Floydian schreef:Gewoon pinnen!
Let wel, bij de meeste ATM's rekent men een paar dollar transactie kosten, 2 of 3 dollor over het algemeen, maar al met al ben je goedkoper uit dan cash geld gaan omwisselen.
Als je bij zo'n 'portable' ATM in de Walmart pint, dan heb je kans dat je $ 2,00 transactie kosten moet betalen. Maar dat wordt wel vermeld. Ga je gewoon door de pin drive through bij de bank (tsja, dat vinden we inmiddels normaal), dan betaal je geen transactie kosten. Heb zelfs meegemaakt dat er 2 stonden in de walmart van verschillende banken. Vriend pint bij de een, ik bij de ander....een met en een zonder transactiekosten. Ik ging er van uit dat die ander ook transactiekosten berekende.....dus niet! Vaak loont om eerst even goed om je heen te kijken voordat je je pas erin steekt :mrgreen:
Om ook ff op de topic te reageren: dollars in Nederland halen is zeeeeeer onvoordelig. Gaat zo 10 cent van de huidige koers af. Pin je in de US of A, dan geld de koers van dit moment plus een beetje kosten. Maar dat gaat volgens mij per transactie. Hoe meer je pint in een keer, hoe lager de totale kosten. Omdat je minder vaak hoeft te pinnen.
Gr. Ron
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."