Na lange reis eindelijk aangekomen in HowardJohnson hotel (Pico Rivera, LA)
Reis:
Met United vanaf Brussel. Goed te doen, ruimer dan meeste NL chartervluchten zoals Martinair. Ook veel vriendelijker en servicegerichter personeel. Plus je zit met vooral alleen Amerikanen, vakantiegevoel begint meteen al bij het inchecken

Immigration/Customs:
We kwamen in Washington aan en daar hadden we 3 uur overstaptijd voor de vlucht naar LA. Eigenlijk veel te ruim want overstappen verloopt zeer snel. Personeel was behulpzaam en vriendelijk, sommige officers zijn vrolijk en maken grappen en anderen zijn gewoon kort en zakelijk maar zolang je zelf niet zuur kijkt doen ze dat ook niet. Verder geen gezeik gehad behalve de gebruikelijke ondervraging.
Overstappen op Washington is relaxed. Beetje druk maar voldoende zitplekken, prima wc's, voldoende en bijzonder goedkope eetgelegenheden naast de gates, ideaal.
Autohuur:
Achteraf heel blij te hebben geboekt via traveljigsaw (ook bekend als carhire3000 of eutohuur.nl). Ideaal en veruit de goedkoopste! Je boekt bij hun auto inclusief alles en je krijgt coupon voor je auto en waar je het kan afhalen. Bij veel anderen komen nog toeslagen bij en verzekeringen maar hier zijn prijzen inclusief alles wat een europeaan nodig heeft (Liability, CDW etc etc). Op onze coupon stond Dollar autohuur. We zijn nu incl alle verzekeringen 450 euro kwijt voor 18 dagen 4x4 Jeep Liberty 3.7 full options. We konden gewoon parkeerplaats op ons eigen gemak zelf inspecteren en kijken welke we wilde hebben uit de categorie. Uiteraard de mooiste en nieuwste uitgekozen (splinternieuw, boekjes was nog in de plastic verpakt, er stonden amper 5000 miles op de teller. Enige wat ze me aan the counter probeerden aan te smeren was hazard insurance voor als we gesleept moeten worden etc.. Ik heb voor bedankt, voor 4 dollar per dag neem ik liever een extra Wendy's burger

Navigatie:
Seriously... LIFESAVER!! Ik ben zo blij achteraf dat ik mn tomtom heb aangepast dat hij ook USA doet, ik moet er niet aan denken om hier in de nacht verkeerde wijk in te rijden... Downtown of South Central.. Overigens als je geen navigatie zelf mee neemt, koop het bij wallmart ofzo (99 dollar), huurprijzen bij autohuurbedrijven zijn idioot hoog. Paar dagen huren = goedkope navi bij wallmart kopen.