Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten inschatting 4 weken zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Kosten inschatting 4 weken zuidwesten

Bericht door Coyote »

Kletskous schreef:
17 aug 2022, 09:25
Hoewel ik heel graag opnieuw naar Amerika wil en dan vooral dit gedeelte, zijn er wel grenzen aan de financiële haalbaarheid. Zijn andere Staten voordeliger?
Mijn pubers roepen vooral dat ze terug naar Amerika willen, waar maakt ze niet zoveel uit al lijkt oudste Las Vegas wel vet, maar wederom Florida zouden ze ook leuk vinden. Zelf ontdek ik liever (deels) iets nieuws.
Waarom borduur je hier niet op voort? Hierboven geeft @Tipsy_1 het ook al aan en het zou ook mijn idee zijn (wist vanochtend nog niet dat je eventueel ook wel iets anders in Amerika wilt bezoeken :wink: ). Naast wat hierboven al genoemd is, wat dacht je bijv. van Route 66? Op dat stuk zijn echt wel betaalbare overnachtingen te vinden. Bovendien maak je dan een onvergetelijke reis dwars door Amerika.

Zelf doe ik dat ook al een aantal reizen en was één van de redenen om dit jaar de Lincoln Highway (van San Francisco naar New York) te rijden. Je komt dan in veel minder toeristische gebieden. Mijn gemiddelde motelovernachting was afgelopen juni USD 78,52 (incl tax) en ik ben nergens bedbugs tegengekomen... :wink: :lol:

Voor mijn komende trip, begin oktober, zit ik in het zuidoosten en over het algemeen vallen de de kosten voor overnachten mij erg mee. Iets hoger dan afgelopen juni maar nog steeds ruim onder de USD 100 per nacht.

Qua autohuur denk ik dat het wel voordeliger kan dan je zelf nu berekend hebt, zelfs met drop off kosten.

Succes!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De grootste kostenpost is simpelweg het seizoen waarin je moet reizen, wij gaan in april/mei of oktober/november, en dan heb je echt behoorlijk lagere prijzen, ik heb de laatse 5 jaar nooit een vlucht gehad boven de 60p euro b.v. Ook autohuur scheelt enorm, en hotels zijn meestal ook wat goedkoper te vinden. Ik heb (lang geleden) ook bij een bedrijf gewerkt wat tijdens de bouwvak sloot, maar kon meestal op projectbasis wel ergens door, en dan toch buiten die periode weg. Misschien een optie om dat eens te overleggen met werkgever.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Dan zal ik proberen om het toch iets positiever te brengen.
Kijk ook eens of jullie van een ander vliegveld kunnen vertrekken: Brussel/Dusseldorf of Frankfurt scheelt soms erg veel (en zeker x4).Velen voeren aan dat Frankfurt wel erg ver rijden is, maar in Amerika worden er wel dagelijks erg veel mijlen afgelegd. Als je met bv 3 a 4 uur rijden ruim €250 kunt besparen is dat best een aardig uurloon. Ik heb nog nooit meer dan €600 voor een vliegticket betaald(incl koffer) en heb nooit een langere overstap gehad dan 2 uur. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je die prijs nog wel vind bij regelmatig checken (op kayak.com bv).
Check ook eens alle autoverhuur topics hier...een auto (SUV) moet tegen die tijd best lukken voor €2000 mbv diverse codes.
Qua hotels...tsja daar heb ik hier al eens discussies over gehad: ik ben in juni 3 weken geweest en ga in oktober weer 2,5 week rond Las Vegas: beide keren gemiddeld rond €90 voor de betaalde hotels en dan zit ik niet IN de nationale parken , maar op bv een half uurtje rijden erbuiten.Bv in Williams voor €90 en niet in Tusayan voor €300. Is wel 50 minuten langer rijden, maar €210 is veel verschil.
Check voor Las Vegas ook eens het MyVegas-topic, tijd genoeg om te sparen voor (bijna) gratis kamers en shows voor de helft(BOGO).
Qua benzine denk ik dat je rond de €750 kwijt bent met de huidige prijzen.
En eten...tsja....met pubers...dan wordt het vaak fastfood en dus goedkoop. Ikzelf ga zelden in een restaurant ontbijten, maar neem iets smorgens als ik ga tanken bij een tankstation: verse donuts/hotdog/croissants/sandwich en een flinke beker verse filterkoffie erbij.

Maar je kunt het zo duur maken als jezelf wilt en helaas niet meer zo goedkoop als jezelf wilt...
Voor mij is het zo goedkoop en luxe mogelijk te krijgen ook een soort "sport" geworden en met wat ervaring en behulp van dit forum is me dat nog telkens prima gelukt :thumbup:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

CinZ schreef:
17 aug 2022, 16:25
@roelb. Kookten jullie zelf s avonds? Want €30,- pp is niet veel. €46,25 pp vond ik al niet veel, als je ook nog bedenkt hoeveel koffie we ook bij de Starbucks haalden. En 2 of 3x per dag buiten de deur eten.
Echt koken maar heel, heel soms. Als we ergens zitten met volledige keuken dan wil ik me nog wel eens uitleven met een mooi stukje vis oid, maar dat is meestal juist weer een duurdere dag.

Onze vakanties zijn meestal redelijk actief, en uit eten doen we bijna nooit. We gaan niet op vakantie om de hele dag aan een tafel te zitten, maar om lekker de natuur in te gaan. We ontbijten 's ochtends altijd goed in het hotel - ik eet nooit zoveel eieren als op vakanties. In de auto hebben we altijd wel broodjes en wat boter en kaas en wat fruit bij om tussendoor iets te eten, en 's avonds is het meestal eenvoudig. Wij zijn vaak pas redelijk laat weer in een hotelkamer. Zonde van het daglicht om binnen te zitten, dan zijn we wat aan het doen. En als je dan uiteindelijk in je kamer bent dan is het douchen, neerploffen op de bank als die er is, en nog wat lichts eten. Meestal slapen we daarna vrij snel, zeker als we de hele dag aan het lopen zijn geweest.

Dat eten kan dan zoiets simpels zijn als een kaasje, wat brood, water en een wijntje. Als er een Wholefoods in de buurt zit dan halen we wel eens wat uit de hot bar. Gezond en lekker. Soepje, wat groenten, wat pasta, etc. Vaak pakken we in de supermarkt ook wat verse salades uit de deli mee (en die gaan ook gewoon in de koeltas mee), als we honger hebben nemen we in zo'n deli ook wat warms mee. Soms pikken we een keer een pizza op bij Domino's (wij eten samen 1 kleine pizza, dat is helemaal prima) of halen we wat sushi. $20 aan (goede) take out sushi met z'n tweeen is echt een prima maaltijd. Als we ergens langer zitten en er is een barbecue buiten dan willen we nog wel eens een (vega)burgertje zelf maken. En soms gaan we ook wel eens ergens zitten om te eten. Maar ook daar doen we niet extreem duur. We delen vaak, of pakken wat kleinere gerechten.

Als ik nu zo door onze uitgaven scroll van de laatste trip dan zijn we 1 keer echt goed uit wezen eten. $135 totaal, Scoma's in SF inclusief meerdere cocktails. In Vegas een keer $50 voor drankjes en wat eten in het Venetian. In Lake Tahoe een keer $45 voor eten. En dat was het wel.
CinZ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door CinZ »

@Roelb

Oke,

Wij gaan ook zeker niet voor het uit eten gaan naar het zuid-westen. Maar wij gaven wel wat meer uit aan het eten, maar dat was ook omdat wij bijna geen hotel met ontbijt hadden dit keer en met een actieve dag op het programma was een omelet om mee te beginnen wel erg lekker

Wij hadden, vond ik, echt wel een goede deal bij BA inclusief fullsize suv.
Maar de hotels daar hadden wij zeker op kunnen besparen, maar dat wilde we dit keer niet. Wij wilden echt in de parken zitten en niet op een half uur of uur rijden.
Laatst gewijzigd door CinZ op 17 aug 2022, 18:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Kletskous
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kletskous »

Pete.Z schreef:
17 aug 2022, 17:49
Ik heb (lang geleden) ook bij een bedrijf gewerkt wat tijdens de bouwvak sloot, maar kon meestal op projectbasis wel ergens door, en dan toch buiten die periode weg. Misschien een optie om dat eens te overleggen met werkgever.
Dat kan niet bij dit (relatief kleine) bedrijf helaas.
Ik zou al heeel blij zijn als hij eens 4 weken i.p.v. 3 weken vakantie mag nemen (overuren genoeg!).
Voor een verre reis (zeker voor USA) kom je dan gewoon soms lekkerder uit in een route.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

CinZ schreef:
17 aug 2022, 18:27
En wij hadden weinig hotels met ontbijt dit keer, maar met een actieve dag op het programma was een omelet om mee te beginnen wel erg lekker.
Dat is dus iets om in de hotelselectie mee te nemen. En daar waar het niet standaard is (Vegas met name) kies ik zoveel mogelijk voor iets met keuken en bakken we 's ochtends zelf een omeletje. Onderweg zitten we meestal in Hampton Inn's, Home2Suites of waar mogelijk Garden Inn's/Embassy suites. Bij de laatste twee heb je dan made to order breakfast, bij de eerste twee brands is het gewoon het standaard opgewarmde dubbelgevouwen eiflapje, maar goed, ook dat is prima eetbaar op een getoaste bagel.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Coyote schreef:
17 aug 2022, 17:38
Kletskous schreef:
17 aug 2022, 09:25
Hoewel ik heel graag opnieuw naar Amerika wil en dan vooral dit gedeelte, zijn er wel grenzen aan de financiële haalbaarheid. Zijn andere Staten voordeliger?
Mijn pubers roepen vooral dat ze terug naar Amerika willen, waar maakt ze niet zoveel uit al lijkt oudste Las Vegas wel vet, maar wederom Florida zouden ze ook leuk vinden. Zelf ontdek ik liever (deels) iets nieuws.
Waarom borduur je hier niet op voort? Hierboven geeft @Tipsy_1 het ook al aan en het zou ook mijn idee zijn (wist vanochtend nog niet dat je eventueel ook wel iets anders in Amerika wilt bezoeken :wink: ). Naast wat hierboven al genoemd is, wat dacht je bijv. van Route 66? Op dat stuk zijn echt wel betaalbare overnachtingen te vinden. Bovendien maak je dan een onvergetelijke reis dwars door Amerika.

Mijn pubers weten vooral dat de vorige Amerika reizen erg leuk waren. Amerika staat voor hen voor overal lekker eten (lees: nagenoeg elke dag burger en friet en broodjes Subway waren ook favo….niet de mijne….doe mij maar Panera Bread), zo’n supergrote auto, pretpark. Ingrediënten voor een topvakantie.
De oudste wil wel graag naar Las Vegas, en ikzelf wil graag genoemde plaatsen zien. De combinatie van een paar bekende steden en natuur en rode rotsen lijkt me mooi.
Ooit al eens aan de westkust geweest, maar geen Antelope Canyon, Moab gedaan wat me mooi lijkt, en Yellowstone staat hoog op mijn lijstje.
En je kunt het geld maar een keer uitgeven, dus dan kies ik bij voorkeur iets wat ik gráág wil.
Dan liever een iets kortere route met wel het belangrijkste wat hoog op mijn lijstje staat.

En route 66 heb even snel bekeken. Zitten leuke onderdelen in, maar het deel Los Angeles hoef ik niet opnieuw te zien, trok me destijds al niet zo. Het is meer het idee “route 66” rijden, met een paar bekende highlights, maar niet alles spreekt me aan (en de pubers vraag ik me ook af).

Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

HennyCox schreef:
17 aug 2022, 17:57
Kijk ook eens of jullie van een ander vliegveld kunnen vertrekken: Brussel/Dusseldorf of Frankfurt scheelt soms erg veel (en zeker x4).Velen voeren aan dat Frankfurt wel erg ver rijden is, maar in Amerika worden er wel dagelijks erg veel mijlen afgelegd. Als je met bv 3 a 4 uur rijden ruim €250 kunt besparen is dat best een aardig uurloon.
Uiteraard kijk ik hier naar. Zelfs voorkeur voor Düsseldorf en vanaf Brussel is ook prima. Liever dan Amsterdam, maar als dat het voordeligst is, dan is dat zo.
Frankfurt is zo’n 350 km rijden voor ons, dat vinden we echt te ver. En ja, in USA rijd je ook afstanden, soms wel meer op een dag, maar man heeft er gewoon ook geen zin in om ná je vakantie bij thuiskomst dat eind te rijden, dan wil je zsm naar huis.

Autohuur staat nu op torenhoge prijzen. Het zóu kunnen dat dit nog daalt de komende maanden, maar garantie heb je niet. En als dit niet het geval is, zit je vast aan een dure auto die hard op je budget drukt. Lastig.

We gingen eigenlijk nooit uit ontbijten, dat hadden we in ons hotel (behalve in NY) en in de villa’s zorgden we zelf voor ons ontbijt.
We zijn in 2017 tweemaal wezen ontbijten zag ik en dat kostte toen 55,= (Ihop en Dennys) maar dat zal nu ook wel anders zijn. En ik vind het zonde van de tijd om ergens te gaan ontbijten, je moet zoeken naar iets, erheen rijden, wachten tot het klaargemaakt is, allemaal zonde vd tijd. Liever een getoast boterhammetje bij het hotel met een eitje, zo’n yoghurtje, sapje en we kunnen vertrekken. Niks bijzonders, maar goed genoeg.

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kletskous schreef:
17 aug 2022, 18:43
En route 66 heb even snel bekeken. Zitten leuke onderdelen in, maar het deel Los Angeles hoef ik niet opnieuw te zien, trok me destijds al niet zo. Het is meer het idee “route 66” rijden, met een paar bekende highlights, maar niet alles spreekt me aan (en de pubers vraag ik me ook af).
Gelukkig is Route 66 méér dan 'een paar bekende highlights'. 8)

Als je alleen Los Angeles benoemt terwijl dat juist maar een heel klein onderdeel van Route 66 is, dan heb je óf de route niet goed bekeken óf het is gewoon niet je ding. En dat laatste kan natuurlijk ook. :wink:
Kletskous schreef:
17 aug 2022, 18:43
De oudste wil wel graag naar Las Vegas, en ikzelf wil graag genoemde plaatsen zien.
Met Route 66 is Las Vegas heel goed te combineren. Maar goed, als jij toch liever de eerder genoemde plaatsen wilt bezoeken dan heeft het niet zoveel zin om over een ander gebied na te denken zoals je zelf eerst opperde en blijf je dus in de duurdere streek zitten.
Kletskous schreef:
17 aug 2022, 18:52
En ik vind het zonde van de tijd om ergens te gaan ontbijten, je moet zoeken naar iets, erheen rijden, wachten tot het klaargemaakt is, allemaal zonde vd tijd.
Moet zeggen dat ik deze ervaring totaal niet deel. Maar ook dát is weer de beleving die iemand erbij heeft. Ontbijten duurt bij mij meestal minder dan een half uur. Ik eet vrijwel elke dag buiten de deur, zelfs al heeft het motel gratis ontbijt. Voor mijn laatste reis lagen alle overnachtingen al vast en had ik van te voren al gekeken waar ik eventueel zou willen/kunnen ontbijten. Niks geen zoeken, zo er naartoe.

Roland

Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

78B53846-B675-478D-9E50-7599263E0904.jpeg
6963FC2A-862C-4E1F-899F-CA0EEAE92038.jpeg
Een gesloten rondje met de auto is merkelijk goedkoper maar zelfs als je je oorspronkelijk plan volgt is er nog keuze ver beneden de €3400/4000

Bron. Autoeurope
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

Coyote schreef:
17 aug 2022, 20:00
[
Gelukkig is Route 66 méér dan 'een paar bekende highlights'. 8)
Als je alleen Los Angeles benoemt terwijl dat juist maar een heel klein onderdeel van Route 66 is, dan heb je óf de route niet goed bekeken óf het is gewoon niet je ding. En dat laatste kan natuurlijk ook.
Zoals ik al zei, heb ik het even vlug bekeken. Daarbij dus effe snel gezien dat LV en GC daar onder vallen maar LA van mij niet hoeft. Ik zal niet zeggen dat het mijn ding niet is, maar dan moet ik me er echt verder in verdiepen. Het zal zeker zijn bezienswaardigheden hebben en mooie route zijn. Maar het is bij mij in elk geval minder bekend, net als de staten die Tipsy noemde.

Ik vind het gewoon lastig én veel geld. En dat wil ik, áls ik ga, ook naar een goed gevoel kunnen besteden. Deze route (of evt ingekort tot 3 weken) behoort tot mijn wensenlijstje. Dus ik ga es puzzelen of ik iets kan verzinnen binnen een retourtje. Las Vegas of Salt Lake City is dan misschien het handigst? Maar tips welkom hoor !! om mee te denken of mijn 1e-instantie-wensen daar in te passen zijn.

Weet je, dergelijke verre vakanties vind ik een luxe en enorm veel geld, dus het gevoel moet goed zijn. Er is zoveel moois in de wereld om te bekijken.
Het moet “kloppen”, zeg maar.
En als dat uiteindelijk alsnog een ander gebied binnen USA is, of zelfs een ander continent, is dat óók goed. Maar binnen een voor ons acceptabel budget en passend bij wensen en gevoel.

Dankjewel Pascal voor je overzicht, ik ga ernaar kijken.
Moet er wel bij zeggen dat we eerder een SUV hadden en de laatste keer een mini-van en vooral die laatste is erg goed bevallen. Dus ik kijk wel naar de duurdere en grotere auto’s, ook vanwege de bagage die we bij ons hebben. Reizen met 4 personen, en de kinderen zijn langer dan ik dus de ruimte is wel fijn dan.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Nog iets ivm kost van "eten halen in supermarkt" (bvb salad bar of vers bar of gewoon ongesneden groenten en brood in de versafdeling) versus uit eten gaan.
Wij zijn van het picnic'en omdat we uit eten gaan snel beu zijn en gewoon graag in een parkje zitten. (bij vermelden dat we in de US wonen dus niet meer dan genoeg kans hebben om uit eten te gaan bij de bekende ketens). Ook niet-op-vakantie doen we natuurlijk ook hier dag in dag uit boodschappen.
=> wij vinden boodschappen doen in de supermarkt VEEL duurder dan uit eten gaan in bvb een denny's of applebee's. Groenten en fruit zijn hier gewoon echt duur.
Wij investeren in het begin van de vakantie in koelbox en doen dus geregeld supermarkt aan maar ik denk dat als we ons zouden beperken tot tankstations en uit eten gaan dat we VEEL goedkoper zouden uitkomen $$$.
Je kan ook veel geld besparen door in de ketens voor de promo menu's te gaan. Bvb bij Wendy's een big back voor 4 dollar (veel goedkoper dan losse burgers uitzoeken) of bij Applebee's die menu'tjes van 2 met voorgerecht voor xxx dollar (20-28$).
Geen alcohol drinken is ook een post waar je veel op kan besparen bij uit eten gaan. Enkel het gratis water nemen. Op een vakantie van 4 weken maakt dat een groot verschil.
(overigens doe ik zelf niet aan het water drinken en het geen alcohol... Lijn en budget zouden daar nochtans gebaat mee zijn... :lol: )
rick76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door rick76 »

Net terug van uit het zuid-westen. We hadden een pakket-reis geboekt. Dus ik kan weinig vertellen over hotels en autohuur. Wel kan ik vertellen wat we kwijt waren voor 4 weken zuid-westen. We waren iets meer dan 5000,- euro kwijt. Dit was voor eten, benzine, tol en een paar kleding stukken.

We probeerde onder de 100,- dollar te blijven voor het avondeten. Soms zaten we er onder( Mac Donalds) maar meestal was het rond de 100 dollar. Benzineprijzen waren ook behoorlijk. Wij hadden een fullsize SUV. Die lust aardig wat benzine. Bedoeling was maximaal 200,- dollar pd. Dit is gelukt. Dan moet ik wel zeggen dat ik verschillende uitstapjes al van te voren hadden betaald. Anders waren we zeker op de 200 pd gekomen.

Samen met de pakketreis, 21 dagen zuidwesten en 6 dagen Hawaii zijn wij uitgekomen rond de 21.000,- Euro.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De prijs van zo'n vakantie hangt ook wel echt van je persoonlijke keuzes af. Wij reizen iets anders, met eigen auto want we wonen in de VS, en we kamperen in de parken, dus dat scheelt enorm in de overnachtingen, juist op vaak dure plekken, en door op de camping te koken valt er veel te besparen. Maar wij reizen dan weer wel met 5 personen, dus soms minder keus in hotelkamers daardoor.
Maar als we alleen in hotels zouden slapen denk ik dat we gemiddeld het nog steeds wel.onder de $150 per nacht voor de hotelkamer zouden kunnen houden (deze zomer naar Idaho, Montana, Wyoming en Colorado geweest, hotelovernachtingen gemiddeld $113 per nacht). Maar dat zijn dus 2-2,5* hotels, geen luxe, vaak ouder, maar ik let wel op de reviews zodat het als het goed is wel schoon en netjes is. Met 5 op 1 kamer, tenzij het echt niet anders kan of 2 kamers voordeliger is.
Wat eten betreft, ik boek bij voorkeur hotels met ontbijt inbegrepen, en verwacht dan dat iedereen ook goed eet (minder lunch nodig). Als er geen ontbijt is halen we dat in de supermarkt. Lunch halen we sowieso in de supermarkt (broodjes met beleg, zoete broodproducten, fruit, mueslirepen en andere snacks). We drinken water. Avondeten is variabel, maar nooit in een duur restaurant. Soms fast food (<$10pp), soms een restaurant (tex-mex, grieks, etc) waar je aan de balie bestelt (rond $10pp), soms een echt restaurant met bediening, maar dan wel met hoodgerechten <$15pp). Of een chinees buffet zover die nu weer beginnen te komen, meestal ook relatief voordelig, altijd een succes 😀
Wij komen dus zeker wel uit met $100 per dag voor eten (met 5 personen).
En wij doen dus niet echt aan extraatjes, dus geen starbucks ofzo, geen drankjes behalve bij het eten (en dan ook niet altijd), wel af en toe een ijsje, maar dan niet te duur bij een fast food restaurant ofzo, of gewoon een doos uit de supermarkt.

Het zijn allemaal keuzes en afwegingen die je zelf moet maken. Zo'n reis zal altijd veel geld kosten, maar hoeveel precies bepaal je zelf.
Terug in Texas!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, het eten is ook heel persoonlijk. Ik kan me voorstellen dat je met een gezin eerder een motel kiest waarbij je een redelijk tot goed ontbijt hebt dan wanneer je alleen reist zoal ik doe.

Want hoewel ik bij de meeste motels wel kan ontbijten, doe ik het zelden. Meestal ontbijt ik dan bij een Denny's, IHOP, Waffle House of Perkins. Dan neem ik een stevig ontbijt. Voordeel is dat ik dan de hele dag vrijwel zonder eten kan tot het avondeten. Dus kosten voor lunch heb ik eigenlijk niet. Zo'n stevig ontbijt is meestal iets van tussen de USD 13 - USD 20 (incl. tip).

's Avonds kies ik ervoor om ook een goede maaltijd te nemen. Al vind ik een Taco Bell of In-n-Out Burger op z'n tijd ook prima. Reden dat ik voor de rest eigenlijk nooit fastfood neem voor het avondeten is dat ik met een goed stuk vlees 's avonds mij stukken beter voel. Ik kwam er achter dat ik na een aantal dagen fastfood niet meer in mijn gewone doen was. Dus daarom vrijwel altijd avondeten bij bijv. Outback Steakhouse, Applebee's, Texas Roadhouse, Chili's of gelijkwaardig restaurant. Zelfs bij een Denny's kan ik 's avonds prima eten. Ik drink ook geen alcohol maar wel gewoon frisdrank bij het eten en ben dan gemiddeld tussen de USD 20 - USD 30 kwijt (incl. tip).

Bij een supermarkt koop ik dan ook nooit eten. En dat komt hoofdzakelijk omdat de 2 maaltijden die ik 's ochtends en 's avonds neem voldoende zijn voor mij. Die kosten heb ik dan ook niet.

Voor iemand die alleen reist is dit natuurlijk eenvoudiger te realiseren dan wanneer je met een gezin eet waarbij er tig wensen zijn. :wink: Maar goed, ik heb als alleenreizende dan weer alle kosten voor een motel en auto (+ brandstof) voor mij alleen. Afgelopen juni was de huurauto (incl. brandstof) mijn grootste kostenpost. Ik denk dat daar menig gezin een mooie 2-weekse vakantie van kan hebben in Nederland. :mrgreen:

Roland

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ik heb de laatse 5 jaar nooit een vlucht gehad boven de 60p euro b.v
Meldt het even als je weer zo'n vlucht ziet :wink: :mrgreen: :lol:

Ik zit met oa booking inmiddels wel op een hoger genius niveau, waardoor er wel betere aanbiedingen op hotelkamers komen. Zo zit ik binnenkort in 5n redelijk centrum Rome voor nog geen €500 waar normaal €1200 voor zou moeten worden betaald. Ook in de USA al diverse keren goede plekken gehad voor relatief minder geldt. Inschrijven op 'spaar'akties van sommige hotel(ketens) , maar ook supermarktpasjes ed kan echt wel voordelen opleveren richting het einde vd vakantie. Coupons, die je vroeger her en der nogal eens vond, vind ik tegenwoordig minder interessant.
Kletskous
Amerikakenner

Bericht door Kletskous »

hemmie schreef:
17 aug 2022, 23:43
Maar dat zijn dus 2-2,5* hotels, geen luxe, vaak ouder, maar ik let wel op de reviews zodat het als het goed is wel schoon en netjes is. Met 5 op 1 kamer, tenzij het echt niet anders kan of 2 kamers voordeliger is.
Wat eten betreft, ik boek bij voorkeur hotels met ontbijt inbegrepen, en verwacht dan dat iedereen ook goed eet (minder lunch nodig). Als er geen ontbijt is halen we dat in de supermarkt. Lunch halen we sowieso in de supermarkt (broodjes met beleg, zoete broodproducten, fruit, mueslirepen en andere snacks). We drinken water. Avondeten is variabel, maar nooit in een duur restaurant. Soms fast food (<$10pp), soms een restaurant (tex-mex, grieks, etc) waar je aan de balie bestelt (rond $10pp), soms een echt restaurant met bediening, maar dan wel met hoodgerechten <$15pp).
En wij doen dus niet echt aan extraatjes, dus geen starbucks ofzo, geen drankjes behalve bij het eten (en dan ook niet altijd), wel af en toe een ijsje, maar dan niet te duur bij een fast food restaurant ofzo, of gewoon een doos uit de supermarkt.
Dit is inderdaad meer hoe wij het ook deden. Nette hotels met redelijk goede reviews 7+ of liever hoger. Een kamer met twee Queens bedden die netjes is. En prettig als er een zwembad bij zit maar als dat niet overal lukt, ook prima. Hangt van de dag af; met een vol dagprogramma in die regio is er nauwelijks tijd om een duik te nemen. Is het een simpele reisdag met niks bijzonders op het programma (hooguit shoppen oid) dan kan het fijn zijn even te relaxen aan het zwembad.
Ontbijt kan iedereen voorlopig zijn buik mee vol hebben.

Onze 1e reis kochten we een koelbox voor onderweg. De 2e reis namen we deze opnieuw mee (paste in de koffer of ging als los handbagage item mee, je zag mensen kijken hahaha.
Daarin zat altijd water (líters drink je weg vanwege de hitte), een fles frisdrank en vaak ook wel een snack of yoghurtje.
Ijsje aten we niet elke dag, maar net hoe het uitkwam en waar we waren. Dure ijskoffies van Starbucks geven we niks om, liever een keer een Dunkin Donut.

Echt dure restaurants proberen we te vermijden maar voor de bekende blooming onion wel een keer in her Outback restaurant gegeten. Net als bij de Cheesecake Factory, maar ook dan letten we op de prijs. Oja en TGI Friday’s, ook een keertje. Eigenlijk altijd alleen een hoofdgerecht.
Maar foodcourt net zo prima, pubers hebben graag burgers met friet, wij vinden een Chinese hap net zo lekker. Of lekker Panda Express.
Denny’s, Cracker Barrel, Applebees, Chili’s, zijn een beetje middenmoot waar je voor niet teveel geld prima kunt eten.

Soms een ijsje uit de hand ergens als toetje na. En wel gewoon een glas frisdrank. Ik drink geen alcohol en aangezien man alles rijdt in het buitenland drinkt hij ook niks.

Al met al zijn we best prijsbewust en leven er zeker niet op los, thuis niet en op vakantie ook niet.
Goed = goed genoeg en het hoeft niet altijd het duurste te zijn.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

PSVwally schreef:
18 aug 2022, 07:30
ik heb de laatse 5 jaar nooit een vlucht gehad boven de 60p euro b.v
Meldt het even als je weer zo'n vlucht ziet :wink: :mrgreen: :lol:
Ja, daar is duidelijk een nul in een P veranderd. :mrgreen:
SuperFieke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuperFieke »

Wow ik schrik van de bedragen die ik hier lees :-o
Wij zijn terug van vorige week uit het Noordwesten (roadtrip van Seattle naar San Francisco) 27 dagen met 4 personen. Totaal kostenplaatje 11700 euro :) .
Ik moet wel zeggen dat wij veel bezig geweest zijn om alles uit te pluizen om tot deze prijs te komen, want alles is inderdaad véél duurder geworden in de USA. Wij hebben 2 keer onze reis moeten annuleren door corona, dus we kenden al goed de route en wisten dus rap opnieuw te boeken. De vorige 2 jaren zou dezelfde reis nog een paar duizend euro goedkoper geweest zijn.
De minivan hebben we kunnen boeken aan 1245 $ (inclusief drop off) en de vliegtickets aan 2790 euro all in (1 overstap) voor 4 personen.
De hotels hebben we vroeg geboekt en we hebben gans het jaar regelmatig opnieuw gekeken of we ons nog konden verbeteren prijs/kwaliteit.
Meestal sliepen we wel met ons 4 op 1 kamer. 1 keer hebben we 2 kamers geboekt en 2 keer (2 nachten en een keer 3 nachten) hebben we een huisje met meerdere kamers geboekt. Altijd propere accomodaties gehad. Geen luxe Hilton hotels, maar eerder genre Best Western en Holiday Inn.
We gingen ook niet elke dag op restaurant. Ongeveer 2 op 3 overnachtingen hadden we ontbijt in het hotel en voor de rest waren wij tevreden met een licht ontbijt op de kamer. Het hoeft voor ons niet elke dag eieren en pannenkoeken te zijn. We hadden ook drukke dagen en soms vonden we het 's avonds ook gewoon leuker om nog wat te chillen op de hotelkamer/ balkon/ terras met een lekker wijntje en iets van voeding uit de supermarkt.
Om te tanken keken we telkens op de app waar je het goedkoopst kon tanken.
Van activiteiten hebben we een walvissentocht gedaan, en voor de rest kochten we een national park pas waar we veel uit gehaald hebben en verschillende state parken waar we max 10 tot 15 dollar betaalden per entrée.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer