Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug - [Update]

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Re: Reis Tjaco: advies 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug

Bericht door Tjaco »

Isis schreef:Van Visalia naar Las Vegas is een heel eind .. maar het kan. Wij doen het wellicht in 2 dagen. via Bartsow KOA langs snelweg idd.

Wij rijden van Grand Canyon naar Needles en omgeveing en dan via Joshua Tree naar San Diego (Sea World).
Ik heb die opties va Barstow en Needles ook gezien, maar dat werd me afgeraden door mijn zwager die er in 2008 geweest is omdat dit campgrounds zouden zijn die veel te heet zijn in die tijd van het jaar.

Veel van je andere tips ben ik ondertussen al aan het gebruiken, met datgene wat ik van de anderen gehoord heb en ik ben bijna zover om mijn nieuwe route op het forum te zetten.

Ik heb je een PB gestuurd voor de route. Al vast bedankt :wink:
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ben je ook andere plaatsen tegengekomen waar het wel spectaculairder is? Of is het overal een beetje behelpen in de zomer?
Wij hebben ook alleen de 1-dag Colorado River trip vanuit Moab gedaan en die was zeker mooi landschappelij maar avontuurlijk kon je 't inderdaad niet noemen! Wij hebben er geen eigen ervaring mee maar ik begrijp dat Cataract Canyon (ligt in Canyonlands NP) flink ruig is: http://www.utah.com/raft/rivers/cataract.htm
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

vana schreef:
Isis schreef: Arches is een van de machtigste wonderen... en daar kun je beter wat meer tijd besteden ook hie rkun je campground reserveren. Anders in Moab staan is nog wel 45 min rijden.
Dan maak je wel een enorme omweg. Van Moab naar de ingang van Arches is het maar zo'n 10 minuten rijden (5,7 miles)

Marjon
De ingang van Arches is dichtbij maar Devils Garden is een einde rijden en kost veel tijd. Ten minste toen wel.....
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Beste allemaal,

Na alle tips en het lezen van enkele reisverslagen heb ik onze route aangepast en kom ik nu op het volgende schema uit. Ik heb ook al enkele campgrounds toegevoegd uit de vele tips die ik daarover kreeg.

Momenteel ziet het er zo uit:
1. Aankomst in SF
2. Dag in SF
3. Ophalen camper en trip richting Yosemite – Cgr, ten noorden/oosten van Yosemite
4. Via Mono Lake naar de oost-ingang van Yosemite; door park en plaats in park reserveren. – Cgr. in Yosemite
5. Dag in Yosemite – Cgr. in Yosemite
6. Halve dag in Yosemite en daarna naar camping bij Three-Rivers – Cgr. Sequioa RV Ranch Three Rives
7. Auto huren en Dagje op en neer naar Sequoia – Cgr. Sequioa RV Ranch Three Rives
8. Van Three Rivers naar Las Vegas – Cgr. Sam’s Town of een hotel
9. Dag in Las Vegas – Cgr. Sam’s Town of een hotel
10. Via Hoover Dam naar Zion – Cgr. Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
11. Dag in Zion – o.a. stukje Narrows - Cgr. Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
12. Naar Bryce Canyon – Cgr. Ruby’s Inn RV park
13. naar Capitol Reef NP – Cgr. Fruita
14. naar Arches – Moab – Cgr. Canyonlands Moab
15. Dag in Moab - Cgr. Canyonlands Moab
16. naar Mesa Verde - Cgr. ???
17. via Gooseneck naar Monument Valley – Cgr Gouldings Campground
18. via Antelope Canyon naar Page – Cgr. ???
19. via Glen Canyon Dam en Cameron Trading Post naar Grand Canyon – Cgr. Trailer Village
20. Dag Grand Canyon – Cgr. Trailer Village
21. via Wupatki en Flagstaff naar Sedona – Cgr. Sedona Rancho Sedona RV Park
22. via Joshua Tree NP naar in de buurt van Palm Springs - Cgr ???
23. Palm Springs – Los Angeles – Cgr. Malibu Beach RV
24. LA - auto huren en stad bekijken Hollywood en Beverly hills etc…– Cgr. Malibu Beach RV
25. LA - Universal studios – Cgr. Malibu Beach RV
26. Santa Barbara – Cgr.El Captain
27. Ergens rond Monterey – Cgr. ??
28. naar SF – Cgr ??
29. Dag in SF – Cgr. ??
30. camper inleveren en retour vlucht

Opnieuw wil ik julie graag uitnodigen om te reageren.
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tjaco schreef: 3. Ophalen camper en trip richting Yosemite – Cgr, ten noorden/oosten van Yosemite
4. Via Mono Lake naar de oost-ingang van Yosemite; door park en plaats in park reserveren. – Cgr. in Yosemite
5. Dag in Yosemite – Cgr. in Yosemite.
6. Halve dag in Yosemite en daarna naar camping bij Three-Rivers – Cgr. Sequioa RV Ranch Three Rives
7. Auto huren en Dagje op en neer naar Sequoia – Cgr. Sequioa RV Ranch Three Rives
Ik begrijp niet helemaal wat je op dag 3 wilt doen. Als je de camper ophaalt zou je misschien nog tot aan Yosemite kunnen rijden, maar de meeste mensen stoppen nog voor het park, dus ten westen van Yosemite. Ten noorden van het park lijkt me helemaal niet logisch. Of wil je eerst om Yosemite heen naar de oostingang en dan vanuit het oosten het park binnen rijden? Ik geloof dat ik het nu begrijp ... Ik weet niet of dat handig is, je zou ook eerst naar het park kunnen rijden en als dagtrip heen en weer naar de Tioga Pass. Of Sequoia overslaan en dan via de Tioga Pass het park verlaten. Dan heb je ook niet het gedoe met die auto bij Three Rivers. Je kunt ook bij Yosemite de sequoiabomen bekijken.
Je mist in jouw opzet Kings Canyon, en de prachtige Kings Canyon Scenic Byway - tenzij je dat vanuit Three Rivers wilt gaan doen. Ik weet het niet, het kan allemaal wel, maar het komt op mij wat omslachtig over. En zo jammer van die mooie campgrounds in Sequoia om niet in het park te kamperen.
Tjaco schreef: 10. Via Hoover Dam naar Zion – Cgr. Zion Canyon Campground & RV park in Springdale
Die Hoover Dam is wel een omweg, en ik weet niet hoeveel tijd het je kost. Als je ook al naar de Glen Canyon Dam gaat kun je dit wel overslaan. In plaats daarvan is de rit door Valley of Fire een aanrader.
Tjaco schreef: 28. naar SF – Cgr ??
29. Dag in SF – Cgr. ??
30. camper inleveren en retourvlucht
Waarom niet diect in SF de camper inleveren? Ik vind het ook wat onhandig dat je zowel aan het begin als aan het eind een dag in SF hebt, die zou je kunnen combineren en voor die dagen een hotel nemen.

Marianne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

In Mesa Verde zelf schijnt een mooie campground te zijn, anders lijkt me op jullie route toch, ik durf het bijna niet te zeggen, de KOA in Cortez een goede optie.
In Page kun je mooi aan het Lake op Wahweap staan.
Wanneer je in SF toch kiest voor een campground, al ben ik het wel met Marianne eens, is Larkspur een optie. Je kunt vanaf dit RV park met de ferry danwel de bus naar SF. Met de ferry is erg mooi.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

A & A Mesa Verde RV Park & Campground, 34979 Hwy 160 Mancos, CO 81328, Tel: (970) 565-3517 en Mesa Verde RV Resort, 35303 Hwy 160, Mancos, CO 81328, Tel: (800) 776-7421 zijn twee campgrounds die redelijk dicht bij Mesa Verde NP liggen maar de campground binnen het park is inderdaad heel mooi.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Het plan was inderdaad om via het oosten en de Tioga Pass het park in te rijden en dat deel dan op die manier mee te nemen. Dat komt inderdaad weer doordat ik niet via de TiogaPass wilde vertrekken omdat ik dacht en uit enkele reisverslagen ook lijk te lezen dat je de Sequoias in Sequoia NP niet mag missen. Wat is de algemene indruk daar van? Mis je niet echt iets wanneer je "alleen" de sequoia's in Yosemite bekijkt?

Verder, wanneer we via de Tioga Pass naar LV rijden dan kunnen we die Kings Canyon toch ook niet doen? Ook dat zou betekenen dat we toch via de westkant uit Yosemite moeten vertrekken.

De reden om niet in Sequoia NP te gaan staan is dat ik met zo'n grote camper toch niet via de zuid-ingang wil vertrekken (alhoewel niet iedereen daar "bang" voor is, maar ik wil het daar toch maar niet op wagen). En dan wordt het denk ik een te grote trip om in één dag naaar LV te rijden met die omweg via het noorden van het park.

Goed idee om dan de Hoover Dam te vergeten wanneer we de Glen Canyon Dam doen. Is inderdaad wel een tikje om.

Het "gedoe" rond SF is niet ideaal, maar daar kunnen we niet zo veel meer aan doen. Camperhuur en tickets staan al vast dus ook de dagen. We zouden wel een dag langer in SF kunnen blijven nadat we de camper hebben opgehaald en zo alles een dag op tte schuiven, maar ons idee was dat het misschien niet zo handig is om 's avonds met de camper aan te komen in SF en dan nog helemaal schoon gaan maken om hem de volgende morgen weer in te leveren. Iemand daar ervaringen mee?
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

thuul schreef:In Mesa Verde zelf schijnt een mooie campground te zijn, anders lijkt me op jullie route toch, ik durf het bijna niet te zeggen, de KOA in Cortez een goede optie.
In Page kun je mooi aan het Lake op Wahweap staan.
Wanneer je in SF toch kiest voor een campground, al ben ik het wel met Marianne eens, is Larkspur een optie. Je kunt vanaf dit RV park met de ferry danwel de bus naar SF. Met de ferry is erg mooi.
In 1992 was Morefield campground in Mesa Verde mooi en groen in juni. (oma spreekt) haha De weg het park in is een hele steile (het plateau op); vroeger konden autos niet altijd naar boven komen. Ik meen dat ze dan som sachteruit reden vanwege de brandstof toevoer oid... precies weet ik het niet meer.
Als je gaat probeer het Balcony House niet te missen, dat is een mooie klauterbelevenis. Schijnbaar moet je soms lang wachten want toegang is met ranger du sneit op eigen geegenheid. Ik vond dat een mooi gevoel geven hoe die mensen naar hun woning/ dorp moesten klauteren.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dat groen (Verde) in juni zal wel vaker voorkomen, in mei 2007 was het daar wit, erg wit, en stond er een bordje Closed :(
Mesa Verde zelf was wel prachtig, en erg rustig!
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Dag 8 lijkt me niet te doen. Vanaf Three Rivers naar Las Vegas is het ongeveer 635 km. Dat is met een camper niet te doen op 1 dag. Houd er rekening mee dat je met een camper veel langzamer rijdt dan met een auto. Ook zijn het niet allemaal snelwegen, vooral de kleinere, bochtige weggetjes kosten erg veel tijd. Onze langste rit op 1 dag was ongeveer 450 km, en dan ben je echt op aan het eind van de dag. Vooral de chauffeur, rijden van een camper is veel vermoeiender.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tjaco schreef:Het plan was inderdaad om via het oosten en de Tioga Pass het park in te rijden en dat deel dan op die manier mee te nemen. Dat komt inderdaad weer doordat ik niet via de TiogaPass wilde vertrekken omdat ik dacht en uit enkele reisverslagen ook lijk te lezen dat je de Sequoias in Sequoia NP niet mag missen. Wat is de algemene indruk daar van? Mis je niet echt iets wanneer je "alleen" de sequoia's in Yosemite bekijkt?
De sequoia's in Kings Canyon en Sequoia zijn wel wat indrukwekkender dan die in Yosemite, maar de Mariposa Grove is zeker de moeite waard. Ik weet niet of ik alleen vanwege de bomen naar Sequoia zou gaan, maar je hebt in die dag wel genoeg tijd om nog meer te zien.
Ik ben benieuwd hoe je vanuit SF wilt rijden, welke weg wou je nemen? Denk er aan dat het wel veel tijd kost voor je bij de oostingang bent. Ik denk dat het het snelste is om via Sacramento en Lake Tahoe te rijden.
Tjaco schreef:Verder, wanneer we via de Tioga Pass naar LV rijden dan kunnen we die Kings Canyon toch ook niet doen? Ook dat zou betekenen dat we toch via de westkant uit Yosemite moeten vertrekken.
Nee, je zou dan Kings Canyon/Sequoia overslaan. Je kunt dan via de zuidingang Yosemite binnen rijden, daar de Mariposa Grove bezoeken en dan in het park staan, en via de Tioga Pass het park verlaten. Jouw plan kan prima, maar je rijdt wel meer.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tjaco schreef: De reden om niet in Sequoia NP te gaan staan is dat ik met zo'n grote camper toch niet via de zuid-ingang wil vertrekken (alhoewel niet iedereen daar "bang" voor is, maar ik wil het daar toch maar niet op wagen). En dan wordt het denk ik een te grote trip om in één dag naaar LV te rijden met die omweg via het noorden van het park.
Dit is nieuw kun je met een grote (wat is groot) camper de Zuid uitgang niet gebruiken?? Wat is daar aan de hand wij gaan met 25ft op pad...

Over Sequoia en Kings C np; wij vonden het wel mooi... maar het was ver rijden. Dit keer slaan we het over en gaan naar Mariposa grove. En de weg was ook heel mooi maar kronkelde enorm!!
Over hetrijden van meer dan 600 km heb ik je al gemaild. Ik zou het niet in 1 dag willen rijden maar misschien vidn je het prima om vroeg te vertrekken en laat aan te komen. Wij willen graag uiterlijk 17 uur staan.

Wat me opvalt dat je steeds voor CG buiten de NP kiest. Is dat bewust? Het beleven van een park wordt intenser in het park zelf. Ik heb mijn schema zelfs aangepast om 1 nacht op Desert View in Grand VC te staan ipv in het groet dorp. Dat kun je niet reserveren dus moeten we er op tijd zijn. En er zijn op zich in alle parken mooi eplekken alleen neit altijd met elektra wat vervelend kan zijn ivm hitte... ach gaan we op picknick tafel liggen en naar de sterren kijken. Ik kan me dat van de vorige keer nog zoooo goed herinneren en daar zijn geen foto's van... dus echt geheugen herinnering.

De tip van Wahweap bij Page is leuk ook voor mij ik dacht gewoon aan de CG in Page met zwembad en bubbelbad ... ook wel eens lekker, al alle stoffige wegen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tjaco schreef:
ina schreef:Wij hebben 3 jaar terug in moab geraft, onze kinderen waren toen 16 en 11, het was heel leuk maar ook voor onze kinderen had het wel wat spectaculairder gemogen, ik denk voor de oudere kinderen/volwassenen(19 en 21) een beetje saai.
Bedankt voor je tip. Ja daar begon ik ook al een beetje aan te twijfelen toen ik het verhaal van Greetje las.

Ben je ook andere plaatsen tegengekomen waar het wel spectaculairder is? Of is het overal een beetje behelpen in de zomer?

Groetjes,

Tjaco
Wij hebben met zijn twee ook geraft bij Moab, en ik vond dat -toen 25 jr- prima..... erger had niet gehoeven. Het was wel begin /half juni dus meer water en dus ruiger.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

[quote="Isis]Dit is nieuw kun je met een grote (wat is groot) camper de Zuid uitgang niet gebruiken?? Wat is daar aan de hand wij gaan met 25ft op pad...
[/quote]
Zoals je ergens eerder in dit topic kunt zien (iets onder midden 2e pagina) is er een aanbeveling om hier niet met RVs groter dan 22 feet terijden. Het mag dus wel, maar voor een eerste keer en eerg voorin in de reis dus nog niet veel ervaring, neem ik liever die gok niet.
Isis schreef:Wat me opvalt dat je steeds voor CG buiten de NP kiest. Is dat bewust? Het beleven van een park wordt intenser in het park zelf.
Het is niet mijn bedoeling om steeds voor een Cgr buiten de parken te kiezen. Ik wil in Yosemite (duimen dat het lukt... :wink: ), Capitol Reef, Mesa Verde en Grand Canyon wel proberen in de parken te kamperen. Bij Zion en Monument Valley net er buiten. Dus dat valt toch nog wel een beetje mee lijkt me. Een van de redenen is, zoals ik al eerder aangaf, dat ik verwacht dat er nogal wat eletronica meegaat en we dus niet te vaak zonder hook-up kunnen staan. Het idee van een omvormer in de auto is OK, maar dat is niet geschikt voor de laptops en daar zijn er nogal wat van in onze familie..... Je kunt natuurlijk zeggen dat het vakantie is, maar dat gaat bij de jeugd van tegenwoordig niet meer op. Het is voor hen een soort eerste levensbehoefte. 8)

Verder is er ook wel behoefte bij mijn kinderen om af en toe eens geen park te bezoeken en bijv. eens uit te slpaen en/of te gaan shoppen of zo. Dat is dan ook makkelijker en bijv. kan je dan met een shuttle zelf ergens heen gaan (zoals bij Zion) en de kids hun eigen gang laten gaan wanneer ze dat willen. Dat zijn zo ongeveer de achtergronden waarom ik niet altijd voor een Cgr in het park kies. Maar die sterrenhemel spreekt me zelf ook heel erg aan en daar hoop ik dan in ieder geval op die NP Cgr goed van te kunnen genieten.

Trouwens nu ik het net over shoppen had. Heeft iemand tips voor leuke Malls in de buurt van deze route? Mijn dochters willen het liefst 2 x per week shoppen (is toch triest) :cry: , maar daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen. Toch zullen we er niet aan ontkomen toch wel 1 of 2 keer wat te shoppen (liefst dan wel één met een Barnes en Noble er in :mrgreen: )
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tjaco schreef:Een van de redenen is, zoals ik al eerder aangaf, dat ik verwacht dat er nogal wat eletronica meegaat en we dus niet te vaak zonder hook-up kunnen staan. Het idee van een omvormer in de auto is OK, maar dat is niet geschikt voor de laptops en daar zijn er nogal wat van in onze familie..... Je kunt natuurlijk zeggen dat het vakantie is, maar dat gaat bij de jeugd van tegenwoordig niet meer op. Het is voor hen een soort eerste levensbehoefte. 8)
Gaat bij ons niet mee. Er is genoeg te doen en te zien onderweg. Ook een goede gelegenheid om eens een boek te lezen. Ik moet er niet aan denken dat die meiden van ons allebei een laptop bij zich zouden hebben, dan kun je helemaal niets meer beginnen.
Als ze nog geen fototoestel hebben is het misschien een idee om ze een toestel te geven, dan ga je anders kijken naar de dingen om je heen.

Misschien is het ook te overwegen om Mesa Verde over te slaan en wat meer tijd voor andere dingen (Moab, Yosemite, Sequoia) te nemen.

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Kan me er wel iets bij voorstellen Tjaco, wij nemen een laptop mee, daar boeken we onderweg motels mee, zoeken info en ik schrijf het reisverslag, maar als de laptop vrij is is er bij ons ook wel discussie met name mijn man en dochter die willen allebei hun mail checken?, mijn zoon van 13 wil dan zwemmen en niemand wil mee, meestal ga ik dan maar. Ik vind dat ook wel eens vervelend maar als ik dan de mails lees die mijn dochter naar haar vriendinnen stuurt en die ze terug krijgt van hun vakantiebelevenissen vind ik het ook wel weer leuk, eigenlijk vind ik het zelfs wel knap op die leeftijd, 18/19, 4 weken met je ouders en broertje, kan me dan ook best wel voorstellen dat ze dan even willen chatten met vrienden ook al zien ze zoveel mooie dingen het blijven tieners/jonge volwassenen! Ze gaat meestal ook nog met haar vrienden een weekje weg, ook dit jaar heb ik gevraagd of ze nog wel mee wil ze is gister 19 geworden, studeerd , ze vond het natuurlijk wel leuk weer naar Amerika maar ze hebben ook wel tijd voor zichzelf nodig en de laptop is dan een uitkomst.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou Sequoia N.P. en Mesa Verde uit de route laten om een rustigere schema te hebben. Jullie hadden vooral voor Moab erg weinig tijd uitgetrokken. Ook bij Capitol Reef is een extra overnachting aan te raden, zodat je ook de tijd hebt voor de prachtige route tussen Bryce Canyon en Capitol Reef. Zeker met een heel gezin is het denk ik ook wel fijner om geen haastroute te hebben. Ik zou ongeveer deze route doen:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining/Bridgeport/Bishop
Dag 7: Lee Vining/Bridgeport/Bishop - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Valley of Fire - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Capitol Reef
Dag 13: Capitol Reef
Dag 14: Capitol Reef - Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab - Monument Valley
Dag 19: Monument Valley - Page
Dag 20: Page
Dag 21: Page - Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon - Sedona
Dag 23: Sedona - Palm Springs
Dag 24: Palm Springs - Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
Dag 27: Los Angeles - Cambria
Dag 28: Cambria - Monterey
Dag 29: Monterey - San Francisco
Dag 30: Camper inleveren en retourvlucht
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

In een aantal parken zijn elektric hook ups en in andere niet. Juist de afgelegenheid heeft ook iets dat ze in Europa niet zo snel zien.
Wij twijfelen over de laptop, foto's erop zetten / mail / contact thuis etc. De kids hebben nintendo mee en normaal in vakantie hebben we ook geen laptop. Dus sommige dagen wel elektra andere niet. Ik moet dus even achter een omvormer aan zodat we tijdens het rijden kunnen opladen! 's Avonds zijn we vast vaak moe... een spelletje Yathzee oid kan dan ook of een boek idd. Maar de leeftijd van mijn kids is misschien net wat anders dan die van jouw. Mijn docher wilde ook al een dagdeel shoppen... Bij Mon Valley is een shop met indianen spullen. Verder weet ik niks van Malls, In Sf schijnen er hele hippe te zijn The Cannery (voormalig inblikfabriek van tonijn of sardien oid). En er zijn er vast veel meer dan je lief is. haha
Ik zit te denken om een video apparaat mee te nemen is ook gaaf voor kids om te doen. Praat er wel bij anders is het onwijssss saai om later te kijken.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Walnic
Dag 8 lijkt me niet te doen. Vanaf Three Rivers naar Las Vegas is het ongeveer 635 km. Dat is met een camper niet te doen op 1 dag. Houd er rekening mee dat je met een camper veel langzamer rijdt dan met een auto. Ook zijn het niet allemaal snelwegen, vooral de kleinere, bochtige weggetjes kosten erg veel tijd. Onze langste rit op 1 dag was ongeveer 450 km, en dan ben je echt op aan het eind van de dag. Vooral de chauffeur, rijden van een camper is veel vermoeiender.
Dat is wel veel en moet je zeker niet elke dag doen, maar een grote verplaatsdag waarbij ook nog een groot gedeelte interstate wordt gereden kan soms ook voordelen hebben. Je staat dan wel op de plek waar je misschien langer wilt blijven. En dat is hier het geval.
Wij hebben echt wel vaker dergelijke lange ritten gemaakt met een camper, en ook met 1 chauffeur, en wel langer ook, zeker over saaie stukken door bv de woestijn zoals hier. De langste was van Morro Bay, CA naar Williams Az met nog een stuk R66 ook, om en bij de 600 miles. Om 6 uur vertrokken en om 17.00 uur zaten we achter een cocktail. Zonder kinderen dat wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer