Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liveverslag hekkie: 8 juni t/m 8 juli

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Supergaaf om jullie verslag mee te lezen.
Echt genieten dat is duidelijk.

Heel veel plezier nog daarzo!!!
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Marjan, Jan en Roland

Wat heerlijk, weer een update !!
Heb er dagen naar uitgekeken.

Wat een avontuur hè, die Shafertrail.
Ik heb hem weer helemaal meegereden met jullie :D

En geweldige sfeerfoto's.
16x USA / 30 staten
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hé Marjan, volgend jaar gaan we je weer na-apen hoor. Wij willen dan naar Yellowstone, dus ik kijk al uit naar je verslag van de komende dagen. Veel plezier daarginds!

Gr., Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Rikky schreef:
Hallo, ik lees dat jullie de Shafer Trail gereden hebben. Wij zijn ook eigenlijk zinnens deze te rijden. Is het echt een ruwe rit, wij hebben nl iemand mee met een zwakke rug, en kan je ons ook vertellen hoe lang je rijdt tot de aansluiting met Potash Road aan de Potash Plant?
Wij hebben de Shafer Trail enkele weken geleden gereden. Net als Marjan en Roland hebben we ook nog een klein stukje van de White Rim Road gedaan. De totale afstand, van het begin van de Shafer Trail tot dat je bij de Potash Road weer op de verharde weg komt, is 25 mijl. Als je de White Rim Road overslaat een paar mijl minder. We hebben veel stops gemaakt, en ook nog een korte trail gelopen, en we hebben er vier uur over gedaan.
We waren wel behoorlijk gaar na afloop, 25 mijl hobbelen en schudden is erg vermoeiend. Als iemand echt veel last heeft van z'n rug kan ik me voorstellen dat dat nog extra lastig is. Als je op onze site (zie de link hieronder) bij het reisverslag 2006 kijkt, dan kan je een close-up foto zien van de Shafer Trail, dan krijg je een goed idee van de toestand van de weg. (Even naar beneden scrollen, naar de grote foto's onderaan).

Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb weer genoten, Marjan!! Wat zullen jullie trouwens helemaal in shape terug komen, zeg, met al die hikes!! Ben benieuwd hoe het in Grand Teton en Yellowstone is, dat gebied vind ik zo prachtig!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Bedankt Henriëtte voor het woordje uitleg, en ik had idd het antwoord al gevonden in je live verslag daarna. Heel goed dat je telkens tijden of afstanden vermeldt, dat geeft een goed idee voor de anderen om hun planning op te stellen.
Wij zullen de trail vermoedelijk overslaan, ik had al her en der gelezen dat deze werkelijk hobbelig is dus niet aangeraden voor rugproblemen. Het is vooral bij schokken dat deze persoon er last van heeft.

In ieder geval TY en nog een prettige reis, ik wacht ongeduldig op jullie vervolg, we komen nl op veel plaatsen die jullie ook bezoeken>.

We kijken er al naar uit !
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hey Marjan & Jan

Ik heb weer genoten van jullie reisverslag.
Ik ben zeer benieuwd naar de update ivm Jackson en Yellowstone.
Jullie hebben ook al veel dieren gezien. zelfs een Moose, nu ben ik helemaal jaloers.
Verder wens ik jullie nog een prachtige reis.
tot binnenkort
Greetz
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Rikky schreef:Bedankt Henriëtte voor het woordje uitleg, en ik had idd het antwoord al gevonden in je live verslag daarna. Heel goed dat je telkens tijden of afstanden vermeldt, dat geeft een goed idee voor de anderen om hun planning op te stellen.
Wij zullen de trail vermoedelijk overslaan, ik had al her en der gelezen dat deze werkelijk hobbelig is dus niet aangeraden voor rugproblemen. Het is vooral bij schokken dat deze persoon er last van heeft.

In ieder geval TY en nog een prettige reis, ik wacht ongeduldig op jullie vervolg, we komen nl op veel plaatsen die jullie ook bezoeken>.

We kijken er al naar uit !
Het is te doen voor rugpatienten, je moet het met een 4 x 4 doen en die hebben een wat hogere zit dus je zit niet zo kort op de weg.
En de bestuurder heeft minder last.
Je kan ook naar beneden lopen via de Lathrop trial maar ja je moet ook weer naar boven...
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Ik heb de laatste tijd weinig tijd gehad om het forum 'bij te houden', maar ik werd in ieder geval wel verrast door al die mooie live-verslagen, zo mogelijk nog verder opgefraaid met veel foto's.
Erg leuk allemaal om te lezen!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gisteren hebben we iets heel bijzonders beleefd in Yellowstone. Je gelooft het of niet, maar wij hebben een beer op bezoek gehad bij de camper. Ik heb weer een aantal updates geplaatst en het berenverslag met foto's kun je weer vinden in mijn liveverslag.
Helaas heb ik Rosie en haar kleintjes niet gezien, maar dit berenbezoek maakte veel goed. We zitten nu in Cody en gaan straks weer richting Yellowstone en wie weet wat we dan dan te zien zullen krijgen....

Groetjes uit de States
Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat een prachtig bezoek hadden jullie. Ik volg jullie elke dag en kan me bijna niet voorstellen dat wij daar over een paar weken zullen zijn!

Veel vakantieplezier nog,

Monique
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

hekkie schreef:Je gelooft het of niet, maar wij hebben een beer op bezoek gehad bij de camper.
Marjan, wat een sensatie, een beer bij jullie op bezoek, een pracht verhaal. :lol:
Dat is pas echt genieten!
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Marjan, je moet schrijfster worden van beroep.... ik zie het helemaal voor me gebeuren met die beer, zoals jij dat beschrijft. Wat spannend zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je er op dat moment net even niet aan toe kwam om een foto te maken. Maar wat ik nog liever zou zien dan de beer met z'n neus door de hordeur... de gezichten van Jan en van jou op dat moment! :wink:
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Heel mooi verhaal Marjan. Tja het zijn slimme rakkers die zwarte beren.
Sommigen weten precies welk automerk fouten heeft. Van een bepaald merk weten ze dat ze de vooruit er zo uit kunnen trekken om voedsel te pikken...en een koelbox herkennen ze als zodanig.
Ik hoop dat je Rosie nog ziet. Ze is vaak zichtbaar zo tussen Tower en Rainy Lake.
Bij de Yellowstone picknick area en Specimen Ridge trail is een zwarte beer met een peperkleurig jonkie. Wij hebben ze niet gezien maar ze zijn er wel.
Je moet er eigenlijk een dag voor uittrekken maar je kan ook geluk hebben en er zo tegenaan rijden.
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Wauw Marjan....die beer !!
Geweldig hoor. Ik was denk ik heel hard weggereden.
Heerlijk om elke dag even je verslag te lezen. Wij gaan pas volgend jaar, voor de eerste keer naar Amerika maar ik kan bijna niet wachten.
Veel plezier nog, ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.

:lol: Irma
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

dat Jan ook zo maar de zijdeur open gooit terwijl die beer een meter af is van m... :)
is dat niet gevaarlijk, of staan die beren daar niet bekend om hun geweldadige gedrag?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Jeeeeeeeeezus.......... wat een ervaring, een superervaring! Leuk beschreven ook, Marjan, ik geniet van jullie verhalen. Wat gaat jullie volgend avontuur zijn? Ik ben benieuwd.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Marjan
Wat een bere spannende update.....
Geweldig dat die beer zo dickt bij kwam, o je hard zal wel een paar keer over geslagen hebben....

Jullie moeten wel voorzichtig zijn met de camper, volgens mij slopen jullie langzaam alles eraf... :lol:

Nog veel plezier, en we wachten weer met smart op een leuk verhaal.

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
gigatech
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door gigatech »

Hoi Marjan en Jan,

Geweldig zeg, Ik krijg gewoon flashbacks van al die plaatsjes waar wij ook doorheen zijn gereden. Jackson is idd een prachtig western achtig stadje en Tonopha is niet echt spectaculair, wel wel leuk om te lezen dat je er doorheen gereden bent (wij ook).

Wat en belevenis met die beer zeg. lijkt me echt heel bijzonder om zo'n speciale gast te krijgen 'in' de camper. Zo dichtbij hebben we niet eens gestaan bij die pracht beesten.
Yellowstone is inderdaad wel even wennen met die lucht (BAH). Prachtige foto trouwens van de Black Dragons Mouth. Maakte hij bij jullie ook zo erg lawaai? net of er een draak zit te gorgelen, haha

Kijk je wel uit met de camper anders kost het dadelijk je halve budget om alles te laten fixen, dat zou natuurlijk zonde zijn.

Nou verder heeeeeeel veel plezier en we wachten op de volgende updates.
Voor ons reisverslag : http://usa2006.alibalex.com
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Hoi Marjan,

Deze ochtend weer genoten van de update.
Wat leest jouw verslag toch gemakkelijk zo met die prachtige foto's erbij.

Maar als ik het zo allemaal lees bekruipt mij toch het gevoel dat dit wel eens jullie laatste reis met een camper zou kunnen zijn en dat je de volgende keer weer lekker met de auto en een tentje gaat.

Even terzijde, wij gaan in augustus naar een optreden van Flaco Jimenez, toen lid van de Texas Tornados. Da's ook toevallig.

Veel plezier verder.
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer