Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas Budget

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Las Vegas Budget

Bericht door hekkie »

Ronald,

De meesten van ons zijn ervaren Amerikareizigers en de adviezen die hier gegeven worden zou ik zeker ter harte nemen.

Als je desondanks toch besluit je droomreis op deze manier te kunnen maken, moet je het zeker doen. Gewoon gaan dus en het zelf ervaren...... :D

Je vroeg nog om zaken die je misschien over het hoofd ziet.

- Heeft één van jullie ook een creditcard? Die heb je nl nodig om de borg voor de auto te kunnen betalen. Heb je die niet, dan zul een enkele honderden dollars cash vooruit moeten betalen en aan het eind van de rit kun je die weer terugkrijgen, mits de auto weer oké ingeleverd wordt.

- Wat de cabrio betreft: ik heb een aantal ritjes in Amerika achterin een cabrio Ford Mustang gezeten en ik kan je zeggen dat je daar niet vrolijk van wordt. Ik ben maar 1.62 m, maar zat met opgetrokken benen achterin en de kwaliteit van de achterbank is ook niet om over naar huis te schrijven. Bovendien vang je behoorlijk wat wind én kou achterin, zodat ik met een dikke trui over mijn hoofd nog zat te bibberen, terwijl de passagiers voorin lekker in hun t-shirtje zaten. Ik bedoel maar.... :wink:

Hier een paar foto's voor je beeldvorming. Op de eerste foto zie je mij voorin de cabrio en op de tweede foto de passagier die achterin zat tijdens hetzelfde ritje. Het spreekt voor zich, denk ik..... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest wens ik jullie een schitterende reis toe en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt en verslag doet op dit forum van je dagelijkse belevenissen. Wij zijn hier allemaal "gek" op liveverslagen..... :D

Veel plezier!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Begrijp ik nou goed dat je vanuit Vegas ook nog een dagje heen en weer wilt naar LA? Dit kan je echt vergeten. Qua afstand lijkt het goed te doen, maar ik heb zelf anderhalf jaar in Burbank gewoond en weet dat dit onbegonnen werk is. Er is altijd file. Altijd! Op het moment dat je aankomt kan je meteen weer rechtsomkeert maken. Trouwens, LA is helemaal een vieze stad met smog enzo, en als je puur voor de natuur gaat dan heb je daar echt niets te zoeken.

Begin gewoon lekker in jullie goedkope hotel in Las Vegas. Blijf daar een dag of 3, 4, zodat je Death Valley kan zien, Valley of Fire en Red Rock. 's Avonds een beetje cruisen over de strip en ergens een goedkope maaltijd scoren en gratis show zien. Rij vervolgens door naar Flagstaff. Dit is een studentenstad, dus heel betaalbaar! Ik kan het Grand Canyon hostel aanraden. Dit is erg schoon, super gezellig, goedkoop, en een mooie uitvalsbasis voor de andere parken als Grand Canyon en Sedona enzo. Je hebt dan mooi de tijd om prachtige natuur te zien, en 's avonds te genieten van het relaxte leven in Flagstaff. Vervolgens rij je terug naar Vegas en vlieg je weer naar huis. Een motel in de Grand Canyon kan je wel vergeten. Daar ben je nu te laat mee om die te boeken, of het ligt ver boven jullie budget. Staar je ook niet te blind op Sequoia, evenals LA is dat onbegonnen werk om op 1 dag te doen. Er zijn zoveel andere mooie natuurgebieden in de omgeving die misschien niet zo bekend zijn, maar wel de moeite waard van bezichtigen.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

hekkie schreef: Afbeelding

Gr. Marjan
Ach, arme, arme Jan ... zo'n kou en dan ook nog zo op de foto moeten!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

FOFLOL Marjan...
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Yeehaw schreef:Sinds Racerke hebben we denk ik niet zo veel meer gelachen. Ronald lijkt ook een beetje op die humorist, kom hoe heet hij ook alweer, die schaatser, of staat die zelf op de foto??
Je bent me voor Yeehaw, ik dacht precies hetzelfde!!
Het enige verschil is dat Racerke ook daadwerkelijk iets deed met de goedbedoelde adviezen en uiteindelijk een geweldige reis heeft gehad.

En ja, ook ik ben benieuwd naar het reisverslag van deze 3 met bijbehorende foto's :lol:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik dacht eerst ook gewoon serieus een paar adviezen te geven, maar ben er inmiddels achter dat het geen zin heeft, ik wens RonaldD en z'n twee vrienden een hele fijne tijd in de VS, en hoop wel dat hij bij terugkomst nog even laat weten hoe het nu werkelijk allemaal gegaan is.

Harry
thefreeze
Amerikafan

Bericht door thefreeze »

Nu we hier toch aan het off-topicen zijn: ben ik de enige die zich ergert aan mensen die HELE berichten van andere mensen quoten en daar dan één zinnetje onder zetten? Ik wordt daar helemaal mesjokke van.

Quote de relevante regel en niet het hele artikel. Punt.

Zo. Nu weekend, daarna maandag nog vrij en dinsdag op reis! (drie keer raden waarheen :dance: )
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

He RonaldD, houd je nog een weblog bij?

Ik denk dat menigeen zeer benieuwd is naar jullie trip. Ik ben nooit zo superbudgetair bezig op mijn vakantie ( :roll: , zou eigenlijk wel moeten maar ik kom er achteraf altijd achter dat het duurder is geworden dan ik dacht)

Dus dacht ik, ik ga ook maar eens opschrijven wat ik voor mijn komende vakantie in april/mei 2009 ongeveer kan verwachten. Ik kom voor 2 weken met 2 volwassenen en 2 kids toch wel uit op zeker zo'n € 6500, vliegtickets, hotels, benzine, eten en drinken en excursies. Nu heeft de een natuurlijk een groter budget dan de ander en dat geeft niets, realistisch blijven is wel handig. (oftewel zie adviezen van ervaren Amerikagangers)

Ik vind jouw vliegtickettarieven ook zeer interessant. Net nog even zitten kijken op internet, maar ik ben toch wel benieuwd met welke maatschappij jij vliegt. Ik kon niets vinden onder de €1000.

Ik wens jullie een hele leuke trip. Ben zelf heeeeeel lang geleden in Death Valley geweest in september en was toen toch wel heel blij dat we veel in de auto konden blijven zitten met de airco aan :wink: . Maar goed van een "beetje" warmte is nog nooit iemand dood gegaan.

Maak je voor ons op het forum wat foto's in Death Valley in de Cabrio? Ben zeer benieuwd!!
RonaldD
Amerika-ontdekker

Bericht door RonaldD »

nieuwenoord schreef:
hekkie schreef: Afbeelding

Gr. Marjan
Ach, arme, arme Jan ... zo'n kou en dan ook nog zo op de foto moeten!
Kou kou ??? jullie zeggen allemaal dat het 40 graden is, en levend verbrand wat is het nou ? :dunno:
RonaldD
Amerika-ontdekker

Bericht door RonaldD »

Figment schreef:Begrijp ik nou goed dat je vanuit Vegas ook nog een dagje heen en weer wilt naar LA? Dit kan je echt vergeten. Qua afstand lijkt het goed te doen, maar ik heb zelf anderhalf jaar in Burbank gewoond en weet dat dit onbegonnen werk is. Er is altijd file. Altijd! Op het moment dat je aankomt kan je meteen weer rechtsomkeert maken. Trouwens, LA is helemaal een vieze stad met smog enzo, en als je puur voor de natuur gaat dan heb je daar echt niets te zoeken.

Begin gewoon lekker in jullie goedkope hotel in Las Vegas. Blijf daar een dag of 3, 4, zodat je Death Valley kan zien, Valley of Fire en Red Rock. 's Avonds een beetje cruisen over de strip en ergens een goedkope maaltijd scoren en gratis show zien. Rij vervolgens door naar Flagstaff. Dit is een studentenstad, dus heel betaalbaar! Ik kan het Grand Canyon hostel aanraden. Dit is erg schoon, super gezellig, goedkoop, en een mooie uitvalsbasis voor de andere parken als Grand Canyon en Sedona enzo. Je hebt dan mooi de tijd om prachtige natuur te zien, en 's avonds te genieten van het relaxte leven in Flagstaff. Vervolgens rij je terug naar Vegas en vlieg je weer naar huis. Een motel in de Grand Canyon kan je wel vergeten. Daar ben je nu te laat mee om die te boeken, of het ligt ver boven jullie budget. Staar je ook niet te blind op Sequoia, evenals LA is dat onbegonnen werk om op 1 dag te doen. Er zijn zoveel andere mooie natuurgebieden in de omgeving die misschien niet zo bekend zijn, maar wel de moeite waard van bezichtigen.
Bedankt voor je tips! dat is heel handig om te weten!

Sequoia willen we wel heel graag heen, is het mogelijk om net als Grand Canyon daar ook een motel te nemen ? weet je toevallig goeie daar ? welke stad ? dan is het toch wel te doen ? :beerchug:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

RonaldD schreef: Kou kou ??? jullie zeggen allemaal dat het 40 graden is, en levend verbrand wat is het nou ? :dunno:
Dat geldt zeker voor Las Vegas en Death Valley, maar bijvoorbeeld 's morgensvroeg en 's avonds kan het behoorlijk fris zijn in de omgeving van de Grand Canyon en het Sequoia NP. Die parken liggen nl. op grote hoogte.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
RonaldD
Amerika-ontdekker

Bericht door RonaldD »

Coyote schreef:
RonaldD schreef:dit kan toch makkelijk met 3 personen

Afbeelding
Dat zou je wel zeggen als je de foto zo ziet. Maar heb je ook gezien hoever de voorste stoelen naar voren staan? Dit is de meest ideale stand voor de foto maar als bestuurder zit je met je benen tegen het stuur. Die stoel (en wellicht ook van de bijrijder) moet dus nog een stuk naar achteren en zo blijft er achterin weinig ruimte over, zeker als jullie (misschien) aan de lange kant zijn.
Goede avond Coyote,

Bedankt voor je reactie. Toch heb ik een aantal aanmerkingen en vraag je daarom om deze review eens door te nemen,
Dit zal je mening en beeld van de hedendaagse cabrio "cultuur" in de VS sterk doen veranderen, veel lees plezier!

De Sebring Cabrio is in de Verenigde Staten de meest verkochte convertible. Dan ga je je snel afvragen waarom. Vanwege zijn stoere looks? Zou kunnen. De meest simpele reden die wij ons kunnen bedenken is vanwege zijn gigantische ruimte. Je kunt met vier personen royaal in de Chrysler zitten, iets wat bij veel andere cabrio’s natuurlijk niet het geval is. Met een lengte van bijna vijf meter doet hij het begrip Amerikaanse slee recht aan.

Bron: http://www.rijtesten.nl/test/294/0/0/ch ... mited.html
Laatst gewijzigd door RonaldD op 18 jul 2008, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Sebring Cabrio
Ik heb 1x een Sebring (geen cabrio) mee gehad van een verhuurbedrijf, en herinnerde mij dat dat ding reed als een natte vaatdoek. Het testverslag dat je quote is het daar mee eens: "Het is zeker geen bochtenridder en zoals eerder vermeld blinkt hij ook niet uit qua prestaties."

Gr., Flipje
RonaldD
Amerika-ontdekker

Bericht door RonaldD »

FlipjeBTiel schreef:
Sebring Cabrio
Ik heb 1x een Sebring (geen cabrio) mee gehad van een verhuurbedrijf, en herinnerde mij dat dat ding reed als een natte vaatdoek. Het testverslag dat je quote is het daar mee eens: "Het is zeker geen bochtenridder en zoals eerder vermeld blinkt hij ook niet uit qua prestaties."

Gr., Flipje
Goede avond FlipjeBTiel,

Leuk dat je reageert!
Wij zijn niet echt van plan om het circuit op te gaan, dus het testverslag qua prestaties is in deze niet heel erg relevant.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik heb me heel deze discussie stil gehouden en zal dat ook blijven doen. Hartelijk dank voor de enorme lachbuien. :hilarious: :hilarious: :hilarious:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

RonaldD schreef:Ik wil ook een auto, een cabrio en heb ik tot nu toe voor 625 euro gevonden. (goeie prijs ? zijn er ook goedkopere cabrios ?)

Daarnaast gaan we touren rond Las Vegas, we gaan 14 dagen. Dus naar Death Vally en grand cannion etc.
Ik heb geschat 2000 km ( is dit reeel ?). = 200$ aan benzine = 125 euro.
Ronald,

Ik heb via http://www.hertz.nl/anwb/ een Chrysler Sebring Convertible (of gelijkwaardig) voor je gevonden voor de prijs van € 574 incl. alle verzekeringen in de genoemde periode. Zie hieronder. Extra toeslag voor jonge en/of extra bestuurders zit daar niet bij.

Afbeelding

De 2000 km die je noemt ga je beslist niet halen, eerder het dubbele.

Dagtocht naar de Grand Canyon v.v. is 700 mijl
Via Death Valley (belangrijkste bezienswaardigheden daar) naar Sequoia NP v.v. is 1000 mijl. Doe je daar nog LA bij is het 1100 mijl.
Tochtje naar Red Rock Canyon v.v. is 60 mijl
Trip naar Valley of Fire SP v.v. is 140 mijl.
Ga je van je hotel naar downtown en/of over de Strip en weer terug is minimaal telkens 20 mijl.

Als ik dit optel zit ik al op ruim 2000 mijl en dat is plm 3200 km. Daar komen nog de dagelijkse autoritjes bij. Het budget voor benzine moet je dus omhoog schroeven.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Hey RonaldD,

IK WIST NIET DAT WE TEGENWOORDIG TEGEN ELKAAR MOESTEN SCHREEUWEN OM JE PUNT DUIDELIJK TE MAKEN.... Fijn dat jullie willen TOUREN, zoals je dat zelf zo mooi omschrijft.... ik ben ook blij dat je vind dat Vegas een onwijze CO2 uitstoot heeft waardoor het wordt omgedoopt tot vieze stinkstad. Ik kan je vertellen dat dit compleet BS is en er menig stad ter wereld is waar je (naast kakkerlakken) ook wordt overgoten met CO2. Ik zou in jouw geval Azie, Afrika, Zuid-Amerika en delen van Europa maar gaan mijden....

Ook moet ik je waarschuwen voor mijn stad Den Haag. Rond de bepaalde wijken kunnen er idd wel eens kakkerlakken plagen voorkomen en soms, ja soms, ook wel eens in een 'nette' wijk. :shock: Verder hebben wij hier ook een straat met de meeste uitlaatgasvervuiling van NL, dus ik zou hier maar wegblijven, wellicht overleef je het niet.

Verder snap ik wel dat je een cabrio wil, want die 5 uur over saaie interstates waarvan je na een half uur naar buiten te hebben gekeken je ogen kan sluiten en na 4 uur precies hetzelfde ziet, ja dat wil je niet missen natuurlijk. Het is ook onbegrijpelijk dat al die grote bedrijven auto's verhuren zonder normale ramen, want in gewone auto's kan je niet van het uitzicht genieten. Het valt me nog mee, dat er niet zoveel ongelukken gebeuren in een land waar ze auto's hebben waar je niet eens normaal naar buiten kan kijken....

Jongen, seriously, denk toch eens na man. Fijn dat je mijn tip van de NP pass wel hebt opgepikt.... mss moet je wat minder selectief lezen, wellicht dat je dan nog wat ziet van de VS, in plaats van dat je straks met een stoer verhaal aan je vrienden kan vertellen dat je hebt 'getourd' in de VS. Met wat jij van plan bent zie je nog geen fractie ervan en gaat de essentie van reizen volgens mij jou voorbij.....

Ik vind ook eigenlijk dat serieuze antwoorden wel geboycot mogen worden......

oh enne, ik weet niet wat jij denkt dat je krijgt voor je 15 euro in Vegas, maar trust me, jouw hotel aint all that en zal de gemiddelde HOJO's aan dezelfde criteria voldoen..... dus ik zou die 'echte' rondreis maar serieus gaan overwegen als ik jouw was.... kan jij met jouw wensen volgens mij meer mee...
Laatst gewijzigd door Vegasgirl op 18 jul 2008, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

RonaldD schreef:Wij zijn niet echt van plan om het circuit op te gaan, dus het testverslag qua prestaties is in deze niet heel erg relevant.
Laat ik het anders uitdrukken: als iets of iemand de weg over steekt en je moet reageren om brokken te voorkomen, dan wil je niet in een Sebring zitten.

Gr., Flipje
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

FlipjeBTiel schreef:Laat ik het anders uitdrukken: als iets of iemand de weg over steekt en je moet reageren om brokken te voorkomen, dan wil je niet in een Sebring zitten.
Als dat nou die jongen z'n droom is, laat hem toch! Alle adviezen en punten van kritiek zijn hier overduidelijk. Als Ronald dan toch nog z'n eigen ding wil doen, is dat zijn eigen verantwoordelijkheid en is hij na afloop weer een (levens)ervaring rijker. Hij gaat er vast niet dood aan..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
carley
Amerika-newbie

Bericht door carley »

ben je van plan om miami en omgeving te combineren met las vegas, op het floridaforum vraag je ook van alles en nogwat, of verveel je je misschien?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer