In september hebben wij de volgende planning:
15 - 9 San Francisco - Yosemite
16 - 9 Yosemite
17 - 9 Yosemite - Bridgeport
Dit is onze voorlopige planning:
15 - 9 Vroeg vertrekken in San Francisco, nog snel boodschappen doen, en iets na de middag aankomen aan de Mariposa Grove. Daar wat wandelen en de sequoia's bekijken. Rond 17.30 (want ja, in september is het niet lang licht natuurlijk) vertrekken naar het hotel in El Portal. Onderweg stoppen aan Tunnel View om wat rond te kijken en foto's te maken.
16 - 9 ???
17-9 De Tioga-road afrijden en stoppen bij de leukste/mooiste/... punten. Ik moet nog bekijken welke dat zijn, tips zijn uiteraard altijd welkom!

Als we hier nog tijd over zouden hebben, kunnen we Mono Lake en/of Bodie ook doen. Maar dat hoeft zeker niet per se, de volgende dag hebben we daar ook nog tijd voor indien nodig.
Wat vinden jullie van de 2 dagen die ik al heb ingevuld?
En het belangrijkste, hebben jullie tips voor de volle dag in Yosemite? Er zijn zo veel dingen te doen, het is moeilijk om keuzes te maken... Echt een lange hike (de panorama-trail bv.) gaan we niet doen denk ik. Tenslotte ben je dan heel veel tijd kwijt en uiteindelijk zijn wij geen fervente wandelaars.
Nog enkele losse vraagjes: is de mist-trail nog de moeite half september? En welke waterval is half september nog het mooiste?
Ten slotte: is het mogelijk om een zonsondergang in het park te bekijken en dan door te rijden naar El Portal? Of rij je dan in het pikdonker (dat willen we vermijden)? Ik wil namelijk niet in het donker rijden daar, en ik weet niet hoe lang het nog enigszins licht blijft na zonsondergang.
(We logeren in El Portal omdat dat niet ver van het park ligt en omdat we logeren in Yosemite zelf toch wel heel duur vinden. En in zo'n tent in Curry Village slapen is niets voor ons. We moeten geen luxe hebben maar een nette hotelkamer met eigen badkamer is toch wel een vereiste.)
Alvast bedankt voor jullie tips en opmerkingen!