Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas ja of nee.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Las Vegas ja of nee.

Bericht door LeenG »

yarrah schreef:De vreselijkste plek waar ik ooit geweest ben.
net dat maakt het dan voor mij weer interessant.... :wink:
ik heb mij 1 dag laten meeslepen in de gekte en daarna vind ik het echt fascinerend om te kijken hoe iedereen zich graag laat onderdompelen in zoveel gekte en alles wat erbij hoort.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik vind Las Vegas wel leuk om bij te komen van de rotsen, even een break om de accu te herladen. Even poedelen in het zwembad, beetje de voorraden aan vullen in de winkels (kleding, electronica ed.) shows bezoeken, luxe hotels voor een leuke prijs... En ja het is kitsch, maar Las Vegas heeft kitsch dan weer wel tot kunst gemaakt door dat ze over de top is. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar knap hoe ze het allemaal in die woestijn uit de grond getrokken hebben, is het wel. Het is een pretpark voor volwassenen en na 2 dagen heb ik het ook wel weer gezien, maar die 2 dagen die zijn leuk. Ik vind L.A. de vreselijkste stad trouwens die ik tot nu toe heb gezien in de VS, zoveel vergane glorie dat het iets triestigs had. En de luxe van Beverly Hills die zat achter heggen en hagen, nog niets om aan te vergapen. Geef mij dan maar Las Vegas.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

jolanxyz schreef:Ik vind L.A. de vreselijkste stad trouwens die ik tot nu toe heb gezien in de VS, zoveel vergane glorie dat het iets triestigs had.
Ik was afgelopen zomer voor het eerst in LA. Wij waren hier 5 volledige dagen (waarvan wel 1 Universal en 1 Six Flags), maar ik heb lang niet alles kunnen zien wat ik wilde zien! Voor mij was de stad zo groots, en totaal niet wat ik er van verwacht had. Iedereen "waarschuwde" dat LA zou tegenvallen en dat SF en SD zoveel leuker waren. Beiden zijn natuurlijk prachtige steden, maar LA is gewoon anders en ik vond het he-le-maal te gek! Ik vond het jammer dat we de stad weer moesten verlaten!

Als ik weer naar de westkust ga, staat LA bovenaan mijn verlanglijstje!
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Inmiddels ben ik 2 keer in Las Vegas geweest. De eerste keer 2 nachten buiten de strip en de tweede keer 4 nachten in het MGM. Ik vind het helemaal geweldig in LV, maar ook zeker niet alleen om het gokken. De hotels bekijken, shoppen, shows bezoeken, etc, het is allemaal erg aan mij besteed. Zelfs zo erg dat onze huwelijksreis dit jaar bestaat uit een gehele week Las Vegas.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

CSX schreef: We zijn idd niet naar een show geweest, maar dat was omdat er niets tussen zat wat ons aansprak. Wel zijn we decadent wezen eten bij hotel
Phantom of the Opera? Een van de betere musicals ooit en in Vegas op een fantastische manier uitgevoerd. Lion King, heel anders maar schijnbaar ook erg spectaculair. Nu moet ik zeggen dat ik die laatste zelf nog niet heb gezien, dus kan er ook niet over oordelen. Laatst bijna in London, maar uiteindelijk toch een andere musical gekozen.

Ik weet niet wanneer je geweest bent, maar als dat even geleden is dan kan Hans Klok er nog hebben gestaan. Of momenteel Penn & Teller. En er is nog veel meer buiten dat wat ik noem. Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat er niet iets tussenzit wat je aanspreekt.

Roel.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Ik ben de partner van de topic starter.

Wij zijn in september 2010 in Las Vegas geweest. We zijn uiteten geweest bij Bally’s Steakhouse, (Hotel Paris).
De musical The Lion King is prachtig. Deze hebben wij in 2008 gezien op Broadway (NY).
De shows die er toen waren trokken ons niet bepaald en hebben toen ons op vermaakt met de avond fotografie op de strip.
Wij zijn beide gek van fotograveren en het is een leuke uitdaging om leuke foto's te maken.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

roelb schreef:Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat er niet iets tussenzit wat je aanspreekt.
Ze bestaan toch echt die personen! Ik maak mijn vriend ook niet blij met een show. Niet in Vegas, niet op Broadway! Musicals, toneel, Hans Klok of The BlueMan Group. Bij geen enkele kan ik rekenen op enthousiasme, dus wij bezoeken ook geen shows op deze plekken.

Ik heb em één keer meegekregen naar Fame in Londen. Dat vond ie "wel aardig". Het is dus zonde van het geld om hem met tegenzin daar naartoe te nemen.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

vorig jaar de show "love" gezien in Mirage.

Ik vond deze prachtig!
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

tosca schreef:
roelb schreef:Ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat er niet iets tussenzit wat je aanspreekt.
Ze bestaan toch echt die personen! Ik maak mijn vriend ook niet blij met een show. Niet in Vegas, niet op Broadway! Musicals, toneel, Hans Klok of The BlueMan Group. Bij geen enkele kan ik rekenen op enthousiasme, dus wij bezoeken ook geen shows op deze plekken.

Ik heb em één keer meegekregen naar Fame in Londen. Dat vond ie "wel aardig". Het is dus zonde van het geld om hem met tegenzin daar naartoe te nemen.
Ik vraag me dan altijd af of dat een vooroordeel op basis van een enkele slechte ervaring is. Kijk, Blue man group is gewoon slecht. Dat is een avond in mijn leven die ik veel beter had kunnen beteden. Fame is iets waar je toch wel een beetje van moet houden dus ik kan me voorstellen dat jouw man/vriend daar wat minder van gecharmeerd was. Veel toneel is ook wat minder toegankelijk en vaak iets waar je toch van moet houden. Natuurlijk, een aatnal stukken van Shakespeare zullen iedereen boeien als ze goed zijn uitgevoerd, maar op de meeste toneeluitvoeringen is toch wel wat op aan te merken.

Maar een musical als Phantom, in dat verhaal wordt toch iedereen meegesleept? En zeker als het zo goed wordt uitgevoerd als in Vegas. Inclusief vallende kroonluchter boven je hoofd! :-)

Roel.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

roelb schreef: Kijk, Blue man group is gewoon slecht. Dat is een avond in mijn leven die ik veel beter had kunnen beteden.
Kleine correctie: Blue Man Group is niet slecht, jij vind dat zo. :wink: Ik vond ze geweldig! En met mij vele anderen. Smaken verschillen natuurlijk!

En ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die helemaal niet houden van shows en dergelijke. Al ben ik wel met je eens dat het heel moeilijk is om alles dat er op een podium wordt gebracht af te wijzen op basis van één of enkele dingen dingen die je hebt gezien. Er is zoveel verschillends! Ik houd ook niet overal van. Mij kun je niet blij maken met een show rond een illusionist of een zanger(es), maar een spektakelshow vind ik wel geweldig. Musical is ook niet aan mij besteed. Dansshows weer wel. Smaak is natuurlijk heel persoonlijk.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

musicals is wel een specifiek genre, daar moet je toch ook een beetje van houden of niet. Mijn vriend is zelf muzikant en heeft een heel brede muzieksmaak (klassiek, pop, rock,...) maar musicals interesseert hem geen fluit. (mij eigenlijk ook niet)
Wij gaan bv liever naar cabaret of stand-up comedy of naar een echt concert van een echte groep/artiest.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Jasmino schreef:En ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die helemaal niet houden van shows en dergelijke.
Precies! En mijn vriend is er daar een van! Want ook met een show van Cirque du Soleil of stand-up comedy doe ik hem geen plezier! Geeft verder ook niet, ieder zijn eigen ding.

Zo hebben we wel Oasis en de Black Eyed Peas bezocht in New York en ongeveer alle sportwedstrijden die er zijn in een stad zijn bezoeken we! Ander soort entertainment dus, ligt er maar aan waar je van houdt!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jasmino schreef:
roelb schreef: Kijk, Blue man group is gewoon slecht. Dat is een avond in mijn leven die ik veel beter had kunnen beteden.
Kleine correctie: Blue Man Group is niet slecht, jij vind dat zo. :wink: Ik vond ze geweldig! En met mij vele anderen. Smaken verschillen natuurlijk!
Ehmz, nou, in dit geval durf ik echt te stellen dat het slecht is. Smaken verschillen, maar bedorven eten smaakt altijd slecht.

Het gaat nergens over. Het is een show die slechts inspeelt op het feit dat veel mensen "vieze" dingen lachwekkend vinden. Slechte onderbroeken lol, gooien en kliederen met eten, verf en WC rollen. Allemaal "humor" waar je op de basisschool nog wel om kon lachen, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Ik begrijp echt niet hoe iemand dat leuk of goed kan vinden en het stelt me echt teleur dat dat helaas wel zo is. Er is gewoon helemaal niets anders dan dit soort flauwe humor. En daar betaal je $100 voor. Ik voelde mij opgelicht, en ik was niet de enige.

Ik heb nog nooit zoveel mensen verontwaardigd weg zien lopen uit een theater. Overal om mij heen hoorde je aan het eind mensen klagen en niet of slechts met tegenzin applaudiseren. Natuurlijk, het grootste deel was razend enthiousiast, maar zegt dat meer over de gemiddelde bezoeker of over de show?

Roel.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

LeenG schreef:musicals is wel een specifiek genre, daar moet je toch ook een beetje van houden of niet. Mijn vriend is zelf muzikant en heeft een heel brede muzieksmaak (klassiek, pop, rock,...) maar musicals interesseert hem geen fluit. (mij eigenlijk ook niet)
Wij gaan bv liever naar cabaret of stand-up comedy of naar een echt concert van een echte groep/artiest.
Een musical is een vorm van toneel. En is door de combinatie met muziek vaak een meer expressieve en meeslepende ervaring dan klassiek toneel. De vergelijking met een concert gaat wat mij betreft volledig mank, dat heeft niets met elkaar te maken.

Overigens, een musical wordt begeleid door een "echt" orkest die "echte" muziek speelt. Met "echte" instrumenten.

Roel.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

roelb schreef:Ehmz, nou, in dit geval durf ik echt te stellen dat het slecht is. Smaken verschillen, maar bedorven eten smaakt altijd slecht.

Het gaat nergens over. Het is een show die slechts inspeelt op het feit dat veel mensen "vieze" dingen lachwekkend vinden. Slechte onderbroeken lol, gooien en kliederen met eten, verf en WC rollen. Allemaal "humor" waar je op de basisschool nog wel om kon lachen, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Ik begrijp echt niet hoe iemand dat leuk of goed kan vinden en het stelt me echt teleur dat dat helaas wel zo is. Er is gewoon helemaal niets anders dan dit soort flauwe humor. En daar betaal je $100 voor. Ik voelde mij opgelicht, en ik was niet de enige.

Ik heb nog nooit zoveel mensen verontwaardigd weg zien lopen uit een theater. Overal om mij heen hoorde je aan het eind mensen klagen en niet of slechts met tegenzin applaudiseren. Natuurlijk, het grootste deel was razend enthiousiast, maar zegt dat meer over de gemiddelde bezoeker of over de show?

Roel.
Volgens mij zegt deze reactie nog het meest over jou :notworthy:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

roelb schreef: Een musical is een vorm van toneel. En is door de combinatie met muziek vaak een meer expressieve en meeslepende ervaring dan klassiek toneel. De vergelijking met een concert gaat wat mij betreft volledig mank, dat heeft niets met elkaar te maken.

Overigens, een musical wordt begeleid door een "echt" orkest die "echte" muziek speelt. Met "echte" instrumenten.

Roel.
degustibum non disputandum est.
Met "echt" bedoelde ik niet dat een musical nep is ofzo, just not our cup of tea. Als wij een avondje entertainment zoeken, gaan we gewoon liever naar een optreden of cabaret, c' est tous.

(4 talen in 1 post, faut le faire! :wink: )
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Jasmino schreef:

En ik denk dat er wel degelijk mensen zijn die helemaal niet houden van shows en dergelijke.
Ja, hier nog zo ééntje :)
Groetjes,
Carine
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

roelb schreef:Natuurlijk, het grootste deel was razend enthiousiast, maar zegt dat meer over de gemiddelde bezoeker of over de show?
Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben over welke show dan ook en als jij het niet leuk vindt is dat jouw goed recht, maar ik denk niet dat het nodig is zulke opmerkingen te maken.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

I love Las Vegas!!
En dan ben ik nog niet eens naar één van de vele shows geweest. Ik heb er al een keer of 3 geweest en heel veel heb ik nog niet gezien, omdat het er niet van komt. Ik zou de volgende keer wel zeker 4 nachten willen blijven.
Je kunt daar ook zo lekker eten bij die buffetten en lekker shoppen in de outlets (wat verder weg).
Meestal als ik in Las Vegas ben heb ik heel veel natuur gezien en rust gehad in de dagen ervoor en ben ik echt toe aan wat levendigheid.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Geweldig hoe zo'n discussie over de vraag of Las Vegas leuk is, overgaat in een discussie over shows en musicals. Ik hou wel van musicals, mijn vriend niet. Ik hou wel van shows, hij niet. Waar hij dan wel van houdt: een sportwedstrijd, een goede band, een bioscoopje pikken, beetje gokken etc. Van standup-comedy/cabaret en lekker eten houden we beide. Dat is niet alleen in Las Vegas, maar dat is ook thuis. Maar zo gaat hij een keer een avond met mij mee en ik een keer een avond met hem. Het is een beetje geven en nemen en elkaars smaak en mening respecteren.
tosca schreef:
jolanxyz schreef:Ik vind L.A. de vreselijkste stad trouwens die ik tot nu toe heb gezien in de VS, zoveel vergane glorie dat het iets triestigs had.
Ik was afgelopen zomer voor het eerst in LA. Wij waren hier 5 volledige dagen (waarvan wel 1 Universal en 1 Six Flags), maar ik heb lang niet alles kunnen zien wat ik wilde zien! Voor mij was de stad zo groots, en totaal niet wat ik er van verwacht had.
Pretparken bezoeken is iets anders als de stad bezoeken. Ik ben er in L.A. niet naar toe gegaan, maar ik neem meteen aan dat die pretparken leuk zijn. Ik hou wel van pretparken. Maar ik ben blij dat je de stad L.A. leuk vond. In L.A. vond ik de La Brea Tarpits trouwens wel verrassend om te bezoeken, zo'n natuurlijk verschijnsel midden in de stad verwacht je niet. Ik weet niet of je die al bezocht hebt, maar doe dat eens een volgende keer en kijk daarna eens naar de film Vulcano.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer