Ik hoop dan ook dat er nog iemand is die het geduld kan opbrengen deze beginner op weg te helpen
In juli gaat we voor het eerst naar Californie. We hebben 1 dag Yosemite gepland (erg kort, maar kan er nu niets meer aan veranderen).
Mijn reisgenoot heeft nogal zwakke enkels dus we wilden voor 2 tours van het park gaan: Glacier Point Tours en Big Tree Tours, 4 en 1,5 uur lang.
We zien dan niet alle hoogtepunten, maar dat is sowies niet haalbaar in een dag... Daar hebben we dus wel vrede mee, maar.. ik heb de volgende vragen:
- Voor de Glacier Point Tour moeten we verzamelen bij Yosemite Lodge at The Falls. Nu zie ik dat dit stop #8 van de gratis shuttle is. Waar parkeer ik dan onze (personen)auto?
En vertrekt deze shuttle daar ook vandaan?
- Voor de Big Trees Tour moeten we verzamelen bij de zuidelijke ingang. Kan ik daar onze auto parkeren? Of kan ik hier met de shuttle komen?
- Ik kan deze tours helaas niet reserveren; dit moet bij een Tour&Activity Desk. Op de kaart zie ik die alleen op het noordelijke punt van de kaart. Is dit de enige optie, en zo ja, hoe kom ik daar het snelst? Moet ik dan toch de noordelijke ingang nemen?
- De dag ervoor vertrekken we uit San Francisco, hotel voor deze avond moet ik nog boeken. Hoeft niet in het park (vrij duur, ik ben laat met boeken); 's morgens (heel) vroeg opstaan is geen probleem. Met bovenstaande wensen, waar kunnen we het beste gaan overnachten?
Ik hoop echt dat iemand ons wil en kan helpen, bijna alles is geregeld maar hier kom ik gewoon niet uit.
Vooral waar we de auto moeten laten, daar kom ik niet achter op de website van YNP.
Alvast hartelijk bedankt!
Met vriendelijke groet,
Ilona