lone Pine (rechtstreeks = +- 4 uur)
11: Lone Pine
(23 juli – 24 juli)
24 juli: Dag rijden met stoppen van Lone Pine naar Las Vegas (langs death valley, of is er kortere route noordelijker?)
Avond in Las Vegas
12: Las Vegas
(24 juli – 25 juli)
25 juli: Rijden naar Zion (Springdale hotel inchecken) – scenic drive + wandeling in Zion
13: Zion
(25 juli – 26 juli)
26 juli: Voormiddag in Zion zonsopgang
Korte rit van Zion naar Bryce (Panguitch hotel) + wandelen in Bryce
14: Bryce
(26 juli - 27 juli)
(Het is zo’n 4 uur rijden van Bryce naar Moab (langs noordelijke route))
27 juli: Ochtend: wandelen + zonsopgang in Bryce
Middag: rijden met stoppen (Escalante, Boulder, Torrey) van Bryce naar Capitol Reef National
Park (hotel in Torrey of Bicknell)+ in Capitol Reef scenic drive of wat wandelen
15: Capital Reef National Park
(27 juli – 28 juli)
28 juli: In ochtend vertrekken even naar noordelijk gelegen cathedral valley (als water laag genoeg staat en onze auto kan)
In middag (???naargelang: rijden met stoppen, langs Natural Bridges National Monument (4 uur
rijden) =zuidelijke route OF noordelijke route volgen langs Hanksville en die dag al Arches
National Park doen boven en dan door (2.30u rijden)) naar Moab???
16+17: Moab
(28 juli – 30 juli)
29 juli: Ochtend naar Arches National Park
Middag: rubberboottocht op Colorado? – Helicoptervlucht over vele canyons? – Paardrijden?
30 juli: rijden met stoppen langs Mese Verde, naar Durango
18+19: Durango
(30 juli – 1 augustus)
31 juli: Met de stoomtrein naar Silverton en terug (= daguitstap?)
1 augustus: rijden met stoppen (of scenic drive langs/door shiprock en dan Monument
Valley) naar Page
20: Page (Lake Powell)
(1 augustus – 2 augustus)
2 augustus: Uitstap naar Antelope Canyon (duur, ook stukje bereikbaar via boot op Lake Powell?)
Middag:Boottocht op Lake Powell?
2,30u Naar Grand Canyon rijden en daar zonsondergang zien (en ergens logeren?)
21: Grand Canyon (Village?)
(2 augustus – 3 augustus)
3 augustus: Uitstap (vroeg) naar/door Grand Canyon
Middag, namiddag of avond: 1.30u rijden naar Flagstaff
22: Flagstaff (goedkoop)
(3 augustus – 4 augustus)
4 augustus: Rijden met stoppen (Sedona!, Jerome, Montezuma Castle) van Flagstaff naar
Phoenix
23-24: Phoenix
(4 augustus – 5 augustus)
In late namiddag arriveren in Phoenix, inchecken, luieren en wat uitrusten bij hotel, …)
Auto bij luchthaven indienen om 9u ‘s morgens, inchecken op vlieghaven (opstijgen om 11u)
En, ziet deze route er aangenaam en wat verstandig uit?
Hebben jullie enkele 'must stay'-adresjes op een van die plaatsen?
En ervaring met paardrijden op een van die plaatsen? Waar, hoe, prijs? Niet dat je zo 'vastzit' aan de paardrijroute, terwijl er veel meer te zien is (bv in Yosemite)
Alvast bedankt voor jullie input!